Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Reklama na Facebooku je marketérům dostupná v mnoha formátech. Můžete si pouze založit firemní stránku a přidávat a vytvářet příspěvky, ale vzhledem k velmi nízkému organickému dosahu je uvidí jen malé množtví lidí.. 

Pokud chcete posunout svůj Facebook marketing na vyšší úroveň, měli byste začít využívat placenou reklamu na Facebooku, díky které můžete oslovit více než dvě miliardy lidí po celém světě prakticky ihned. 

Lidé tráví na Facebook v průměru 58 minut a na Instagramu 53 minut denně. To je velká spousta času na to, abyste je oslovili svou placenou reklamou na Facebooku a Instagramu a získali tak na těchto sociálních sítích nové zákazníky. 

Reklamy na Facebooku a Instagramu umožňují marketérům oslovit uživatele podle jejich chování, zájmů, navštívených stránek, věku, polohy nebo třeba pohlaví. Možností pro cílení Facebook PPC je spousta a záleží jen na vás, jak reklamy nastavíte a na koho je chcete cílit.

Už máte s Facebook PPC zkušenost? Podívejte se na náš článek o nejčastějších chybách ve správě reklam na Facebooku.

Něž začnete vytvářet reklamy na Facebooku

Způsobů, jak nastavit reklamu na Facebooku, máte více, ale jen jedna je ta správná. Použijte Správce reklam na Facebooku (Facebook Ads Manager). 

Sponzorujete příspěvky přes tlačítko na stránce? Po přečtení našeho článku o sponzorování příspěvků ze stránky to již nikdy neuděláte.

Ukážeme vám správný postup, jak byste měli nastavit reklamy ve Facebook Ads Manager tak, aby vám přinášely výsledky.

Co je správce reklam na Facebooku (Facebook Ads Manager)

Facebook Ads Manager je nástroj, ve kterém vytváříte, spravujete a vyhodnocujete reklamy na Facebook a Instagramu. Ve Facebook Ads Manager můžete například:

  • Vytvářet reklamní kampaně
  • Nastavovat cílení reklam na uživatele podle různých kritérií
  • Vytvářet vzhled reklam včetně textací
  • Nastavovat denní nebo dlouhodobý rozpočet
  • Vyhodnocovat úspěšnost kampaní
  • Testovat kampaně
  • Sledovat konverze v různých atribučních oknech

Jak založit Facebook Ads Manager

Nejlepším způsobem, jak založit účet pro reklamu, je ve Facebook Business Manager. Díky Business Manager budete mít k dispozici více nástrojů pro správu reklam, jejich cílení a vyhodnocení. 

Také budete moci lépe spravovat přístup uživatelů ke stránkám, reklamním účtům a nebo třeba Pixelům.

facebook business manager

Pokud Business Manager nemáte založený, přečtěte si nejprve náš článek o Business Manager, kde vás provedeme jeho založením a nastavením. V článku naleznete také návod, jak založit správce reklam na Facebooku, ve kterém budete vytvářet reklamy.  

Jak se dostanete do účtu pro reklamu

Máte více možností, jak se do účtu pro reklamu dostat.

  1. Klikněte na tento odkaz https://www.facebook.com/ads/manager
  2. Na domovské stránce Facebooku klikněte na šipku v pravém horním rohu a vyberte “Spravovat reklamy”.
  3. Přejděte do business.facebook.com, vyberte váš Business Manager a klikněte na účet pro reklamu, který chcete spravovat.

Až se dostanete do správce reklam na Facebooku, bude vypadat takto.

facebook správce reklam

Než přejdeme k vytvoření vaší první kampaně, je nutné nejdříve přidat platební kartu k reklamnímu účtu, vyplnit fakturační údaje a nastavit Facebook Pixel. 

Nastavení fakturačních údajů a přidání platební karty

V levém horním rohu klikněte na 6 teček ve čtverci pod domečkem. V menu vyberte “Nastavení účtu pro reklamu“. Nyní vyplňte fakturační a kontaktní údaje. Věnujte také pozornost tabulce “Přiřazení”, kde si můžete nastavit atribuci, podle které bude Facebook primárně vyhodnocovat úspěšnost kampaní a optimalizovat je. Pokud nemáte zvolený primární atribuční model, ponechte výchozí nastavení.

nastavení správce reklam na facebooku

Nyní přejdeme k nastavení platební metody. V levém menu klikněte na “Nastavení plateb”. Přidejte platební kartu nebo účet PayPal. V budoucnu zde můžete sledovat výdaje na účtu.

