Zjistit více
Cz En
Služby & Ceník Případové studie O nás Volné pozice 🎙️Podcast Blog Kontakt Logo

👶🏻 Cernanabile.cz s námi roste každý rok v průměru o 77 % při stejném PNO

Arrow
Sjednat schůzku

O Černé
na bílé ❤️

E-shop Černá na bílé založili manželé Paverovi v roce 2019. Celý příběh začal, když majitelka Tereza vyrobila své první černobílé kartičky pro jejich syna Kryštofa. Viděla, že syn na kartičky pozitivně reaguje a spousta lidí si přáli mít kartičky také. Rozhodla se tedy je nabídnout i ostatním skrze e-shop. 

Nabídka kontrastních hraček a doplňků se od té doby výrazně rozšířila – nyní na e-shopu najdete nejen sortiment vlastní výroby, ale také pestrou nabídku dětských hraček a doplňků z celého světa, která se těší velké oblibě.

Spolupráci jsme zahájili v červnu 2020. Klientka primárně využívala organický dosah přes sociální sítě s hlavním prodejním kanálem na Instagramu. Velmi účinně zapojovala do komunikace větší i menší influencery. Rovněž investovala do placené reklamy Sklik na Seznamu.

Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo

S čím klientka
potřebovala pomoci?

🎯 Cíle spolupráce

✅ Navýšení obratu s PNO do 20 %

✅ Nastavení strategie online marketingové komunikace

✅ Získat spolehlivého partnera

Tereza neměla s výkonnostní reklamou prakticky žádné zkušenosti. Reklamu na Seznamu využívala pro podporu brandu, nikoliv na výkon. Tomu odpovídalo i chybějící nastavení analytických nástrojů, a tudíž i absence historických dat. 

Ještě předtím, než jsme se pustili do nastavování kampaní bylo zapotřebí:

👉🏻 stanovit si cíl (PNO) pro výkonnostní kampaně,

👉🏻 zamyslet se nad celkovou online marketingovou strategií,

👉🏻 rozprostřít marketingový rozpočet do více marketingových kanálů,

👉🏻 nastavit měření pro e-commerce v Google Analytics, 

👉🏻 poskytnout Tereze přehlednější a jednodušší zhodnocení výsledků online kampaní.

A to vše s dlouhodobým cílem: zrychlit růst e-shopu a dostat kontrastní hračky do všech dětských rukou.

🏁 Jak jsme v roce 2020 začali.

👉🏻 Google Ads jsme zahájili e-shopovými evergreeny – PLA, Smart a následně DSA. Jakmile jsme měli dostatek dat z dynamických kampaní, začali jsme část rozpočtu přesouvat do klasických vyhledávacích kampaní.

👉🏻 Facebook Ads jsme strukturovali do typického trychtýře dynamického a klasického remarketingu a akvizice. Postupem času jsme vyzkoušeli i DABU, ale z historické zkušenosti s dětským sortimentem jsme od ní neměli velké očekávání. Dlouhodobé 17% PNO této kampaně nás ovšem nadmíru překvapilo! Kvůli absenci historických dat v Meta Pixelu jsme od začátku spolupráce kampaně optimalizovali na události ve funnelu, to znamená postupně na View Content ➡️ Add To Cart ➡️ Initiated Purchase ➡️ Purchase. Díky tomu se nám tato automatická kampaň podařila efektivně rozjet. Úplně nejlépe nám však fungovala kombinace 2 reklamních sad, přičemž jedna je optimalizovaná právě na Zahájení nákupu a druhá na Nákupy.

👉🏻 Sklik – paní majitelka byla s naším přístupem a prací natolik spokojená, že nám po čase svěřila také reklamy na Seznamu. S chutí jsme se vrhli na optimalizaci účtu a snížení odstrašujícího 70% PNO. 

👉🏻 Email marketing – Do marketingového mixu jsme zakomponovali e-mailový marketing. A to primárně ze dvou důvodů:
1️⃣ E-shop disponoval poměrně velkou databází registrovaných kontaktů.
2️⃣ Značka Černá na bílé má vysokou retenci zákazníků, zpravidla maminek, které se do e-shopu rády vracejí. Nakupují jak nové produkty pro sebe, tak dárky pro děti svých kamarádek. Vytvořili jsme tedy strukturu automatizovaných e-mailů a pracujeme na pravidelných rozesílkách.

👉🏻 Nové webové stránky – Po hlavní sezóně 2020 jsme inicializovali upgrade old school webu do modernější podoby. Domluvili jsme spolupráci s Mime Digital a Černá na bílé má tak zbrusu nový e-shop, který nejenže vypadá lépe než ten předchozí, ale hlavně pomohl zvýšit konverzní poměr.

Bulb

Poslechněte si náš podcast s Terezou Paverovou z Černé na bílé. 🎙️

🚀 Rok 2023: Rosteme & slavíme 3. výročí.

Nedávno naše spolupráce se značkou Černá na bílé oslavila třetí výročí. 🎂

Když si to zrekapitulujeme, každý rok s paní majitelkou a jejím týmem pracujeme na něčem jiném. Ohlédneme-li se zpět, musíme Tereze poděkovat za ohromnou důvěru a ocenit její přístup posouvat věci dál.

Po stabilizaci výsledků a postupném škálování rozpočtů v jednotlivých marketingových kanálech byl čas na reflexi a zapřemýšlení, kam by měly směřovat naše další kroky. 

Rosteme, ale na vavřínech usnout nemůžeme. Když se daří, je třeba pracovat o to víc.

Bulb

💡 Tip – klíčové poznatky pro e-shopy, které chtějí růst

1️⃣  Neustále vylepšujte svůj marketingový mix – to zahrnuje:

  • produkt a jeho vlastnosti, design, balení, kvalitu a výhody pro zákazníka,
  • cenu – mapujte konkurenci, vytvořte a aktualizujte plán fungujících akcí,
  • propagaci – jakým způsobem se o vás zákazníci dozvědí? Nelze využít influencery, jakých offline akcí se mohu zúčastnit, není pro mě vhodná reklama v rádiu či TV, nebo neexistuje o mém odvětví nějaký blog? Nespoléhejte pouze na výkonnostní reklamu!
  • místo – lze nějak vylepšit dostupnost produktů mým zákazníkům?

2️⃣ Rozprostřete marketingový rozpočet do více marketingových kanálů, nejen těch onlinových 👉🏻snížíte riziko výpadku obratu, kdy jeden z nich sníží svou efektivitu.

3️⃣ Každý marketingový kanál optimalizujte podle výkonu, dávejte prostor pouze efektivním zdrojům a kampaním, ale nezapomínejte vyhodnocovat jejich přínos na úrovni celého e-shopu.

👨🏼‍💻 Práce nekončí nápadů máme dost.

Nové trendy a nástroje se na nás nejen v e-commerce valí každým dnem. Člověk někdy neví, kam dřív skočit a co dřív vyzkoušet.

S našimi klienty upřednostňujeme přístup, že další kroky děláme až v momentě, kdy ty předchozí přináší výsledky.

Přečtěte si, jakým směrem jsme se s Černou na bílé vydali.

📢 Meta Ads Strategie.

Meta Ads (původně Facebook Ads) jsou stavebním kamenem celé naší strategie a přivádějí nejvíce nových zákazníků.

Je to především díky tomu, že reklama na Facebooku a Instagramu nám obecně funguje na dětský sortiment skvěle. A samozřejmě nám velmi pomáhá to, že máme k dispozici skvělá videa a obrázky. To se pak dělá reklama sama. ❤️

A nyní již více k samotné struktuře kampaní. Využíváme jak akviziční kampaně, tak remarketing.

🎯 Akviziční kampaně

  • Konverzní kampaně s bannerama a videama zaměřené získání nových zákazníků. Vzhledem k velkému množství dat z e-shopu nám nejlépe funguje zcela otevřené cílení.
  • Katalogová kampaň (DABA) je základem většiny reklamních účtů a ani zde tomu není jinak. DABA (dynamic ads for broad audiences) nám zajišťuje stabilní výsledky a nízké PNO (do 14 %) v průběhu celého roku.
  • A co Advantage+ Shopping? Zatím nemáme spolehlivá data k prezentaci. Můžeme vám jen prozradit, že pokud to takto půjde dál, budeme této kampani dávat víc a víc prostoru.

🔃 Remarketing

  • Remarketing je základním pilířem naší Meta Ads strategie. Zde těžíme ze skvělého obsahu, který máme do reklam k dispozici.
  • Remarketing cílíme jak na návštěvníky webu, tak na uživatele, kteří o Černou na bílé projevili zájem na sociálních sítích.
  • Samozřejmostí je také dynamický remarketing, který nám přináší výsledky při nastavení do 7 dní po zobrazení či přidání produktu do košíku.

A jaký reklamní formát reklam nám funguje nejlépe? Carousel slideshow. Meta potřebuje pro tento formát více fotek u jednoho produktu, aby se obrázky mohly měnit. 

 

Bulb

💡 Tip 1: Určitě vyzkoušejte kampaně na dlouhobý remarketing – reengagement. Návštěvníky webu můžete na Facebooku a Instagramu remarketovat až 180 dní od doby kdy naposledy navštívili váš web. Zároveň ale můžete remarketovat uživatele sociálních sítí, kteří provedli nějakou interakci s vaším Instagramem nebo Facebookem – dali lajk nebo komentář na post, navštívili profil, klikli na reklamu a nebo vám třeba poslali zprávu – za 365 dní zpětně! Tento typ cílení při auditech příliš nevidíme a je to velká škoda.

💡 Tip 2: Pokud s DABA kampaní začínáte, vsaďte na carousel (rotující formát). Má napříč našimi účty nejlepší výsledky. 

🚀 Jak děláme Flash akce.

Stejně jako spousta e-shopů tak i Černá na bílé dělá krátkodobé akce jako Black Friday, Den matek apod. Nyní Vám ukážeme naši strategii, díky které vytřískáme z Flash akcí maximum! Podíváme se na jednotlivé platformy, jak k akcím přistupujeme.

Na začátek si ale řekněme, že primárním cílem akce bývá zvýšení obratu a podle toho plánujeme celou strategii. V některých případech tedy neřešíme tolik PNO konkrétní kampaně, ale akce jako celku. Ne vše se totiž dá u takto krátkodobé akce doměřit.

Začněme s tím, jak děláme kampaně na Facebooku a Instagramu.

📢 Meta Ads

Máme dvě kampaně:
1️⃣ konverzní optimalizovaná na purchase (nákupy), otevřené cílení, správně vyloučená publika
2️⃣ opět konverzní optimalizovaná na traffic (návštěvnost – landing page views), zacílená na 10% lookalike + dlouhodobý remarketing.

Důvodem pro návštěvnostní kampaň je fakt, že konverzní kampaň se může učit i několik dní a má vyšší cenu za proklik. My ale máme na akci třeba jen jeden den a chceme oslovit co největší množství lidí, kteří Černou na bílé již znají a přivést je na web. Tato strategie nám funguje napříč našimi klienty a výrazně zvyšuje efektivitu krátkodobých akcí.

V poslední době nám ale na Flash akce začínají skvěle fungovat Advantage+ kampaně a je velmi pravděpodobné, že během několika měsíců budeme využívat jen je.

📈 Google Ads / S-klik

Ke komunikaci akcí, které běží 1-3 dny používáme všechny možné rozšíření, mezi které patří:
1️⃣ odkaz na podstránku akce,
2️⃣ rozšíření o propagaci,
3️⃣ popisky,
4️⃣ informaci o akci vkládáme do nadpisů reklam a “pinujeme” na 3 pozice,
5️⃣ předpřipravené bannery nasazujeme jak do remarketingu, tak akvizice.

💌 E-mailing 

Samozřejmostí je také rozesílka newsletteru, kterou zasíláme na samotném začátku akce a pár hodin před koncem také připomínku s odpočtem času.

Pro klientku jsme začali připravovat jednotné bannery pro vybrané akce. I když jsou v kampaních daleko nejvýkonnější autentické fotky dětí s produkty, chtěli jsme, aby měla každá z připravovaných akcí jednotnou a reprezentativní linku napříč všemi kanály. 

Bannery připravujeme pro:

  • Meta Ads ve formátech 1080x1080px, 1080x1920px a 1080x1350px.
  • Pro PPC připravujeme celý set bannerů. Formátů je 10, nebudeme je tu vypisovat. 🫢
  • Pro e-mailing.
  • Bannery na Homepage

A zde si můžete prohlédnout náhledy jednotlivých bannerů. 👇

Photo
Photo
Photo
Bulb

💡 TIP: Z krátkodobých akcí chcete vytřískat maximum. Proto si připravte vše dopředu. Určitě nezapomeňte na:
👉🏻 Přípravu webu – banner na homepage, lištu či pop-up okno zobrazující se na každé stránce vašeho webu, nebo k produktům se slevou dejte odpočet času, kdy akce skončí. Potenciální zákazník musí vědět, že akce probíhá.
👉🏻 Vizuály – nechte si připravit bannery pro Facebook, Instagram, PPC, do e-mailingu i na web. Vsaďte na jednoduchost.
👉🏻 Videa do Stories a Reels – z našich zkušeností jsou videa v dnešní době must-have, ALE konverzně nám nejlépe fungují právě bannery ve formátu alespoň 1080×1920. Takže, do Reels si připravte úderné video nebo animaci, do Stories doporučujeme nahrát statické bannery.
👉🏻 Kampaně – připravte si kampaně minimálně 24 hodin dopředu, chcete si být jistí, že v den D vše pojede tak, jak má.
👉🏻 Nezapomeňte si zkontrolovat, že máte dobité finance na kartě. Nejhorší je, když začnou běžet kampaně kvůli nedostatku finančních prostředků.
👉🏻 E-mailing – pokud akce běží od rána, naplánujte si rozesílku hned časně z rána, protože chcete, aby měli lidé tuto zprávu ve svém inboxu nahoře mezi prvními. Nezapomeňte na “reminder”, ve kterém ideálně bude odpočet času do konce akce. Chcete vzbudit urgenci, že není času nazbyt!
👉🏻 Sociální sítě – tvořte stories navíc, oznamte své komunitě, že probíhá jedinečná akce.
👉🏻 Pokud máte k dispozici, využijte spolupráci s influencery či dalšími partnery.

💌 E-mailing.

Zapojení e-mailingu nám dával na začátku smysl ze dvou důvodů: 

 1️⃣ e-shop disponoval poměrně velkou databází registrovaných kontaktů, a za

 2️⃣ značka Černá na bílé má vysokou retenci zákazníků, zpravidla maminek, které se do e-shopu rády vracejí. Nakupují jak nové produkty, tak dárky pro děti svých kamarádek. 

E-mailing Černé na bílé řešíme přes český nástroj Ecomail. Zaprvé mají úžasnou podporu, která je skoro non-stop na příjmu a ochotná poradit. A zadruhé výborně funguje s Shoptet řešením, což znamená, že vás nečeká trápení s úvodním nastavením


Úvodní setup zahrnoval:

  • Import kontaktů se všemi kontaktními údaji i informacemi o objednávkách
  • potvrdili jsme odesílací doménu 3. řádu i trackovací doménu a
  • importovali feed.

Od začátku pracujeme s více než 20 000 kontakty, proto jsme nejprve vytřídili “mrtvé duše”. 

Dále jsme nastavili čtyři  automatizace: 

  • Opuštěný košíkmust-have každého e-mailingu, zaměřujeme se na oslovení potenciálních zákazníků, kteří nedokončili svůj nákup a vytváříme jim dodatečné motivace k nákupu. Máme nastavený dvou-krokový opuštěný košík s dopravou zdarma v druhém kroku, který se rozesílá po 24 hodinách. Míra otevření se pohybuje nad 70 % a míra prokliků nad 15 %.
  • Sváteční automatizace – touto automatizací budujeme lovebrandu a pracujeme na dlouhodobém vztahu se zákazníky. Zde rozlišujeme, zda zákazník ještě nenakoupil (obdrží “jen” přání), nakoupil jednou (obdrží dopravu zdarma na příští nákup) a nakoupil vícekrát (obdrží slevu 10 % na další nákup). Míra otevření se pohybuje nad 37 % a míra prokliků nad 1,5 %.
  • Pop-up okno na sběr kontaktů s dopravou zdarma na první objednávku – cílem třetí automatizace je sběr kontaktů pro následnou marketingovou komunikaci. Při nevyužití kuponu po prvotním zaslání, zasíláme i reminder po 5 dnech. Míra otevření se pohybuje nad 76 % a míra prokliků nad 9,3 %. Za rok a 3 měsíce od spuštění jsme vybrali 3 716 kontaktů.
  • Dárek za objednávku – Zaměřena na podnícení další objednávky a budování vztahu se zákazníky. Rozlišujeme hodnotu objednávky – pokud zákazník nakoupil nad 1 500 Kč, dostane dopravu zdarma na další nákup a pokud zákazník nakoupil nad 2 500 Kč, obdrží 5% slevu na první nákup. Míra otevření se pohybuje nad 65 % a míra prokliků nad 4,8 %. 

Pravidelné rozesílky

Jsme toho názoru, že zasílat více než tři rozesílky za měsíc není zdravé a příjemcům ani příjemné. 😄Když ale máte skutečně co říct, tak více aktivních mailingů nevadí. 

Tím, že s rozesílkami dosahujeme míry otevření pokaždé nad 30 % (max. 34,29 %), u slovenského publika to dokonce bylo až 49,17 %, víme, že náš seznam je dost aktivní a nebojíme se i odeslání většího počtu e-mailů.  

Co se týče míry prokliků – zde záleží od typu rozesílek – pokud posíláme nějakou akci se slevou, pohybuje se kolem 3 % (CTR nad 9 %), pokud se jedná o mailing bez slevy, tak nad 1 % (CTR nad 3 %).

A jaké jsou naše další plány?

V dalším plánu je navýšit počet automatizací, zahrnout i upsell/cross-sell automatizace či reaktivačních kampaň, a více segmentovat u jednotlivých rozesílek. 

🌐 SEO.

Po hlavní sezóně 2021, začátkem roku 2022 jsme iniciovali investivici do nových webových stránek. Domluvili jsme spolupráci s Mime Digital a od té doby má Černá na bílé zbrusu nový e-shop, který nejen že vypadá lépe než ten předchozí, ale hlavně zvýšil konverzní poměr.

Po technické stránce je e-shop zpracovaný velmi slušně. Po důkladnějším zkoumání, ale vidíme nedostatky, které mohou komplikovat optimalizaci webu i obsahu pro vyhledávače. 

Provedli jsme kompletní SEO analýzu, jejíž hlavní části se týkaly:

  1. Analýzy klíčových slov
  2. Obsahové analýzy
  3. Technického SEO
  4. Analýzy zpětných odkazů

SEO může být pro majitele e-shopů velmi komplikované téma. Navíc se jedná o práci, která by se dala přiřadit k maratonu složeného z krátkých sprintů. Každý týden SEO specialista zadává práci nebo sám upravuje, ale výsledky se dostaví klidně až v průměru za 4-6 měsíců.

Dejte nám tedy pár měsíců a následně do případovky přidáme výsledky SEO. 🚀

Last but not least 🔊 K tomu všemu patří obrovský kredit Tereze, která skvěle pracuje se svými fanoušky na sociálních sítích. Zajímavý obsah a pravidelné zakomponování síly influencerů šíří jméno značky a povědomí o černobílém sortimentu do dalších sfér. A bez pochyby přináší do kasičky další korunky.

Na níže uvedených grafech například vidíte, co může přinést dobrý influencer díky jednomu příspěvku.

💬 A co o spolupráci říká Tereza?

Dosažené výsledky

01Každý rok rosteme o 70+ %

02Společně jsme vygenerovali 25 000+ objednávek

03PNO do 15 %

70+%

Navýšení obratu každý rok

15%

PNO

Na projektu pracují

Otakar Lucák

Otakar Lucák

Co-founder

Jan Hrabiec

Jan Hrabiec

Meta Ads specialist

Dan Sedláček

Dan Sedláček

PPC specialist

Kateřina Faix

Kateřina Faix

Graphic designer

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz