Preloader logo Preloader logo
Cz En
Ceník Volné pozice Sjednat schůzku

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Podle APEK studie E-commerce Study 2023 počet online zákazníků stále roste. Díky tomu se výkonnostní marketing stává jedním z nejdůležitějších zdrojů objednávek takřka pro každý e-shop.

Profesionální správci placených reklam ví, které metriky jim pomáhají s optimalizací kampaní a v dosahování maximální návratnosti investice. Majitelé e-shopů by ovšem neměli zůstat pozadu. 

Pokud vlastníte e-shop a sázíte na výkonnostní marketing, v tomto článku vám sepíšeme, jaké důležité metriky byste měli sledovat. Rozdělíme vám je na velmi důležité a méně důležité a také přidáme doporučení, kde je můžete sledovat. Díky tomu budete mít větší přehled o tom, co se ve vašich účtech děje, jaké jsou skutečné výsledky a jaký marketingový kanál je pro vás nejziskovější.

Poslechněte si celý podcast na YouTube, Spotify a nebo vaší oblíbené podcastové platformě. Souhrn podcastu naleznete níže jako článek. 👇

Výkonnostní marketing je o analýze dat a přizpůsobování strategií. Správné metriky vám umožní pochopit, jak se vašim kampaním skutečně daří, kde je potřeba zlepšení a jak efektivně alokovat rozpočet. Ať už mezi kampaněmi, nebo jednotlivými marketingovými kanály (například přesouvání rozpočtů mezi Meta Ads či Google Ads).

Velmi důležité metriky

Počet konverzí (nákupy):

  • Důležitost: Toto je základní ukazatel úspěšnosti kampaně.
  • Sledování: Google Analytics, marketingové platformy (Google Ads, Facebook Ads Manager) a ideálně i v administraci e-shopu.

Hodnota nákupů (obrat):

  • Důležitost: Zjišťuje, kolik u vás zákazníci při nákupu utratí.
  • Sledování: Google Analytics, marketingové platformy, nebo e-shopové platformy jako Shopify, Woocommerce.

PNO (Podíl nákladů na obratu / ROAS (Return on Ad Spend):

  • Důležitost: Ukazuje, kolik příjmů generuje každá koruna investovaná do reklamy.
  • Sledování: Přímo ve správci reklam (např. Facebook Ads Manager, Google Ads), ideálně ale také za celý e-shop (celková vydaná částka za reklamy / obrat)*100

V Socials reportujeme klientům PNO nejen z Meta Ads či Google Ads, ale také za celý e-shop. V tomto případě sledujeme výsledky z Google Analytics 4 a také přímo z Shoptetu.

V Socials reportujeme klientům PNO nejen z Meta Ads či Google Ads, ale také za celý e-shop. V tomto případě sledujeme výsledky z Google Analytics 4 a také přímo z Shoptetu.

Průměrná hodnota objednávky (AOV):

  • Důležitost: Zjišťuje, kolik v průměru zákazník při nákupu utratí.
  • Sledování: Google Analytics nebo e-shopové platformy jako Shoptet, Shopify, Woocommerce.

Konverzní poměr:

  • Důležitost: Procento návštěvníků, kteří nakoupili. Odráží efektivitu vašeho webu a kampaní v přeměně návštěvníků na zákazníky.
  • Sledování: Google Analytics a nástroje pro A/B testování pro optimalizaci.

Méně důležité metriky

Cena za konverzi (CPC) a cena za kliknutí (CPC):

  • Důležitost: Informuje, kolik stojí získání jedné konverze nebo kliknutí.
  • Sledování: PPC platformy jako Google Ads a sociální média.

Cena za tisíc impresí (CPM):

  • Důležitost: Ukazuje cenu za 1000 zobrazení reklamy, důležité pro povědomí o značce.
  • Sledování: Správci reklam na sociálních sítích a dalších platformách.

Míra prokliku (CTR):

  • Důležitost: Poměr zobrazení k kliknutím, ukazuje, jak efektivní jsou vaše reklamy v přesvědčení uživatelů k akci.
  • Sledování: Google Ads, Facebook Ads a další reklamní platformy.

Doporučení pro sledování metrik

  • Konzistence: Sledujte metriky pravidelně a konzistentně, abyste mohli pozorovat trendy a včas reagovat na změny.
  • Integrace dat: Využijte nástroje, například Looker Studio od Google, které umožňují integraci dat z různých zdrojů pro komplexní pohled na výkon.
  • Atribuční modely: Experimentujte s různými modely přisuzování úspěchu jednotlivým kanálům, abyste pochopili, které kanály jsou pro vaše cíle nejefektivnější.
  • Optimalizace: Neustále testujte a optimalizujte své kampaně na základě shromážděných dat. Sepsali jsme pro vás článek 8 pravidel pro správné nastavení a optimalizaci Meta Ads e-shopu.

Závěr

Efektivní využití metrik ve výkonnostní reklamě je nezbytné pro růst a úspěch v konkurenčním online prostředí. Klíčem je zjistit, které metriky jsou pro váš online obchod nejdůležitější, pravidelně je sledovat a vyhodnocovat. S těmito informacemi a doporučeními jste na dobré cestě ke zlepšení výkonu vašich marketingových kampaní a celkového podnikání.

Summary
Jaké sledovat metriky ve výkonnostní reklamě?
Article Name
Jaké sledovat metriky ve výkonnostní reklamě?
Description
🛒 Vlastníkům e-shopu radíme, jaké sledovat metriky pro vyhodnocení výkonnostního marketingu.
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články