Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Ať jste ve fázi, kdy přemýšlíte nad vytvořením nového e-shopu, nebo jste již zkušený majitel dlouhodobě fungujícího internetového obchodu, nejspíš jste řešili odpověď na otázku ,,Co by měla obsahovat produktová stránka?” No a protože víme, jak je to důležitá a komplexní otázka, tak jsme pro vás dali dohromady must–haves, bez kterých se produktová stránka jen těžko obejde.

Nutno podotknout, že neexistuje perfektní produktová stránka ihned použitelná pro každý typ produktu. Například stránka prezentující chytré hodinky bude obsahovat více technických parametrů, jako je jejich průměr, dotykový displej, hmotnost, výdrž baterky, monitor pohybových aktivit, vodotěsnost. Naopak u oblečení potřebuje zákazník rychle dohledat dostupné velikosti, prohlédnout si jak oblečení vypadá na modelce či modelovi, atp. Tudíž se prvně musíte zamyslet, jaký produkt nabízíte a která struktura a vzhled produktové stránky se bude hodit nejvíce.

V tomto článku vám proto nastíníme univerzální atributy, které mají za nás největší přínos napříč odvětvími a dáme vám argumenty, proč se každému z nich věnovat.

Než začnete

Je v zásadě jedno, zdali chcete pro svůj web využít platformu zdarma, e-shop stavěný na míru vašemu podnikání nebo si pronajmete šablonu od prověřených poskytovatelů jako je například český Shoptet. Základní pravidla pro jednotlivá řešení zůstávají stejná.

Určitě se shodneme na tom, že dobrý e-shop musí:

  1. zaujmout na první dobrou
  2. být pro návštěvníka přehledný a srozumitelný
  3. být responzivní pro různá zařízení
  4. mít kvalitní produktovou stránku

Potenciální zákazník se může prokliknout na produktovou stránku několika způsoby – napřímo z vyhledávačů, po brouzdání na e-shopu či z cílené reklamy na Googlu, Facebooku nebo třeba z vašeho pravidelného emailingu.

Každopádně je ale pryč doba, kdy hlavním účelem marketingových kanálů bylo pouze zvýšit návštěvnost vašeho webu. Současný digitální marketing je živ z dat a konverzí. A právě vysoký konverzní poměr pak odděluje semena od plev neboli úspěšný e-shop od neúspěšného.

TIP! Přečtěte si náš návod, jak navýšit konverzní poměr 👉🏻 Jak zvýšit konverzní poměr e-shopu (Návod krok za krokem).

S jistotou tak můžeme prohlásit, že každá produktová stránka je nejdůležitější landing page na vašem webu. V pár vteřinách musí zákazníka zaujmout natolik, aby nakoupil. A čím více lidí nakoupí, tím vyššího konverzního poměru dosáhnete.

Při tvorbě produktové stránky si v dnešní době můžete vybrat z mnoha různých možností a funkcí. Jak ale nadesignovat a vybrat takové ingredience, které tu vaši stránku odliší od konkurence a udělají z ní stránku konverzní? A jak vytvořit takovou produktovou stránku, která se bude dát v ideálním případě replikovat na všechny produkty z vašeho katalogu? Pojďme se na to podívat.

Klíčové elementy produktové stránky

1) Úvodní obrázek

První dojem platí jak v životě, tak v e-commerce. Úvodní obrázek může vašeho potenciálního zákazníka buďto povzbudit k nákupu nebo jej odradit. Nesnažte se být originální a vsaďte na klasiku – produkt na středu, správná velikost, dobré světlo a čisté pozadí. Fotka produktu je stěžejní, proto vám doporučujeme se nebát investovat do fotografií dost času i finančních prostředků.

Ukázka hlavních obrázků produktů Kapsáře našeho klienta Ababu.cz.
ZDROJ: https://ababu.cz/k/559/hracky-doplnky

2) Fotogalerie nebo produktové fotky

Zákazník vybírá očima. Dopřejte mu luxus v podobě několika fotek produktu z různých úhlů a nezapomeňte mu ukázat detaily. Poskytněte zákazníkovi kontextovou fotku, jak se váš produkt používá. Různé velikosti produktů nafoťte ve správném poměru. A klidně přidejte i 360° fotku.

Fotogalerie produktu Kapsář / Kočička našeho klienta Ababu.cz.
ZDROJ: https://ababu.cz/p/5579/kapsar-kocicka

3) Hlavní údaje – název, cena, dostupnost, krátký popis, výběr možností, CTA tlačíko, recenze, příznaky, tabulka velikostí

Krásné fotografie dolaďte o název, který ideálně vychází ze SEO analýzy. Viditelně umístěte cenu. Recenze v podobě hvězdiček poslouží jako vhodný psychologický spouštěč. Pokud máte produkt různých barev, dejte zákazníkovi možnost přepnout si mezi preferovanou volbou. Přidejte CTA (call-to-action) tlačítko Přidat do košíku nebo vyvolejte pocit urgence zprávou Poslední kus skladem či Akce končí za pár hodin. Pečlivě sepište krátký popis (dlouhému popisu se věnujeme v dalším bodě), který obsahuje opravdu jen ty nejdůležitější informace. V případě, že se nechcete vypisovat, zvolte ikonky reprezentující například udržitelnost nebo vytvořeno v ČR.

Hlavní údaje na produktové stránce našeho klienta Grada.cz. Vedle fotografie přebalu knihy a nadpisu je kladen důraz na výběr z variant papírového či digitálního vydání, nechybí viditelná sleva a nárok na dárek.
ZDROJ:https://www.grada.cz/necekane-priznani-12419/?ebook=1&ecat=1.

Pokud chcete mít hvězdnou produktovou stránku, investujte do videí. Nevýhoda online nakupování tkví totiž v tom, že si zákazník nemůže zboží předem osahat. Video alespoň částečně tento negativní aspekt kompenzuje. A opět platí, že videa se dostávají do popředí vyhledávačů a zlepšují organické vyhledávání.

Příklad produktového videa.

4) Produktový popis

Primární popis bývá nejčastějším kamenem úrazu e-shopů. Začínající podnikatelé mají jiné práce až nad hlavu. Podařilo se jim převést doménu, připravit grafickou linku webu a rozvrhnout kategorie a jednotlivé stránky. Dokonce zvládli vytvořit a vyplnit produkty. A na samotný popis jim nezbývá čas a energie. ,,Hlavně to spusťme, ať už to sakra jede,” říkají si.

Popis produktu neslouží pouze k předání hlavních informací zákazníkovi, ale pomáhá také dostat vaši stránku a produkt na přední místa ve vyhledávačích. A v momentě, kdy se váš produkt pravidelně umísťuje na předních příčkách ve vyhledávání, zvyšujete tím šanci pro uskutečnění většího množství konverzí.

Cílem tedy je napsat unikátní popis, který reprezentuje brandové a SEO požadavky.

TIP! Nechte si udělat analýzu klíčových slov profesionálem, případně si pomocí Google Ads a Skliku vyhledejte relevantní klíčová slova sami. Zároveň si zjistěte, jak to dělá vaše konkurence. Ale pozor – nekopírujte. Pouze čerpejte inspiraci a vytvořte si svou jedinečnou produktovou stránku. Pokud seznáte, že musíte zmínit vyčerpávající a nudné informace, sepište je do přehledného odrážkového seznamu.

Nebojte se být struční, ale zároveň jednoduše vysvětlete, jak se produkt používá nebo co je součástí balení. Nezapomeňte vypsat specifikace produktu.

Produktový popis klienta Konopný táta. Stručně a jasně popisují nejdůležitější USP a benefity pravidelného užívaní masti.
V neposlední důležité řadě zmiňují, že si vše sami vyrábí. ZDROJ: https://www.konopnytata.cz/konopna-mast/konopna-mast-cista/

5) Hodnocení

Dejte zákazníkům možnost vyjádřit svou spokojenost s nákupem a se zakoupeným zbožím prostřednictvím recenzí a hodnocení. Získáte tak větší důvěryhodnodst.

Ptáte se, jak dosáhnout většího počtu hodnocení? Po provedení nákupu poproste zákazníka o názor, sepsání zkušeností a hodnocení například pomocí e-mailingu, ve Facebook Ads, nebo se inspirujte u Ababu.cz, která za každou recenzi posílá kupón na 10% slevu na další nákup.

Jak získávat více recenzí? Obdarujte své zákazníky.
ZDROJ: https://ababu.cz/p/4629/kamarad-jezevec

6) Upsell a cross-sell

Díky strategickému umístění nabídky podobných produktů, které si zákazník právě prohlíží, přitáhnete jeho pozornost a lépe jej navnadíte ke koupi doplňkového produktu. Díky tomu prodáte více a můžete dlouhodobě navýšit průměrnou hodnotu objednávky.

Ukážeme si to na příkladu našeho klienta DannyP Style. Zákazník při scrollování detailem produktu hnědo modré peněženky narazí na výhodnější sety v podobné barvě a často se stane, že daný set nakoupí.

Související produkty DannyP Style.
ZDROJ: https://www.dannypstyle.cz/p/panska-kozena-penezenka-hnedo-modra

TIP! O upsellu a cross-sellu jsme se rozepsali v článku “Proč je průměrná hodnota objednávky klíčová.” Přečíst si jej můžete zde.

V jiném případě použijte velmi oblíbenou možnost Zákazníci si také prohlédli. Nebo odkazuje na další populární produkty zákazníků, jako to dělá náš další klient Grada.cz

Grada usnadňuje svým zákazníkům další výběr a na produktových stránkách odkazuje na další oblíbené knihy svých čtenářů.
ZDROJ: https://www.grada.cz/maminko-nekric!-11288/

7) Podpora a časté dotazy

Nezapomeňte odkazovat na časté dotazy – například na reklamační řády a možnosti vrácení zboží. Velmi dobře na zákazníka působí možnost rychlého kontaktu se zástupcem firmy, například skrz Messenger.

Kreativní svět aktivně napomáhá svým zákazníkům při výběru zboží pomocí online chatu.
ZDROJ: https://www.kreativnisvet.cz/kategorie/skola-a-kancelar/

8) Další funkce 

Pakliže máte limitované zboží nebo rychle vyprodáváte své bestsellery, přidejte si do produktové stránky funkci Hlídacího psa. Nebo si přidejte rozšíření Wishlistu, do kterého si zákazník může postupně ukládat zboží, které se mu líbí a jak přijde jeho čas, nakoupí.

9) Optimalizace produktové stránky

To nejdůležitější, co můžete pro svou produktovou stránku udělat, je SEO. Čím větší organická návštěvnost, tím více konverzí.

TIP! Spojte své síly se SEO profesionálem. V Česku mezi absolutní špičku patří Pavel Ungr. Kvalitní reference jsme také dostali na Martina Matějku. Jedná se o investici, která se vám v dlouhodobém horizontu několikrát vrátí.

A nezapomeňte na optimalizaci obrázků. Občas se stává, že se web zákazníkovi moc dlouho načítá z důvodu příliš velkých obrázků, a to nikoho nebaví. Obrázky si přitom jednoduše můžete optimalizovat v nástrojích zdarma, jako je TinyPng a další.

Závěr

Úspěch produktové stránky by se dal shrnout do zlaté trojice, tedy:

➡️ Investujte čas do atraktivní grafiky.

➡️ Vylaďte navigaci, která jednoduše a logicky nasměruje návštěvníka k vašemu cíli.

➡️ Soustřeďte se na její obsah, který utvrdí zákazníka v tom, že právě váš e-shop je ten pravý a obsah optimalizujte pro vyhledávače.

Nezapomeňte, že se zákazník z marketingových kanálů dostává přímo na produktovou stránku, proto poctivě popište svou značku a vysvětlete své poslání. Nezapomeňte při tom budovat svůj social proof na sociálních sítích a vsaďte na nabídku podobných či souvisejících produktů.

Hodně štěstí!

Summary
Co nesmí chybět na produktové stránce?
Article Name
Co nesmí chybět na produktové stránce?
Description
Víte, co by měla obsahovat produktová stránka? My ano, a tak jsme pro vás dali dohromady must–haves, bez kterých se jen těžko obejde.
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články