loading... loading...
Vše, co potřebujete vědět o Facebook Business Manager
Instagram, Sociální sítě, Facebook | přečtete za 12 minut

Vše, co potřebujete vědět o Facebook Business Manager

  1. Založení Facebook Business Manager
  2. Přidání firemní stránky
  3. Vytvoření reklamního účtu
  4. Správa uživatel
  5. Přidání Instagramového účtu
  6. Vytvoření Facebook Pixelu
  7. Vytvoření katalogu produktů
  8. Nastavení atribučního nástroje

Používáte Facebook nebo Instagram k naplnění vašich marketingových cílů? Pokud ano, určitě byste měli využít ke správně stránek, pixelů, katalogů a reklamních účtů rozhraní Facebook Business Manager. Usnadní vám správu všech firemních nástrojů, které na Facebooku a Instagramu využíváte.

Pro koho je Business Manager vhodný

Dříve Business Manager používaly především digitální agentury a firmy, které spravovaly více stránek nebo reklamních účtů. Dnes doporučujeme založit Business Manager všem, kteří spravují třeba jen jedinou stránku nebo reklamní účet.

Jaké jsou výhody Facebook Business Manager

Business Manager nabízí spoustu nástrojů, ke kterým nemáte z klasického rozhraní přístup a využijete je i jako malá firma nebo živnostník. A pokud byste v budoucnu potřebovali přidat přístupy dalším uživatelům nebo zakládali nové stránky a reklamní účty, Business Manager vám usnadní práci.

Jeho hlavní výhody jsou:

  • Možnost spravovat více reklamních účtů, stránek, profilů na Instagramu, katalogů a Pixelů na jednom místě.

  • Využití atribučního nástroje a Facebook Analytics.

  • Snadná správa přístupů uživatel a partnerů.

  • Zabezpečení a celkový přehled.

Jak nastavit Facebook Business Manager

V následujících 8 krocích vám ukážeme jak založit, nastavit a vyznat se v Business Manageru. Pokud již máte založenou stránku a reklamní účet, přidáte je do svého nového Business účtu. 

 

#1 - Založení Facebook Business Manager

1. Přejděte na stránku business.facebook.com. Klikněte na modré tlačítko “Vytvořit účet”.

 

 

2. Abyste mohli vytvořit Business účet, musíte být přihlášeni na Facebooku. Pokud nejste přihlášeni, učiňte tak nyní. Můžete použít svůj osobní profil a nebo založit nový.

 

 

3. Po úspěšném přihlášení klikněte znova na modré tlačítko “Vytvořit účet”.

 

 

4. Vyplňte název firmy, vaše jméno a firemní e-mail. Klikněte na tlačítko “další”.

 

 

5. Zadejte údaje týkající se právnické nebo fyzické osoby, na kterou bude účet vedený. Ve spodní části vyberte, za jakým účelem účet zakládáte. Klikněte na tlačítko “Odeslat”.

 

 

6. A je to! Váš Business Manager je úspěšně založený. Úvodní stránka bude vypadat takto:

 

 

Abyste se v účtu lépe zorientovali, podívejte se na krátkou prezentaci od Facebooku. Dostanete se do ní kliknutím na tlačítko “Otevřít průvodce”.

 

#2 - Přidání firemní stránky do Business Manager

Při založení Business Manager musíte zvolit primární stránku. První stránka, kterou přidáte, by měla být vaše a ne například klienta. Pokud stránku zatím nemáte, založte ji.

 

1. Klikněte na tlačítko “Přidat stránku”.

 

 

2. Pokud spravujete stránky klientů (jste Digitální Agentura nebo Freelancer), tak v tomto kroku nepřidávejte jejich stránku! Nyní přidejte stránku, která bude vaší promární stránkou.

 

Máte nyní 2 varianty, jak stránku přidat do Business Manager:

  • Přidat stránku - Ke stránce musíte mít přístup na úrovni správce. 

  • Vytvořit stránku - Stránku zatím nemáte vytvořenou.

