Preloader logo Preloader logo
Cz En
Služby & Ceník Případové studie O nás Volné pozice 🎙️Podcast Blog Kontakt Logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Výběr správné digitální agentury může mít zásadní dopad na úspěch vašeho e-shopu.

Je důležité, abyste věděli:
👉🏻 co od agentury očekáváte,
👉🏻 jak si správně vybrat ze všech možností, a
👉🏻 co dělat v momentě, když potřebujete agenturu vyměnit.

Tento článek, inspirovaný diskuzí Dana Bauera a Oťase Lucáka v 17. díle Socials Podcastu, vám poskytne komplexní návod na to, jak vybrat tu správnou výkonnostní marketingovou agenturu pro vaše potřeby.

Poslechněte si celý podcast na YouTube, Spotify a nebo vaší oblíbené podcastové platformě. Souhrn podcastu naleznete níže jako článek. 👇

Než začnete vybírat, udělejte si domácí úkol

Než začnete vybírat vhodnou agenturu, odpovězte si nejprve na tyto otázky:

1️⃣ Proč agenturu potřebuji a na co ji potřebuji?

  • Identifikujte potřeby: Ujasněte si, proč potřebujete agenturu. Je to kvůli nedostatku času nebo potřebujete specifickou odbornost, která vám v týmu chybí?
  • Buďte specifičtí: Rozhodněte, zda potřebujete pomoct s konkrétními úkoly, jako je SEO, sociální média, PPC či Meta reklamy nebo jestli hledáte komplexní marketingové řešení.

2️⃣ Jaká jsou má očekávání?

  • Stanovte cíle: Jasné vymezení očekávání a měřitelných cílů pomůže při výběru agentury, která je schopna vaše cíle naplnit.
  • Komunikace a spolupráce: Zvažte, jaký druh komunikace a úrovně zapojení od agentury očekáváte.

3️⃣ Jaká jsou kritéria, kterými budu agenturu hodnotit?

  • Expertíza a zkušenosti: Vyhledejte agentury s prokázanými zkušenostmi v oblasti, kterou potřebujete.
  • Reference a portfolio: Zkontrolujte předchozí práci agentury, reference, případové studie či jejich aktivitu na sociálních sítích.

4️⃣ Kde se nyní nacházím?

  • Analýza současného stavu: Zhodnoťte svůj současný stav – z pohledu marketingu, obchodu a financí. To vám pomůže určit měřitelný cíl a nasměrovat k očekávání, které budete od agentury mít.
  • Příležitosti ke zlepšení: Identifikujte, jaké jsou vaše silné a slabé stránky, se kterými vám výkonnostní agentura může pomoci.

5️⃣ Rozpočet

  • Stanovení finančních limitů: Určete, kolik jste schopni investovat do marketingových služeb agentury a jakou částku jste ochotni měsíčně alokovat do reklamního kreditu.
  • Poměr cena/výkon: Zhodnoťte si náklady oproti očekávaným výsledkům. Ne vždy znamená nejdražší agentura nejlepší výsledky.

Když vybíráte ententyky dva špalíky…

Výborně, udělali jste si domácí úkol a přesně víte, jaké atributy by měl mít váš partner na výkonnostní marketing, jaké jsou vaše cíle a očekávání, kolik budete schopni investovat do online marketingu a znáte svůj výchozí stav.

Nyní postupujte následovně:

1️⃣ Typ Agentury – rozhodněte se, zda potřebujete:
👉🏻 full service agenturu,
👉🏻 specializovanou agenturu (například na výkonnostní marketing),

👉🏻 nebo freelancera. 

Volba závisí na vašich konkrétních potřebách a rozpočtu.

2️⃣ Průzkum a Reference: Podívejte se na předchozí práci agentury či specialisty a zjistěte, zda mají zkušenosti s klienty s podobným podnikáním. 

3️⃣ Hodnocení a recenze: Cenný zdroj informací, ale přistupujte k nim s rezervou.
4️⃣ Transparentnost a komunikace: Při jednání s potenciálními agenturami věnujte pozornost jejich komunikaci, otevřenosti a transparentnosti. Očekávejte, že vám agentura poskytne jasné informace o svých metodách a přístupech.

Když už s agenturou spolupracujete

Svůj výkonnostní marketing jste svěřili výkonnostní agentuře.

Co dál?

  • Sledujte výsledky 
  • Pravidelně kontrolujte, zda agentura plní stanovené cíle a zda dodržuje dohodnuté podmínky.

Komunikace a dlouhodobé plánování: 

Udržujte otevřenou komunikaci s agenturou a zajímejte se o dlouhodobé strategie a plány pro rozvoj vašeho podnikání. Dlouhodobý úspěch stojí vždy za společným úsilím.

Varovné signály 

Buďte obezřetní a hledejte varovné signály, jako je například nedostatek transparentnosti či opakované nesplnění vámi zadaných úkolů.

Souhrn

Výběr správné digitální agentury vyžaduje dobrou přípravu, jasné stanovení vašich potřeb a očekávání. Během výběru se zaměřte na typ agentury, její předchozí výsledky a způsob komunikace. Jakmile s agenturou začnete spolupracovat, sledujte plnění cílů, udržujte pravidelnou komunikaci, buďte vždy pozorní na jakékoli varovné signály a hlavně: nebojte se kdykoliv na cokoliv zeptat. Hodně štěstí!

Summary
Jak vybrat agenturu na výkonnostní reklamu
Article Name
Jak vybrat agenturu na výkonnostní reklamu
Description
Podle čeho marketingovou agenturu vybírat a co dělat, pokud již s nějakou spolupracujete.
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz