Výkonnostní rekama funguje ve všech možných odvětvích. Důkazem toho je i náš klient brown-leopard.cz, který nabízí ryze digitální produkt, a to grafické šablony do programů Adobe Photoshop, Photoshop Elements, Canva, Zoner, PicMonkey & Gimp. Majitelkou tohoto e-shopu je Kristýna, maminka na plný úvazek a také úspěšná podnikatelka. Ta před více než šesti lety začala rozvíjet svoji vášeň a vznikla z toho značka Brown Leopard. Cesty nás svedly dohromady v druhé půlce října 2021, no a protože tahle spolupráce obě strany opravdu baví, tak vám o ní chceme povědět víc!
Čím Brown Leopard přitahuje nás i zákazníky?
1️⃣ Celosvětový customer proof
Šablony od Kristýny mají celosvětový zásah. Na Etsy, online tržišti zaměřeném výhradně na rukodělnou výrobu, má za sebou 11 435 objednávek s nejlepším 5-hvězdičkovým hodnocením! Své umělecké portfolio také prodává plně organicky přes CreativeMarket, kde jí sleduje okolo 1700 sledujících. A oblíbený je i její profil na Pinterestu se 6 000 sledujícími a organickým měsíčním zobrazením něco přes půl miliónu.
2️⃣ Kvalitní produkty
Předpřipravené šablony, které jednoduše stáhnete do různých grafických programů a umožní vám práci s vrstvami, jsou v Česku velice originální a žádaný produkt. Brown Leopard ulehčí práci nejen profíkům, ale zejména fotografům amatérům bez složité manipulace a se zaručeným výsledkem. A to je tah na branku!
3️⃣ Poměr cena/výkon
Výzkumy prokazují, že zákazník nakupuje nejvíce z reklamy, která slibuje požadovanou kvalitu za odpovídající cenu. V praxi to znamená: Jeden produkt z e-shopu Brown Leopard obsahuje až desítky kvalitních a originálních šablon s různými variacemi za fajnový peníz. A pak už jen stačí nasadit dobrou reklamu a objednávky se pohrnou.
4️⃣ Rychlé uspokojení zákazníka
Po zakoupení si zákazník okamžitě může stáhnout daný produkt do svého počítače a ihned jej má možnost začít používat.
5️⃣ Vizuální stránka
Foto overlays mají za úkol vylepšit fotky, což je pro online marketing samo o sobě velice atraktivní, zejména pak pro Facebook a Instagram reklamu. A díky tomu, že je Kristýna kovaná grafička, tak nám dodává skutečně kvalitní podklady pro naši práci.
6️⃣ Customer support & how-to videa
Paní majitelka průběžně tvoří how-to videa na Youtube, která usnadňují začínajícím grafikům práci s jejich tvorbou. Zároveň tím zvyšuje důvěru zákazníků v její produkty a naopak snižuje nedůvěru v jejich vlastní schopnosti. Nikdo se pak nebojí nakoupit, protože všichni vědí, jak zakoupenou šablonu použít.
Jak pomáháme značce Brown Leopard?
Mohlo by se zdát, že takto vypracovaný produkt ani nepotřebuje reklamu. Pravdou ale je, že se i v sebedokonalejším byznysu dají věci posouvat a hlavně zvyšovat tržby. A tak jsme si s Kristýnou z Brown Leoparda minulý rok plácli a začala naše skvělá spolupráce.
Příprava struktury kampaní a reklam
Na začátek jsme si z dat v Google Analytics vybrali nejprodávanější produkty a položili si otázku: Jaké vlastnosti jsou pro zákazníka důležité a přimějí jej ke koupi?
Díky této otázce nám vznikly logické odpovědi, které nalákají různé druhy publika na e-shop a následně k objednávce.
Kampaně jsme roztřídili a vytvořili následovně:
1️⃣ Akvizice
Oslovení nového zákazníka, který o značce ještě neslyšel, vždy patří mezi největší výzvy. Zde jsme šli taktikou přímé komunikace největších výhod nejoblíbenějších produktů. Kristýna nám vytvořila bannery s ukázkou před a po, což vydalo za “více než tisíc slov”.
2️⃣ Dlouhodobý remarketing
Zatímco akviziční video má za cíl zejména upoutat pozornost, princip remarketingu slouží k dotlačení uživatele ke koupi. Naše historická zkušenost nám říká, že k tomu lépe slouží “před a po” bannery. Podívejte se sami.
3️⃣ Dynamický remarketing
To už byla jasná věc a nebylo co vymýšlet, tzn. prodej z celého katalogu produktů Brown Leopard a navíc jedna sbírka s obecným videem se zimními šablonami.
Ano, čtete správně a nešálí vás zrak. Nastavili jsme pouze tři, respektive čtyři kampaně – akviziční, remarketing návštěvníků webu, remarketing na uživatele sociálních sítí a dynamický remarketing. A to k úspěchu opravdu stačilo.
Jak pomohly Facebook reklamy?
Kristýna v minulosti vyzkoušela Facebook Ads jen skromně na podporu příspěvků a toto byla její vůbec první větší zkušenost s Facebook reklamou. A byla mile překvapená. Celkové tržby v listopadu a prosinci 2021 se oproti roku 2020 zvýšily o celých 273 %!
Facebook byl v našich kampaních jediný využívaný marketingový kanál, proto můžeme s naprostou jistotou přičíst toto enormní zlepšení právě jemu. Funguje to, jedeme dál!
Jaké výzvy nás ještě čekají?
Před začátkem spolupráce jsme řešili, jaký úspěch může mít na sociálních sítích digitální produkt. Naše rešerše převážila obavu. Výsledky z prvních dvou měsíců byly nad očekávání dobré, čemuž zejména napomohl dobrý produkt, cena a správné tržní načasování.
Zkouška ohněm nás teprve čeká. V prvé řadě musíme přijít na další atraktivní grafické šablony, které převezmou otěže po nejúspěšnějích overlays s vánoční tematikou. Tím, že nemáme historická data z Facebook kampaní, nemáme benchmark, od kterého se odpíchnout. Vánoční sezóna má také odlišný charakter než zbylá část roku.
Dále určitě budeme řešit úpravu webových stránek či kompletní přechod k jinému webovému rozhraní, aby vše lépe šlapalo.
Uvažujeme i o přechodu na USA trh, protože tam má český Brown Leopard svého většího Amerického bratříčka 👉🏻 www.brown-leopard.com
A bůh ví, kam nás ještě společné cesty zavedou.