Preloader logo Preloader logo
Cz En
Služby & Ceník Případové studie Volné pozice 📖 Vzdělávání Dropdown Kontakt Logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Rádi byste spolupracovali s naší agenturou, ale neumíte si vůbec představit, jak to probíhá? Nebojte, to nejste sami. Tento dotaz dostáváme při úvodních konzultacích často a proto jsme se rozhodli sepsat na toto téma článek, ve kterém vám popíšeme všechny procesy, postupy a pravidla.

Tento článek jsme udělali ve dvou verzích – text a video. Pokud si tedy raději čtete, pokračujte plynule dál v textu. Pro ty, co preferují video – přejděte na úplný konec článku, kde ho najdete.

Pojďme na to!

První krok je na vás

Pokud máte zájem o naše služby, je nejlepší si zarezervovat bezplatnou 30 minutovou konzultaci na našem webu. K tomu vám pomůže speciální formulář Calendly, kde si jednoduše zvolíte vyhovující datum a čas. Při vytváření schůzky po vás budeme chtít mimo klasických kontaktních údajů i webovou stránku e-shopu, aktuální cíl (ROAS, PNO), průměrný investovaný kredit do reklamy, využívané propagační kanály a také popis toho, s čím vlastně potřebujete pomoci.

Díky poskytnutým informacím si tak uděláme rychlý přehled o tom:

  1. V jakém odvětví se pohybujete a jak hluboké v něm máte zkušenosti
  2. Zda splňujete náš vnitřní code of ethics
  3. Jestli by spolupráce byla pro obě strany vyhovující
  4. Zda-li je požadovaný cíl realistický a lze jej vůbec dosáhnout
  5. Jak moc je produktová nabídka zajímavá a konkurenceschopná
  6. Kde se asi nachází cílový zákazník (na TikToku, Facebooku, Instagramu, Google Ads, Skliku, nebo by stálo za to zapracovat na SEO či přidat e-mail marketing)
  7. Na čem jsou postavené webové stránky (na míru nebo na krabicovém řešení)
  8. Jestli je značka dostatečně aktivní na sociálních sítích a má engagement, fanoušky či třeba recenze na Google a Heuréce
  9. Jaké máte momentálně aktivní reklamy na Facebooku a na Googlu

Není třeba mít vše na 100 % vyladěné dle našich interních požadavků, častokrát ,,přivřeme oči” pokud vidíme v daném podnikání potenciál. Ať už se jedná o povedenou komunikaci na sociálních sítích, jedinečnou nabídku, spoustu pozitivních recenzí na Googlu či cokoliv jiného. Jde nám hlavně o to, abychom ušetřili čas nám i vám a prověřili, zda bude spolupráce pro obě strany dobře fungovat.

Pokud u nás vše projde, přecházíme v dalším kroku k samotné konzultaci.

Druhý krok = Úvodní schůzka (přes telefon nebo online)

Ať už si vyberete jakoukoliv variantu úvodní schůzky (telefonická nebo Google Meet konference), necháváme debatě volný průběh. Její směr by se ale dal shrnout do těchto bodů:

  • Zajímá nás firemní příběh, značka a nabízený sortiment
  • Jakou máte představu o našem zapojení a co od nás očekáváte
  • Zkušenosti s marketingem a spokojenost s dosavadními výsledky
  • Průměrný počet objednávek a jejich průměrná hodnota
  • Orientační stanovení ceny za správu kampaní

V neposlední řadě hraje během úvodní schůzky velice důležitou roli také první dojem a lidská chemie.

Třetí krok = Bezplatný audit

Pokud jsou obě strany spokojené, přistupujeme k třetímu kroku – auditu výkonnosti a nastavení jednotlivých kanálů. K tomu od vás potřebujeme nasdílet přístupy do těchto kanálů (návod včetně videí posíláme e-mailem po úvodním telefonátu či Google Meet).

Zpravidla se jedná o kanály, které využíváte, tzn.:

1️⃣ Google Analytics 4

2️⃣ Facebook Ads

3️⃣ Google Ads a Sklik

4️⃣ Zbožové srovnávače

Očekávání našich klientů se liší. Někteří vyžadují aktivní přístup v tvoření kampaní, jiní hledají partnera k marketingovému oddělení a požadují bezchybné technické nastavení reklam. Další nejsou spokojení se stávajícím výkonem a chtějí zlepšit výsledky. A ti ostatní by rádi začali s reklamou ale nevědí, kde začít.

Náš cíl ovšem zůstává vždy stejný: Chceme být přidanou hodnotou a vydělávat klientům peníze. Chceme být dlouhodobým partnerem pro každého našeho klienta. A chceme, aby byla spolupráce pro obě strany maximálně přínosná.

A právě nasdílení přístupů nám v tom pomáhá. Google Analytics 4 nám například ukážou, v jakém hospodářském cyklu se firma právě nachází, jaký je měsíční obrat, jaký je konverzní poměr nebo jaké produkty a kategorie jsou nejoblíbenější. Jednotlivé marketingové systémy nám napoví, co fungovalo, co nikoliv, kde jsou rezervy v nastavení a hlavně se dozvíme, jestli jsme schopni dosáhnout požadovaného cíle a být výše zmiňovanou přidanou hodnotou.

