Preloader logo Preloader logo
Cz En
Služby & Ceník Případové studie O nás Volné pozice 📖 Vzdělávání Dropdown Kontakt Logo

Shoptet nabízí internetovým obchodům téměř vše, co potřebují k efektivní optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Jak ale správně využít tyto možnosti a maximalizovat návštěvnost z Googlu či Seznamu? V dnešním článku vám ukážeme, proč je Shoptet pro SEO dobrá volba, na co si dát při optimalizaci pozor a jak děláme SEO na Shoptetu pro naše klienty.

Proč je Shoptet pro SEO dobrá volba

  • „Neomezená“ práce s obsahem (snadno a prakticky na všech stránkách nastavíte vlastní titulky, meta description i samotný obsah; díky editoru HTML kódu můžete téměř neomezeně editovat produktové popisky, texty v kategoriích [pod i nad seznamem zboží], obrázky [včetně alternativních popisků] nebo třeba texty u značek/výrobců)
  • Vyladěné technické SEO (Shoptet automaticky generuje strukturovaná data, vhodným způsobem řeší kanonizaci duplicitních stránek a robotům vyhledávačů nehází při procházení stránek klacky pod nohy; opět nechybí široké možnosti nastavení přesměrování, URL adres, stránky 404, souboru robots.txt nebo třeba meta tagu robots)
  • Užitečné SEO doplňky (Pokročilé SEO přináší parametrické kategorie a automatická přesměrování, Product widgets výrazně zjednodušuje propagaci zboží ve článcích a Zobrazit celý popis zase umožňuje rozbalování/skrývání dlouhých textů v kategoriích)
  • Rychlé načítání stránek (e-shopy provozované na Shoptetu dosahují podle nástrojů pro měření rychlosti i podle PageSpeed Insights velmi slušných čísel; u konkurenčních řešení bývá někdy obtížné až nemožné dosáhnout podobných výsledků)
  • Kvalitní technická podpora (podpora Shoptetu má přehled o SEO, takže neztrácíte čas vysvětlováním svých dotazů; pro certifikované partnery, mezi které patří i naše agentura Socials, je navíc k dispozici prioritní helpdesk)

Bonus pro SEO specialisty: z vlastních zkušeností potvrzujeme, že e-shopy na Shoptetu lze bez problémů procházet web crawl nástroji jako je WebSite Auditor nebo Screaming Frog. Ani větší e-shopy při tom nepadají a neblokují (nebrzdí) tyto aplikace.

Screenshot z procházení e-shopu web crawl nástrojem WebSite Auditor

A co přechod z jiného e-shop systému?

Shoptet nabízí ještě jednu výhodu, kterou jsme záměrně nezmínili v předchozí části článku. Díky svým kvalitám a funkcím (např. hromadný import přesměrování) je velmi dobrou volbou pro internetové obchody, kterým už nevyhovuje stávající e-shopové řešení.

Pokud se dobře naplánuje a nastaví přechod na Shoptet, nemusíte se obávat žádného poklesu organické návštěvnosti. Tuto zkušenost máme z několika migrací, na kterých jsme se podíleli.

Screenshot vývoje návštěvnosti ze SEO nástroje Google Search Console

Na co si dát pozor

Vypadá to na procházku růžovou zahradou? Pokud váš internetový obchod běží na Shoptetu, máte solidní předpoklady dostat web ve vyhledávačích na přední pozice. Bez práce to ale nepůjde. Na co si dát pozor, abyste opravdu konkurenci nechali daleko za sebou?

Začněte analýzou klíčových slov

  • Díky tomu budete přesně vědět, jaká klíčová slova používat v produktových popiscích, textech kategorií a článcích na blogu. Výstupem z analýzy klíčových slov totiž bývají doporučení na často vyhledávané dotazy, které používají vaši potenciální zákazníci.
  • Pro naše klienty obvykle zpracujeme základní analýzu klíčových slov v rámci SEO auditu. Během dlouhodobé spolupráce (správa SEO na měsíční bázi) ji pak postupně vylepšujeme a rozšiřujeme o trendové, long-tail a dříve nezmapované dotazy.

Náhled z obsahu SEO analýzy

Zvolte vhodnou strukturu kategorií (menu)

  • Návrh optimální struktury by měl opět vzejít z analýzy klíčových slov. Tady je ale více než vhodné zapojit také UX konzultanta, aby výsledná struktura byla nejen „SEO friendly“, ale zároveň přehledná a intuitivní pro uživatele. Užitečným pomocníkem mohou být také uživatelské průzkumy a pokročilá webová analytika.
  • Pokud se u klientů staráme o SEO dlouhodobě, pracujeme se strukturou kategorií prakticky každý měsíc. Navrhujeme nové sekce, upravujeme ty stávající a vymýšlíme, jak uživatelům zpříjemnit používání e-shopu. Díky tomu přispíváme ke zvyšování konverzního poměru (CRO) i návštěvnosti z vyhledávačů.

Pro optimalizaci konverzního poměru se používá zkratka CRO (Conversion Rate Optimization)

Poctivě vyplňte všechna nastavení

  • Zejména titulky, meta description, názvy stránek, URL adresy a alternativní popisky obrázků (platí pro zboží, kategorie i články). Dále pak nastavte u produktů značku/výrobce, všechny vhodné kategorie a odkazy na související zboží. Zkušený SEO konzultant nebo agentura vám poradí, jak tuto činnost dělat efektivně a bez zbytečných chyb.
  • Našim klientům pomáháme nastavit časově i finančně efektivní SEO procesy neboli postupy, jak přidávat/upravovat produkty (kategorie, články, obrázky) s ohledem na optimalizaci pro vyhledávače.

Víte, že na Shoptetu můžete používat hned několik značek pro automatické generování titulků a popisků meta description (více info zde)?

Pravidelně kontrolujte stav optimalizace

  • Pro maximalizaci návštěvnosti z vyhledávačů doporučujeme průběžně sledovat a kontrolovat stav indexace na Googlu/Seznamu i technické nedostatky webu. K tomu slouží nástroje Google Search Console, Seznam Webmaster, Ahrefs Webmaster Tools a tzv. web crawlery jako např. Screaming Frog nebo WebSite Auditor. Jejich hlavní výhodou je, že vás upozorní na konkrétní objevené nedostatky.
  • Optimalizaci pro vyhledávače se věnujeme několik let. Za tu dobu jsme vyladili naše procesy tak, aby pravidelná SEO kontrola zabrala co nejméně času a zároveň přinášela maximální užitek. Díky tomu můžeme každý měsíc pro naše klienty připravovat konkrétní tipy na vylepšení a ušetřený čas věnovat jejich správné implementaci.

Rozhraní služby Seznam Webmaster

Objevte sílu obsahového marketingu

  • Publikování nového obsahu (textů, obrázků i videí) a optimalizace toho stávajícího je v současné době jedním ze základních kamenů SEO. Originální (nezkopírované) popisky produktů bereme jako samozřejmost. Na vyšší úroveň dostane váš e-shop vydávání tematických článků, práce se slovníkem pojmů, používání textů v kategoriích nebo třeba natáčení vlastních videí.
  • Obsahový marketing nemusí vždy přinášet takové výsledky, jaké čekáte. Pro každý text (ale vlastně i obrázek nebo video) je nutné zvolit klíčová slova a definovat cíle. Našim klientům v této oblasti pomáháme přípravou zadání pro tvůrce obsahu, monitoringem návštěvnosti z vyhledávačů a měsíčním, kvartálním nebo ročním vyhodnocováním SEO.

Videonáhledy knížek na eshopu svojtka.cz

Pracujte na zpětných odkazech

  • Téměř každý e-shop potřebuje kvalitní zpětné odkazy, aby se v přirozených výsledcích vyhledávání zobrazoval na dobrých místech. Můžete je koupit, získat v rámci partnerství nebo sehnat jiným způsobem. Zejména při nákupu doporučujeme zodpovědně posoudit cenu a přínos získaného odkazu. Zároveň se vyplatí dát budování odkazů (linkbuildingu) smysl a řád ve formě linkbuilding strategie.
  • Linkbuilding měl v našich službách vždy tak trochu speciální místo. Získat opravdu kvalitní tematické odkazy z domén s vysokou autoritou bývá náročné – na plánování, přípravu i realizaci. Proto u našich klientů budujeme odkazy v rámci dlouhodobé spolupráce založené na pečlivě připravené linkbuildingové strategii, znalosti jejich podnikání a odborné realizaci.

