Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Rádi byste spolupracovali s naší agenturou, ale neumíte si představit, jak vůbec probíhá začátek spolupráce? Nebojte, to nejste sami. Takové dotazy dostáváme při úvodních konzultacích často, a tak jsme se rozhodli sepsat na toto téma článek, kde vám popíšeme všechny procesy, postupy a pravidla.

Tak pojďme na to!

První krok je na vás

Pokud máte zájem o naše služby, pak je nejlepší si zarezervovat bezplatnou 15 minutovou konzultaci na našem webu. Máme pro to speciální formulář Calendly, kde si jednoduše navolíte vyhovující datum a čas. Při vytváření schůzky po vás budeme chtít mimo klasických kontaktních údajů i webovou stránku e-shopu, aktuální cíl (ROAS, PNO), průměrný investovaný obnos peněz do reklamy, využívané propagační kanály a s čím vlastně potřebujete pomoci.

Díky poskytnutým informacím si tak uděláme rychlý přehled:

  1. V jakém odvětví se pohybujete a jak hluboké v něm máte zkušenosti
  2. Zda splňujete náš vnitřní code of ethics
  3. Jestli by to mezi námi mohlo klapat a bavilo nás to
  4. Zda-li je požadovaný cíl realistický a lze vytyčeného cíle vůbec dosáhnout
  5. Jak moc je produktová nabídka zajímavá a konkurenceschopná
  6. Kde se asi nachází cílový zákazník (na TikToku, Facebooku, Instagramu nebo bude vhodnou inzercí pouze PPC)
  7. Na čem jsou postavené webové stránky (individuálně, na míru nebo krabicové řešení)
  8. Jestli je značka dostatečně aktivní na sociálních sítích a má engagement, nějaké fanoušky či co třeba recenze na Google
  9. Jaké vám aktuálně jedou reklamy na Facebooku a na Google

Nemusíte mít vše vyladěné na 100 % podle našich interních požadavků, častokrát ,,přivřeme oči” pokud vidíme v daném podnikání potenciál nebo mu fandíme. Ať už se jedná o povedenou komunikaci na sociálních sítích, jedinečnou nabídku, spoustu pozitivních recenzí na Googlu či cokoliv jiného. Jde nám hlavně o to, abychom ušetřili čas nám i vám a prověřili, zda bude spolupráce pro obě strany dobře fungovat.

Pokud u nás vše projde, tak v dalším kroku přecházíme k samotné konzultaci.

Druhý krok = seznamujeme se

Zpravidla začínáme ujasněním, v čem je Socials agentura silná. Vždy zdůrazňujeme, že se specializujeme výhradně na výkonnostní marketing. Nejsme holka pro všechno, ale dokážeme vám dohodit kontakty i na jiné ověřené spcialisty nebo agentury.

Následně necháváme debatě volný průběh, ale její směr by se dal shrnout do těchto bodů:

  • Zajímá nás firemní příběh, značka a nabízený sortiment
  • Jakou má potenciální klient představu o našem zapojení a co od nás očekává
  • Zkušenosti s marketingem a spokojenost s dosavadními výsledky
  • Průměrný počet objednávek a průměrná hodnota objednávky
  • Orientační stanovení ceny za správu kampaní

V neposlední a velice důležité “řadě” hraje během telefonátu nebo online konference podstatný prim první dojem a lidská chemie.

Třetí krok = audit

Pokud jsou obě strany spokojené, přistupujeme k třetímu důležitému kroku – auditu výkonnosti a nastavení jednotlivých kanálů. K tomu potřebujeme nasdílet přístupy. Zpravidla se jedná o kanály, které zájemce využívá, tzn.:

1️⃣ Google Analytics

2️⃣ Facebook Ads

3️⃣ Google Ads a Sklik

4️⃣ Zbožové srovnávače

Očekávání našich klientů se liší. Někteří vyžadují aktivní přístup v tvoření kampaní, jiný hledá partnera k marketingovému oddělení a požaduje bezchybné technické nastavení reklam. Další není spokojený se stávajícím výkonem a chce zlepšit výsledky, ostatní chtějí začít s reklamou a potřebují poradit kde začít.

Náš cíl ovšem zůstává vždy stejný: Chceme být přidanou hodnotou a vydělávat klientům peníze. Chceme být partnerem pro každého našeho klienta. A chceme, aby byla spolupráce pro obě strany maximálně přínosná.

A právě nasdílení přístupů nám v tom pomáhá. Google Analytics nám například ukáží, v jakém hospodářském cyklu se firma právě nachází, jaký je měsíční obrat, jaká je průchodnost košíkem nebo jaké produkty jsou nejoblíbenější. Jednotlivé marketingové systémy nám napoví, co fungovalo, co nikoliv, kde jsou rezervy v nastavení a hlavně se dozvíme, jestli jsme schopni dosáhnout požadovaného cíle a být výše zmiňovanou přidanou hodnotou.

A až teprve po stručném auditu marketingových kanálů zájemci reportujeme, zdali má spolupráce smysl a případně za jakých podmínek.

Uzavření spolupráce

V momentě, kdy se společně domluvíme a podáme si ruce, postupujeme tímto způsobem:

  1. Příprava a podepsání smlouvy
  2. Vytvoření projektu v nástroji pro úkoly Freelo
  3. Zvýšení úrovně přístupů
  4. Nasdílení marketingových podkladů
  5. Kontrola technického nastavení (Google Analytics, Facebook Pixel, Facebook katalog, testování funkčnosti webových stránek, atd.)
  6. Příprava struktury kampaní, reklam a rozvrhnutí rozpočtu podle efektivnosti marketingových kanálů
  7. Spuštění kampaní

Ta opravdová práce začíná teprve po spuštění kampaní – optimalizace a jejich vyhodnocování. Klienti se často diví, že naklikáním reklam spolupráce nekončí. V průběhu času adresujeme případné nedostatky na webových stránkách, které mohou brzdit výkon reklam. Někdy, když je to třeba, komunikujeme s podporou daného webového řešení nebo řešíme technický problém s programátorem klienta, čímž šetříme klientův čas.

Ne každá kampaň se povede, a proto hledáme příčinu a prostor ke zlepšení – mohlo to být špatným načasováním nebo také slabou či méně atraktivní nabídkou v porovnání s konkurencí nebo to je úplně něco jiného? Vše se snažíme zjistit a řešit.

Také přicházíme s novými nápady vedoucími k rozšíření marketingového mixu a vysvětlujeme, proč jsou takové věci důležité. Když je to nutné, spojíme se i s ostatními profesionály z oboru, kteří klientovi pomohou například se SEO, UX či brand manuálem.

Je vhodné také poznamenat, že to nikdy není jen a pouze o nás. Neumíme zázraky a plnit nedosažitelné cíle. Spolupráce je vždy minimálně o dvou stranách. Dlouhodobé partnerství může fungovat jen v momentě, kdy si obě strany naslouchají, vzájemně si vycházejí vstříc a pomáhají si. Sebelepší nápad či služba může ztroskotat, když jí předchází nechuť zkoušet nepoznané nebo stále se opakující vágní příprava.

Co když se nedomluvíme?

Dost často se stává, že již v průběhu telefonátu nebo po auditu dojdeme k závěru, že by se spolupráce oběma stranám nevyplatila:

  1. Buď bychom cílů nedosáhli 👉🏻 nespokojený klient a nervózní Socials
  2. Začínající e-shop nebo nízký potenciál růstu v kratší době 👉🏻 vyšší náklady na agenturu 👉🏻 nerentabilní pro klienta

V těchto případech přistupujeme k možnosti placených konzultací. My radíme, klient kliká. Po určité době se vyhodnotí výsledky, přistupuje se k optimalizaci a tak dále.

Shrnutí

Nesmírná výhoda naší agentury je skutečnost, že se o vás budou starat přímo jednatelé firmy. Rádi tomu s nadsázkou říkáme ,,Agentura s lidskou tváří”, protože se našim klientům nemůže stát, že jsou po podepsání smlouvy přehozeni na projekťáka, který si to tak nějak šolíchá a brzy zapomene, že jej vlastně má taky na starosti. Od začátku do konce se o vás spolu s celým týmem osobně postarají buď Daniel Bauer nebo Otakar Lucák, jednatelé Socials.

Navíc věříme v podání ruky. Klienty si proto nikterak dlouhodobě neuvazujeme. Neodcházíme od bojiště po prvním prohraném souboji, naopak se vždy snažíme udělat maximum a posouvat se vpřed. Pokud se už ale naše cesty musí rozejít, přistupujeme k věci pragmaticky.

Proces začátku spolupráce je vždy zdlouhavý, ale když se správně uchopí, ušetří v budoucnu spoustu času a vydělá peníze. Jak klientovi, tak nám. A o to v byznyse přece jde!

Summary
Jak postupujeme u nového klienta
Article Name
Jak postupujeme u nového klienta
Description
Rádi byste spolupracovali s naší agenturou, ale neumíte si představit, jak vůbec probíhá začátek spolupráce? Teď už to budete vědět. ✅
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články