Napsal

Veronika Konecna
Přečtete za
3 minuty
Měsíc prosinec ve světě sociálních sítích rozhodně neznamená "hodit nohy nahoru". Spíše naopak! Prodejci inzerují o sto šest a kde kdo v tomto odvětví má opravdu na pilno a mezi prsty vám může uniknout důležitý update v tomto online světě. Kterým novinkám z konce roku 2020 byste měli věnovat pozornost?
Zase o trochu lepší Reels a Instastories
Reels dostává stále větší prostor. A Instagram šlape do pedálů a Reels krmí novými prvky tak rychle, že to skoro nestíháme sledovat. Co přidali tentokrát?
Novinkou ve formátu Reels je možnost namixování si vlastního zvuku a možnost voice-overu. Opět se jedná o povedenou imitaci konkurenční sítě TikTok, která touto funkcí disponovala dříve. Zároveň Instagram přidal vodoznak na každé Reels, které na Instagramu publikujete. Jakmile si daný klip budete chtít stáhnout a (nedej bože) jej nahrát i na TikTok, každý uvidí, odkud vítr vane.
Instastories se také dočkaly malého vylepšení. Uživatelé mohou využít "Photo-booth". Díky této funkci můžete vyfotit více fotek bez nutnosti mačkat spoušť vícekrát. Ideální pro ty, komu se téměř nikdy nepovede vyfotit fotku na první dobrou.
Tyto funkce nejsou ještě poskytnuté všem uživatelům, ale pokud máte nejaktuálnější verzi Instagramu, zkuste se podívat, zdali zrovna vy jste ti šťastní.
Facebook má vlastní podcast!
Na podzim Facebook spustil nový program a tato sociální síť přišla s novým formátem: podcastem Boost my business. Podcast moderuje David Fisher, který vede zajímavé rozhovory s lidmi z businessu. Dozvíte se praktické informace od podnikatelů, vlastníků malých i velkých firem. Od těch nejpovolanějších se dozvíte přínosné rady a tipy, které nejeden může využít ve vlastním podnikání.
Podcast je v anglickém jazyce, vychází jednou za 14 dnů a můžete si jej poslechnout zde.
LinkedIn spouští novou produktovou sekci.
Profesní sociální síť se rozhodla přidat novou sekci "Produkty". Tato možnost bude přístupna pouze firmám, které nyní budou moci představovat produkty tímto způsobem. LinkedIn si od této nové funkce slibuje především lepší pochopení ze strany uživatelů vzhledem k dané firmě. Potencionální zaměstnanec tak může jednoduše vidět i produkty, za kterými stojí daná firma.
Zajímavým faktem je i to, že vy (jakožto firma) nebudete moci vkládat produktové katalogy. Tuto "práci" za vás udělá tato sociální síť. Dle LinkedInu se takto budou zobrazovat pouze relevantní produkty, které jsou spjaté s danou firmou.
Chcete si složit písničku na Facebooku?
Lidé se na sítě chodí především bavit, tak Facebook přišel s další novinkou. Do světa vypustil aplikaci Facebook Colab, díky které si můžete s přáteli tvořit a skládat hudbu. Tuto funkci určitě mezi sebou využijí kamarádi, ale také třeba marketéři, kteří se díky nové funkci mohou spojit s uživateli zase jiným a novým způsobem.