Preloader logo Preloader logo
Cz En
Volné pozice Sjednat schůzku

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Máme jednu dobrou radu pro ty z vás, kteří provozují e-shop a ještě nezačali pořádně pracovat s e-mail marketingem – na nic nečekejte a začněte! A to myslíme vážně. 🙂

E-mail je stále jedna z nejrozšířenějších a nejoblíbenějších forem komunikace po celém světě. Má ho skoro každý, všichni s ním umí pracovat a je využívaný jak k osobní, tak ke komerční komunikaci. A vzhledem k jeho obrovské popularitě a funkci je považován za jeden z nejlepších možných prostředků, jak oslovit vaše stávající i potenciální zákazníky.

Důvodů, proč zapracovat na emailingu je hned několik. Na ty hlavní z nich se dnes podíváme.

1) Vysoká výnosnost a zvýšené prodeje

Už dávno není tajemství, že emailing může být (nejen pro e-shopaře) zlatým dolem. Průzkumy ukazují, že je jeden z nejvýnosnějších propagačních kanálů a může v dlouhodobém měřítku pomoci vašemu podnikání, a to třeba i více než tolik populární sociální sítě. Pokud vše dobře nastavíte, promyslíte strategii a budete konzistentní, můžete se dočkat třeba až tisícinásobného ROI. Prodeje se tedy logicky také zvýší, jelikož zákazník bude mít vaše zboží i značku vícekrát na očích a bude dokonale informován o různých akcích a výhodných nabídkách.

2) Snadné měření výsledků kampaní

V e-mail marketingu je jedna věc úplně geniální – máte přesný přehled o jeho výkonu. Existují zde totiž statistiky jako jsou míra otevření, míra prokliku, míra odhlášení a míra konverze, které vám přesně ukáží kolik lidí provedlo akci a jakou. Dále máte přehled i o tom, kolik mailů spadlo do spamu, kolikrát byly přeposlány, které byly odmítnuty… A co je nejlepší – můžete měřit návratnost! Záleží jen na tom, jaký nástroj si pro svůj emailing vyberete a jaké různé funkcionality bude poskytovat. Výše zmíněnými ale budou velice pravděpodobně disponovat všechny. I díky těmto statistikám začnete lépe chápat své publikum, poznáte co se zákazníkům líbí, na co reagují a celkově budete vědět, jak si ve své komunikaci vedete.

3) Prostor pro komunikaci se zákazníkem

Pokud jste dlouhou dobu hledali místo, kde byste mohli komunikovat se zákazníkem jednoduše, rychle a efektivně, pak máte vyhráno. Do e-mailu se totiž vejde skoro cokoliv. Oznámení o nových produktech, změna v obchodních podmínkách či prostředcích doručení, různé akce, slevy, soutěže, tipy a triky jak vaše produkty používat… Možností je spousta a vy pomocí emailingu pouhým kliknutím odešlete tisíce zpráv se stejným, nebo třeba odlišným, obsahem. Je to jen na vás. No není to nádhera?

4) Personalizace

Věc, kterou na e-mail marketingu všichni zbožňují, je personalizace. Už odzvonilo době, kdy vám padaly e-maily s irelevantními nabídkami do spamu nebo vám někdo vnucoval zboží, o nějž vůbec nemáte zájem. Pomocí nasbíraných dat o svých zákaznících můžete zasílané maily krásně nasměrovat tam, kam doopravdy patří a kde udělají větší efekt. Jiné nabídky můžete posílat ženám, mužům, různým zájmovým i věkovým skupinám. A co víc, dokážete například oslovit své zákazníky jménem či jim popřát k svátku a narozeninám. Stačí si jen vyžádat potřebné údaje při registraci a budete mít v ruce neskutečně mocný nástroj, který bude ve většině případů automaticky pracovat za vás.

TIP: O automatizaci mailů a budování vztahu se zákazníky jsme psali v našem článku Zvyšte svůj obrat díky budování vztahů se zákazníky. Tak si ho přečtěte.

5) Ucelená databáze zákazníků

K tomu, abyste mohli s emailingem začít, potřebujete adresy, na které se budou jednotlivé kampaně odesílat. A to znamená, že musíte sesbírat databázi svých stávajících a potenciálních zákazníků. Postupně si tak můžete budovat slušnou základnu lidí zajímajících se o vaše produkty a nenásilnou formou je snadno informovat o dění na vašem e-shopu. A samozřejmě čím více osob bude o vašem e-shopu častěji slýchat, tím více jich i dříve nebo později nakoupí. Databáze zákazníků je pro každého obchodníka velice důležitou složkou úspěšného a hladkého chodu podniku. A právě emailing vás ji donutí udělat přehledně, funkčně a na jednom koncentrovaném místě.

6) Zákazníci to sami chtějí

Když už vám zákazník na sebe poskytne e-mail, tak už je velmi pravděpodobné, že od vás chce zprávy do své schránky dostávat. Nikomu se dík tomu se svými nabídkami a sděleními nevnucujete a doručujete e-maily efektivně tam, kde se o to stojí. Dle průzkumu o malých a středních firmách 86 % lidí preferuje e-mailovou korespondenci oproti jakýmkoliv dalším prostředkům pro komunikaci. E-mail se tak stává králem celé komunikace, kde jsou pozitivně přijímány různé druhy zpráv od obchodních sdělení až po přání k narozeninám.

7) Posílení brandu

Představte si, že s vámi značka začne pravidelně komunikovat přes e-mail. “Naskladnili jsme nové modely”, “máme jarní slevy”, “vykopáváme nové produkty” a nebo dokonce “přejeme vám všechno nejlepší k narozeninám”. Při prvních několika zprávách, kdy jste zadali svou e-mailovou adresu nějakému e-shopu, abyste třeba dostali jen slevu na první nákup, značku asi ještě moc nevnímáte. Ale pokud s vámi začne komunikovat častěji, relevantně a bude za vámi přicházet s dalšími a dalšími nabídkami, pak si ji snadno zapamatujete. Pomalu si k ní začnete tvořit nějaký vztah a hlavně o ní budete mít dobré povědomí. A v tomhle emailing pracuje geniálně – jednoduše “dělá práci za vás” a posiluje váš brand.

Shrnutí

Slova chvály na řádcích výše jsou naprosto oprávněná. E-mail marketing je ve většině případů a při správném použití skvělý a vysoce rentabilní nástroj, který dokáže pořádně nakopnout vaše podnikání. Má samozřejmě ale i svá úskalí, jako je mnohdy nízká doručitelnost, propadnutí do nevyžádané pošty, či odhlašování odběratelů. S většinou z těchto aspektů ale můžete bojovat, když víte, jak na to.

Emailing se může stát důležitou součástí marketingového mixu vašeho e-shopu. Online marketing je totiž obecně nejúčinnější, když jsou marketingové kanály diverzifikované, díky čemuž předcházíte možnému riziku jejich ztráty či neschopnosti fungovat.

Summary
7 důvodů, proč by se měl e-shop zaměřit na emaling
Article Name
7 důvodů, proč by se měl e-shop zaměřit na emaling
Description
Máte e-shop a ještě pořádně nepracujete s e-mail marketingem? My vám povíme, proč byste měli začít. ✅
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články