Zjistit více
Cz En
Služby & Ceník Případové studie O nás Volné pozice 🎙️Podcast Blog Kontakt Logo

🏎️ Profimodel.cz – Zvýšili jsme investice do Meta Ads 85x při stejném PNO (12 %)

Arrow
Sjednat schůzku

✈️ O Profimodelu

Profimodel je jeden z největších českých e-shopů specializující se na prodej RC modelů aut, lodí, letadel, stavebnic a tanků. Klient se na nás obrátil koncem roku 2022 s cílem zlepšit výsledky svých reklamních kampaní na Facebooku a Instagramu. Chtěl zvýšit obrat Meta Ads kampaní a efektivně investovat reklamní kredit s požadavkem na poměr nákladů vydaných na obrat (PNO) do 12 %.

 

Měli jsme asi 14 dní na to, abychom vše připravili před hlavní vánoční sezónou. Tak jsme se do toho pustili. 😎

Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo

S čím klient
potřeboval pomoci?

🎯 Cíl:

✅ Maximální obrat v hlavní sezóně s PNO do 12 %

Problém:

Klient měl špatnou zkušenost s Meta Ads reklamou a potřeboval zvýšit prodeje. Dat v účtu bylo poměrně málo, protože předchozí agentura byla zaměřena primárně na PPC a Meta Ads řešila jen okrajově. Účet jsme tedy museli rozjet prakticky od začátku, protože se v něm utrácelo jen pár tisícovek měsíčně.

👀 A nyní si řekneme…

Jak jsme na to šli.

🚀 Rozjíždíme spolupráci před vánoční sezónou 2022

Photo
Photo
Photo

Reklamní účet jsme přebírali prakticky bez dat a museli jsme vše nastavit úplně od začátku. Cílem bylo vymáčknout z kampaní maximum a nepřesáhnout PNO 12 %. Pustili jsme se do práce a udělali tyto změny:

  1. Opravili jsme Meta Pixel: Bez správně nastaveného Pixelu / Conversion API nemá smysl kampaně ani zapínat. Kvalitní data z Pixelu umožnily přesně sledovat informace o každém nákupu, přidání produktu do košíku atd. Díky tomu jsme získali cenná data pro optimalizaci kampaní a algoritmus Mety.
  2. Přidali jsme informace do XML feedu: Rozšířili jsme informace v produktových feedech, přidali další obrázky a podrobnosti o produktech, což nám pomohlo vytvářet poutavější reklamy.
  3. Vytvořili jsme novou strukturu kampaní: S využitím katalogových kampaní pro akvizici nových zákazníků a dynamického remarketingu jsme položili základy pro stabilní a dlouhodobě udržitelné využívání účtu.To nám umožnilo postupně zvyšovat rozpočty pro udržení efektivity.

Naše úsilí se brzy začalo vyplácet. Během prvních měsíců spolupráce jsme dosáhli navýšení reklamního kreditu o 100 000 Kč+ a zároveň zvýšili návratnost. A to vše při maximálním PNO do 12 %.

Bulb

Když rozjíždíte kampaně od začátku, nezapomínejte, že jejich úspěch začíná v základech. Pečlivě nastavený Meta Pixel, Conversion API a dobře připravený produktový feed jsou nesmírně důležité stavební kameny, které vám umožní lépe měřit a optimalizovat kampaně. Postavte si strukturu kampaní tak, aby byl váš účet připraven na dlouhodobý růst.

🇸🇰 Spouštíme kampaně v SK

Po úspěšném startu spolupráce nás klient poprosil o nastartování Meta Ads kampaní také na Slovensku. Zde Profimodel v minulosti kampaně nedělal. Byl čas to změnit 😎

Když expandujeme na další trhy, snažíme se nic nového nevymýšlet. Vezmeme ty nejlepší kampaně a reklamy z CZ účtu, přeložíme je a nasadíme je na novém trhu. Po nasbírání prvních dat začneme dělat změny a testovat jiné typy kampaní, cílení a kreativy. Tento přístup se nám již mnohokrát osvědčil. A tak jsme to udělali i u Profimodelu.

Obecně však pro SK platí, že:

  • To co nám funguje v ČR, většinou funguje i v SK.
  • U SK musíte počítat s tím, že trh je menší a neuděláte tam tak velký obrat jako v ČR.
  • Je tam nižší cena za zobrazení reklamy (CPM) kvůli menší konkurenci.
  • Kupní síla je menší, a proto je většinou nižší také průměrná hodnota objednávky.
Bulb

Nemusíte vytvářet nový reklamní účet a Pixel pro zemi, do které expandujete. Má to smysl tehdy, když na novém trhu vytváříte novou firmu a účetně potřebujete mít faktury na entitu v dané zemi. Pokud tohle nepotřebujete, klidně inzerujte ze stejného účtu. U opravdu velkých účtů to však doporučujeme rozdělit kvůli přehlednosti a případné spolupráci s lokální agenturou.

🤗 Struktura kampaní dnes

Meta Ads se neustále posouvají kupředu, a proto se i celková struktura kampaní musí měnit. V minulém roce nám u našich klientů začaly hodně fungovat Advantage+ kampaně. Ve většině účtů jsou adv+ hlavním tahounem a ani Profimodel není výjimkou.

Bulb

Advantage+ kampaně jsou budoucností reklamy na Facebooku. Chcete se o nich dozvědět více? Pusťte si náš podcast. 🎙️

Adv+ mají také ale jisté nevýhody, např. se dají jen velmi omezeně optimalizovat ve chvíli, kdy se zhoršují jejich výsledky. Z tohoto důvodu máme v účtu také staré dobré manuální kampaně (DABA a Prospecting). Dává nám to větší kontrolu nad účtem a větší manévrovací prostor ve chvíli, kdy se zhoršují výsledky.

Nemůžeme vám ukázat konkrétní rozpočty na kampaně, ale u adv+ kampaní máme cca 2x větší spendy a díky nim získáváme větší obraty. I když je u nich PNO o cca 1-2 % vyšší, na konci dne nám nosí výrazně větší zisk. 💰Manuální kampaně se nám takto vyškálovat nedaří.

Bulb

Snažte se alokovat co největší množství rozpočtu do hrstky kampaní. Při auditech u klientů s menšími rozpočty neustále vidíme desítky kampaní. My jich máme v účtech průměrně 4-5. I u statisícových rozpočtů. A funguje to skvěle.

🎨Testujeme desítky kreativ měsíčně

 

Napříč našimi klienty vidíme, že investovat do bannerů a videí se vyplatí! U Profimodelu testujeme desítky bannerů měsíčně. Díky tomu potenciálním zákazníkům stále servírujeme fresh nabídky a reklama tak pro ně není nudná.

Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo

Od doby, kdy jsme se začali soustředit na testování většího množství kreativ, se nám výsledky účtu raketově vylepšily! 🚀 V některých měsících bannery dokonce porážejí katalogovky, a to je co říct… Takže ano, na kreativách záleží!

Výzvou je ale to, abyste kreativy dělali rychle a efektivně. Připravte si několik šablon ve Photoshopu nebo Canvě a neustále kombinujte a testujte jednotlivé prvky napříč kreativami. Dokážete tak v poměrně krátkém čase připravit spoustu skvělých kreativ.

🇩🇪 Expandujeme do Německa a Rakouska 🇦🇹

Česko a Slovensko jsou pro nás už malé. Klient nás poprosil o spuštění kampaní v Německu a Rakousku. Zatím máme málo dat, ale případovku za pár měsíců rozšíříme. Dosavadní poznatky jsou ale takové, že jediné, co mají z pohledu výsledků obě země společné, je jazyk, jakým mluví. A i ten se trošku liší. 🤣

Od samého začátku máme výrazně lepší výsledky v Německu než Rakousku. Ale o tom příště, až budeme mít více dat.

📝 Co si z toho odnést pro váš e-shop?

  1. Základy jsou klíčové: Správné nastavení Meta Pixelu / CAPI, kvalitní produktový feed a dobře postavená struktura kampaní jsou pro úspěch nezbytné.
  2. Testujte Advantage+: Při auditech často vidíme, že se nevyužívají adv+ kampaně. Nám fungují skvěle a minimálně za test rozhodně stojí.
  3. Přidávejte často nové kreativy: Pravidelné testování a inovace ve vašich kreativách zajistí, že vaše reklama bude stále svěží a atraktivní pro vaše potenciální zákazníky.
  4. Nebojte se expandovat: Rozšiřování vaší značky na nové trhy vyžaduje důkladný výzkum a strategický přístup. To však může vést k významnému růstu tržeb.

 

Dosažené výsledky

01Nárůst investic do Meta Ads 85x

02Expanze do SK, DE, AT

85x

nárůst investic do Meta Ads

12%

PNO

3x

Otevřeno nových trhů

Na projektu pracují

Daniel Bauer

Daniel Bauer

Co-founder & Project manager

Radka Hrejzková

Radka Hrejzková

Meta Ads specialist

Kateřina Faix

Kateřina Faix

Graphic designer

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz