Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Pokud využíváte výkonnostní PPC reklamu či inzerujete na Facebooku, dříve nebo později jste nejspíš zabrousili do dokumentace, abyste nastudovali různorodé rozměry a specifikace pro bannery a responzivní reklamu. A dost pravděpodobně vám z nich šla hlava kolem. Vůbec se vám nedivíme! Nyní už ale tápat nemusíte. Připravili jsme pro vás stručný souhrn rozměrů a specifikací, které opravdu využijete. Zakládá se na našich zkušenostech i na datech nasbíraných ze stovek realizovaných PPC a inzertních kampaní. 

Nepotřebujete je všechny!

Pokud byste se rozhodli vyrobit všechny rozměry bannerů pro Google Ads, S-klik a Facebook, které najdete ve specifikacích, budete jich rozhodně mít několik desítek. V praxi ale zdaleka všechny nepotřebujete a naopak je šance, že zbytečně velké množství bannerů roztříští vaši pozornost a bude mít negativní vliv na schopnost vyhodnotit, které bannery opravdu fungují. Důležité je vědět, že některé bannery reklamní platformy zobrazují výrazně více než jiné. Můžete tak ušetřit finance za grafika a soustředit se jen na ty formáty, které opravdu využijete.

Optimální balíček PPC bannerů pro Gooogle Ads a S-klik

Níže uvedené bannery jsou ideální kombinací nejvíce zobrazovaných bannerů a mobilních formátů pro obě platformy. Pokud tedy chcete ušetřit čas a finance, připravte následujících 10 rozměrů.  

  • 728×90
  • 300×250
  • 336×280
  • 160×600
  • 320×100
  • 480×480
  • 480×300
  • 300×600
  • 970×310
  • 300×300

Nejvíce používané bannery pro Google Ads

Tyto rozměry bannerů jsou nejvíce zobrazované v rámci reklamní platformy Google Ads.

  • 728×90
  • 300×250
  • 336×280
  • 160×600
  • 320×100

Technické specifikace

  • Datová velikost musí být do 150 kB.
  • Podporované obrazové formáty jsou JPG, PNG, GIF a HTML5 (pokud splníte podmínky Google pro HTML5 bannery).

Potřebujete další rozměry? Mrkněte na všechny podporované bannery pro Google Ads.

Nejvíce používané bannery pro Seznam S-klik

  • 480×480
  • 480×300
  • 300×250
  • 300×600
  • 970×310
  • 300×300

Technické specifikace

  • Podporované obrazové formáty bannerů: JPG, PNG a GIF.
  • Maximální datová velikost pro bannery je 150 kB.

Potřebujete další rozměry? Otevřete si všechny podporované bannery pro S-klik.

Kombinovaná / responzivní reklama

Skvělým doplňkem ke klasickým bannerům je responzivní (terminologie Google Ads) a kombinovaná (terminologie Seznam S-klik) reklama. Názvosloví je sice u obou platforem rozdílné, ale funkcionalita je takřka totožná. Jedná se o kombinaci obrázku, loga a textu, která se následně automaticky přizpůsobuje dle rozměru reklamní plochy.

Tento formát je stále více využívaný a často má lepší výsledky než klasické grafické bannery. Důvodem je fakt, že Google i Seznam umí tento typ reklamy zobrazit na místech, kde se klasické bannery nezobrazí. Výsledkem bývá nižší cena za kliknutí a vyšší CTR (míra kliknutí na reklamu).

Rozměry responzivních bannerů Google Ads

  • Formát na šířku (1,9:1): 1200×628 (minimální rozměr: 600×314, maximální datová velikost: 5120 kB)
  • Čtverec: 1200×1200 (minimální rozměr: 300×300, maximální datová velikost: 5120 kB)

Rozměry kombinovaných bannerů Seznam S-klik

  • Formát na šířku (1,9:1): 1200×628, maximální datová velikost: 1024 kB
  • Čtverec (1:1): 1200×1200, maximální datová velikost: 1024 kB

Facebook Ads bannery

  • Poměr stran 1:1 (Feed) a minimální doporučené rozměry 1200×1200 px
  • Poměr stran 4:5 (Instagram Feed) a minimální doporučené rozměry 1200×1500 px
  • Poměr stran 9:16 (Stories) a minimální doporučené rozměry 1080×1920 px

Technické specifikace

Podporované obrázkové formáty bannerů na Facebooku jsou: JPG, PNG.

Více rozměrů Facebook Ads reklam naleznete zde.

Co si z dnešního článku odnést?

Zamyslete se nad tím, kdo je vaše cílová skupina, na jakých platformách se pohybuje a na jaké weby chodí. Víte, že 90 % procent všech zákazníků k vám v současnosti přichází na mobilu? Pak možná nemusíte v první fázi investovat do formátů, které jsou primárně desktopové. Plánujete focení produktů? Možná bude vhodné zvážit, jestli je chcete inzerovat ve feedu, ve stories nebo všude, a tomu přizpůsobit i objednávku fotografických formátů. 

Pokud máte příležitost a čas na to, zastavit se a vše si v klidu rozmyslet ještě před tím, než se do výroby bannerů pustíte, je to super a zpětně to rozhodně oceníte! A jestli si ani teď nevíte rady, můžete se vždy zeptat někoho, pro koho je PPC reklama denním chlebem. 

Summary
Nejlepší rozměry bannerů 2021 (Ads, S-klik, FB Ads)
Article Name
Nejlepší rozměry bannerů 2021 (Ads, S-klik, FB Ads)
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články