Současně si vyhotovíme interní audit e-shopu po výkonnostní stránce. Díky tomu zjistíme, jak mohou silné, a hlavně slabé stránky webu snižovat úspěšnost Facebook i PPC reklam.

Teprve po tomto auditu zájemci reportujeme, zdali má spolupráce smysl a popřípadě za jakých podmínek.

Nalejeme vám čistého vína, často zájemcům říkáme slovo NE.

Důvod je jednoduchý. Často se totiž na základě auditu může ukázat, že je finanční riziko větší než požadovaná návratnost a spolupráce by pak ani pro jednu stranu nedávala smysl. Proto se stává, že odmítneme 9 z 10 nových poptávek, které obdržíme přes formulář na našich stránkách.

Uzavření spolupráce

Tak, vše jsme si ujasnili, domluvili, odkývali, potřásli si rukou na dálku… 😃 A nyní postupujeme tímto způsobem:

  1. Přípravíme vám smlouvu o propagaci v DigiSign – podepisujete online s SMS ověřením.
  2. Po podepsání smlouvy odesíláme uvítací e-mail s detaily spolupráce a navazujícím harmonogramem.
  3. Současně vytváříme projekt v nástroji pro úkoly Freelo, kde obvykle probíhá celá naše komunikace.
  4. Necháváme si navýšit přístupy do jednotlivých marketingových nástrojů (pro asistenci máte vždy konkrétního specialistu pro daný marketingový kanál).
  5. Kontrolujeme technické nastavení (Google Analytics, Facebook Pixel, Facebook katalog, testování funkčnosti webových stránek, Google Ads, Sklik, Ecomail atd.).
  6. Během kontroly nastavení rovnou upravujeme nedostatky ze zjištěného auditu.
  7. Necháváme si nasdílet marketingové podklady.
  8. Doptáváme se – třeba na vaše hlavní USP, přímou konkurenci, konzultujeme správnost nastavených KPI (PNO, ROAS), znovu si ujasňujeme kredit do reklam atd.
  9. Začínáme plánovat harmonogram online marketingových akcí minimálně na čtvrt roku dopředu.
  10. Připravujeme strategii a strukturu kampaní pro spuštění první etapy kampaní, kterou zpravidla spouštíme do několika dní od podepsání smlouvy.
  11. Chystáme zadání pro přípravu reklam ke spuštění druhé etapy kampaní (bannerové reklamy, videa).

Klienti se často diví, že naklikáním reklam spolupráce nekončí. Ta opravdová práce ale začíná teprve po spuštění kampaní – probíhá totiž jejich neustálá optimalizace a vyhodnocování.

Po prvním společném období připravujeme přehledný report v Looker Studio. Průběžně také adresujeme případné nedostatky na webových stránkách, které mohou brzdit výkon reklam. Někdy, v případě potřeby, komunikujeme s podporou daného webového řešení nebo řešíme technický problém s programátorem klienta, čímž šetříme klientův čas.

Ne každá kampaň se povede, hledáme proto příčinu a prostor ke zlepšení – je to špatným načasováním? Slabou či méně atraktivní nabídkou v porovnání s konkurencí? Nebo je to něco úplně jiného? Vše se snažíme zjistit a vyřešit.

Přicházíme také s novými nápady k rozšíření marketingového mixu a vysvětlujeme, proč jsou důležité. V případě nutnosti zapojujeme do práce našeho SEO specialistu, grafika nebo přidáváme e-mail marketing.

Je vhodné poznamenat, že nikdy to není jen a pouze o nás. Neumíme plnit nedosažitelné cíle a dělat zázraky. Spolupráce je vždy minimálně o dvou stranách. Dlouhodobé partnerství může fungovat jen v momentě, kdy si obě strany naslouchají, vzájemně si vycházejí vstříc a pomáhají si. Sebelepší nápad či služba může ztroskotat na nechuti zkoušet nepoznané či na stále se opakující vágní přípravě.

Co když se nedomluvíme?

Jak jsme psali výše, dost často se stává, že již v průběhu telefonátu nebo po auditu dojdeme k závěru, že by se spolupráce oběma stranám nevyplatila:

  1. Buď bychom nedosáhli cílů 👉🏻 nespokojený klient a nervózní Socials.
  2. Začínající e-shop nebo nízký potenciál růstu v kratší době 👉🏻 vyšší náklady na agenturu 👉🏻 nerentabilní pro klienta.

V těchto případech do spolupráce kvůli oboustrannému riziku nejdeme.

Shrnutí

Sečteno a podtrženo – na úvodní schůzce si sesbíráme co nejvíce informací o vašem podnikání. Poté, když si sedneme lidsky a upřesníme si očekávání od možné spolupráce, vás požádáme o nasdílení přístupů do jednotlivých marketingových kanálů (nebojte, dostanete od nás přesný návod, jak na to). Následně si vypracujeme audit. V případě, že uvidíme potenciál, vypracujeme vám možný scénář, jak bychom po převzetí účtů postupovali a nastíníme jednotlivé kroky vedoucí ke zlepšení. Tak neváhejte a domluvte si úvodní online schůzku i vy na tomto odkaze zde.

Summary
Jak postupujeme u nového klienta
Article Name
Jak postupujeme u nového klienta
Description
Rádi byste spolupracovali s naší agenturou, ale neumíte si představit, jak vůbec probíhá začátek spolupráce? Teď už to budete vědět. ✅
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz