Preloader logo Preloader logo
Cz En
Ceník Volné pozice Sjednat schůzku

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

TikTok je platforma, která změnila pravidla hry ve světě digitálního marketingu – krátká, rychlá, vertikální videa nyní vidíme již na všemožných platformách (nejen TikTok, ale i Instagram Reels, YouTube Shorts…) a dostávají také čím dál tím více prostoru.

S více než miliardou aktivních uživatelů po celém světě představuje TikTok pro marketéry obrovský potenciál. A to nejen na úrovni vytváření krátkých videí, nabízí se zde totiž i možnost využití reklamy. A nejednoho hned napadne otázka: Má vůbec smysl investovat do reklamy na TikToku?

V tomto článku si řekneme, co to vlastně TikTok reklama je, jaký je rozdíl mezi Meta Ads vs Tiktok Ads a také, komu se reklama na TikToku může vyplatit.

Co je to TikTok Ads?

TikTok Ads je reklamní platforma, která umožňuje podnikům a inzerentům propagovat na TikToku své produkty a služby. TikTok Ads umožňují inzerentům vytvářet a spravovat reklamní kampaně na základě různých cílů a formátů, podobně jako je to např. v Meta Ads. Můžete zde cílit na specifickou cílovou skupinu uživatelů TikToku na základě demografických údajů, zájmů a chování.

TikTok Ads poskytuje inzerentům také nástroje pro sledování výkonu reklam a analýzu dat, aby mohli optimalizovat své kampaně a dosáhnout co nejlepších výsledků.

Jaký je rozdíl mezi TikTok Ads a Meta Ads?

Jedním z největších rozdílů mezi TikTok Ads a Facebook Ads je platforma samotná. TikTok je video-centrická platforma zaměřená na zábavu, zatímco Facebook má širší zaměření a obsahuje více formátů obsahu.

Další významný rozdíl je v demografii. Uživatelé TikToku jsou obecně mladší než uživatelé Facebooku a Instagramu. Takže pokud cílíte na mladší publikum, může být pro vás TikTok reklama vhodnější. Na druhé straně, pokud je vaše cílová skupina starší, Meta Ads pro vás budou jistě lepší volbou.

Kontext a uživatelské chování je také odlišné. U TikToku je obsah neformální a zábavný. Facebook a Instagram jsou univerzálnější platformy, na kterých uživatelé sdílí různé typy obsahu a komunikují s rodinou, přáteli a značkami.

Zároveň mají tyto platformy i odlišné ceny za reklamu. TikTok Ads jsou v tento moment finančně výhodnější. Nicméně, dle našich zkušeností, je mnohem náročnější získat zde konverze, například kvůli omezenějšímu publiku.

Pro koho je TikTok reklama vhodná?

Jak už jsme zmiňovali, TikTok je obecně vhodný pro značky a e-shopy, které se zaměřují na mladší generace. Pohybují se zde totiž nejvíce lidé ve věkovém rozmezí mezi 16 a 34 lety. TikTok uživatelé milují “cool” firmy, takže pokud se vaše značka snaží být trendová, moderní nebo inovativní, jste na správném místě. 😎 Zároveň je ideální být připraven investovat prostředky na výrobu krátkých videí a být na TikToku aktivní.

Na druhou stranu, pokud vaše značka cílí na starší demografii, nebo pokud jste B2B společnost, reklama na TikToku pro vás může být náročnější. Stejně tak, pokud nemáte dostatek zdrojů na vytváření obsahu, může být udržení tempa s potřebami platformy náročné. 🤔

TIP: Zda vůbec jít či nejít na TikTok se svým e-shopem jsme se zabývali v našem minulém článku, tak si ho přečtěte. 🙂

Má tedy reklama na TikToku smysl?

Pokud se na tuto otázku díváme z čistě praktické stránky, odpověď zní ano. Je ale nutné dodat, že nemusí mít smysl úplně pro všechny.

Zatímco jedni zaznamenávají s TikTok reklamou slibné výsledky, druzí mohou být zklamáni. Nicméně díky její relativně levné cenové dostupnosti, se určitě vyplatí minimálně nějaký čas experimentovat s nižšími budgety a pokud se reklamy chytnou, promyslet svou TikTok Ads strategii a navyšovat rozpočty.

TikTok a bezpečnost

Je obecně známé, že v médiích proběhly zprávy a spekulace o bezpečnosti využívání TikToku z důvodu jeho kořenů v Číně a možnosti úniků dat. Významné instituce, jako Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost, dokonce vydaly varování před bezpečnostním rizikem spojeným s aplikací TikTok, což vyvolalo debaty ze strany institucí, firem i jednotlivců, aby se nad svou prezencí na této sociální síti zamysleli.

Spousta firem na TikToku setrvala, jiné odešly, nicméně každá reakce na toto upozornění byla vysoce individuální. Náš názor a vyjádření si můžete přečíst v našem článku ZDE.

Jak s TikTok reklamou začít krok za krokem

  1. Vytvořte si účet na TikToku: První krok je samozřejmě vytvoření účtu na TikToku. Pokud již na platformě jste, skvělé! Pokud ne, zaregistrujte si firemní účet. Návod jak na to najdete ZDE.
  2. Nastavte si TikTok Ads Manager: TikTok Ads Manager je nástroj, který vám umožní vytvářet, spravovat a sledovat vaše reklamní kampaně na TikToku.
  3. Nastavte si TikTok Pixel: TikTok Pixel je nástroj, který vám pomůže sledovat a analyzovat výkon vašich reklamních kampaní. Pomocí Pixelu můžete sledovat konverze, vytvářet publikum pro retargeting a získat lepší přehled o tom, jak se uživatelé chovají po kliknutí na vaši reklamu. Aby byl Pixel účinný, budete chtít nastavit relevantní události a parametry, které odpovídají cílům vaší kampaně.
  4. Stanovte své cíle a rozpočet: Před zahájením kampaně je důležité stanovit si cíle a rozpočet. Cíle by měly být specifické, měřitelné, dosažitelné, relevantní a časově omezené (podle konceptu SMART).
  5. Vyberte si cílovou skupinu: Jako u jakékoliv reklamní kampaně je důležité vědět, na koho ji chcete směřovat. TikTok vám umožní cílit na uživatele na základě různých parametrů, včetně věku, pohlaví, umístění a zájmů.
  6. Vytvořte atraktivní obsah: Jak jsme již uvedli, na TikToku je klíčem k úspěchu atraktivní a autentický obsah. Buďte kreativní a nebojte se experimentovat!
  7. Sledujte a optimalizujte svou kampaň: Po spuštění kampaně je důležité sledovat její výkon a provádět nezbytné úpravy pro zlepšení výsledků.

S těmito kroky v ruce budete připraveni pustit se do světa reklamy na TikToku. Nezapomeňte, že jakákoli úspěšná reklamní kampaň vyžaduje průběžné sledování a úpravy, takže buďte připraveni se přizpůsobovat a učit se za pochodu.

Formát TikTok reklam

Na Tiktoku je možné vytvářet několik reklamních formátů:

In-Feed reklamy

Jedná se o reklamy, které se objevují v hlavním kanálu “For You”. In-Feed reklamy mohou obsahovat obrázky, videa nebo kombinaci obojího a obvykle trvají mezi 9 až 15 sekundami.

Brand Takeovers

Brand Takeovers jsou plnoobrazovkové reklamy, které se zobrazují při otevření aplikace TikTok. Tyto reklamy obvykle zahrnují obrázky, videa nebo GIFy a mohou obsahovat odkazy na interní nebo externí webové stránky.

Branded Hashtag Challenges

Hashtag Challenges jsou populární funkcí na TikToku, kde se uživatelé zapojují do konkrétních aktivit nebo vytvářejí obsah spojený s určitým hashtagem. Inzerenti mohou vytvářet vlastní hashtag challenge, aby podnítily interakci a zapojení uživatelů s jejich značkou.

Branded Effects

TikTok poskytuje různé speciální efekty, filtry, nálepky a další kreativní prvky, které mohou uživatelé využívat ve svých videích. Značky mohou vytvářet a propagovat vlastní brandové efekty, které umožňují uživatelům interagovat s obsahem pomocí jedinečných vizuálních překryvů nebo filtrů.

TopView reklamy

Podobně jako Brand Takeovers, TopView reklamy jsou plnoobrazovková videa, která se zobrazují při otevření aplikace TikTok. Avšak TopView reklamy mají delší trvání a zůstávají na vrcholu kanálu “For You” po delší dobu, což inzerentům poskytuje větší viditelnost.

Jak vypadají úspěšné reklamy

Pro inspiraci je vždy dobré kouknout na už běžící úspěšné reklamy. Ty najdete v knihovně reklam pro TikTok a díky tomu se můžete jednoduše inspirovat.

Vybrali jsme pro vás pár světově nejúspěšnějších z nich:

https://ads.tiktok.com/business/creativecenter/topads/7229360572562472962/pc/en?countryCode=CZ&from=001110&period=180

https://ads.tiktok.com/business/creativecenter/topads/7074672338990710786/pc/en?countryCode=CZ&from=001110&period=180

https://ads.tiktok.com/business/creativecenter/topads/7240020150287564802/pc/en?countryCode=CZ&from=001110&period=180

Pokud si nebudete vědět rady…

U nás v Socials máme s TikTok reklamou zkušenosti, takže pokud si nebudete vědět rady, neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám pomůžeme.

Nabízíme:

  • Založení a nastavení Business účtu
  • Vyplnění TikTok profilu a napojení na Business účet
  • Založení a nastavení reklamního účtu v CZK
  • Implementace TikTok Pixelu na web přes Google Tag Manager
  • Nastavení reklamního účtu, příprava strategie a spuštění prvních kampaní
  • Průběžnou správu a optimalizaci
Summary
Reklama na TikToku - Má pro váš e-shop smysl?
Article Name
Reklama na TikToku - Má pro váš e-shop smysl?
Description
V tomto článku si řekneme, co to vlastně TikTok reklama je, jaký je rozdíl mezi Meta Ads vs Tiktok Ads a také, komu se reklama na TikToku může vyplatit.
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články