Zjistit více

Motogaraz.cz – Prodáváme příslušenství na mašiny s PNO 10 %

Arrow
Naplánovat konzultaci

Představení klienta

Motogaraz.cz je e-shop s dlouholetou tradicí. Ve své prodejně v Českém Těšíně prodávají motocykly a čtyřkolky renomovaných značek jako jsou Kawasaki, Kymco, Linhain nebo třeba TGB.

 

Jsou také také dovozcem a distributorem motocyklového oblečení a doplňků pro motorkáře a motorkářky. V nabídce najdete značky jako NERVE, ORINA, Speed-X, MG-Boots, MG-Custom Bags, FreeStar Kevlar Jeans a Motorka je Srdeční Záležitost.

 

Pro klienta zajišťujeme kompletní správu výkonnostních kampaní Facebook Ads, Google Ads, S-klik, Heuréka.cz a Zboží.cz.

Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo

S čím klient
potřeboval pomoci?

Měřitelný cíl:

  • Navýšení prodejů příslušenství na motorky s PNO do 10 %.

Na e-shopu nebyly doposud nastavené téměř žádné analytické nástroje, a tak jsme pracovali s omezeným množstvím historických dat. Klient v minulosti používal pouze srovnávače zboží a reklamu na sociálních sítích.

Z úvodní analýzy bylo zřejmé, že v marketingovém mixu něco chybí – Google Ads a jejich PLA kampaně.

Před námi stál velký úkol – nastavit kompletní strategii pro výkonnostní reklamu, vybrat vhodné kanály a nastavit reklamní účty v závislosti na maržovosti produktů.

Motogaraz.cz

Naše řešení:

Krok č. 1 – Nastavení analytických nástrojů

Obrovskou výhodou výkonnostního marketingu je fakt, že většinu věcí dokážete poměrně přesně vyhodnotit. K tomu ale potřebujete mít správně implementované a nastavené analytické nástroje.

Základní implementace Google Analytics a Facebook Pixelu byla na Motogaráži zajištěna, ale chybělo například měření průchodnosti webem či e-commerce trackování pro Facebook. Vše jsme tedy dali do pořádku. 📈 🧑‍💻

 

Krok č. 2 – Nastavení Google Ads

Dalším krokem bylo založení a nastavení účtů Google Ads a Google Merchant, abychom mohli spustit zlatý důl většiny e-shopů – Google nákupy. Začali jsme s klasickými PLA kampaněmi, a po nasbírání většího množství dat jsme spustili SMART kampaně, které stále generují velkou část obratu.

V rámci Google Ads účtu jsme také nastavili DSA kampaně, klasické vyhledávací kampaně a dynamický remarketing. Během přibližně dvou týdnů jsme tak přidali do marketingového mixu kanál, který nyní generuje v některých měsících až 30 % celkového obratu.

Krok č. 3 – Heuréka & Zboží.cz

Základem úspěchu na srovnávačích zboží je spárovanost produktů v produktových kartách. Pro poměrně velký e-shop, který má v nabídce více než 150 000 produktů, bylo důležité, abychom ve všem nejprve udělali pořádek. Pomocí nástroje Mergado jsme upravili produktové Feedy a zajistili tak co nejvyšší míru spárovanosti.

Následně jsme zapojili také nástroj Bidding Fox, což je přihazovací automat pro platformu Mergado, který umožňuje efektivnější biddování inzerce na Heureka.cz, Heureka.sk a Zboží.cz. Výrazně nám pomohl navýšit efektivitu zbožových srovnávačů.

 

Krok č. 4 – Facebook Ads

Než jsme kampaně přebrali do správy, byl Facebook spolu se „zbožáky“ jediným placeným kanálem, který klient používal. Jeho správu si zajišťovali interně a struktura účtů se skládala primárně ze sponzorovaných příspěvků a prodejů z katalogu.

Největším problémem ale bylo, že prodeje z katalogu byly optimalizované na kliknutí, a nikoliv na nákupy. Algoritmus Facebooku je již na takové úrovni, že podle typu vybrané optimalizace umožňuje přinášet relevantnější výsledky. A Motogaráž toho byla jasným důkazem.

Cena za proklik se v minulosti pohybovala i pod 1 Kč, což je krásné číslo! Tím to ale tak nějak skončilo… Konverzní poměr proklikových kampaní byl pouhých 0,44 %. Po naší optimalizaci kampaní se konverzní poměr zvýšil o 73 %.

Dalším zásadním nedostatkem byla absence dynamického (a vlastně i klasického) remarketingu.

Co jsme tedy udělali?

  • Vytvořili jsme zcela novou strukturu kampaní, které oslovují uživatele ve všech nákupních fázích – prospecting, remarketing a re-engagement
  • Kampaně optimalizujeme primárně na konverze a ve většině případů také na zajištění co nejvyšší hodnoty objednávky
  • Připravili jsme kampaně na dynamický remarketing
  • Využíváme data z Facebook Pixelu a katalogu produktů, a dodáváme tak Facebooku potřebná data pro strojové účení. Díky tomu dosahují i prospectingové kampaně PNO okolo 10 %

Dosažené výsledky:

01Dlouhodobé PNO 10 %

Kombinace všech online marketingových aktivit.

023 000+ vygenerovaných nákupů

03Zvýšení konverzního poměru o 54 %

10%

PNO

3000+

Vygenerovaných nákupů

54%

Zvýšení konverzního poměru

Použité nástroje