Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Ukážeme si super nástroj, který vás sice bude stát trochu pečlivé práce na začátku, ale rozhodně to bude stát za to. Přinese vám totiž dlouhodobý pozitivní účinek na váš byznys. A to pomocí budování vztahu se zákazníky. Ano, tušíte už správně, mluvíme o automatizaci e-mailů.

Projdeme si, jak taková automatizace mailů vypadá, proč se tolik vyplatí a co vše se s ní dá vymyslet.

Automatizace = technologie pracuje za vás

Automatizace je systém akcí, který se řídí sám pomocí algoritmů a díky tomu dokáže plně nahradit člověka. Z toho vyplývá jediné – čím více budete automatizovat, tím méně práce budete mít a více času zbyde pro zdokonalování jiných procesů.

Automatizovat se dá úplně všude – v logistice, objednávkách, platbách… dnes se ale zaměříme čistě na automatizaci mailů.

Jak tedy použít automatizaci v mailech?

Pokud máte e-shop, určitě už máte automatizované maily, které je nutné odesílat v souvislosti s provozem. Jsou to například maily oznamující zákazníkům přijetí a vyřízení objednávky, doručení, storno a další.

Co si takhle ale zákazníka trochu hýčkat a starat se o něj i po nákupu?

Funguje to tak, že se automatizované e-maily zasílají odběratelům v určitých časových intervalech (např. měsíc po nákupu), při různých příležitostech (např. svátek nebo narozeniny) nebo jako reakce na akce uživatelů na vašich stránkách (např. opuštěný košík).

Proč bychom měli zákazníkovi posílat další maily i po nákupu?

Je to jednoduché – každý má rád pozornost. A obzvlášť člověk, který u vás utrácí své peníze. Když se o zákazníka budete zajímat i po objednávce, zeptáte se ho třeba na spokojenost s nákupem, poskytnete návod na použití či péči o produkt, popřejete hezké Vánoce… úspěch ve formě dalších objednávek je téměř zaručený.

Jednoduše řešeno, automatizace mailů je skvělou cestou k budování vztahů se zákazníky, kteří se k vám budou rádi vracet.

Začněte si dělat databázi kontaktů

Abyste mohli automatizované maily posílat, je nutné je mít kam doručovat. Z toho vyplývá jediné: Začněte si budovat svou databázi kontaktů. Tu lze získat nejenom shromažďováním e-mailů od vašich zákazníků. E-maily můžete získat i od lidí, kteří se na vaše stránky přijdou jen podívat, zajímá je váš produkt, ale zatím se nerozhodli nakoupit. Pro získání kontaktu obvykle stačí jen něco nabídnout.

Nejčastěji jsou využívané:

Slevy na nákup

Zdroj: https://www.cernanabile.cz
Zdroj: www.bohempia.com
Zdroj: www.bohempia.com
www.nejlepsibarvy.cz

Zajímavý obsah a novinky

Zdroj: www.socials.cz
Zdroj: www.answear.cz
Zdroj: www.footshop.cz

Dá se ale být i kreativní a nabídnout výměnou za e-mail dárek k nákupu, soubor ke stažení nebo cokoliv dalšího vás napadne.

Když už sesbíráte nějaké ty kontakty, je čas začít s nimi pracovat = automatizovat.

Jak se provádí samotná automatizace?

Na to už slouží různé nástroje a aplikace. A dobrá zpráva! Obvykle jsou do určitého počtu kontaktů zdarma. Jsou to například EcomailLeadhubSmartEmailing, nebo třeba Klaviyo. A tyto nástroje umí mnohem víc než jen rozesílat tisíce mailů. Nabízí dokonce i šablony a různé nápady, které vám pomohou s rozložením, grafikou a funkcionalitami samotných mailů. O těchto nástrojích si ale povíme zase někdy příště.

Tak a teď když už víme, co to automatizace je, máme sebrané nějaké kontakty a vybrali jsme si vhodný nástroj na odesílání… přesuneme se na samotné ukázky automatizovaných e-mailů.

