Preloader logo Preloader logo
Cz En
Služby & Ceník Případové studie Volné pozice 📖 Vzdělávání Dropdown Kontakt Logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

V našem minulém článku jsme probrali, zda se vyplatí jít s vaší firmou na Tiktok. Pokud jste tedy uvážili, že to zkusíte, asi už vám běhá hlavou, jak profil správně nastavit, aby bylo vše maximálně efektivní a váš profil měl úspěch.

A právě to jsme prozkoumali, nastudovali a teď Vám na několika dalších řádcích povíme jak na to.

Stáhněte si aplikaci a začněte

Jako první krok si musíte stáhnout aplikaci TikTok v App Store nebo Google Play do vašeho zařízení, podle toho zda máte iOS nebo Anroid.

Hned potom si založte nový profil a vyplňte všechny potřebné informace o vaší firmě. Zde je několik tipů pro zakládání nového profilu:

  • Jako profilový obrázek se obvykle používá logo vaší firmy, ať si uživatelé mohou TikTok účet hned spojit s vaší značkou.
  • Do popisku stručně popiště kdo jste a co děláte, a to maximálně pár větami.
  • Vyplňte téma/kategorii vašeho profilu.
  • Přidejte kontakt pro okamžité možné spojení (e-mail).
  • Po dosáhnutí 1000 followerů doplňte webové stránky.
  • Nastavte svůj profil jako Business account. To uděláte v nastavení, které najdete v pravém horním roku. (viz. obrázkový návod 👇🏼)

TikTok Business account vs. Creator účet

Při vytváření účtu máte dvě možnosti: Můžete vytvořit buď creator nebo business účet. Oba mají své výhody i nevýhody. My ale radíme zvolit ten business, pokud jednáte za firmu.

Máte tam dispozici navíc:

  • podrobnější analytiky
  • možnost využívat plánovačů třetích stran, pro efektivnější management postování (např. Hootsuite)
  • můžete přidat e-mail přímo do profilu, aby vás zákazník mohl rovnou kontaktovat
  • možnost zadání linku na váš e-shop či webovky (po dosáhnutí 1000 followers)
  • možnost propagace příspěvku
  • ověření vaší TikTok stránky, aby měli uživatelé jistotu, že jste to opravdu vy
  • přístup k TikTok Shop, abyste mohli vystavovat a prodávat přímo na TikToku
  • získáte přístup ke komerční hudbě na TikToku zdarma, což vás zbaví starostí jakou hudbu můžete využívat

Má to ale i své mouchy, a to hlavně:

  • nemůžete využívat všechnu hudbu, ale pouze určenou pro byznys profily (a tam bohužel ty nejvíc trendy songy bývají nedostupné)

creator účtem můžete figurovat jako značka na TikToku také, ale to úplně nedoporučujeme. Pokud vás zajímá proč, pak si přečtěte tento článek, kde dostanete velice podrobné vysvětlení.

Nastavte si svou unikátní strategii a začněte tvořit

Až budete mít vše nastaveno, pak je na řadě samotná tvorba a exekuce videí.

Abyste byli na TikToku úspěšní, určitě bude potřeba vytvořit jasnou strategii, stejně jako se to dělá třeba na Instagramu.

Promyslete si:

  • Své cílové publikum = pro koho budete obsah vytvářetTrochu jinak bude vypadat obsah pro teenagery a jinak pro maminky, mějte to na paměti a zvoltne vhodný Tone of Voice a druh obsahu.
  • Téma = co na TikToku chcete komunikovatJe důležité, aby obsah jasně komunikoval určité poselství spojené s vaší značkou a byl tak pro publikum jasně čitelný.
  • Četnost příspěvkůJe třeba myslet i na to, že je nutné postovat pravidelně. A to je velice důležitý bod. Nejen, že vaše publikum bude vyžadovat pravidelnou konzumaci obsahu, ale hlavně algoritmus vám nepravidelné postování neodpustí. Určete si, jak často jste schopní produkovat obsah – vhodné je postovat alespoň 1x denně.
  • Obsahový kalendářAž budete mít určené své téma, cílové publikum i četnost, pak můžete začít dělat obsahový kalendář. Vhodné je se nejprve zamýšlet nad scénáři videí a až potom tvořit. Plánování vám totiž může ušetřit hodně času i úsilí – jak při tvorbě, tak potom i při postprodukci.Na plánování můžete využívat například aplikaci Loomly či SocialPilot.

A pak už jen hurá natáčet, střihat, postovat a hlavně dodržovat plán!

Sledujte analytiky a vyhodnocujte

Dalším důležitým krokem je určitě potřeba sledovat, kterým příspěvkům se daří a nebo naopak nedaří, jaké publikum sleduje váš profil a z jakých oblastí… Jednoduše je potřeba sledovat analytiky a vyhodnocovat jednotlivé příspěvky a taktiky. K tomu dobře poslouží podrobné analytiky vestavěné přímo na TikToku. Najdete tam například přehled pohybu uživatelů na vašem profilu za určitá časová období, informace o komunitě, sledujících a jejich aktivitě a mnoho dalších.

Pokud si nebudete vědět rady…

U nás v Socials se zakládáním firemních TikTok účtů a s reklamami na TikToku zkušenosti máme. Pokud si tedy nebudete vědět rady, určitě se na nás neváhejte obrátit, rádi pomůžeme.

Nabízíme:

  • Založení a nastavení Business účtu
  • Vyplnění TikTok profilu a napojení na Business účet
  • Založení a nastavení reklamního účtu v CZK
  • Implementace TikTok Pixelu na web přes Google Tag Manager
  • Nastavení reklamního účtu, příprava strategie a spuštění prvních kampaní
Summary
Jak začít s firemním profilem na Tiktoku
Article Name
Jak začít s firemním profilem na Tiktoku
Description
Víte, jak vše správně nastavit, když začínáte s firemním profilem na TikToku? My vám to povíme v krátkém článku. ✅
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz