Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Když stojíte před rozhodnutím, jak vyřešit či zlepšit výkonnostní marketing vašeho e-shopu, nabízí se hned několik možností:

  • Spravovat si kampaně vlastními silami
  • Využít služeb šikovného freelancera
  • Spolupracovat s agenturou
  • Vybudovat si vlastní interní tým

Jak ale poznat, která z těchto čtyř možností je pro vás ta nejlepší? Jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých z nich? A podle čeho se co nejlépe rozhodnout?

To vám povíme na následujících řádcích.

Krok 1: V jaké fázi se nacházíte?

Nejprve je důležité si říci, v jaké fázi se Vaše podnikání nachází. Zejména pak co se velikosti e-shopu týče. Zpravidla zapadnete do jedné z těchto kategorií:

  1. Začínající e-shop s průměrným měsíčním obratem do 100.000 Kč.
  2. E-shop s průměrným měsíčním obratem od 100.000 Kč do 500.000 Kč.
  3. E-shop s průměrným měsíčním obratem do 5 milionů Kč.
  4. E-shop s obratem nad 5 milionů Kč.

Krok 2: Jaký máte rozpočet na reklamy?

Nyní víceméně rozhodneme o tom, která ze čtyř výše jmenovaných možností je pro vás ta pravá. Vyberte si variantu podle kreditu (=rozpočtu), který aktuálně investujete nebo plánujete vynaložit do online reklamy:

  1. Bez předchozí investice do reklamy.
  2. Kredit do 30.000 Kč měsíčně.
  3. Kredit do 100.000 Kč měsíčně.
  4. Kredit nad 100.000 Kč měsíčně.

Poznámka: K výši investovaného rozpočtu do online reklamy je nutno podotknout, že každý e-shop by měl mířit na pomyslný homerun neomezeného rozpočtu. Pro začínající podniky to možná zní děsivě, ale pokud reklama vydělává (a to obvykle několikanásobně) a vy kapacitně stíháte exekutivu, není důvod rozpočty pro reklamu omezovat.

Dobře, teď už víte na čem jste a co dál?

Pojďme si dát úvodní informace dohromady…

Krok 3: Co je pro vás nejlepší?

Výše obratu a investovaný kredit nám nyní pomohou určit, co je pro vás pravděpodobně nejvýhodnější.

E-shop 1: Začínající e-shop

👉🏻 Obrat do 100.000 Kč 👉🏻rozpočet: 0

Pakliže se svým podnikáním teprve začínáte, nejlepší varianty pro vás pravděpodobně budou tyto dvě:

  • spravovat si reklamy vlastními silami, nebo
  • si najmout freelancera.

Jdu na to sám!

Pokud se rozhodnete pro první možnost, určitě doporučujeme, abyste si před spuštěním prvních reklam nechali správně nastavit kompletní měření. Zpravidla se bude jednat o nastavení měření v Google Analytics, Meta Pixelu, Meta katalogu, nastavení prioritizace událostí na Facebooku, ověření domény, nastavení Google Ads a Skliku, případně zbožových srovnávačů.

Nejen, že budete od začátku sbírat všechna relevantní data, ale profesionál vám také poradí, jaké kanály a relevantní nástroje si potřebujete založit před spuštěním kampaní (Google Merchant, Mergado, atd.).

Freelancer

Pokud víte, že si z jakéhokoliv důvodu nejste schopni spravovat reklamy po vlastní ose, najměte si freelancera. Hlavním PRO argumentem je fakt, že jsou častokrát levnější než agentury.

Na druhou stranu je v dnešní době, kdy se marketingové kanály rychle vyvíjejí, skoro nemožné mít freelancera, který je schopen na 100 % obhospodařit jak PPC, tak Meta reklamu, případně další reklamní platformy. Většinou je freelancer kovaný jen v jednom marketingovém kanálu, který upřednostňuje, což může váš online marketing brzdit.

TIP! Kde takového specialistu sehnat? V Socials často odkazujeme na veřejné skupiny na Facebooku, kde můžete zkusit štěstí. Jedná se například o Modrokrevníky, případně Staráme se o marketing.

Placené konzultace

👉🏻 Nevíte, kde začít? V Socials nabízíme menším klientům možnost pravidelných konzultací. Pobavíme se o strategii, struktuře kampaní, navrhneme vhodné kanály, společně nastavíme první reklamy. Podle výše rozpočtu se za pár týdnů spojíme znovu a vyhodnotíme si výsledky, uděláme optimalizaci. A tak se to opakuje.

E-shop 2: Rostoucí e-shop

👉🏻 obrat do 500.000 Kč měsíčně 👉🏻 rozpočet: od 30.000 Kč do 100.000 Kč / měsíčně

Agentura

Jakmile se průměrný obrat e-shopu stabilně pohybuje k půlmilionu měsíčně, vstupuje do hry možnost najmout si digitální agenturu, která se za vás o správu výkonnostních kampaní postará.

Moment, kdy je agentura vhodná vypadá tak, že za sebou ve většině případů už máte alespoň nějakou online historii, například:

  • pravidelně publikujete obsah na sociálních sítích
  • píšete blogové články
  • spravujete početnou Facebook skupinu
  • spustili jste si základní reklamu na Google či Seznamu
  • na Meta propagujete nějaké příspěvky
  • máte k ruce freelancery starající se o PPC či Meta reklamu

Sami ale cítíte, že je potřeba nový impuls.

Například potřebujete:

  • navýšit obrat a počet objednávek
  • zlepšit efektivitu e-shopu
  • dát online marketingu systém a řád
  • se ujistit, že všude vše správně měříte
  • začít pečlivě vyhodnocovat výkonnost, nebo
  • máte pocit, že se váš online marketing nikam neposouvá, či
  • chcete v kampaních vyzkoušet nové věci.

Pro agenturu je také důležitá výše investovaného kreditu. S větším rozpočtem totiž narůstá i dostupné množství dat, ze kterých je agentura schopna vyhodnotit její přidanou hodnotu a na rovinu majiteli e-shopu sdělit, jaký tam je potenciál a jakých výsledků bude agentura pravděpodobně schopna dosáhnout.

Pokud s online reklamou teprve začínáte…

Připravte se na to, že začátek spolupráce může být náročný. Agentura bude muset nastavit všechny výkonnostní platformy a postupně na nich začít testovat první kampaně. Může trvat několik měsíců, než se vám investice vrátí. Ale vyplatí se to.

Pokud online marketing dlouhodobě využíváte a potřebujete změnu či nakopnout…

Pak je agentura výborné řešení, které vám pomůže zajistit kompletní přístup k datům a nastavit stabilnější výsledky. Práce pak půjde lépe od ruky.

Spolupráce s námi

My vám pomůžeme se vším výše zmíněným a často přesáhneme i hranice výkonnostního marketingu. Snažíme se být maximálně rychlí a flexibilní, víme jak je to v dnešním světě důležité. Naši klienti si například pochvalují svižnou komunikaci a jednoduché zadávání úkolů, se kterým nám pomáhá nástroj na projektové řízení Freelo. Tam nám zadají novinku, kterou chtějí propagovat, nebo společně vymyslíme akční kampaň, kterou si pak v rámci Socials týmu zpracujeme a zajistíme propagaci napříč všemi aktivními marketingovými kanály. Více o tom, jak pracujeme a postupujeme když nabíráme nového klienta, si můžete přečíst v našem článku.

E-shop 3: Střední e-shop

👉🏻 obrat do 5 milionů Kč / měsíčně 👉🏻 rozpočet: okolo 100.000 Kč

V takových objemech už je dost těžké spravovat jednotlivé kanály vlastními silami. Zároveň určitě neexistuje jeden freelancer, který by dokázal obhospodařovat všechny kanály tak kvalitně, jak je to potřeba.

Řešením je tedy:

  • Najmout si několik freelancerů na jednotlivé kanály a interně mít jednoho znalého marketingového manažera, který je sladí.
  • Najmout si marketingovou agenturu.
  • Vytvořit si interní tým.Pokud budete zakládat interní tým, počítejte s tím, že budete muset investovat minimálně do Meta Ads specialisty a PPCčkaře – je to tedy poměrně drahá záležitost. Moc často se totiž nestává, že se podaří najmout člověka, který bez problému zvládne efektivně obhospodařit všechny marketingové kanály. A pokud se to náhodou podaří, tak se stává, že si uvědomí svůj potenciál a dlouhou dobu ve firmě nezůstane – odejde za lepší nabídkou nebo na vlastní nohu. Udržet si zaměstnance je řehole a celkem drahá záležitost. Předem si propočítejte, kolik vás interní tým bude stát peněz, času i managování a pro porovnání poptejte různé agentury. Pak už záleží jen na vašem uvážení.

E-shop 4: Velký e-shop

👉🏻 obrat nad 5 milionů Kč / měsíčně 👉🏻 rozpočet: neomezený

Zde platí v podstatě ta samá pravidla jako pro střední e-shop, jen byste měli mít uvolněný větší budget. Můžete jít opět cestou najmutí několika freelancerů s řídícím interním manažerem, přizvete si agentru nebo vytvoříte interní tým. Záleží na preferencích a individuálním případě.

Výjimka potvrzuje pravidlo

Jako všude i zde existují výjimky – možná jste mladá populární značka, která za krátkou dobu získala velikou přízeň. A nebo dokážete tak skvěle managovat a máte kolem sebe tak skvělé pracovníky, že na vás naše škatulky nesedí. Ale to je v pořádku. Vždy když děláte rozhodnutí, kam Váš e-shop dále posunout, je třeba získat informace ze všech stran, přečíst si mnohé články, jako je ten náš, a utvořit si vlastní unikátní řešení. Je ale také vždy nutné myslet na to, že se každý e-shop liší a samospásná univerzální plošná pravidla pro všechny neexistují.

Summary
Agentura, freelancer nebo interní tým – co je lepší?
Article Name
Agentura, freelancer nebo interní tým – co je lepší?
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články