Preloader logo Preloader logo
Cz En
Ceník Volné pozice Sjednat schůzku

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Slevové akce jsou jedním z nejúčinnějších nástrojů, které mohou e-shopy využít k přilákání nových zákazníků, zvýšení prodejů a udržení stávající klientely. Je však důležité si uvědomit, že by se to s nimi nemělo přehánět, protože se může stát, že nadále nebudou chtít vaši zákazníci nakupovat bez slev. Nicméně citlivě a správně provedená slevová strategie může znamenat rozdíl mezi průměrným a vynikajícím výkonem e-shopu. Obzvláště pokud těchto akcí využijete ve výkonnostním marketingu.

A proto jsme pro vás vybrali několik slevových typů, které nám u našich klientů fungují nejlépe.

1) Sleva na první nákup

Sleva na první nákup je skvělý způsob, jak vřele přivítat nové zákazníky a motivovat je k prvnímu nákupu. Zároveň jim také můžete ukázat své služby a získat důvěru. Tento typ slevy je také vynikajícím způsobem, jak sbírat kontaktní údaje nových zákazníků, které jsou užitečné zejména pro následný e-mailing a udržení loajality.

👉 Příklad slevy na první nákup

Tuto slevu můžete jednoduše aplikovat na váš e-shop, ať už jako pop-up okno nebo jako odměnu za přihlášení do newsletteru – jako to například udělal náš klient MODOVO. Slevu po verifikaci e-mailu dostane zákazník automaticky do schránky a vy se už nemusíte o nic starat.

TIP: Pokud se prozatím nevěnujete e-mail marketingu, pak se určitě podívejte na náš článek 7 důvodů, proč by se měl e-shop zaměřit na emaling

2) Procentuální sleva na celý nákup

Jedná se o jednoduchou a účinnou metodu, která může motivovat zákazníky k nákupu více produktů – jelikož z psychologického hlediska vnímají, že čím větší je jejich nákup, tím více ušetří. To má obvykle za následek zvyšování hodnoty průměrné objednávky, a to je výhra jak pro vás, tak pro zákazníka.

👉 Příklady procentuální slevy na celý nákup

Slevový kód je jedním z nejlepších možných řešení. Můžete ho umístit na banner, do newsletteru, skrz influencera nebo rovnou někam na web. Zákazník pak získá slevu v momentě, kdy ho zadá do příslušného políčka při vytváření objednávky.

Slevu můžete také umístit plošně na všechny produkty. Zákazníkovi pak bude automaticky odečtena z každé položky bez další nutné akce. Můžete ji ale podmínit například minimální částkou nákupu.

Ukázka umístění procentuální slevy u firmy Fit and Health.

3) Sleva na dopravu

Vysoké náklady na dopravu mohou být často zásadním faktorem, který odrazuje zákazníky od nákupu na vašem e-shopu. Nabídka slevy či vypuštění nákladů na dopravu může být natolik lákavým prvkem, že díky němu nejen zvýšíte prodeje, ale zároveň třeba i snížíte míru opuštění nákupního košíku.

👉 Příklad slevy na dopravu

Slevu na dopravu je dobré aplikovat na svůj e-shop plošně a důkladně o ní s dostatečným předstihem informovat a to jak skrze výkonnostní marketing (Meta Ads, PPC…), tak i na sociálních sítích a v newsletteru. Bude pak fungovat nejlépe.

4) Sezónní výprodej

Zbavte se zboží, které vám v obchodě už dlouho leží, nemůžete jej prodat a stojí vás akorát další peníze za skladování. Nabídněte ho za zvýhodněnou cenu během výprodejové akce, čímž nejenže ulevíte sobě, ale přilákáte také zákazníky díky atraktivním cenám.

👉 Příklady výprodejových akcí

Výprodejové akce mohou být různého rázu: sezónní, na specifickou skupinu produktů a nebo prostě jen nárazové bez pravidel.

Ukázka letní výprodejové akce našeho klienta www.basket-obchod.cz.

5) Sleva při speciálních příležitostech

Slevy spojené s konkrétními svátky, sezónami nebo událostmi (např. Vánoce, Black Friday, Cyber Monday) jsou velmi populární a mají potenciál generovat velké množství objednávek. Zákazníci totiž často v těchto obdobích očekávají slevy a jsou připravení a ochotní více utrácet.

👉 Příklady speciálních příležitostí

Přečtěte si náš článek, kde vám tyto speciální příležitosti ukážeme v detailu.

6) Nakup jeden a druhý získáš zdarma

Zákazníci si také oblíbili akci, kdy při nákupu jednoho produktu získají druhý produkt zdarma. Ten může být úplně stejný, ale zároveň můžete nabídnout produkt kompletně rozdílný, o kterém například chcete dát vědět světu nebo vám pouze dlouho leží na skladě. Zákazníka taková akce často sama přemluví k nákupu, protože kdo by nemiloval dárečky ZDARMA, že? 😏

👉 Příklady

Náš klient GRADA této akce využívá naplno a to ukázkovým způsobem. Svým zákazníkům nabízí knihy zdarma dle vlastního výběru ve výši částky nákupu. Slouží to jako skvělá motivace pro zákazníka nejen k zakoupení většího množství knih (a tedy získání více dárků, tedy knih zdarma), ale zároveň pro objevování knih staršího data.

Poznámka na závěr

Všechny výše zmíněné akce jistě samy o sobě přilákají pozornost. Musí být však vždy dobře promyšlené a správně použité v rámci kontextu a strategie vašeho e-shopu. Někde fungují lépe plošné slevy, jinde jsou zase účinnější kupony, které budí pocit větší exkluzivity.

Když už takovou akci děláte a máte ji dobře promyšlenou, je pro využití jejího plného potenciálu skoro nutné zapojit výkonnostní marketing. Konkrétně Meta Ads, PPC reklamy a e-mailing dokážou ze slevových akcí vytvořit období neobvyklých obratů. Tímto bychom vám chtěli poradit, ať si takovou akci naplánujete a připravíte dopředu spolu se zapojením co největšího množství těchto kanálů. Můžete díky tomu získat obrat klidně i ********1 180 167 Kč za jeden den, jako se nám to povedlo u našeho klienta.

Summary
6 typů slevových akcí pro e-shopy, které zaberou téměř vždy
Article Name
6 typů slevových akcí pro e-shopy, které zaberou téměř vždy
Description
V tomto článku se podíváme na typy slevových akcí, které mohou e-shopy využít k přilákání nových zákazníků, zvýšení prodejů a udržení stávající klientely. 🛒
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články