Preloader logo Preloader logo
Cz En
Ceník Volné pozice Sjednat schůzku

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

O cookies jsme poslední dobou všichni slyšeli asi více, než bychom si přáli. Jen aby bylo jasno, nemluvíme o sušenkách, které si dáte s chutí ke kávě. Bavíme se o internetových cookies – malých textových souborech vytvářených webovým serverem a ukládaných webovým prohlížečem. A ty si s chutí zas až tolik nevychutnáváme, hlavně kvůli jejich čím dál tím více přísným regulacím.

Cookies jsou téměř nezbytné pro lepší uživatelský zážitek, pomáhají s analytikou a zdokonalují cílení reklamy. Všichni víme, že od roku 2022 je třeba získat od každého uživatele vašeho webu aktivní opt-in souhlas před spuštěním analytických a marketingových cookies. Tento souhlas se získává pomocí cookie lišty, která se zákazníkovi zobrazí při návštěvě webu a táže se ho, zda se získáváním cookies souhlasí.

Mluvíme asi za většinu uživatelů, když řekneme, že nás tyto lišty dost často štvou. Je to jednoduše krok navíc předtím, než si jdeme prohlídnout web a zdržuje nás to.

Co takhle ale udělat tuto nezbytnost trochu příjemnější, zábavnější nebo jednoduše tak, že na první dobrou zaujme?

Proč řešit vzhled a textaci lišty

Asi už tušíte, že cookie lištu byste měli pořešit kvůli jedné prosté věci – kvůli získání co největšího množství souhlasů se sběrem dat. Protože čím více dat získáte, tím efektivnější (=výkonnější) budou i reklamy.

Získání většího množství souhlasů se dá docílit, když si pohrajete s jednotlivými prvky cookie lišty. Jsou to:

  • Vzhled (barva, grafické provedení, využití emojis…)
  • Forma (pop-up lišta nebo klasické lišta)
  • Textace

TIP: Dle našich zkušeností k získání nejvíce souhlasů nejlépe fungují pop-upová vyskakovací okna s výraznými barvami. Kreativní textace nabývá na důležitosti až na druhém místě, dost lidí text totiž jednoduše přehlíží. Je ale fajn, když se pokusíte zavtipkovat nebo ho tematicky vyladit – pak totiž může i textace část zákazníků zaujmout a dovést k získání souhlasu.

POZOR ale na 2 technické prvky:

  1. Cookie lišta by dle nařízení neměla znemožnit procházení webu, a to i pokud uživatel nevyjádří svůj souhlas. ➡️ Toto řeší spousta e-shopů tím způsobem, že vytvoří takové takové pop-upové okno, které jednoduše donutí zákazníka svůj postoj ke sběru cookies vyjádřit.
  2. Taktéž byste dle nařízení měli návštěvníkovi vašeho webu nabídnout nejen tlačítko “souhlasím”, ale zároveň by měl mít možnost vyjádřit i svůj nesouhlas se sběrem dat. Tyto dvě možnosti by správně měly být ve stejné váhové úrovni, a tedy i ve stejném barevném provedení. ➡️ V praxi ale existuje jen malé množství webů, které totožnost barevného provedení a existenci tlačítek “souhlasím” a “nesouhlasím” dodržuje. Ve valné většině případů weby nabízí uživateli tlačítko “souhlasím” a dále pak možnost úpravy nastavení či preferencí. Není to sice stoprocentně korektní a dle předpisů, ale taková je reálná exekuce cookie lišt – pro představu 4 z 5 největších českých e-shopů svou cookie lištu nemají stoprocentně správně.

Cookie lišta, která je 100% dle nařízení

Nejprve se podíváme na takovou lištu, která splňuje výše zmíněné technické požadavky. Svým provedením neurazí ani nenadchne, ale je správně. Dává uživateli možnost přijmutí, ale i odmítnutí sběru cookies, a to ve stejné váze a barevném provedení. Tato lišta je pop-upová, ale stále umožňuje zákazníkovi procházet web.

Zdroj: www.datart.cz

Cookie lišty, co mají šťávu

Nyní se pojďme podívat na takové lišty, které svým kreativním provedením vynikají. Prvky, které je odlišují jsou: trefně napsaný text, využití emojis, vtipu nebo příjemné barevné provedení. Takovým uživatelé rádi udělí souhlas.

Nutno ale říct, že co se týče dodržování předpisů, tak tam úplně neexcelují.

Zdroj: www.scuk.cz
Zdroj: https://www.hithit.com
Zdroj: https://www.lihovarek.cz/
Zdroj: https://sufan.cz/
Zdroj:https://www.puravidashop.cz
Zdroj: https://www.grada.cz

Závěr a naše doporučení

Ať už se rozhodnete pro cookie lištu, která bude kreativnějšího rázu, nebo se budete držet formálnější klasiky, určitě je dobré tuto featuru na svém webu pořešit hlavně z technického hlediska. Nejideálnější je scénář, kdy je cookie lišta zábavná, barevná, ale zároveň respektuje všechna nařízení. Volba provedení je ale jen na vás. Každopádně, vyzkoušejte a otestujte si různé varianty a vyhodnoťte, která cookie lišta vám zajistí nejlepší výsledky, tedy nejvíce souhlasů. O ty tu totiž jde úplně nejvíce.

Vše výše zmíněné jsou naše zkušenosti a poznatky z praxe, které jen ukazují, co funguje/nefunguje pro získávání souhlasů u cookie lišt. Silně ale doporučujeme přizvat si na pomoc právníka, který vám pomůže cookie lištu vyladit podle všech nařízení.

Summary
Jak získat co nejvíce souhlasů se sběrem cookies
Article Name
Jak získat co nejvíce souhlasů se sběrem cookies
Description
Čím více souhlasů získáte, tím efektivnější budou i Vaše reklamy. A my vám povíme jak na to! ✅
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články