Profimodel je jeden z největších českých e-shopů specializující se na prodej RC modelů aut, lodí, letadel, stavebnic a tanků. Klient se na nás obrátil koncem roku 2022 s cílem zlepšit výsledky svých reklamních kampaní na Facebooku a Instagramu. Chtěl zvýšit obrat Meta Ads kampaní a efektivně investovat reklamní kredit s požadavkem na poměr nákladů vydaných na obrat (PNO) do 12 %.
Měli jsme asi 14 dní na to, abychom vše připravili před hlavní vánoční sezónou. Tak jsme se do toho pustili. 😎
✅ Maximální obrat v hlavní sezóně s PNO do 12 %
Klient měl špatnou zkušenost s Meta Ads reklamou a potřeboval zvýšit prodeje. Dat v účtu bylo poměrně málo, protože předchozí agentura byla zaměřena primárně na PPC a Meta Ads řešila jen okrajově. Účet jsme tedy museli rozjet prakticky od začátku, protože se v něm utrácelo jen pár tisícovek měsíčně.
👀 A nyní si řekneme…
Jak jsme na to šli.
Reklamní účet jsme přebírali prakticky bez dat a museli jsme vše nastavit úplně od začátku. Cílem bylo vymáčknout z kampaní maximum a nepřesáhnout PNO 12 %. Pustili jsme se do práce a udělali tyto změny:
Naše úsilí se brzy začalo vyplácet. Během prvních měsíců spolupráce jsme dosáhli navýšení reklamního kreditu o 100 000 Kč+ a zároveň zvýšili návratnost. A to vše při maximálním PNO do 12 %.
Když rozjíždíte kampaně od začátku, nezapomínejte, že jejich úspěch začíná v základech. Pečlivě nastavený Meta Pixel, Conversion API a dobře připravený produktový feed jsou nesmírně důležité stavební kameny, které vám umožní lépe měřit a optimalizovat kampaně. Postavte si strukturu kampaní tak, aby byl váš účet připraven na dlouhodobý růst.
Po úspěšném startu spolupráce nás klient poprosil o nastartování Meta Ads kampaní také na Slovensku. Zde Profimodel v minulosti kampaně nedělal. Byl čas to změnit 😎
Když expandujeme na další trhy, snažíme se nic nového nevymýšlet. Vezmeme ty nejlepší kampaně a reklamy z CZ účtu, přeložíme je a nasadíme je na novém trhu. Po nasbírání prvních dat začneme dělat změny a testovat jiné typy kampaní, cílení a kreativy. Tento přístup se nám již mnohokrát osvědčil. A tak jsme to udělali i u Profimodelu.
Obecně však pro SK platí, že:
Nemusíte vytvářet nový reklamní účet a Pixel pro zemi, do které expandujete. Má to smysl tehdy, když na novém trhu vytváříte novou firmu a účetně potřebujete mít faktury na entitu v dané zemi. Pokud tohle nepotřebujete, klidně inzerujte ze stejného účtu. U opravdu velkých účtů to však doporučujeme rozdělit kvůli přehlednosti a případné spolupráci s lokální agenturou.
Meta Ads se neustále posouvají kupředu, a proto se i celková struktura kampaní musí měnit. V minulém roce nám u našich klientů začaly hodně fungovat Advantage+ kampaně. Ve většině účtů jsou adv+ hlavním tahounem a ani Profimodel není výjimkou.
Advantage+ kampaně jsou budoucností reklamy na Facebooku. Chcete se o nich dozvědět více? Pusťte si náš podcast. 🎙️
Adv+ mají také ale jisté nevýhody, např. se dají jen velmi omezeně optimalizovat ve chvíli, kdy se zhoršují jejich výsledky. Z tohoto důvodu máme v účtu také staré dobré manuální kampaně (DABA a Prospecting). Dává nám to větší kontrolu nad účtem a větší manévrovací prostor ve chvíli, kdy se zhoršují výsledky.
Nemůžeme vám ukázat konkrétní rozpočty na kampaně, ale u adv+ kampaní máme cca 2x větší spendy a díky nim získáváme větší obraty. I když je u nich PNO o cca 1-2 % vyšší, na konci dne nám nosí výrazně větší zisk. 💰Manuální kampaně se nám takto vyškálovat nedaří.
Snažte se alokovat co největší množství rozpočtu do hrstky kampaní. Při auditech u klientů s menšími rozpočty neustále vidíme desítky kampaní. My jich máme v účtech průměrně 4-5. I u statisícových rozpočtů. A funguje to skvěle.
Napříč našimi klienty vidíme, že investovat do bannerů a videí se vyplatí! U Profimodelu testujeme desítky bannerů měsíčně. Díky tomu potenciálním zákazníkům stále servírujeme fresh nabídky a reklama tak pro ně není nudná.
Od doby, kdy jsme se začali soustředit na testování většího množství kreativ, se nám výsledky účtu raketově vylepšily! 🚀 V některých měsících bannery dokonce porážejí katalogovky, a to je co říct… Takže ano, na kreativách záleží!
Výzvou je ale to, abyste kreativy dělali rychle a efektivně. Připravte si několik šablon ve Photoshopu nebo Canvě a neustále kombinujte a testujte jednotlivé prvky napříč kreativami. Dokážete tak v poměrně krátkém čase připravit spoustu skvělých kreativ.
Česko a Slovensko jsou pro nás už malé. Klient nás poprosil o spuštění kampaní v Německu a Rakousku. Zatím máme málo dat, ale případovku za pár měsíců rozšíříme. Dosavadní poznatky jsou ale takové, že jediné, co mají z pohledu výsledků obě země společné, je jazyk, jakým mluví. A i ten se trošku liší. 🤣
Od samého začátku máme výrazně lepší výsledky v Německu než Rakousku. Ale o tom příště, až budeme mít více dat.
Daniel Bauer
Co-founder & Project manager
Radka Hrejzková
Meta Ads specialist
Kateřina Faix
Graphic designer
Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.
E-mail: hello@socials.cz