Ukázky druhů mailů k automatizaci

Jak už jsme si řekli, po nákupu je dobré si zákazníka hýčkat a pravidelně se připomínat.

Ale pozor, myslete na to, že e-mailů nesmí být zase moc, měly by být nenucené a vždy MUSÍ BÝT RELEVANTNÍ k vašemu produktu. To je úplně nejdůležitější.

Pojďme se tedy konečně podívat se na pár příkladů, jaké automatizované maily můžete posílat:

Dokumentace k produktu

Mají vaše produkty nějaké návody na použití, technické listy či certifikáty? Pošlete je zákazníkovi, ať je nemusí složitě hledat na internetu.

Opuštěný košík

Když už si člověk dá do košíku nějaké produkty, tak už o ně má dost pravděpodobně veliký zájem. Připomeňte mu, že si u vás něco zapomněl nebo se ho zeptejte, zda nechce dokončit objednávku. Můžete mu také nabídnout slevový kupón, a ještě více ho tak motivovat.

Zdroj: www.kytary.cz

Přání k svátku / narozeninám

Kdo by si nepřál být obdivován, obzvláště když má svůj den. Dejte zákazníkovi slevu nebo nějakou jinou výhodu jako dárek. Určitě to ocení.

Zdroj: www.adidas.cz
Zdroj: www.freelo.cz

Měsíc od objednávky

Máte zákazníkovi co říct o správném používání nebo udržování produktu? Nebo jaké komponenty nebo doplňky k němu může zakoupit? V tom případě je ideální mu o tom dát vědět a poslat mu o tom mail.

A toto můžete provádět opakovaně, na různá téma a v různých časových rozmezích.

Příklad:

Po prvním měsíci: Ukažte zákazníkovi, jak se o produkt správně starat

Po půl roce: Zeptejte se ho, jak je s produktem spokojený a připomeňte, že produkt může ohodnotit a napsat na něj recenzi

Po roce: Představte mu nové produkty a pozvěte ho do zpátky k vám do obchodu

Ukažte zákazníkovi vaše bestellery

Pokud byl zákazník spokojený se svou první objednávkou, jistě ocení, když mu ukážete, co dalšího si u vás může koupit. A co je lepšího než produkty, které se u vás prodávají nejvíce a líbí se většině lidí. Sepište e-mail, kde tyto produkty ukážete a lehce popíšete a určete si interval, kdy se mail bude posílat (například pár měsíců nebo půl roku po objednávce).

Zdroj: www.bohempia.cz

Druhý nákup = nějaká výhoda

Pokud u vás zákazník nakoupil již podruhé, je dobré mu ukázat, že si jeho věrnosti vážíte. Dejte zákazníkovi např. 10 % slevu na jeho další nákup.

Stejně tak ho můžete odměnit za nákup třetí, čtvrtý…

A toto jsou jen ukázky toho, jak se zákazníkem v automatických mailech pracovat. Možností je spousta a fantazii se meze nekladou. V každém odvětví bude vhodné maily načasovat a směřovat trochu jinak. Vždy ale myslete na to, aby automatické maily nebyly moc “na sílu”, mimo mísu a nesnažily se zákazníka jasně tlačit k nákupu.

Shrnutí

Automatický e-mailing je skvělý pomocník při odbavování běžných mailů, ale i nástroj pro budování vztahů se zákazníky. Stačí si jen udělat databázi svých zákazníků, vymyslet strategii, vybrat nástroj a poté už se budou dít zázraky, uvidíte.

Další příklady automatických e-mailů

Zdroj: www.vinohruska.cz
Zdroj: www.woox.cz
Zdroj: www.woox.cz

Summary
Zvyšte svůj obrat díky budování vztahů se zákazníky
Article Name
Zvyšte svůj obrat díky budování vztahů se zákazníky
Description
Budovat vztahy se zákazníky se vyplatí. Automatizujte maily a zvyšte tak svůj obrat! ✅
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články