 

V návodu pokračujeme s tím, že stránku máte již vytvořenou a potřebujete ji přidat do Business Manager. Klikněte na modré tlačítko “Přidat stránku”.

 

 

3. Stránku nyní vyhledejte tím, že zadáte její název nebo URL. Následně klikněte na tlačítko “Přidat stránku”.

 

 

4. Pokud je ke stránce připojený Instagramový profil, musíte ho do svého Business Manager přidat také. Zadejte heslo do Instagramu a přidejte stránku i profil kliknutím na “Přidat vše”. Více o tom, jak spojit Instagram s Facebook stránkou, se dozvíte v našem článku o firemním profilu na Instagramu.

 

 

Jak přidat další stránky do Business Manager?

Výše uvedený postup využijete pro přidání první stránky do Business Manager. Pokud budete chtít přidat další stránku, klikněte na “Nastavení firmy”, v levém horním rohu pod záložkou “Účty” vyberte “Stránky”

Klikněte na modré tlačítko přidat a vyberte variantu přidání stránky, která vám vyhovuje.

 

 

Pozor! Pokud jste Agentura nebo Freelancer, používejte možnost “Požádat o přístup ke stránce”. Pokud použijete variantu “Přidat stránku”, převedete na sebe vlastnictví stránky od původního majitele. První variantu používejte jen tehdy, pokud se majiteli stránky chcete stát.

 

#3 - Vytvoření reklamního účtu na Facebooku

Při založení Business Manager můžete vytvořit pouze jeden reklamní účet. Až začnete na prvním účtu utrácet peníze, dostanete možnost založit další 4 reklamní účty. Pokud budete potřebovat založit více reklamních účtů pro správu reklam na Facebooku a Instagramu, musíte kontaktovat Facebook podporu a požádat je, aby vám manuálně rozšířili maximální počet účtů. 

 

1. Přidání reklamního účtu je velmi podobné jako v případě stránky. Na úvodní stránce klikněte na modré tlačítko “Přidat účet pro reklamu”.

 

 

2. Vyberte, jestli potřebujete:

  • Přidat účet pro reklamu: Účet vlastníte vy nebo vaše firma. Po přidání bude změněn vlastník na váš Business účet.

 

 

  • Požádat o přístup: Účet vlastní například váš klient a vy do něj potřebujete mít přístup. Po přidání reklamního účtu do vašeho Business Manager bude majitelem stále klient.

 

 

  • Vytvořit účet pro reklamu: Účet zatím nemáte a potřebujete ho založit. 

 

 

3. Vyberte, kdo se bude na správě účtu podílet a jaká bude mít práva. Následně klikněte na “Vytvořit” a je hotovo.

 

 

Potřebujete přidat do Business Manager další reklamní účty? Klikněte na “Nastavení firmy”, pod záložkou “Účty” vyberte “Účty pro reklamu”.

 

 

Pozor! Pokud jste Agentura nebo Freelancer, používejte možnost “Požádat o přístup k účtu pro reklamu”. Když použijete variantu “Přidat účet pro reklamu”, převedete na sebe vlastnictví účtu od původního majitele. První variantu používejte jen tehdy, pokud se majiteli účtu chcete stát.

Více o tom, jak nastavit reklamu na Facebooku, se dozvíte v našem článku.

 

Potřebujete pomoci s reklamou na Facebooku?

Nezávazná konzultace

 

#4 - Správa uživatel v Business Manager

Máte kolegy, kteří s vámi spolupracují na tvorbě obsahu na stránce, vytváří reklamy, analyzují výsledky a nebo jen chtějí mít přehled? Dejte jim přístupy jen k tomu, co potřebují. 

Obrovskou výhodou Business Manager je dokonalý přehled nad přístupy uživatel. Můžete udělit přístup zaměstnancům, partnerům (Digitálním agenturám nebo Freelancerům) a nebo třeba klientům.

