Preloader logo Preloader logo
Cz En
Ceník Volné pozice Sjednat schůzku

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Český e-commerce trh je jedním z nejvíce konkurenčních v celé Evropě. Nejenže čeští zákazníci patří mezi nejnáročnější spotřebitele, ale také neodpouští chyby a očekávají vynikající službu v každém kroku nákupního procesu.

Česká republika se pyšní nejvyšším počtem e-shopů na osobu v celé Evropské unii (data z roku 2022). Takováto hustota e-shopů znamená, že boj o každého zákazníka je nelítostný.

Vyvarování se základních chyb, které mohou ničit konverzní poměr vašeho e-shopu, je nezbytné pro udržení konkurenceschopnosti a dlouhodobý růst. V našem článku se zaměříme na nejčastější chyby, které mohou limitovat růst vašeho e-shopu a zároveň nabídneme praktické tipy a příklady, jak je vyřešit.

1. Pomalý web

S nárůstem popularity krabicových řešení e-shopů jako je třeba Shoptet se již tolik nesetkáváme s pomalými e-shopy, ovšem sem tam se stále nějaké najdou. Pokud se vyhnete nahrávání produktových fotografií, které mají několik MB, s rychlostí webu nebudete mít problém.

U e-shopů na míru to někdy bývá horší. Zákazníci nebudou čekat 7 vteřin, než se jim e-shop načte. Nemají čas ani trpělivost. Rychlost webu je pro udržení zákazníků na vašem e-shopu klíčová. Pokud se stránka načítá pomalu, zákazníci mohou odcházet a hledat jiné možnosti.

🛠 Tip: Využijte nástroje pro analýzu rychlosti webu a zaměřte se na kompresi obrázků, minimalizaci JavaScriptu i CSS a využití cache. Základní analýzu si můžete udělat přímo v nástroji od Google – Page Speed Insights.

2. Nepřehledná navigace webu a špatné vyhledávání

Můžete mít sebelepší produkty, ale pokud je zákazníci na webu nenajdou, odejdou ke konkurenci. Nepřehledná a složitá navigace je zaručený recept na nízký konverzní poměr.

Pokud máte na e-shopu tisíce produktů, zainvestujte do kvalitního vyhledávače produktů. Shoptet má již v základním balíčku poměrně kvalitní vyhledávač. Pro jiné platformy a řešení na míru můžete zvážit například nástroj Luigi’s Box, který zároveň umí doporučovat produkty a upravovat nabídku na míru pro každého návštěvníka.

🛠 Tip: Vytvořte jednoduchou a intuitivní strukturu menu, která zahrnuje logické kategorie a podkategorie. Uživatelské testování může také pomoci identifikovat potenciální problémy v navigaci. Poznejte své zákazníky a upravte jim navigaci na e-shopu tak, aby vždy našli to, co hledají. Inspirujte se například u vyspělejší konkurence.

3. Nedostatečné informace o produktech

Pokud zákazníci nemají dostatek informací o produktech k rozhodnutí pro nákup, máte problém. Každý produkt by měl mít dostatek detailů, aby mohli zákazníci provést informovaný nákup. Například pokud prodáváte oblečení a neuvedete u něj tabulku velikostí, váš konverzní poměr bude nebezpečně blízko 0 %.

🛠 Tip: Zjistěte si, jaké informace potřebují vaši zákazníci znát předtím, než nakoupí konkrétní produkt na vašem e-shopu. Jiné to bude v případě oblečení a jiné u knížek. Poskytněte podrobné popisy, technické specifikace, informace o dostupnosti, ceně a další relevantní informace. Pokud je to možné, zahrňte i recenze od ostatních zákazníků.

Příklad produktové stránky s vysokým konverzním poměrem našeho klienta warmie.cz

4. Nedostatečná kvalita a množství fotek

Zákazníci si nemohou na vaše produkty sáhnout předtím, než je nakoupí. Proto musíte udělat vše pro to, aby se o produktech dozvěděli co nejvíce a mohli si je pořádně prohlédnout online.

Kvalitní obrázky či videa jsou naprostou nutností. Malé množství nebo nekvalitní fotky mohou snížit důvěru a zájem o produkt.

🛠 Tip: Investujte do kvalitních fotografií z různých úhlů. Zahrnutí videa nebo 3D zobrazení může také posílit zákaznický zážitek. Pokud to je možné, nespoléhejte se jen na fotky od dodavatelů, které používá i vaše konkurence.

5. Dlouhá dodací lhůta

Český zákazník je opravdu náročný. Chce, aby mu objednané zboží dorazilo ideálně v den, kdy si ho objednal. V případě Prahy již toto spousta velkých e-shopů umí a nemusíte si ani extra připlácet za dopravu.

Pokud tedy zboží dodáte až za 4 dny a vaše konkurence do druhého dne, máte zaděláno na problém a budete se muset hodně snažit vykompenzovat tento nedostatek někde jinde – pravděpodobně nižší cenou.

🛠 Tip: Buďte transparentní ohledně dodacích lhůt a nabídněte různé možnosti doručení včetně expresního, pokud je to možné.

6. Složitý nákupní proces

Snažte se pro zákazníky udělat nákupní proces co nejsnazší. Nepřidávejte žádné zbytečné kroky, které by zákazníky zdržovaly od dokončení objednávky. Zdlouhavý nákupní proces může snížit konverzní poměr, protože zákazníci mohou být frustrovaní a opustí košík.

Snažte se jim naopak nákupní proces zpříjemnit a urychlit.

🛠 Tip: Minimalizujte počet kroků v nákupním procesu a nabídněte možnost rychlého nákupu bez nutnosti registrace. Pomoci vám s tím může nástroj na automatické doplnění dodacích a fakturačních údajů FoxEntry. Eliminujete tak zbytečné chyby při vyplňování údajů a zákazníkům usnadníte práci s vyplňováním formuláře.

7. Nevyužívání Apple Pay, Google Pay či dokonce platby kartou

Ke zrychlení nákupního procesu a zároveň i zvýšení konverzního poměru pomůže také přidání platebních metod Apple Pay a Google Pay. Obě tyto platební metody jsou na vzestupu a zákazníci je používají stále častěji.

Pokud je na e-shopu nemáte, určitě je doporučujeme přidat. Ideální je mít obě varianty viditelné již v košíku a ne až po vstupu do platební brány.

Zdroj: https://www.ecwid.com/

🛠 Tip: Vaše platební brána je pravděpodobně již podporuje, pouze jste je prozatím neaktivovali.

8. Chybí doprava Zásilkovnou

Zásilkovna s přehledem válcuje všechny dopravce a je bezkonkurenčně nejpopulárnější volbou dopravy u nás. Zákazníci službu milují pro její jednoduchost a pohodlnost. Nemusí doma čekat na kurýra či nedejbože jít na poštu.

Napříč našimi klienty se jedná o nejvíce využívanou formu dopravy. Stále jsme ale svědky toho, že ne všechny e-shopy ji využívají. V některých případech není Zásilkovna použitelná kvůli vlastnostem zboží (například pokud se jedná o jídlo nebo nadrozměrné a těžké produkty jako třeba nábytek).

Pokud Zásilkovnu nevyužíváte ale mohli byste, určitě ji přidejte jako možnost dopravy.

🛠 Tip: U Zásilkovny doporučujeme nastavit možnost doručení na výdejní místo i na adresu.

Výše uvedená doporučení jsou ve většině případů poměrně jednoduchá na implementaci a můžete díky tomu zvýšit konverzní poměr svého e-shopu o desítky %.

Summary
8 základních nedostatků, které v roce 2023 ničí konverzní poměr vašeho e-shopu
Article Name
8 základních nedostatků, které v roce 2023 ničí konverzní poměr vašeho e-shopu
Description
Zaměříme se na nejčastější chyby, které mohou limitovat růst vašeho e-shopu a zároveň nabídneme praktické tipy a příklady, jak je vyřešit. 👍🏼
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články