Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Na Instagramu je více než 25 milionů firemních účtů. Denně navštíví alespoň jeden z těchto firemních (profesionalních) účtů 200 milionů uživatelů.

Lidé na Instagramu nesledují pouze rodinu, své přátele a influencery, ale stále častěji také značky, které mají rádi. Pro firmy je Instagram skvělým místem, kde mohou oslovit nové a stávající zákazníky kvalitním obsahem. Instagram navíc přidává značkám stále nové nástroje, které mohou zařadit do své marketingové strategie.

Pojďme ale začít úplně od začátku. K čemu je dobré mít firemní (profesionální) účet na Instagramu? 

Výhody firemního účtu na Instagramu

Získáte několik velmi důležitých výhod, které u klasického osobního profilu nemáte. Jaké to jsou?

  • Pokročilé statistiky profilu, příspěvků a instastories
instagram statistiky

Statistiky vám pomohou zjistit, jaké příspěvky mají lepší a jaké horší výsledky. Můžete sledovat jejich dosah (počet unikátních uživatelů, kterým se příspěvek zobrazil) a zobrazení (celkový počet zobrazení příspěvku). 

Dále můžete sledovat celkové výsledky profilu. Zjistíte, kolik uživatel si profil zobrazilo, kolik kliklo na kontaktní údaje nebo kolik z nich se prokliklo na odkaz, který máte na Instagramu vyplněný. 

Statistiky vám také ukáží, kdy jsou vaši fanoušci online a podle toho můžete určit, v kolik hodin a které dny je nejlepší přidávat nové příspěvky.

  • Možnost vytvářet reklamy na Instagramu
instagram příspěvky

Organický dosah příspěvků se stále zmenšuje a pokud chcete svůj obsah ukázat co největšímu množství lidí, budete se muset uchýlit ke sponzorování příspěvků. 

S firemním účtem na Instagramu máte navíc možnost sponzorovat příspěvky a oslovit tak více uživatelů. Je to jednoduché, stačí přidat platební kartu, vyplnit fakturační údaje a je to.

Nedoporučujeme ale využívat propagaci přímo z aplikace Instagram. Reklamy vytvářejte vždy v nástroji Facebook Ads Manager. Stačí pouze přidat firemní Instagramový účet do vašeho Facebook Business Manager a můžete začít vytvářet reklamy na Facebooku z Ads Manager.

  • Propojení Facebook stránky s Instagram účtem

Při zakládání firemního účtu se vás Instagram zeptá, jestli ho chcete spárovat se stránkou na Facebooku. Pokud stránku zatím založenou nemáte, při dokončení nastavení firemního profilu se stránka na Facebooku založí automaticky a bude mít stejný název jako účet na Instagramu.

Budete mít také možnost přidávat příspěvky na Instagramu a na Facebook zároveň, tuto možnost ale nedoporučujeme. Vytvářejte raději pro obě platformy příspěvky zvlášť.

  • Označování produktů v příspěvcích a Instastories
instagram nákupy

Pokud máte ve Facebook Business Manageru nahraný feed s produkty, můžete ho na pár kliknutí spárovat s vaším účtem na Instagramu. Budete tak moci označovat produkty v příspěvcích a odkazovat uživatele na detail produktu na vašem webu. 

  • Možnost propojení s CMS jako je Later nebo Buffer

CMS vám pomůžou se správou příspěvků na Instagramu. Více o se dozvíte v našem článku, kde jsme testovali 5 nejvíce používaných aplikací, které vám usnadní správu sociálních sítí.

Jak aktivovat firemní účet na Instagramu

Aktivování firemního profilu na Instagramu je velmi jednoduché. Níže jsme pro vás připravili postup, jak na to.

  1. Stáhněte si aplikaci Instagram pro iOSAndroid nebo Windows.
  2. Otevřete aplikaci a přihlaste se nebo si vytvořte nový účet.
  3. Přejděte do nastavení pomocí tří čárek v pravém rohu obrazovky.
  4. Klikněte na “Účet”.
  5. Ve spodní části naleznete “Přepnout na profesionální účet”.
  6. Vyberte, zda-li jste Tvůrce nebo Firma.
  7. Pokud máte stránku na Facebooku, kterou chcete spojit účtem na Instagramu, vyberte ji. Pokud nemáte, vytvoří se automaticky po dokončení nastavení firemního profilu.
  8. Vyberte kategorii vašeho podnikání.
  9. Vyplňte kontaktní informace a dokončete nastavení firemního účtu.

Nyní můžete využívat všechny výhody, které profesionální účet přináší.

Pokud budete chtít firemní účet přepnout zpátky na osobní, postup je následující.

  1. Přejděte do nastavení aplikace Instagram přes tři čárky v pravém rohu obrazovky.
  2. Vyberte “Účet” a ve spodní části “Přepnout na osobní účet”.

Na co nezapomenout při vytváření firemního účtu na Instagramu

Po vytvoření firemního účtu myslete na to, že se jedná o vaši vizitku. Má z něj být na první pohled jasné, komu účet patří a na co se specializujete. K tomu vám poslouží správně vyplněně jméno a BIO (životopis). 

  • Profilová fotka
profilova fotka na instagramu

Ideálně použijte logo vaší firmy. Pokud máte textové logo, které není na Instagramu k přečtení, nechte si vytvořit od grafika kratší verzi v souladu s logo manuálem. 

  • Jméno

Dejte si záležet na výběru jména. Použijte název vaší firmy nebo značky a dopište k němu také klíčové slovo, podle kterého chcete být na Instagramu dohledatelní. My máme třeba v názvu “Digitální agentura”. Maximální délka je 30 znaků.

  • Uživatelské jméno
profilova fotka na instagramu 2

Snažte se použít název vaší firmy. Pokud bude jméno již obsazené, zkuste ho lehce upravit nebo vymyslete něco kreativnějšího.

  • Kontaktní údaje

Nezapomeňte vyplnit kontaktní údaje – telefon, e-mail a pokud máte pobočku nebo kanceláře, tak vyplňte adresu.

  • Životopis (BIO)

Maximální délka BIO je 150 znaků. Dejte si na něm záležet, protože by z něj mělo být hned jasné, čemu se věnujete. Pokud má účet sloužit třeba pro kavárnu v Jablonci nad Nisou, nezapomeňte v BIO uvést, že jste v Jablonci nad Nisou.

profilova fotka na instagramu 4
  • Odkaz na web

Na Instagramu máte velmi omezené možnosti, jak odkazovat mimo něj. Jedním z nich je odkaz na vašem profilu. Pokud máte  webové stránky, nezapomeňte je zde uvést. Můžete využít také nástroj Linktree a získat tak ještě více odkazů na svůj web.

Zajímá vás, jaké používat hashtagy v příspěvcích, jaký vytvářet obsah a proč byste měli používat také instagram stories? Přečtěte si náš článek 7 základních tipů, jak na Instagram.

Shrnutí

Firemní účet na Instagramu nabízí spoustu možností, které vám usnadní tvorbu a vyhodnocování obsahu. Po jeho vytvoření nezapomeňte vyplnit jméno, BIO, kontaktní údaje, web a profilovou fotografii. 

Správa sociálních sítí a především Instagramu může být časově velmi náročná. Zvlášť, když nevíte, jak na to. Je důležité, abyste vytrvali. Úspěch se dostaví.

Summary
Firemní profil na Instagramu. Jak a proč ho používat?
Article Name
Firemní profil na Instagramu. Jak a proč ho používat?
Description
Na Instagramu je více než 25 milionů firemních účtů. Denně navštíví alespoň jeden firemní (profesionalní) účet na Instagramu 200 milionů uživatel. Lidé na Instagramu nesledují pouze rodinu, své přátele a vybrané influencery, ale stále častěji také značky, které mají rádi. Pro firmy je Instagram skvělým místem, kde mohou oslovit nové a stávající zákazníky kvalitním obsahem.
Author
Publisher Name
Socials.cz
Publisher Logo

Související články