Tento článek vychází z jubilejní 20. epizody Socials Podcastu, kde Dan s Otakarem, definují 10 nejčastějších chyb, kterých se e-shopy dopouští při své propagaci. Jako vždy jen z pohledu výkonnostního marketingu!
Oba dva dostali před podcastem za úkol sepsat si seznam svých 10 nejhlavnějších chyb, které často vídají. Ať už při auditech nebo z tzv. profesní deformace. 😛
Poslechněte si celý podcast na YouTube, Spotify a nebo vaší oblíbené podcastové platformě. Souhrn podcastu naleznete níže jako článek. 👇
A tady jsou:
DANŮV SEZNAM
- Nesprávně vypočtená návratnost (PNO, ROAS).
- Majitelé e-shopů nechápou, že o úspěchu kampaní primárně rozhoduje nabídka.
- E-shopy dostatečně nerozumí svým zákazníkům a neví, jaké informace vyžadují během nákupního rozhodování.
- Neřeší konverzní poměr a celkový stav e-shopu.
- Podceňují vliv značky na výkon.
- Nemají správně nastavené měření a nevyhodnocují si pravidelně výsledky kampaní.
- Sledují nevhodné metriky výkonnosti kampaní.
- Špatně nastavené kampaně a podceňování kreativy.
- Nezaměřují se na nejziskovější marketingové kanály.
- Špatná optimalizace marketingového rozpočtu (neškálování rozpočtů).
OŤASŮV SEZNAM
- Nedostatečné soustředění na vylepšování nabídky.
- Přehlížení optimalizace eshopu a přistávacích stránek bestsellerů a top kategorií.
- Nesprávně nastavené měřitelné cíle (PNO).
- Nepravidelné sledování cen konkurence a nedostatečné propočítávání marží produktů.
- Špatně nastavené měření.
- Závislost pouze na 1 marketingovém kanále.
- Špatně nastavené kampaně & nevyužívání remarketingu.
- Časté změny ve strategiích.
- Opomíjejí povědomí o značce.
- Nedostatečná kvalita kreativ (bannery, videa).