 

1. Na úvodní stránce klikněte na modré tlačítko “Přidat lidi”.

 

 

2. Zadejte e-mail, na který jim přijde pozvánka, a úroveň oprávnění. 

 

 

Pozor! Jako správce přidávejte jen uživatele, u kterých chcete, aby měli přístup do všech možností nastavení Business Manager. Budou mít stejnou úroveň oprávnění jako máte vy. Pokud to není nezbytně nutné, přidávejte uživatele jako zaměstnance.

 

3. Vyberte, k jakým stránkám, reklamním účtům, katalogům nebo aplikacím budou mít přístup a na jaké úrovni. Až budete mít vše nastavené, odešlete pozvánku pomocí tlačítka “Pozvat”.

 

 

Uživatele můžete spravovat v “Nastavení firmy” pod záložkou ”Uživatelé”. Pomocí modrého tlačítko “Přidat” přidáte nové uživatele. Přes tlačítko “Přidat položky” nastavíte oprávnění uživatelům, které již v Business Manageru máte přidané.

 

 

Jak udělit přístupy partnerovi - Digitální agentuře nebo Freelancerovi?

Proces je jednoduchý. Přejděte do “Nastavení firmy”, v sekci “Uživatelé” klikněte na “Partneři”

 

 

Vyberte možnost “Přidat partnera, se kterým se budou sdílet položky” a zadejte zde ID Business Manager, které vám pošle partner. Pokud jeho ID neznáte, nechte si ho zaslat. 

Alternativní cestou je, že partnerovi zašlete ID svého Business účtu a on vám pošle žádost o přidání do vašeho Business Manager.

Žádost naleznete v Nastavení Firmy - Partneři. Po kliknutí na “Schválit žádost” vyberete, k jakým stránkám, účtům pro reklamu, pixelům, katalogům a aplikacím bude mít partner přístup a na jaké úrovni. Následně stačí pouze potvrdit žádost.

 

 

Kde najdete ID svého Business Manager účtu?

ID najdete v “Nastavení firmy” a ve spodní části vyberte “Informace o firmě”. ID naleznete v horní části stránky. 

 

 

#5 - Přidání Instagramového účtu do Business Manager

Máte firemní účet na Instagramu? Přidejte ho do svého Business Manager a získejte doplňkové funkce jako je například označování produktů na Instagramu nebo vytváření okruhů uživatel, na které můžete cílit reklamu. 

 

Přejděte do “Nastavení firmy” a v sekci “Účty” vyberte “Instagramové účty”. Klikněte na modré tlačítko “Přidat” a zadejte přihlašovací údaje do Instagramového účtu.

 

 

#6 - Vytvoření Facebook Pixelu

Co je Facebook Pixel? Zjednodušeně, jedná se o kód, který umístíte do svého webu nebo aplikace a Facebook díky němu přijímá data o návštěvnosti a konverzích. 

Pokud plánujete investovat peníze do reklamy, Facebook Pixel je “Must have”, který implementujte na web nebo do aplikace co nejdříve. 

Pixel sbírá data až 180 dnů zpětně. Když ho správně nastavíte a kampaně spustíte třeba až za pár měsíců, můžete těžit z dostupných dat a vytvářet remarketingová nebo podobné okruhy uživatel hned od prvních kampaní. Ušetříte spoustu času a vynaložených investic do reklamy.

 

Nespouštějte reklamy směřující uživatele na web bez toho, aby na něm byl implentovaný Pixel!

 

1. Přejděte do “Nastavení firmy” a v záložce “Zdroje dat” vyberte “Pixely”. Klikněte na “Přidat”.

 

 

2. Pokud chcete dokončit nastavení Facebook Pixelu, pokračujte kliknutím na tlačítko “Nastavit Pixel”. S implementací Pixelu na web vám pomůže tento průvodce.

 

 

#7 - Vytvoření katalogu produktů

Facebook katalog obsahuje informace o vašem inventáři, jako jsou obrázky, ceny, popisy atd. Katalogy můžete vytvářet pro produkty (e-komerce), hotely, lety, destinace, nabídky nemovitostí a vozidla.

Jednoduše importujete celou svoji nabídku do Facebooku a následně můžete:

  • Vytvářet dynamické reklamy.

  • Označovat produkty v příspěvcích na Facebooku a Instagramu.

  • Využít obchod na Facebook stránce.

  • Vytvářet reklamy ve formátu Instant Experience (sbírka).

 

1. Přejděte do “Nastavení firmy” a v záložce “Zdroje dat” klikněte na “Katalogy”.

2. Klikněte na “Přidat”, pojmenujte katalog (můžete vytvářet více katalogů) a vyberte, jaký druh položek budete do katalogu nahrávat.

 

 

3. Přidejte ke katalogu uživatele, kteří k němu mají mít přístup.

 

 

4. Vyberte Facebook Pixel, který chcete s katalogem spárovat. Spárování je nutné kvůli dynamickému remarketingu.

 

 

#8 - Nastavení atribučního nástroje

Dat není nikdy dost a tím spíš, pokud se jedná o vyhodnocení návštěvnosti a atribucí konverzí na webu nebo v aplikaci. 

Facebook má velmi účinný nástroj, který  je schopen doměřit cross-device konverze a hlavně v něm můžete data vyhodnocovat v různých atribučních oknech. 

Jeho předností je, že nevyhodnocuje pouze kampaně z Facebooku, ale vidí všechny zdroje návštěvnosti. Zde je ale nutno podotknout, že zatím nejsou data příliš přesná, ale můžeme počítat s tím, že Facebook v budoucnu vychytá nedostatky.

 

Nastavte nástroj hned, jak budete mít k jednomu projektu stránku, účet pro reklamu a Pixel! 

 

Nástroj funguje podobně jako Google Analytics a potřebuje dostatečné množství dat, aby vám mohl pomoci s vyhodnocováním konverzí a návštěvnosti.

1. Otevřete menu a v kolonce “Měření a reporty” klikněte na “Attribution”.

 

 

2. Přečtěte si výhody nástroje a klikněte na “Začínáme”.

 

 

3. Vyberte, jestli máte pouze jednu firmu, více značek a nebo zastupujete klienty jako Digitální agentura nebo Freelancer. Následně klikněte na “Další”.

 

 

4. Abyste mohli atribuční nástroj nastavit, musíte vybrat účet pro reklamu, zdroj dat (Pixel), uživatele, časové pásmo, měnu a název oblasti podnikání. Následně klikněte na “Další”.

 

 

5. Zkontrolujte nastavení a klikněte na “Dokončit”.

 

 

A je hotovo! Facebook nyní bude potřebovat čas, aby nasbíral dostatečné množství dat. Za několik hodin (nebo dnů) nástroj zkontrolujte (opět kliknutím na “Attribution” v menu.

Více o Facebook Attribution se dozvíte zde.

 

 

 

Shrnutí

Facebook Business Manager je velmi komplexní nástroj a když ho otevřete prvně, bude působit nepřehledně a složitě. Dá se v něm ale po několika hodinách velmi dobře zorientovat. 

Ať provozujete menší firmu, více firem a nebo jste Digitální agentura, snažte se řídit svůj business právě z Facebook Business Manager. 

Nástroj je k nezaplacení v případě, že máte ve firmě větší fluktuaci lidí, kteří pracují s firemním Facebookem. Je velmi snadné ztratit přehled o tom, kdo má k čemu přístup a kdo co zakládal. S Business Manager již tento problém řešit nemusíte. 

Přečtěte si také o trendech v online marketingu v roce 2020.

Daniel Bauer

Daniel Bauer Daniel Bauer

Danny vede digitální agenturu Socials. Ve volném čase se věnuje basketbalu, cvičení, autům a osobnímu rozvoji. Spojit se s ním můžete na LinkedIn.

 
 






Související články

Nezávazná konzultace

Pojďme si společně popovídat o tom, jak Vám můžeme s online marketingem pomoci. Nechte nám na Vás kontakt. Ozveme se Vám do 24h.