Preloader logo Preloader logo
Cz En
Služby & Ceník Případové studie Volné pozice 📖 Vzdělávání Dropdown Kontakt Logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Video formát vládne dnešnímu světu internetu. Zejména ten, který je krátký, zábavný, stimulující… A jedním z těch momentálně nejoblíbenějších je Instagram Reels. No ale konkurence je obrovská a dá to někdy zabrat vymyslet taková videa, která organicky sklidí úspěch, tady relativně vysoký počet views. A tak jsme vám sepsali pár tipů pro tvoření Reelsů, které se nám osvědčily v praxi.

Stanovte si, co (ne)chcete komunikovat

Jako první je důležité vědět, co vůbec chcete video obsahem komunikovat a jaký je cíl této komunikace. Můžete dělat videa, která vám pomohou s prodeji, růstem komunity, oblíbeností či povědomím o vašem brandu… A pomocí stanovení jasného cíle či mixu dílčích cílů, pak jednoduše dosadíte vhodné koncepty k tvoření.

Příklad: Pokud máte e-shop, kde prodáváte dětské hračky, pak se můžete zaměřit na prodejní videa společně s budováním komunity. Pro prodejní videa bychom doporučovali ukazovat vaše produkty v praxi a popisovat jejich výhody a využití. Pro budování komunity pak můžete například přinášet tipy na to, jak zabavit vaše dítě, kde opět využijete vaše produkty. Nebo budete odpovídat na dotazy, které se vám hromadí v directu či pod komentáři. Ale kreativitě se meze nekladou, ba naopak!

Ukázka prodejního videa: ZDE

Ukázka videa pro budování komunity: ZDE

Podívejte se, jak to dělají ostatní

Když už víte, co chcete v Reels primárně komunikovat, pak přichází vymyšlení samotných videí a jejich scénářů. Zde musíte zapojit svou kreativní mysl a vytvořit koncepty. Ale nebojte, pokud tolik nehýříte nápady, tak si určitě můžete jednoduše pomoci. Podívejte se, jak podobou tématiku komunikují ostatní na Instagramu, zjistěte, která videa mají ohlas a těmi se inspirujte. To můžete udělat tak, že se mrknete jak to dělají vaše oblíbené profily, konkurence, nebo další tematicky podobné profily, porovnáte si počty shlédnutí a pak převezmete základní koncept, který si přizpůsobíte sobě na míru.

Ale pozor! Určitě se snažte, abyste nikoho nekopírovali. To by nemuselo udělat dobrotu.

Zamýšlejte se nad videem jako byste byli divák vy

Při tvoření konceptů videí je potřeba myslet na to, aby to diváka bavilo, zajímalo a aby mělo nějaký přínos. Často se totiž stává, že firmy dělají čistě propagační a prodejní videa, která většinou nesklízí takový úspěch. Zkuste se tak při tvoření videa vžít do role diváka a zkusit si představit, za čím a v jaké situaci k vám na profil pro videa jde, na co se ptá, co by ho mohlo překvapit či pobavit…

Míň je někdy víc…

A to jak co se týče obsahové linky, tak délky videa.

Obsahová linka: Hlavní pointa Reels by měla být jasně čitelná, svižná, nekomplikovaná a divák by ho měl pochopit bez většího přemýšlení. Je tak lepší se zaměřit na jednu malou věc, než se snažit komunikovat co nejvíce informací najednou. Témata si hezky rozdělte – jednak budete mít více podnětů pro scénáře a druhak bude video velice pravděpodobně úspěšnější, než kdyby bylo přehlcené.

Délka videa: Krátký obsah má ve svém názvu slovo “krátký” z jasného důvodu. Neexistuje sice univerzální pravidlo, jaká je nejlepší délka videa, a Instagram nyní dovoluje video až 90s dlouhé, ale dle našich zkušeností performují videa do 15 sekund mnohem lépe než ty delší (jsou zde ale samozřejmě výjimky). Vše záleží na obsahu a informaci, kterou předáváte. Snažte se být ale co nejvíce struční a mluvit k věci.

Dejte si záležet na postprodukci a výběru hudby

Velice důležité je, jak video sestřiháte, upravíte a dáte jednotlivé snímky dohromady, aby celek dával smysl a zaujmul. Dobrou strategií je nejprve vybrat nějakou momentálně populární hudbu a dle rytmu sestříhat tak, abyste dosáhli harmonických přechodů, které ještě můžete obohatit zajímavými efekty. Skvěle také funguje zapojení titulků a případného namluvení videa.

TIP 1: Populární hudbu najdete například tak, že budete chvíli projíždět různé reeels a ta, která se bude opakovat, je momentálně trending. Nebo pomocí toho, kolikrát byl daný song použit, což najdete při rozkliknutí odkazu na hudbu u každého videa.

TIP 2: K tomu všemu můžete využít jednu z externích aplikací na úpravu videí, o kterých jsme napsali článek. Tak na to mrkněte!

Udělejte si Reels plán

Sepište všechny nápady a scénáře na papír a udělejte si plán konkrétních videí se scénáři a daty publikace. Je dobré ho tvořit cca na 1-2 měsíce dopředu, ať máte dostatečný počet nápadů pro realizaci, ale zároveň ať stíháte mít ve videích aktuální tématiku korespondující s aktuálním děním jak u vás ve firmě, tak ve světě.

A co je ještě důležitější – plán dodržujte!

Publikujete pravidelně a dostatečně často

K předchozímu bodu se určitě vztahuje i otázka četnosti videí a je to tak důležitá složka, že jí tu věnujeme samotný odstavec. Jakmile totiž jednou začnete dělat videa, tak je důležité vytrvat a být v postování konzistentní, aby se dostavily výsledky. Doporučované množství je 2–7 Reels za týden. To je sice velký rozptyl, ale dost záleží na tom, kolik máte času, finančních prostředků i jakou mají samotná Reels prioritu. Známe profily, které si dobře vystačí s 2 Reels za týden, ale také známe ty, u kterých je Instagram hlavní prodejní kanál a postují Reels klidně dvakrát denně. Určete si tedy nějaký svůj udržitelný počet, postupně můžete případně počet Reels upravovat.

Základ je ale nepřestávat postovat a snažit se být co nejvíce konzistentní.

Experimentujte!

A to je asi ta nejdůležitější rada, kterou vám přinášíme. Nebojte se zapojit neobvyklé koncepty, kreativy, trendy, efekty… Jenom tak vyzkoušíte, co vám funguje a má úspěch.

Propagujte

Sdílejte svůj Reel na dalších platformách, sociálních sítích, webových stránkách… Kdekoliv kde se to hodí, a to z důvodu abyste oslovili širší publikum. A v případě, že chcete dostat video i k lidem, kteří vás běžně nesledují, pak sáhněte po placené reklamě, která Reel doručí ještě k širšímu publiku.

TIP: Jak na video, které chcete využít přímo do výkonnostní reklamy, pak mrkněte na náš článek, kde jsme to rozepsali.

👉🏻 Pokud potřebujete s placenou reklamou pomoci, pak se na nás neváhejte obrátit. Rádi vám pomůžeme.

Summary
Socials
Article Name
Socials
Description
Přinášíme vám 9 tipů pro tvoření úspěšných Reels, které se nám osvědčily v praxi. ✅ Tak na ně mrkněte, ať jste zase o krok dál!
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz