Preloader logo Preloader logo
Cz En
Služby & Ceník Případové studie O nás Volné pozice 🎙️Podcast Blog Kontakt Logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Slevové akce jsou jedním z nejúčinnějších nástrojů, které mohou e-shopy využít k přilákání nových zákazníků, zvýšení prodejů a udržení stávající klientely. Je však důležité si uvědomit, že by se to s nimi nemělo přehánět, protože se může stát, že nadále nebudou chtít vaši zákazníci nakupovat bez slev. Nicméně citlivě a správně provedená slevová strategie může znamenat rozdíl mezi průměrným a vynikajícím výkonem e-shopu. Obzvláště pokud těchto akcí využijete ve výkonnostním marketingu.

A proto jsme pro vás vybrali několik slevových typů, které nám u našich klientů fungují nejlépe.

1) Sleva na první nákup

Sleva na první nákup je skvělý způsob, jak vřele přivítat nové zákazníky a motivovat je k prvnímu nákupu. Zároveň jim také můžete ukázat své služby a získat důvěru. Tento typ slevy je také vynikajícím způsobem, jak sbírat kontaktní údaje nových zákazníků, které jsou užitečné zejména pro následný e-mailing a udržení loajality.

👉 Příklad slevy na první nákup

Tuto slevu můžete jednoduše aplikovat na váš e-shop, ať už jako pop-up okno nebo jako odměnu za přihlášení do newsletteru – jako to například udělal náš klient MODOVO. Slevu po verifikaci e-mailu dostane zákazník automaticky do schránky a vy se už nemusíte o nic starat.

TIP: Pokud se prozatím nevěnujete e-mail marketingu, pak se určitě podívejte na náš článek 7 důvodů, proč by se měl e-shop zaměřit na emaling

2) Procentuální sleva na celý nákup

Jedná se o jednoduchou a účinnou metodu, která může motivovat zákazníky k nákupu více produktů – jelikož z psychologického hlediska vnímají, že čím větší je jejich nákup, tím více ušetří. To má obvykle za následek zvyšování hodnoty průměrné objednávky, a to je výhra jak pro vás, tak pro zákazníka.

👉 Příklady procentuální slevy na celý nákup

Slevový kód je jedním z nejlepších možných řešení. Můžete ho umístit na banner, do newsletteru, skrz influencera nebo rovnou někam na web. Zákazník pak získá slevu v momentě, kdy ho zadá do příslušného políčka při vytváření objednávky.

Slevu můžete také umístit plošně na všechny produkty. Zákazníkovi pak bude automaticky odečtena z každé položky bez další nutné akce. Můžete ji ale podmínit například minimální částkou nákupu.

Ukázka umístění procentuální slevy u firmy Fit and Health.

3) Sleva na dopravu

Vysoké náklady na dopravu mohou být často zásadním faktorem, který odrazuje zákazníky od nákupu na vašem e-shopu. Nabídka slevy či vypuštění nákladů na dopravu může být natolik lákavým prvkem, že díky němu nejen zvýšíte prodeje, ale zároveň třeba i snížíte míru opuštění nákupního košíku.

👉 Příklad slevy na dopravu

Slevu na dopravu je dobré aplikovat na svůj e-shop plošně a důkladně o ní s dostatečným předstihem informovat a to jak skrze výkonnostní marketing (Meta Ads, PPC…), tak i na sociálních sítích a v newsletteru. Bude pak fungovat nejlépe.

4) Sezónní výprodej

Zbavte se zboží, které vám v obchodě už dlouho leží, nemůžete jej prodat a stojí vás akorát další peníze za skladování. Nabídněte ho za zvýhodněnou cenu během výprodejové akce, čímž nejenže ulevíte sobě, ale přilákáte také zákazníky díky atraktivním cenám.

👉 Příklady výprodejových akcí

Výprodejové akce mohou být různého rázu: sezónní, na specifickou skupinu produktů a nebo prostě jen nárazové bez pravidel.

Ukázka letní výprodejové akce našeho klienta www.basket-obchod.cz.

5) Sleva při speciálních příležitostech

Slevy spojené s konkrétními svátky, sezónami nebo událostmi (např. Vánoce, Black Friday, Cyber Monday) jsou velmi populární a mají potenciál generovat velké množství objednávek. Zákazníci totiž často v těchto obdobích očekávají slevy a jsou připravení a ochotní více utrácet.

👉 Příklady speciálních příležitostí

Přečtěte si náš článek, kde vám tyto speciální příležitosti ukážeme v detailu.

6) Nakup jeden a druhý získáš zdarma

Zákazníci si také oblíbili akci, kdy při nákupu jednoho produktu získají druhý produkt zdarma. Ten může být úplně stejný, ale zároveň můžete nabídnout produkt kompletně rozdílný, o kterém například chcete dát vědět světu nebo vám pouze dlouho leží na skladě. Zákazníka taková akce často sama přemluví k nákupu, protože kdo by nemiloval dárečky ZDARMA, že? 😏

👉 Příklady

Náš klient GRADA této akce využívá naplno a to ukázkovým způsobem. Svým zákazníkům nabízí knihy zdarma dle vlastního výběru ve výši částky nákupu. Slouží to jako skvělá motivace pro zákazníka nejen k zakoupení většího množství knih (a tedy získání více dárků, tedy knih zdarma), ale zároveň pro objevování knih staršího data.

Poznámka na závěr

Všechny výše zmíněné akce jistě samy o sobě přilákají pozornost. Musí být však vždy dobře promyšlené a správně použité v rámci kontextu a strategie vašeho e-shopu. Někde fungují lépe plošné slevy, jinde jsou zase účinnější kupony, které budí pocit větší exkluzivity.

Když už takovou akci děláte a máte ji dobře promyšlenou, je pro využití jejího plného potenciálu skoro nutné zapojit výkonnostní marketing. Konkrétně Meta Ads, PPC reklamy a e-mailing dokážou ze slevových akcí vytvořit období neobvyklých obratů. Tímto bychom vám chtěli poradit, ať si takovou akci naplánujete a připravíte dopředu spolu se zapojením co největšího množství těchto kanálů. Můžete díky tomu získat obrat klidně i ********1 180 167 Kč za jeden den, jako se nám to povedlo u našeho klienta.

Summary
6 typů slevových akcí pro e-shopy, které zaberou téměř vždy
Article Name
6 typů slevových akcí pro e-shopy, které zaberou téměř vždy
Description
V tomto článku se podíváme na typy slevových akcí, které mohou e-shopy využít k přilákání nových zákazníků, zvýšení prodejů a udržení stávající klientely. 🛒
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz