Preloader logo Preloader logo
Cz En
Služby & Ceník Případové studie Volné pozice 📖 Vzdělávání Dropdown Kontakt Logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Léto bývá pro většinu e-shopů obratově slabší. Dá to rozum – lidé jsou na dovolených, starají se o děti, které mají prázdniny, užívají si času venku a krom sezónního zboží si na internetu kupují věci mnohem méně, než obvykle. Pokud tedy nejste prodejce kol, bazénů, stanů, plavek a dalších typicky letních produktů, tak léto může být lehce frustrující období.

Nezoufejte ale – vždy se něco dá udělat pro zvýšení prodejů a nakopnutí vašeho e-shopu…

1) Slevy

Nástroj, který funguje vždy (obzvláště v České republice) – slevy. Není to úplně samospásné řešení, ale účinné rozhodně. Dejte zákazníkům slevy na vybrané skupiny zboží, jednotlivý produkt nebo třeba skrze influencery pomocí kódu. Nejlépe budou samozřejmě fungovat na sezónní zboží, ale s kreativní message můžete zaujmout i s jinými produkty.

Inspirovat se můžete třeba naším klientem Kreativnisvet.cz, který udělal skupinu produktů pro letní červencové tvoření a všechny produkty v této skupině zlevnil o 20 %.

2) Výprodej

Máte zboží na skladě ležící ladem a už se ho potřebujete zbavit? Udělejte letní výprodej za výhodné ceny! Jeho obrovskou výhodou je, že se tam může hodit opravdu vše – od novějších produktů, u kterých jste neodhadli množství a máte ho moc, až po archivní kousky.

Navíc tím přilákáte pozornost nejenom na samotnou výprodejovou kategorii, ale i na ostatní produkty na vašem e-shopu. Tak si pročistěte sklad a vydělejte nějakou tu kačku navíc.

Další z našich klientů Happynature.cz vybral starší kousky oblečení a udělal na ně letní slevu. A zafungovala parádně.

3) Soutěže

Soutěže jsou obecně velice efektivní a účinný nástroj pro zvýšení engagementu a povědomí o značce. Zároveň můžete jednoduše upozornit na konkrétní produkt či službu z vaší nabídky. Za relativně malý náklad tak lze získat poměrně hodně muziky s přesahem. Nejedná se sice o nástroj sloužící k okamžitému navýšení prodejů, ale zvýšíte počet potenciálních zákazníků v bežných obdobích.

Ukážeme si pár soutěží na příkladu z praxe: Náš klient Cernanabile.cz udělal loňský rok klasickou soutěž, kde byla podmínka sledovat jejich Instagramový profil a označit kamaráda. Tím získali nové followery a navíc další relevantní osoby označené v komentářích, kterým by se sortiment mohl také potenciálně líbit.

Grada.cz na to šla jinak. Snažila se poslat své fanoušky na web, zapojit děti, podpořit je ve čtení a díky tomu upozornila na svou nabídku knížek.

4) E-mailing

Dáme vám jednu drahocennou radu – nezapomínejte v létě pracovat s e-mailingem. Kdo jiný by si u vás nakoupil v letním období spíš, než zákazníci, kteří vám na sebe poskytli svůj kontakt. E-mailing bude sice obtížnější, než v jiných částech roku, ale pořád to bude velice účinný nástroj. Mohlo by se možná zdát, že jsou lidé mimo kanceláře a počítače, ale rozhodně nejsou offline. Obzvláště v dnešní době. Přizpůsobte e-mailing letnímu uvolněnému charakteru, zaujměte sezónními hláškami a nezapomínejte na to, že většina lidí otevře e-mail na telefonu (tudíž tomu musí být mail přizpůsobený). Vítězné budou krátké rychlé maily s jasnou a vtipnou message.

TIP: Pokud jste s e-mailingem ještě nezačali, přečtěte si náš článek 7 důvodů proč se zaměřit na e-mail marketing.

5) Zaměřte se na sezónní produkty

Pokud u některých produktů vidíte sezónní trend nebo jdou na dračku pořád, investujte do nich čas a zaměřte se na jejich promo. Ať už se jim budete více věnovat jenom na sociálních sítích, pomocí tematických postů, na úvodní stránce prostřednictvím bannerů nebo snad v e-mailingu, určitě nebudete tratní. Často stačí lidem populární produkt ukázat a zákazník se už k nákupu dovede sám.

Skvěle s tímto pracuje náš klient Nutworld.cz, který mimo oříšky a jiné pochutiny nabízí i různá koření, omáčky a oleje. Vytvořili banner na úvodní stránku na téma grilování a už se vezou na vlně objednávek díky využití široce oblíbené letní aktivity.

6) Vylepšete e-shop na sezónu

Pokud vám po využití všech výše zmíněných nástrojů zbyde ještě nějaký ten volný čas, doporučujeme letní pauzu zužitkovat ke zlepšení e-shopu nebo čehokoliv jiného. Jak už všichni víme, tak vytvořením a provozováním e-shopu práce nekončí a je třeba inovovat, automatizovat, zlepšovat, zrychlovat… jednoduše posouvat se dál, aby vás nepřeválcovala konkurence. V klidu si udělejte přehled o novinkách v e-commerce, o kterých se dozvíte například v různých podcastech, videích a v článcích a poté si rozmyslete, co by bylo vhodné implementovat.

Zároveň můžete naplánovat různé akce a pořádně se tak připravit na nadcházející předvánoční období štědré na všemožné svátky a dny, kdy jsou lidé připraveni nakupovat. Z tohoto období totiž jednodušeji zaplníte finanční díru, která může vzniknout v líných letních měsících.

Summary
Jak nakopnout prodeje e-shopu v létě
Article Name
Jak nakopnout prodeje e-shopu v létě
Description
Léto bývá pro většinu e-shopů obratově slabší. Vždy se ale dá něco udělat pro zvýšení prodejů a my vám povíme co.
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz