Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Stručně na úvod

Google Analytics 4 (GA4) již 1. července 2023 plně nahradí Google Universal Analytics (UA). To znamená, že se vám v tento den přestávají sbírat data o uživatelích webu či aplikace do aktuálních Universal Analytics.

Jak již napovídá rozhraní GA4, nejnovější verze analytického nástroje toho má pramálo společného s Universal Analytics. Proto je třeba se řádně připravit.

Google Analytics 4 přináší jiné rozhraní a především novou metodiku měření, což zvyšuje nároky na majitele e-shopů i marketéry, kteří se musí naučit v nástroji orientovat a metriky správně interpretovat.

Google Analytics 4 přináší jiné rozhraní a především novou metodiku měření, což zvyšuje nároky na majitele e-shopů i marketéry, kteří se musí naučit v nástroji orientovat a metriky správně interpretovat.

Našim klientům jsme zakládali nebo pomáhali se založením GA4 již na začátku minulého roku. Nemusíme snad konstatovat jeden prostý fakt, že čím později na GA4 přejdete, tím méně dat budete k 1.7.2023 mít a ochudíte se tak o cenné informace. Doporučujeme tedy neotálet.

Google Analytics 4 dávají větší smysl

Nový přístup, nové možnosti. Zatímco Google UA poskytuje základní analýzu návštěvnosti webu, jako jsou počty návštěv, počty unikátních návštěvníků a míra opuštění stránky, GA4 je založeno na měření událostí (tzv. event-based tracking).

Google Analytics 4 má za cíl:

  1. Na jedné časové ose přehledně povyprávět příběh o každém vašem uživateli.
  2. Vylepšit analýzy a automaticky segmentovat uživatele.
  3. Jednotlivě identifikovat uživatele, kteří využívají různá zařízení (např. počítač, mobilní telefon, tablet) – tzv. cross-device měření. GA4 se pak snaží všechna data z těchto různých zařízení propojit pro vytvoření celistvého obrazu o chování uživatelů.
  4. Modelovat data, což je velmi užitečné v době omezeného iOS trackingu, 3rd party cookies, e-privacy a cookies lišty. Tyto modely mohou být použity k personalizaci obsahu a reklam pro různé segmenty návštěvníků.

Zkrátka a dobře, GA4 poskytují větší kontrolu nad daty a oproti GA Universal přináší vylepšené analýzy.

Ještě nemáte GA4? Máte nejvyšší čas!

Rádi pomůžeme a připravíme Váš e-shop na přechod na Google Analytics 4.

V rámci implementace zajistíme:

  • Analýzu aktuálního stavu e-shopu a možnosti nasazení GA4.
  • Zadání přípravy datové vrstvy Vašemu programátorovi (pokud bude třeba).
  • Kontrolu nasazení datové vrstvy a připomínkování.
  • Nasazení měření přes Google Tag Manager v rámci GDPR.
  • Nastavení nástroje GA4 včetně napojení na další Google služby (Google Ads, Search Console, Merchants).
  • Napojení GA4 na BigQuery.
  • Možnost vytvoření přehledného reportu v Loomer Data Studio.

Pro náročnější klienty nabízíme implementaci Google Analytics 4 na server a Facebook Conversion API pomocí Google Tag Manageru. Jedná se o jeden z nejpřesnějších způsobů analytického měření. Veškerý sběr dat nebude probíhat na základě cookies, ale data se budou posílat do marketingových nástrojů přímo ze serveru, který pro Vás vytvoříme pomoci nástroje https://stape.io/

Co od Vás budeme potřebovat

  • Přístup do Google Analytics s možností upravovat na úrovni účtu.
  • Přístup do Google Tag Manager s možností publikovat.
  • Přístup do Google nástrojů, které budete chtít napojit.
  • Kontakt na vývojáře webu (pokud potřeba).

Pokud vás zajímá konkrétní nabídka, spojte se s námi prostřednictvím e-mailu hello@socials.cz, rádi vám pomůžeme!

Související články