Přehled zpětných odkazů, které směřují na váš web nebo e-shop, můžete získat například v nástroji Ahrefs Webmaster Tools

Sledujte a zavádějte trendy

  • V SEO se pořád něco děje. Stačí se podívat třeba na množství novinek, které každý měsíc najdete na blogu nástroje Marketing Miner. A komu se podaří zavést trendy v SEO mezi prvními, může získat zase nějaký ten náskok před konkurencí. SEO trendy se nemusí týkat pouze realizační části optimalizace, ale třeba také souvisejících nástrojů, vyhodnocování SEO nebo jeho automatizace.
  • Sledovat SEO trendy je časově náročné. Jako on-line agentura využíváme úspory z rozsahu a monitorujeme novinky pro všechny naše SEO klienty. Zároveň využíváme sdílení zkušeností se zaváděním trendů napříč e-shopy.

Přehled nejdůležitějších Google aktualizací souvisejících se SEO (zdroj)

Časté dotazy aneb jak na Shoptetu nastavit…

Jak pro stránku/kategorii/produkt nastavit titulek (HTML tag <TITLE>)?

Při editaci produktu/kategorie/článku/stránky klikněte na záložku Pokročilé a požadovanou hodnotu zadejte do políčka Název (tag “title”).

Jak pro stránku/kategorii/produkt nastavit popisek (meta tag description)?

Při editaci produktu/kategorie/článku/stránky klikněte na záložku Pokročilé a požadovanou hodnotu zadejte do políčka Popis (meta tag “description”).

Jak pro kategorii nastavit jiný hlavní nadpis (HTML tag <H1>) a jiný text v menu?

Při editaci kategorie nastavte požadovaný hlavní nadpis H1 v záložce Obecné informace v políčku Název. Požadovaný text v menu následně nastavte v záložce Pokročilé v políčku Text odkazu (v menu).

Kde nastavím přesměrování jedné URL adresy na druhou?

V levém menu klikněte na odkaz Marketing a následně na možnost Základní SEO. Na nově otevřené stránce klikněte na záložku Přesměrování adres (URL) a v levé horní části stránky pak na tlačítko Přidat.

Kde mohu nastavit alternativní text (atribut alt) obrázku?

  • Pokud je obrázek vložený přímo v editoru: pravým tlačítkem myši klikněte na obrázek a následně na volbu Obrázek. V nově otevřeném pop-up okně zadejte alternativní popisek do políčka Popis obrázku.
  • Pokud je obrázek součástí fotogalerie u produktu: stačí u dané fotografie kliknout na ikonku tužky s řádky (Popisek obrázku) a alternativní popisek zadat do nově zobrazeného políčka.

SEO pro Shoptet ve třech bodech

  • Shoptet je díky svým funkcím a možnostem ideální e-shopové řešení pro všechny, kteří chtějí maximalizovat návštěvnost z vyhledávačů. Velmi dobrou volbou je také pro situace, kdy zvažujete přesun zavedeného e-shopu z jiného systému.
  • Nenabízí však samospásné řešení. Na optimalizaci pro vyhledávače je důležité průběžně pracovat – zejména s klíčovými slovy, obsahem, strukturou (menu), nastavením Shoptetu, zpětnými odkazy i SEO trendy.
  • Zkušená on-line agentura vám s touto prací pomůže a ukáže, jak dělat vybrané úkoly efektivně a správně – aby vás nestály neúměrně mnoho peněz (času) a vyhnuli jste se nejčastějším chybám.
Summary
Jak mít na Shoptetu skvělé SEO (detailní návod)
Article Name
Jak mít na Shoptetu skvělé SEO (detailní návod)
Description
Proč je Shoptet pro SEO dobrá volba, na co si dát při optimalizaci pozor a jak děláme SEO na Shoptetu pro naše klienty. ☝🏼
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz