Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Rádi byste si založili firemní stránku na Facebooku a nevíte, jak na to? Zajímá vás, jak stránku vytvořit, jak ji efektivně spravovat a proč ji vůbec mít? 

Facebook má nyní v České republice okolo 5,5 milionů uživatelů a toto číslo se bude nadále zvyšovat. Vstupenkou vaší firmy na Facebook je mít zde založený firemní profil, neboli firemní stránku.

Dobrým důvodem, proč mít firemní stránku na Facebooku, jsou placené reklamy. Pokud nebudete mít na FB stránku, placené reklamy nemůžete používat. 

Přečtěte si také náš článek o placených reklamách na Facebooku.

Nezapomeňte, že firemní stránka na facebooku, je spolu s webem a dalšími profily na sociálních sítích, vaší vizitkou na internetu. 

Na co myslet před založením firemní stránky

Před založením firemní Facebook stránky (Facebook Business Page) byste si měli zodpovědět tyto základní otázky:

  1. K čemu má firemní stránka sloužit?
  2. Pro koho budete tvořit obsah?

Odpověď na první část první otázky vám umožní stanovit si Kategorii, pro kterou budete FB firemní stránku vytvářet. Facebook vám dá na výběr z šesti různých kategorií.Ať už jste malá firma, velká společnost, non-profit organizace, prodáváte jeden specifický produkt, nebo jste například umělec, svou kategorii si zde vždy najdete.

Druhá otázka slouží k vytvoření lepší představy o tom, jak byste se chtěli na Facebooku prezentovat, kdo by měli být vaši sledující, co by si měli z vašeho obsahu odnést a jaký výsledek od něj očekáváte vy. 

#1 – Založení firemní stránky na Facebooku 

Nyní byste již měli mít v hlavě ucelený plán, jakým směrem, se jako firma chcete vydat. A i když uvidíte, že samotné vytvoření firemní stránky není nikterak závislé na výše zmíněných otázkách, je dobré mít v hlavě (ideálně na papíře) strategický plán do budoucna.

Stránku můžete založit více způsoby, nicméně pro firmy je nejlepší vytvořit si firemní stránku ve Facebook Business Manager. Ten vám nabízí více možností pro správu firemní stránky jako je třeba propojení s reklamním účtem, katalogem produktů nebo rozšířená správa uživatel a partnerských účtů.

Protože je tento článek zaměřený na firemní stránky, budeme se v postupu věnovat pouze založením pomocí Facebook Business Manager.

Pokud zatím Business Manager vytvořený nemáte, založte si ho podle našeho návodu, který najdete zde: Vše, co potřebujete vědět o Facebook Business Manager

Přihlaste se do Facebook Business Manager –  https://business.facebook.com/. V levém sloupci klikněte na “Nastavení firmy“, následně klikněte na “Účty” a vyberte “Stránky“. Nyní vyberte “Vytvořit novou stránku“.

firemní stránka na facebooku

Máte možnost vybrat si ze 6-ti kategori:

  • Místní firma nebo místo
  • Společnost, organizace nebo instituce
  • Značka nebo produkt
  • Umělec skupina nebo známá osobnost
  • Zábava
  • Účel nebo komunita
firemní stránka na facebooku 2

Po vybrání kategorie zadejte Název stránky. Tento název by měl být shodný se jménem vašeho podnikání, organizace, webové stránky či produktu.

A je to! Firemní stránku máme vytvořenou. Snadné, že? Nyní musíme zkontrolovat nastavení, přidat logo a úvodní fotku, doplnit potřebné informace a můžeme začít přidávat příspěvky.

#2 – Základní nastavení firemní stránky na FB

Ve firemní stránce přejděte do Nastavení, sekce Obecné. Zde si nastavíte vše od věkového omezení, viditelnosti stránky až po filtry vulgárních slov v komentářích.

firemní stránka na facebooku 3

Naše tipy:

  • Rozhodněte, zda-li chcete umožnit návštěvníkům publikovat obsah na vašem firemním profilu. Pokud si zakládáte na kvalitním a vizuálně zdařilém obsahu, nejspíš nebudete chtít, aby vám vaši fanoušci publikovali příspěvky, které nezapadají do vámi stanovených pravidel publikování.
  • Nastavte si nejvyšší filtraci vulgárních slov. Hlavně pokud nabízíte služby, které mohou působit kontroverzně. Komentáře obsahující vulgární slova budou automaticky skryty.

Vyplňte informace o stránce

firemní stránka na facebooku nastavení

Jedním ze základních předpokladů úspěšné firemní stránky na Facebooku jsou kompletně vyplněné informace o stránce. 

Přejděte do sekce Informace o stránce, vyplňte popis vašeho podnikání, kontaktní údaje, lokalitu, otevírací hodin a jaké produkty nebo služby nabízíte. Po vyplnění zvýšíte transparentnost a důvěryhodnost stránky a návštěvníků bude jasné, čím se zabýváte. 

Dejte si záležet především na popisu, ze kterého by mělo být jasné, čím se vaše firma zabývá. 

Vyplněné kontaktní údaje jsou důležité! Fanoušci se tak, díky nim, budou moci s vámi spojit i mimo Facebook.

Upravte rozložení stránky (Šablony a karty)

firemní stránka na facebooku nastavení 2

Upravit rozložení obsahu na firemní stránce na Facebooku můžete pomocí Karet a záložek v Nastavení stránky. Facebook vám nabídne několik klasických šablon a je pouze na vás, které si vyberete. Mezi ty základní patří:

  • Příspěvky 
  • Obchod
  • Události 
  • Hodnocení
  • Videa
  • Fotky
  • Nabídky
  • Kariéra
  • Poznámky

Můžete si je také přeházet, podle svého uvážení. Záleží jen na vás, pro kterou variantu se rozhodnete.

Myslete ale na to, že se karty budou zobrazovat na vaší stránce v pořadí, které si nastavíte právě zde!

firemní stránka na facebooku obchod

Spravujte přístupy ke stránce

firemní stránka na facebooku uživatelé

Když se váš tým rozroste, budete potřebovat přidat přístup ke stránce dalším lidem, kteří vám budou se správou vaší firemní stránky na Facebooku, pomáhat. 

Kontrolu nad spravováním stránky si pojistíte v sekci Role. Po rozkliknutí uvidíte, kdo je majitelem stránky (to by měl být váš Business Manager), existující role a možnost přidat novou roli.  

Snažte se role u stránky spravovat přímo v Business Manager a nepřidávejte uživatele v sekci Role na vaší stránce. Získáte tak lepší kontrolu nad tím, kdo má k čemu přístup. Věřte, že je velmi snadné o tom ztratit přehled. Tím spíš, pokud máte více stránek. 

firemní stránka na facebooku

Připojte Instagramový profil

firemní stránka na facebooku instagram

Má vaše firma firemní profil také na Instagramu? Pokud ano, spárujte firemní instagram a firemní stránku na Facebooku pro využití obou sociálních sítí naplno.

Nemáte zatím firemní profil na Instagramu? Přečtěte si náš článek o firemním profilu na Instagramu a proč ho používat.

Nastavte si automatickou odpověď

firemní stránka na facebooku automatická odpoved

Jsou vaši zákazníci čím dál více netrpělivější a vyžadují co nejrychlejší odpovědi na své dotazy? Ne vždy jim ale můžete odpovědět okamžitě.

V takovém případě je dobré mít nastavenou automatickou odpověď, která vám dá prostor dotaz či problém vyřešit.

Jak automatickou odpověď nastavit? 

Přejděte v Nastavení stránky do sekce Zprávy. Ve spodní části “Nastavte si automatickou odpověď” klikněte na Nastavit.

Dostanete se do správce zpráv na vaší stránce, kde si můžete nastavit různé typy automatizovaných odpovědí. 

Velkou výhodou je, že pokud máte firemní profil na Instagramu spojený s vaší firemní stránkou na Facebooku, můžete si nastavit automatické odpovědi také pro Instagram direct zprávy.

firemní stránka na facebooku

#3 – Přidejte profilový obrázek

firemní stránka na facebooku

Jednou z hlavních částí vaší stránky, kterou uživatelé uvidí ihned po jejím otevření, je váš profilový obrázek. Z tohoto důvodu by měl obrázek stránku reprezentovat.

Logo vaší značky je ideálním profilovým obrázkem, alternativou je pak obrázek produktu, který prodáváte, nebo vaše fotka, pokud je váš business jen o vás (realitní makléři, investiční poradci, konzultanti).

Pokud máte logo, které nevypadá v profilovém obrázku moc dobře, můžete si nechat vytvořit speciální logo pro sociální sítě. 

Myslete na to, že doporučené rozměry pro profilový obrázek na Facebooku jsou 180 x 180 pixelů.

#4 – Přidejte úvodní fotku nebo video

Stejně jako u profilového obrázku, platí pravidlo prvního dojmu také u úvodní fotky. Měli byste si tedy dát záležet na tom, jak bude vaše úvodní fotka vypadat. Bude to vaše logo? Banner? Nebo video? V každém případě by mělo být z úvodní fotky opět na první pohled jasné, čemu se vaše firma věnuje.

Rozměry pro úvodní fotku a video na Facebooku jsou 828 x 315 pixelů

Myslete ale také na mobily, které mají bezpečností zónu 560 x 315 pixelů. Pokud tedy chcete, aby důležité informace byly vidět také na mobilních zařízeních, musíte je zobrazit v bezpečnostní zóně.

firemní stránka na facebooku profilová fotka

Pokud máte k dispozici video, určitě ho využijte. Níže se můžete podívat na pár kreativních způsobů, jak jiné značky využily videa na firemní stránce na FB.

#5 – Přidejte CTA (Call To Action) tlačítko

Lidé na vaši stránku mohou přijít z mnoha různých důvodů a je velmi pravděpodobné, že na vaší firemní stránce na Facebooku nenaleznou všechny informace, které hledají. Můžete je tedy navést pomocí Call To Action tlačítka tam, kam potřebujete.

V defaultním nastavení se uživatelé po kliknutí na tlačítko prokliknou do Messengeru, kde vám budou moci poslat zprávu. Máte ale více možností, kam uživatele odkázat. Stačí tlačítko nastavit a vybrat si z možností, které vám Facebook nabízí.

Pokud budete odkazovat na váš web, nezapomeňte do odkazu přidat UTM parametr pro sledování návštěvnosti v Google Analytics.

firemní stránka na facebooku úvodní fotka

#6 – Vyplňte informace o firmě a příběh

firemní stránka na facebooku příběh

Řekněte návštěvníkům stránky o vaší značce více. V sekci Informace doplňte všechny informace, které jsou pro vaši firmu relevantní. 

Nezapomeňte také vyplnit sekci Příběh, kde se můžete více rozepsat o historii vaší značky nebo o službách, které nabízíte. 

Rozměry banneru v příběhu firmy na Facebooku  jsou 1200 x 445 pixelů s tím, že pouze 800 x 445 je zobrazeno přímo na stránce. Zbytek banneru je vidět v detailu příběhu.

#7 – Vytvořte uživatelské jméno stránky na Facebooku

firemní stránka na facebooku uživatelské jméno

V sekci Informace nezapomeňte vyplnit uživatelské jméno vaší stránky. Proč je to důležité?

Změnou uživatelského jména firemní stránky upravíte také její URL adresu.

Když vytvoříte novou stránku na Facebooku, její URL adresa je něco jako facebook.com/jmeno-vasi-stranky-1234567. Abyste udělali URL adresu kratší a hezčí, musíte upravit uživatelské jméno. URL pak bude vypadat takto: facebook.com/socials.cz.

Uživatelské jméno stránky na Facebooku nejde změnit

Někdy se stane, že uživatelské jméno stránky nelze změnit. Dříve musela mít stránka minimálně 25 fanoušků, abyste mohli uživatelské jméno upravit. Nyní tomu již tak není a můžete nastavit uživatelské jméno hned při založení stránky.

Uživatelské jméno vám nejspíš nejde změnit, protože:

  • Facebook schvaluje změnu uživatelského jména. To může trvat až 3 pracovní dny.
  • Vaše stránka porušila podmínky užití Facebooku.
  • Stránka má moc velké množství sledujících.
  • Vaše stránka má jiná omezení, které vám nedovolují změnit uživatelské jméno.

Pokud vám uživatelské jméno nejde změnit, nejlepší a nejrychlejší způsob je kontaktovat podporu Facebooku. Můžete jim napsat na Support chat (pokud je zrovna k dispozici) nebo na e-mail. 

#8 – Jak odstranit stránku z Facebooku

Někdy dojdete do bodu, kdy už stránku na Facebooku nepotřebujete a ani nechcete, aby ji někdo viděl. Nyní máte dvě možnosti:

  • Stránku skrýt, aby ji nikdo nemohl dohledat

Máte možnost stránku skrýt před uživateli Facebooku. Budou ji moci dohledat pouze správci stránky. Toto řešení doporučujeme v 99.9% případů, protože se dá zvrátit. 

Přejděte do Nastavení, vyberte sekci Obecné a ve viditelnosti stránky zatrhněte “Publikování stránky bylo zrušeno”. 

firemní stránka na facebooku
  • Smazat stránku z Facebooku

Druhou možností, která je permanentní, je smazání stránky z Facebooku úplně.

Přejděte do Nastavení, vyberte sekci Obecné. Ve spodní části naleznete možnost “Odebrat stránku”.

firemní stránka na facebooku odstranění

Shrnutí

Firemní profil na Facebooku je vaší velmi důležitou vizitkou. Zákazníci vás budou moci lehce dohledat a zjistit o vás více informací, které potřebují k nákupnímu rozhodování. 

Využijte tyto tipy a vytvořte si firemní stránku na Facebooku, která bude opravdu reprezentativní.

Summary
Jak vytvořit firemní stránku na Facebooku (Návod)
Article Name
Jak vytvořit firemní stránku na Facebooku (Návod)
Description
Rádi byste si založili firemní stránku na Facebooku a nevíte, jak na to? Zajímá vás, jak stránku vytvořit, jak ji efektivně spravovat a proč ji vůbec mít? V našem článku se vše dozvíte.
Author
Publisher Name
Socials.cz
Publisher Logo

Související články