Napsal

Radka Hrejzková
Přečtete za
7 minut
Vánoce nám klepou pomalu, ale jistě na dveře. Přichází období, kdy máme všichni napilno, hlavně e-shopáři. Je to ale i ten správný čas na vybírání vánočních dárků pro naše nejmilejší. A pokud jste Vy jedni z těch, kteří dárky promýšlí dopředu, určitě oceníte nějaký ten tip, co pod stromeček.
Rada od nás zní: darujte knihu.📚 Obdarovaný dostane nejen fajn věc, ale i nové myšlenky a vědomosti. Přinášíme vám tedy výběr 7 naučných knih ze světa e-commerce, se kterými rozhodně nesáhnete vedle.✅
Jak na sítě
Téma: sociální sítě
Jazyk: čeština
Autoři: Michelle Losekoot & Eliška Vyhnánková
Pokud chce člověk dobře porozumět sociálním sítím, tak je tento knižní bestseller trefa do černého. Hodí se jak pro úplné začátečníky, tak pro pokročilé.
Dozvíte se:
jak fungují sociální sítě
jak zaujmout a vytvářet si komunitu na nich
co přidávat za obsah
jestli má ve vašem případě cenu investovat do sítí
jak zvýšit prodeje a spoustu dalšího
Asi si říkáte, že sociální sítě jsou místo, kde se věci mění lusknutím prstu a univerzální recept neexistuje. Ale autorky knihy dokázaly geniálně popsat nadčasové principy, které fungují a fungovat budou. Jsou to čtyři přincipy: "Zaujmi – naslouchej – vyprávěj – vyhodnocuj", které jsou v knize pomocí praktických příkladů dokonale vysvětleny. A pokud se je pomocí cvičení, rad a tipů naučíte, budou pro vás sítě hračka.

Crushing It!
Téma: sociální sítě
Jazyk: angličtina
Autor: Gary Vaynerchuk
Čtyřnásobný autor bestsellerů New York Times stvořil knihu, která na základě desítek příběhů skutečných podnikatelů i influencerů vysvětluje, proč je klíčově důležitá aktivní komunikace se zákazníkem. A také proč jsou v dnešní době k dosažení úspěchu zásadní sociální sítě.
V knize jsou postupně srozumitelně rozebrány hlavní platformy sociálních médií tak, aby je pochopil doopravdy úplně každý. Kniha začíná u teoretických poznatků, abyste správně porozuměli jejich fungování. Končí až u praktických rad, které doopravdy fungují.
Seznam sociálních médií, o kterých kniha mluví: Twitter, Facebook, YouTube, Instagram, Pinterest, Snapchat, Spotify, Soundcloud, iTunes a dlaší.
Globální samoobsluha/The Everything Store
Téma: příběh podnikatele a firmy
Jazyk: čeština, angličina
Autor: Jeff Bezos
Jeffa Bezose a jeho velice úspěšné internetové dítko jménem Amazon už jistě všichni dobře znáte. Slyšeli jste ale celý příběh o tom, jak se stal z malého obchodu doručujícího knihy světoznámý a neustále se rozrůstající kolos?
Pokud ne, tak Globální samoobsluha vám ho detailně odvypráví. V knize projdete celou historií Amazonu. Od jeho zrození, kdy z tehdy riskuplného rozhodnutí věřit internetu vznikl globální hráč, až pod dnešní den, kdy je Amazon lídrem trhu. Nakouknete ale i do života samotného vizionáře a zakladatele Jeffa a porozumíte, s čím se úspěšní podnikatelé světového formátu musí potýkat.
Kdyby existovalo něco jako povinná četba pro internetové podnikatele, tato kniha by k ní dost pravděpodobně patřila.

Alibaba
Téma: příběh podnikatele a firmy
Jazyk: čeština, angličina
Autor: Duncan Clark
Od Amazonu se přesuneme ke konkurenci, na území Číny. Mluvíme o společnosti Alibaba, o další z firem vládnoucí e-commerce a měnící globální ekonomiku.
Poznejte až pohádkový příběh, v němž dokázal učitel vybudovat jednu z vůbec nejhodnotnějších společností na světě. Alibaba je dnešní impérium v e-commerce, na kterém jsou závislé stovky milionů nejen čínských spotřebitelů. Pokud vás tedy zajímá spojení neuvěřitelného příběhu, čínská ekonomika a její globální vliv, pak je tato kniha skutečně správnou volbou.

Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen
Téma: budování značky
Jazyk: angličtina
Autor: Donald Miller
Autor bestsellerů New York Times a marketingový expert Donald Miller má na svém kontě jednu z nejlépe hodnocených knih o budování značky a její komunikaci. Stala se tak trochu biblí pro ty, kteří chtějí mít úspěšný brand a díky tomu doopravdy vydělávat.
Naučíte se:
vtáhnout zákazníka do příběhu značky
mluvit k zákazníkům jasně
vysvětlit zákazníkovi, jaký problém mu vyřešíte
nechat zákazníka cítit se jako hrdina
naklonit si zákazníka na svou stranu
vybudovat lepší webové stránky
doporučení na interakci se zákazníkem
V knize jsou dále rozklíčovaná témata jako: spouštěč nákupů, prezentace na sociálních médiích, vizuální komunikace a mnoho dalšího. Zkrátka poznáte branding v celé jeho kráse.

Štěstí doručeno
Téma: příběh firmy, podnikání
Jazyk: čeština
Autor: Tony Hsieh
"Nejprve tvořte štěstí, až pak peníze."
Ptáte se, proč to tak je? To vám vysvětlí kniha, vyprávějící příběh firmy Zappos, online prodejce bot s velice inspirativní firemní kulturou. Dozvíte se, jak si vybudovat přátelský přístup napříč firmou s dodavateli i zákazníky, proč je Zappos pokládán za jeden z nejoblíbenějších zaměstnavatelů i jak se vyplatí nesázet pouze na peníze.
Kniha je rozdělena do 3 částí:
autorův život před založením firmy
zakládání Zapposu
zákulisí řízení firmy Zappos
Díky tak širokému pohledu na firmu je kniha vhodná pro různě pokročilé podnikatele, kteří se snaží svou firmu vést s důrazem na mezilidské vztahy a věrnost.

S potížemi je jedna potíž: nemají univerzální řešení
Téma: podnikání
Jazyk: čeština
Autor: Ben Horowitz
Problémy nemají jednoznačná a jednoduchá řešení, a to ani v e-commerce. Nejen o tom mluví kniha, označovaná jako rukověť pro různě pokročilé podnikatele. Autorem knihy je totiž známý investor Ben Horowitz, který svěřil papíru své vlastní zkušenosti ze:
zakládání start-upů
řízení týmů
prodávání a kupování firem
investování
Díky celé škále životních zkušeností z podnikání přináší praktické rady a moudrosti z komplexního pohledu. A zároveň konstatuje, že si můžete přečíst milion knih, příruček a rad, ale ve skutečnosti se nelze na nic dost dobře připravit. V reálném životě musíte být králi improvizace a řešení problémů by vás nemělo jen tak vykolejit. O tom, jak se z toho nezbláznit, vám poví tato kniha.