Je možné také nastavit celkový limit výdajů pro reklamní účet. Při jeho dovršení se reklamy přestanou zobrazovat.

nastavení správce reklam na facebooku 2

Jak stáhnout faktury za Facebook reklamy

V nastavení plateb klikněte na “Zobrazit účtenky“. Budete přesměrováni do rozhraní, kde si budete moci stáhnout faktury za Facebook reklamy. Můžete také použít tento odkaz: https://business.facebook.com/ads/manager/billing/transactions/

Nastavení Facebook Pixelu

Než spustíte své první placené reklamy na Facebooku nebo Instagramu, nezapomeňte implementovat na web měřící kód Facebook Pixel. Jedná se o kód, který umístíte do kódu webu, na který cílíte reklamu. Můžete tak učinit přes Google Tag Manager a nebo jej pošlete vývojáři webu, aby kód implementoval. Přečtěte si také náš článek o Facebook Pixelu.

Díky Facebook Pixelu budete moci:

  • Sledovat návštěvnost webu
  • Vytvářet remarketing
  • Spustit dynamický produktový remarketing
  • Sledovat konverze a návratnost investic
  • Pomoci Facebooku s optimalizací kampaní
  • Využívat atribuční nástroj od Facebooku
  • A spoustu dalších věcí…

Vytvoření Facebook Pixelu

Přejděte do Nastavení firmy. V levém sloupci vyberte záložku “Zdroje dat” a následně “Pixely“. Nyní klikněte na modré tlačítko “Přidat“, pojmenujte Pixel a dehte “Pokračovat“.

facebook pixel

Následné vyberte možnost “Nastavit Pixel ihned“.

Nyní máte 3 možnosti, jak pixel na web implementovat – Implementace pomocí partneraruční implementace nebo odeslání instrukcí webaři

Jestli váš web běží například na WordPressu, Shoptetu nebo Shopify, můžete Pixel jednoduše implementovat pomocí první možnosti. Informujte se případně u svého programátora, jestli je možné jednoduše přidat Pixel do webu.

Pokud váš systém rychlou implementaci neumožňuje, musíte kód implementovat ručně. Můžete tak učinit pomocí Google Tag Manager nebo vložením přímo do kódu webu. Pokud si s tím nevíte rady, obraťte se na svého programátora.

facebook pixel 2

Nastavení Facebook Pixel může být poměrně komplikované. Záleží na tom, jaký máte web a také jaké události chcete do Facebooku odesílat. 

Nevíte si s nastavením Pixelu rady? Podívejte se na návod přímo od Facebooku.

Nastavení reklamy na Facebooku

Úvod máme za sebou a teď už se pojďme pustit to tvorby reklam. Reklamní účet se skládá z kampaní, sad reklam a reklam. Pokud znáte například PPC systémy Google Ads nebo Seznam S-klik, tak to pto vás není nic nového.

  • Na úrovni kampaně vybíráte hlavní cíl kampaně, trvání a případně rozpočet. 
  • V sadě reklam vybíráte cílení, umístění a optimalizaci doručování. 
  • V detailu reklamy pak vybíráte vzhled, text reklamy a cílovou URL. 

Pojďme se pustit do vytvoření vaší první kampaně. 

Přejděte do správce reklam na Facebooku a klikněte na zelené tlačítko “Vytvořit”.

nastavení správce reklam na facebooku 4

#1 – Vytvoření kampaně na Facebooku

Nyní se vám ukáže tabulka, kde si vyberete účel kampaně. Potřebujete zvýšit návštěvnost webu, získat nové objednávky nebo třeba získat více instalací vaší aplikace? V tomto kroku se musíte rozhodnout, čeho díky kampani chcete dosáhnout. Celý proces vytváření kampaně a její následné optimalizace se odvíjí od zvoleného účelu.

nastavení správce reklam na facebooku 7

Facebook optimalizuje kampaně podle účelu, který nyní zvolíte. Máte na výběr z 11 účelů kampaní.

  • Povědomí o značce – Facebook osloví lidi, u kterých si myslí, že by mohli mít o vaši značku zájem.
  • Dosah – Získáte co největší dosah pro své příspěvky. V další fázi nastavení si můžete vybrat frekvenci zobrazování a také jestli se chcete zaměřit spíše na množství zobrazení a nebo na oslovení unikátních uživatelů.
  • Projevený zájem – Účel se dále rozděluje na projevený zájem o příspěvek (získáte více lajků a komentářů), označení stránky jako To se mi líbí a zájem o událost. 
  • Instalace aplikace – Pokud propagujete aplikaci, Facebook Ads je skvělý způsob, jak získat více nových instalací. Většina uživatelů Facebooku a Instagramu je na mobilním zařízení a aplikaci nainstalují doslova na dva kliky.
  • Zhlédnutí videa – Videa jsou nyní nejlepší formát reklamy, který máte k dispozici. Ukažte video více lidem pomocí Facebook Ads.
  • Generování potenciálních zákazníků – Jedná se o unikátní formát, kdy po kliknutí na reklamu se uživatelům zobrazí formulář, který vyplní a odešlou. Vše probíhá v rozhraní aplikace Facebook nebo Instagram. Formát je skvělý například pro realitní makléře, dealery vozů nebo prodejní týmy.
  • Zprávy – Po kliknutí na reklamu vám mohou uživatelé poslat zprávu do Messengeru.
  • Konverze – Facebook bude ukazovat reklamu uživatelům, kteří s největší pravděpodobností splní vytyčenou konverzi, kterou jste mu stanovili. Pozor, pro správné fungování musíte získat alespoň 50 konverzí týdně na jednu reklamní sestavu. 
  • Prodeje z katalogu – Nahrajte do Facebooku katalog produktů a vytvářejte reklamy přímo z něj. Můžete zde nastavit například dynamický remarketing.
  • Návštěvnost obchodu – Pokud máte kamenný obchod nebo třeba restauraci, ukazujte, pro zvýšení návštěvnosti a prodejů, reklamy lidem v okolí.

Jak zvolit správný účel kampaně?

Rozhodněte se, jaký účel má kampaň plnit a podle toho zvolte, na jaký cíl se mají placené Facebook reklamy optimalizovat.

Nejčastějším účelem je optimalizace na konverze. Pokud budete mít méně než 50 konverzí na reklamní sestavu týdně, optimalizujte kampaně na konverzi níže v konverzním trychtýři (v případě e-shopu například na přidání do košíku) nebo na návštěvnost webu.

My jsme vybrali účel kampaně “Návštěvnost”. Nastavení kampaní se lehce liší podle zvoleného účelu a když si zvolíte optimalizaci například na konverze, budete muset vybrat konverzní událost a konverzní okno pro optimalizaci sestavy.

Jak pojmenovat kampaň?

Zde neexistuje správný způsob, ale musíte se v názvech hlavně vyznat. Ideálně by se v názvosloví měl vyznat také člověk, který po vás může v budoucnu správu kampaní převzít. 🙂

V názvosloví kampaní, sestav a reklam můžete použít například:

  • Datum vytvoření 
  • Název klienta nebo jeho webu
  • Publikum, věk, pohlaví nebo lokalitu
  • Typ kreativy (banner, carousel, sbírka)
  • Délku remarketingového okna
nastavení správce reklam na facebooku 9

V této fázi je možné vytvořit split test (A/B test), ve kterém si otestujete například publika nebo kreativy. Vyzkoušet můžete také optimalizaci rozpočtu na úrovni kampaně. Následně klikněte na “Pokračovat”.

#2 – Nastavení reklamní sestavy

V první fázi nastavení reklamní sestavy vyberte, kam chcete svojí reklamou uživatele odkazovat. Facebook vám nabízí Web, Aplikaci, Messenger a WhatsApp. Námi zvolený účel kampaně “Návštěvnost” se nejvíce hodí na odkazování uživatel na web.

reklama na facebooku

Dynamický obsah vám umožní otestovat kombinaci různých obrázků, textů a titulků. Pokud vytváříte první kampaň, toto nastavení zatím nepoužívejte.

Nyní přichází na řadu klíčová část nastavení reklamní sestavy a tím je definice okruhu uživatelů, na který budete reklamu cílit. Můžete zde vybrat lokalitu, stanovit věkové rozmezí, vybrat pohlaví, zvolit jazyk a samozřejmě také zájmy. 

cílení reklam na facebooku

Doporučení pro tvorbu okruhů uživatelů na Facebooku 

  • Nevytvářejte příliš úzká ani příliš široké okruhy uživatelů. Facebook optimalizuje kampaně na základě strojového učení a potřebuje dostatečné množství dat, aby vyhodnotil, komu reklamu ukazovat a komu ne. Neexistuje správná minimální ani maximální velikost, testujte.
  • Snažte se v rámci jedné sestavy cílit na pouze jeden zájem. Pokud jich budete mít v jedné sestavě více, nepoznáte, které zájmy fungují. Někdy jsou však zájmy tak specifické, že jich budete muset použít více najednou. Snažte se tomu ale vyhnout.
  • Ukládejte si publika pro další použití. Usnadní vám to práci v budoucnu.

Chcete se o okruzích uživatelů dozvědět více? Přečtěte si náš článek o pěti důležitých okruzích uživatelů v reklamách na Facebooku.

V dalším kroku nastavte, kde se bude reklama zobrazovat. Facebook v tomto kroku neustále přidává nové a nové možnosti. Pro plný přehled všech možností zobrazení klikněte na “Upravit umístění”.

umístění reklam na facebooku

Doporučení k umístění reklam

  • Sledujte výsledky reklam v jednotlivých umístěních. Často se stává, že například Audience Network spotřebuje velké množství rozpočtu, ale nepřinese požadované výsledky. 
  • Nepoužívejte automatická umístění, pokud nemáte připravené správné grafické formáty reklam. Například ve Stories bude reklama deformovaná. Rozměry banneru a videí ve stories jsou 9:16.
  • Při najetí na jednotlivá umístění se vám na pravé straně ukáže náhled reklamy a pod ním specifikace daného formátu. Detailní přehled požadavků pro jednotlivé formáty naleznete v článku od Facebooku.
umístění reklam na facebooku 2

V poslední části nastavení reklamní sestavy definujete rozpočet a plán. Nastavte zde optimalizaci doručování reklam, limit na výdaje, rozpočet, způsob účtování poplatků, časový rozvrh zobrazování reklam a typ doručování. 

nastavení správce reklam na facebooku 0

Doporučení k nastavení plánu a rozpočtu

  • Pokud máte nižší rozpočet na reklamy, optimalizujte kampaně na kliknutí na odkaz. V případě, že máte vyšší rozpočet, optimalizujte na zobrazení cílové stránky. Facebook potřebuje k optimalizaci větší množství dat a pokud nebude mít dostatečné množství zobrazení cílové stránky, bude reklamu zobrazovat náhodně.
  • Máte redakční web a jde vám hlavně o cenu za návštěvníka? Nastavte si maximální CPC podle vašeho obchodního modelu.
  • Víte, že o víkendu vám nechodí příliš objednávek? Zobrazujte své reklamy jen ve všední dny a ne o víkendech. Časové zobrazování reklam se dá nastavit pouze u dlouhodobého rozpočtu.
načasování reklam na facebooku

Po dokončení nastavení reklamní sestavy klikněte na “Pokračovat”.

#3 – Nastavení vzhledu reklamy

Poslední částí reklamní kampaně na Facebooku je příprava samotného vzhledu reklamy, kterou budete uživatele oslovovat. Myslete na to, že hlavním cílem reklamy je, aby zaujala! Lidé se na sociálních sítích chovají jako na dálnici a pokud vaše reklamy budou nudné a nevýrazné, lidé je budou ignorovat. Vzhled a text reklamy je jedním z hlavních faktorů, který rozhoduje o úspechu nebo neúspechu kampaně.

vzhled reklamy na facebooku

V prvním kroku vyberte stránku a případně účet na Instagramu. Pokud účet na Instagramu nemáte, ale chcete zde propagovat svou reklamu, je to možné. Reklama na Instagramu bude mít ikonu a název shodný s vaší stránkou na Facebooku.

POZOR! Pokud někdo okomentuje vaši reklamu na Instagramu a vy zde nebudete mít účet, nemůžete na reklamu zareagovat. Doporučujeme založit si firemní účet na Instagramu a propojit ho se stránkou na Facebooku.

vzhled reklamy na facebooku 2

Máte dvě možnosti, jak vytvořit vzhled reklamy na Facebooku.

  • Použijte již existující příspěvek z vaší stránky na Facebooku nebo na profilu Instagramu
  • Vytvoříte tzv. Dark Post – skrytý příspevek (tuto variantu doporučujeme)

Pokud vytváříte reklamu od začátku, říká se jí Dark Post – nebude vidět na vaší stránce. Jediná možnost, jak Dark Post může někdo dohledat, je v knihovně reklam na Facebooku. Tuto možnost budete pravděpodobně využívat nejčastěji.

Pokud chcete sponzorovat již existující příspěvky na stránce, učiňte tak vždy pomocí nástroje pro reklamu a nepoužívejte tlačítko “Sponzorovat příspěvek”, které máte u každého příspěvku na stránce.

V další části si zvolíte Formát reklamy. Na výběr máte z rotujícího formátu, obrázku, videa a případně také sbírky. Určitě otestujte všechny formáty, ale nyní začneme s klasickým obrázkem.

vzhled reklamy na facebooku 23

V části Text a odkazy nastavíte jednotlivé texty, obrázek nebo video pro vaši reklamu. Nyní si dejte obzvlášť záležet, protože zde nastavujete finální vzhled vašich reklam a každý případný překlep v textu, URL nebo nedokonalost v kreativě zásadně ovlivní celkový výsledek kampaně. Nezapomeňte také zvolit správnou výzvu k akci.

vzhled reklamy na facebooku 23

V poslední části s názvem “Sledování” nezapomeňte zapnout měření pomocí Facebook Pixel a pokud z reklamy odkazujete na web, nezapomeňte přidat UTM parametry

vzhled reklamy na facebooku 2222

UTM Parametry vám umožní sledovat výsledky reklam v Google Analytics. Když UTM parametry nepřidáte, veškerou návštěvnost uvidíte v Google Analytics jako facebook.com / referral

Jak přidat UTM parametry do reklam?

Možností, jak přidat UTM parametry do reklam, je více, ale ukážeme si dvě nejlehčí a nejvíce efektivní.

  • Vytvořte si UTM parametry přímo v nástroji Facebook Ads manager. Stačí kliknout na “Vytvořit UTM parametr”. Zobrazí se vám tabulka, ve které můžete nastavit statické nebo dynamické parametry.
vzhled reklamy na facebooku 222222
  • Dalším způsobem je použít níže uvedený kód a vložit ho do tabulky “UTM parametry”. Stejný parametr můžete vytvořit také pomocí první varianty, ale pokud chcete dynamicky sledovat kampaně, sestavy a také reklamy v Google Analytics, je tato možnost rychlejší a jednodušší.

utm_source=facebook.com&utm_medium=cpc&utm_campaign={{campaign.name}}&utm_content={{adset.name}}&utm_keyword={{ad.name}}

POZOR! Když použijete dynamické UTM a následně upravíte název kampaně, sestavy nebo reklamy, změna se v UTM nezohlední a názvy se budou propisovat do Google Analytics pod původním označením! 

Pokud uděláte chybu v některém z názvů a přijdete na ni krátce po spuštění, doporučujeme kampaň duplikovat, a tím UTM parametry resetovat.

Doporučení k nastavení vzhledu reklamy:

  • Vždy si zkontrolujte, jak vaše reklama vypadá v jednotlivých umístěních. Pokud nebudete se vzhledem spokojeni, můžete pro dané zobrazení reklamu upravit. Stačí v prostředním sloupci vybrat umístění a kliknout na “Upravit”.
  • Nezapomeňte zapnout Facebook Pixel a doplnit UTM parametry, abyste mohli reklamy optimalizovat podle jejich výsledků.

Shrnutí

Když si poprvé otevřete Facebook Ads Manager, bude vám nejspíše nástroj připadat komplikovaný. Vyhraďte si pár hodin a celý nástroj si projděte. Brzy se v něm budete cítit jako ryba ve vodě. 

Až se ve správci reklam budete orientovat, vytváření úspěšných reklam na Facebooku a Instagramu pro vás bude hračka.

Doufáme, že vám článek do začátku pomůže. Pokud se chcete vyvarovat chyb hned od prvních reklam, podívejte se na náš článek o nejčastějších chybách ve správě reklam na Facebooku

Správa placené reklamy na Facebooku je velmi komplexní a měli byste ji věnovat větší množství času, jinak s velkou pravděpodobností nedosáhnete kýžených výsledků.

Summary
Jak nastavit reklamu na Facebooku (Návod krok za krokem)
Article Name
Jak nastavit reklamu na Facebooku (Návod krok za krokem)
Description
Reklamy na Facebooku a Instagramu umožňují marketérům oslovit uživatele podle jejich chování, zájmů, navštívených stránek, věku, polohy nebo třeba pohlaví. Ukážeme vám, jak na to.
Author
Publisher Name
Socials.cz
Publisher Logo

Související články