Preloader logo Preloader logo
Cz En
Volné pozice Sjednat schůzku

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Mít katalog produktů na Facebooku je pro e-shopy, které chtějí dosáhnout zajímavějších prodejních výsledků, povinnost. 

Katalog vám zpřístupní několik velmi užitečných funkcí s možností je dále zakomponovat do svého marketingu na sociálních sítích. 

Co je katalog produktů na Facebooku?

Jedná se o soubor produktů na vašem webu nahraný ve vaší administraci na Facebooku. Je dobré říci, že nemusíte mít na Facebooku nahrané jen produkty z e-shopu, ale také zde můžete mít například letenky, hotely, destinace, automobily nebo i nemovitosti.

Produktový katalog pro každou výše zmíněnou kategorii má trochu odlišné parametry. V našem článku se budeme věnovat především katalogu produktů pro e-shopy.

K čemu katalog produktů slouží?

  • Dynamický remarketing na Facebooku a Instagramu

Pomocí dynamického remarketingu zobrazujete lidem konkrétní produkty, které si na vašem webu prohlédli nebo přidali do košíku. Dynamický remarketing může zvýšit ROI (návratnost investice do reklamy) až o desítky procent. 

  • Obchod na Facebooku

Prezentujte své produkty také na firemní stránce na Facebooku. Obchod si můžete vytvořit po nahrání katalogu produktů nebo přímo v nastavení záložek na firemní stránce. Je možné mít obchod na Facebooku i bez katalogu, nevýhodou ale je, že musíte produkty nahrát ručně a nebudou se automaticky aktualizovat. 

katalog produktů na facebooku
  • Označování produktů v příspěvcích na Facebooku

S obchodem na Facebooku souvisí také označování produktů. Je možné označit všechny produkty přidané ve vašem obchodu na Facebooku a to v průběhu vytváření příspěvku. 

  • Označování produktů v příspěvcích a stories na Instagramu

Když propojíte katalog produktů s firemním profilem na Instagramu, budete moci označovat produkty v příspěvcích a stories. Lidé se tak budou moci z příspěvků prokliknout přímo na stránku daného produktu na vašem webu.

Jak vytvořit katalog produktů

#1 – Přejděte do nastavení svého Facebook Business Manager (business.facebook.com). V levém menu vyberte “Zdroje dat” a vyberte “Katalogy”. Po otevření klikněte na “Vytvořit katalog”. 

Nemáte Business manager zatím založený? Založte si ho podle našeho článku o Facebook Business Manager.

katalog produktů na facebooku 2

#2 – Nyní si vyberte typ položek, které chcete do Facebooku nahrát a pojmenujte katalog. Vyberte “E-commerce” a klikněte na “Pokračovat”. V dalším kroku vyberte, kdo má mít ke katalogu přístup a s jakým Facebook Pixelem chcete katalog spárovat.

katalog produktů na facebooku 3

Přidejte zdroj dat o produktech

Přejděte do katalogu produktů. Nyní přidáme do katalogu první produkty.

#1 – V katalogu vyberte “Zdroje dat” a následně “Přidat produkty”.

katalog produktů na facebooku 5

#2 – V tomto kroku vyberete, jakým způsobem chcete produkty přidat. Vyberte “Použít zdroje dat” a klikněte na pokračovat.

katalog produktů na facebooku 8

#3 – Pojmenujte zdroj dat a vyberte správnou měnu. Vyberte “Naplánovaný zdroj a do kolonky URL zdroje dat vložte URL vašeho produktového Feedu. Pokud máte feed na webu chráněný heslem, zadejte ho níže.

Měli byste mít připravený zdroj produktů (Feed) z vašeho webu. Pro Facebook můžete použít stejný Feed produktů jako pro Google. Pokud ho nemáte, kontaktujte vašeho vývojáře, aby jej pro vás vytvořil. E-commerce platformy jako jsou Shoptet, WooCommerce nebo Shopify mají Feedy již připravené, stačí je najít a vložid do Facebooku.

katalog produktů na facebooku 9

#4 – Nastavte, jak často se má katalog aktualizovat. Doporučujeme co nejčastější aktualizaci, aby měl Facebook neustále aktuální data o produktech na vašem webu. Následně klikněte na “Start upload”. Produkty se následně nahrají.

katalog produktů na facebooku 11

Nákupy na Instagramu

Abyste mohli označovat produkty na Instagramu, musíte spárovat katalog s firemním Instagramovým účtem. Přejděte do “Použít případy”, vyberte “Nákupy na Instagramu” a přidejte Instagramový profil.

katalog produktů na facebooku 9

Obchod na Facebooku

Propojte firemní stránku na Facebooku s katalogem produktů pro možnost používání obchodu na Facebooku a označování produktů v příspěvcích. Přejděte do “Použít případy”, vyberte “Obchod stránky na Facebooku” a přidejte firemní stránku.

katalog produktů na facebooku 111

Shrnutí

Katalog produktů vám přinese velké výhody. Od dynamického remarketingu až po označování produktů přímo v příspěvcích na Instagramu. 

Využijte ho přímo ve správě reklam na Facebooku.

Summary
Katalog produktů na Facebooku: Jak ho využít a nastavit (2020)
Article Name
Katalog produktů na Facebooku: Jak ho využít a nastavit (2020)
Description
Katalog produktů na Facebooku vám zpřístupní dynamický remarketing, označování produktů na Instagramu nebo Facebook obchod.
Author
Publisher Name
Socials.cz
Publisher Logo

Související články