Napsal

Otakar Lucák
Přečtete za
7 minut
Organický dosah příspěvků na Facebooku se každým rokem snižuje. Důvodem je stále větší množství obsahu v kanálu vybraných příspěvků (Facebook Feed). Bohužel je prostor ve Feedu stejný, proto se jeho dosah bude snižovat i v budoucnu.
Facebook ukazuje uživatelům primárně příspěvky od jejich rodiny, přátel a následně skupin, kterými jsou členy.
Co ale stránky, kterým uživatelé dali v minulosti “To se mi líbí”? Ty jsou v hierarchii příspěvků až na posledním místě a musí se o svoji pozornost prát o to více.
I v případě, kdy vytvoříte příspěvek s velmi poutavým obsahem a vysokou mírou zapojení uživatelů (engagement), který bude mít vysokou míru zapojení uživatel (engagement), nebude dosah příspěvků tak velký, jak by si zasloužil.
Jedinou možností, jak dosáhnout více zobrazení, je sponzorování příspěvků a s tím spojená investice do reklamy.
Nabízí se vám dvě možnosti nastavení reklamy, ale pouze jedna z nich je ta správná.
Reklama nastavená skrz tlačítko Sponzorovat příspěvek (Boost tlačítko) pod příspěvkem.
Reklama nastavená ve Správci reklam (Facebook Ads Manager).
Správná je samozřejmě možnost číslo 2. Řekněme si ale, proč Boost tlačítko vzniklo.
Někteří si myslí, že důvodem pro vytvoření Boost tlačítka bylo, aby Facebook inzerentům, kteří spravují firemní stránky, ulehčil vytvoření reklamy s cílem oslovit jejich potencionální zákazníky.
Pravdou však je, že Facebook chce tímto způsobem zvýšit svůj příjem z reklamy a nezáleží mu na tom, že sponzorování příspěvků nevede k lepším marketingovým výsledkům jejich klientů.
Možná vám může náš názor připadat příliš skeptický, od Facebooku ale nevidíme žádnou snahu směrem k edukaci majitele stránek o tom, že existuje i jiná cesta než je sponzorování příspěvku přímo ze stránky pomocí Boost tlačítka.
Proč nesponzorovat příspěvky ze stránky
Důvodů, proč nesponzorovat příspěvky ze stránky na Facebooku je více. Pojďme se na ně společně podívat.
Máte omezené možnosti nastavení kampaní.
Při sponzorování příspěvků přímo ze stránky si můžete vybrat pouze 4 typy cílení. Jedná se o zájem o příspěvek, prokliky na web, konverze a odeslání zprávy. To by samo o sobě nebylo tak špatné, nechybí vám ale rozšířené možnosti nastavení? Například nemáte možnost si vybrat, na jaké konverze chcete kampaně optimalizovat a tím pádem Facebooku nesdělíte, jaké konverze chcete, aby pro vás získal.
Nemůžete cílit na cizojazyčné publikum
V případě, že jste mezinárodní firma a potřebujete propagovat své cizojazyčné posty, Boost tlačítko vám neumožní nastavit přesné cílení na vámi požadovaný jazyk.
Nemůžete nastavit, kdy se mají reklamy zobrazovat
Víte přesně, ve kterou dobu jsou vaši zákazníci aktivní a přesně v tuto dobu jim chcete prezentovat váš content? Naplánování vhodného časového harmonogramu kampaní není ovšem ze stránky možné. Nastavit si můžete trvání reklam a rozpočet, který chcete na kampaň vynaložit.
Nemůžete použít zrychlené doručování reklam
Pokud potřebujete svou reklamou oslovit co nejvíce uživatelů v co nejkratším čase, máte ve Facebook Ads možnost využít funkci zrychleného doručování. Při sponzorování příspěvku přímo ze stránky tuto možnost nemáte.
Nenastavíte ruční bidování
Facebook zobrazuje reklamy na základě aukčního systému. Reklamy inzerentů, kteří jsou ochotni zaplatit více a nastaví si vyšší bid (cenu, kterou jsou ochotni za danou akci zaplatit), budou v aukci preferovány.
Nemáte možnost nastavit, jak často se budou reklamy zobrazovat
Pokud se vám stejná reklama zobrazí 15x za den, určitě se vám to líbit nebude. Tím spíš, když zjevně nejste cílová skupina, na kterou se reklama zaměřuje. Při sponzorování příspěvků ze stránky neovlivníte, jaká bude frekvence zobrazování reklam.
Nemůžete nastavit umístění reklamy
Facebook nabízí několik možností umístění – v kanálu příspěvků na Facebooku a Instagramu, ve Stories, In-stream videa, Audience Network nebo třeba v Messengeru.
Některé z těchto umístění mají specifické požadavky na grafické zpracování. Například Facebook a Instagram stories potřebují rozměr bannerů 1080x1920. Když pustíte do stories reklamu a nepřipravíte pro ni speciální banner nebo video, reklama se ořízne a nebude vypadat profesionálně. A nejspíš Vám nepřinese ani žádné výsledky.
Facebook rád zobrazuje reklamy v Audience Network, protože zde má hodně neprodaného reklamního prostoru. Problém je, že Audience Network většinou nepřináší kýžené výsledky a v tomto případě spíše vyhazujete peníze oknem.
A / B testování? S Boost tlačítkem ani omylem...
Boost tlačítko vám nenabídne možnost A/B testování. Nemůžete si například otestovat, jaká kreativa je efektivnější či jaká cílová skupina má nejlepší výsledky.
Jak správně promovat příspěvky
Přestaňte používat Boost tlačítko!
Vytvořte si Business Manager a správce reklam (Ads Manager)
Pro koho je Facebook Business Manager vhodný
Pro agentury, které svým klientům spravují Facebook stránky a reklamní účty.
Pro firmy s větším či menším množstvím firemních účtů nebo stránek, o které se jim starají jejich zaměstnanci.
Jaké jsou výhody Facebook Business Manager
Spravujete všechny vaše stránky přehledně z jednoho místa.
Získáte přehled a kontrolu nad přístupy k vašim firemním stránkám, pixelům, katalogům a reklamním účtům.
Využijete možnosti spolupráce s vašimi partnery.
Stanete se jediným správcem firemní stránky.
Přidáváte nebo odebíráte role lidem, kteří se vám starají o firemní stránky.
Návod, jak si založit Facebook Business Manager
Nejprve se přihlaste pod svým Facebook osobním účtem.
Přejděte na webovou stránku business.facebook.com.
Vpravo nahoře klikněte na Vytvořit účet.
Zobrazí se vám okno, ve kterém následně vyplňte – název firmy, vaše jméno a firemní email, na který vám budou chodit notifikace.
V dalším kroku přidejte podrobnosti o vaší firmě.
Po odeslání máte založený Business Manager od Facebooku.
Po vytvoření a spárování Business Managera s vašimi firemními stránkami, máte nyní možnost využít funkce přehledného spravování všech vašich stránek z jednoho místa. Například pokud máte pobočky po celé České republice a pro každou z nich máte samostatnou Facebook stránku, můžete všechny tyto stránky seskupit do jednoho Business Managera. Další funkcí je možnost přidání jednotlivých členů týmu.
Více o Facebook Business Manager se dozvíte v našem článku s názvem.
Jak založit reklamní účet na Facebooku
Založení Facebook reklamního účtu (Ads Manager) je jednoduché:
Nacházíme se v rozhraní Business Manager. Vpravo nahoře klikněte na Nastavení firmy, neboli Business settings.
V levém panelu klikněte na sekci Účty > Účty pro reklamu > Přidat.
Rozbalí se vám okno s výběrem tří možností, vyberte Vytvořit nový účet pro reklamu.
Dále přidejte název účtu (pokud spravujete více účtů pro reklamu, doporučuji zvolit název, který odpovídá názvu společnosti), měnu (dávejte pozor, ať máte správně vyplněno a nemusíte zakládat nový reklamní účet kvůli špatně vyplněné měně) a způsob platby.
Nakonec klikněte na vytvořit účet pro reklamu.
A je hotovo! Díky založení reklamního účtu můžete:
vytvářet a spravovat reklamu přehledně z jednoho místa
vybírat z několika druhů kampaní
naplno využívat možnosti cílení, které Facebook nabízí
mít kompletní přehled nad umístěním vašich reklam
ušetřit nemalé peníze
Více o správci reklam na Facebooku se dozvíte v našem článku, jak nastavit reklamu na Facebooku krok za krokem.
Doporučení
Využívejte všechny typy kampaní – čím různorodější typ kampaní budete používat, tím větší šanci k oslovení zákazníků bude mít.
Vybízejte vaše publikum k akci – navštívení webových stránek, vyplnění registrace nebo uskutečnění nákupu.
Používejte split testování – vytvořte si několik stejných kampaní a měňte pouze určité detaily (může být?). Například můžete testovat různou reklamu na stejný okruh uživatel ve stejném umístění a při zachování stejného rozpočtu.
Duplikujte – pokud nemáte čas vytvářet nové a nové kampaně, okopírujte si kampaň s dobrými výsledky a na úrovni reklamy změňte pouze kreativu. Ušetříte si tím spoustu času.
Shrnutí:
Čemu dát přednost v pomyslném souboji mezi Boost tlačítkem a Správci reklam? Jednoznačně Správci reklam (Ads Manager). Přinese vám větší množství cílení na uživatele a hlavně budete schopni doměřit, zdali vám přináší kýžené konverze a investice do reklamy se tak vyplácí.
Jsou pro vás reklamy na Facebooku velmi komplikované? Můžeme vám se správou reklam na Facebooku pomoci.