Pokud využíváte výkonnostní PPC reklamu či inzerujete na Facebooku, dříve nebo později jste nejspíš zabrousili do dokumentace, abyste nastudovali různorodé rozměry a specifikace pro bannery a responzivní reklamu. A dost pravděpodobně vám z nich šla hlava kolem. Vůbec se vám nedivíme! Nyní už ale tápat nemusíte. Připravili jsme pro vás stručný souhrn rozměrů a specifikací, které opravdu využijete. Zakládá se na našich zkušenostech i na datech nasbíraných ze stovek realizovaných PPC a inzertních kampaní.
Nepotřebujete je všechny!
Pokud byste se rozhodli vyrobit všechny rozměry bannerů pro Google Ads, S-klik a Facebook, které najdete ve specifikacích, budete jich rozhodně mít několik desítek. V praxi ale zdaleka všechny nepotřebujete a naopak je šance, že zbytečně velké množství bannerů roztříští vaši pozornost a bude mít negativní vliv na schopnost vyhodnotit, které bannery opravdu fungují. Důležité je vědět, že některé bannery reklamní platformy zobrazují výrazně více než jiné. Můžete tak ušetřit finance za grafika a soustředit se jen na ty formáty, které opravdu využijete.
Optimální balíček PPC bannerů pro Gooogle Ads a S-klik
Níže uvedené bannery jsou ideální kombinací nejvíce zobrazovaných bannerů a mobilních formátů pro obě platformy. Pokud tedy chcete ušetřit čas a finance, připravte následujících 10 rozměrů.
- 728×90
- 300×250
- 336×280
- 160×600
- 320×100
- 480×480
- 480×300
- 300×600
- 970×310
- 300×300
Nejvíce používané bannery pro Google Ads
Tyto rozměry bannerů jsou nejvíce zobrazované v rámci reklamní platformy Google Ads.
- 728×90
- 300×250
- 336×280
- 160×600
- 320×100
Technické specifikace
- Datová velikost musí být do 150 kB.
- Podporované obrazové formáty jsou JPG, PNG, GIF a HTML5 (pokud splníte podmínky Google pro HTML5 bannery).
Potřebujete další rozměry? Mrkněte na všechny podporované bannery pro Google Ads.
Nejvíce používané bannery pro Seznam S-klik
- 480×480
- 480×300
- 300×250
- 300×600
- 970×310
- 300×300
Technické specifikace
- Podporované obrazové formáty bannerů: JPG, PNG a GIF.
- Maximální datová velikost pro bannery je 150 kB.
Potřebujete další rozměry? Otevřete si všechny podporované bannery pro S-klik.
Kombinovaná / responzivní reklama
Skvělým doplňkem ke klasickým bannerům je responzivní (terminologie Google Ads) a kombinovaná (terminologie Seznam S-klik) reklama. Názvosloví je sice u obou platforem rozdílné, ale funkcionalita je takřka totožná. Jedná se o kombinaci obrázku, loga a textu, která se následně automaticky přizpůsobuje dle rozměru reklamní plochy.
Tento formát je stále více využívaný a často má lepší výsledky než klasické grafické bannery. Důvodem je fakt, že Google i Seznam umí tento typ reklamy zobrazit na místech, kde se klasické bannery nezobrazí. Výsledkem bývá nižší cena za kliknutí a vyšší CTR (míra kliknutí na reklamu).
Rozměry responzivních bannerů Google Ads
- Formát na šířku (1,9:1): 1200×628 (minimální rozměr: 600×314, maximální datová velikost: 5120 kB)
- Čtverec: 1200×1200 (minimální rozměr: 300×300, maximální datová velikost: 5120 kB)
Rozměry kombinovaných bannerů Seznam S-klik
- Formát na šířku (1,9:1): 1200×628, maximální datová velikost: 1024 kB
- Čtverec (1:1): 1200×1200, maximální datová velikost: 1024 kB
Facebook Ads bannery
- Poměr stran 1:1 (Feed) a minimální doporučené rozměry 1200×1200 px
- Poměr stran 4:5 (Instagram Feed) a minimální doporučené rozměry 1200×1500 px
- Poměr stran 9:16 (Stories) a minimální doporučené rozměry 1080×1920 px
Technické specifikace
Podporované obrázkové formáty bannerů na Facebooku jsou: JPG, PNG.
Více rozměrů Facebook Ads reklam naleznete zde.
Co si z dnešního článku odnést?
Zamyslete se nad tím, kdo je vaše cílová skupina, na jakých platformách se pohybuje a na jaké weby chodí. Víte, že 90 % procent všech zákazníků k vám v současnosti přichází na mobilu? Pak možná nemusíte v první fázi investovat do formátů, které jsou primárně desktopové. Plánujete focení produktů? Možná bude vhodné zvážit, jestli je chcete inzerovat ve feedu, ve stories nebo všude, a tomu přizpůsobit i objednávku fotografických formátů.
Pokud máte příležitost a čas na to, zastavit se a vše si v klidu rozmyslet ještě před tím, než se do výroby bannerů pustíte, je to super a zpětně to rozhodně oceníte! A jestli si ani teď nevíte rady, můžete se vždy zeptat někoho, pro koho je PPC reklama denním chlebem.