Jak vybrat agenturu na výkonnostní reklamu?

Jak vybrat agenturu na výkonnostní reklamu?

Napsal

Daniel Bauer

Přečtete za

4 minuty

Výběr správné digitální agentury může mít zásadní dopad na úspěch vašeho e-shopu.

Je důležité, abyste věděli:
👉🏻 co od agentury očekáváte,
👉🏻 jak si správně vybrat ze všech možností, a
👉🏻 co dělat v momentě, když potřebujete agenturu vyměnit.

Tento článek, inspirovaný diskuzí Dana Bauera a Oťase Lucáka v 17. díle Socials Podcastu, vám poskytne komplexní návod na to, jak vybrat tu správnou výkonnostní marketingovou agenturu pro vaše potřeby.

Poslechněte si celý podcast na YouTube, Spotify a nebo vaší oblíbené podcastové platformě. Souhrn podcastu naleznete níže jako článek. ??

https://www.youtube.com/watch?v=kpd3EJy85fI
https://open.spotify.com/episode/3wcJsWOXwMkzJ5lSEMgzHo

Než začnete vybírat, udělejte si domácí úkol

Než začnete vybírat vhodnou agenturu, odpovězte si nejprve na tyto otázky:

1️⃣ Proč agenturu potřebuji a na co ji potřebuji?

  • Identifikujte potřeby: Ujasněte si, proč potřebujete agenturu. Je to kvůli nedostatku času nebo potřebujete specifickou odbornost, která vám v týmu chybí?


  • Buďte specifičtí: Rozhodněte, zda potřebujete pomoct s konkrétními úkoly, jako je SEO, sociální média, PPC či Meta reklamy nebo jestli hledáte komplexní marketingové řešení.

2️⃣ Jaká jsou má očekávání?

  • Stanovte cíle: Jasné vymezení očekávání a měřitelných cílů pomůže při výběru agentury, která je schopna vaše cíle naplnit.


  • Komunikace a spolupráce: Zvažte, jaký druh komunikace a úrovně zapojení od agentury očekáváte.

3️⃣ Jaká jsou kritéria, kterými budu agenturu hodnotit?

  • Expertíza a zkušenosti: Vyhledejte agentury s prokázanými zkušenostmi v oblasti, kterou potřebujete.


  • Reference a portfolio: Zkontrolujte předchozí práci agentury, reference, případové studie či jejich aktivitu na sociálních sítích.

4️⃣ Kde se nyní nacházím?

  • Analýza současného stavu: Zhodnoťte svůj současný stav – z pohledu marketingu, obchodu a financí. To vám pomůže určit měřitelný cíl a nasměrovat k očekávání, které budete od agentury mít.


  • Příležitosti ke zlepšení: Identifikujte, jaké jsou vaše silné a slabé stránky, se kterými vám výkonnostní agentura může pomoci.

5️⃣ Rozpočet

  • Stanovení finančních limitů: Určete, kolik jste schopni investovat do marketingových služeb agentury a jakou částku jste ochotni měsíčně alokovat do reklamního kreditu.


  • Poměr cena/výkon: Zhodnoťte si náklady oproti očekávaným výsledkům. Ne vždy znamená nejdražší agentura nejlepší výsledky.

Když vybíráte ententyky dva špalíky…

Výborně, udělali jste si domácí úkol a přesně víte, jaké atributy by měl mít váš partner na výkonnostní marketing, jaké jsou vaše cíle a očekávání, kolik budete schopni investovat do online marketingu a znáte svůj výchozí stav.

Nyní postupujte následovně:

1️⃣ Typ Agentury - rozhodněte se, zda potřebujete:
👉🏻 full service agenturu,
👉🏻 specializovanou agenturu (například na výkonnostní marketing),

👉🏻 nebo freelancera. 

Volba závisí na vašich konkrétních potřebách a rozpočtu.

2️⃣ Průzkum a Reference: Podívejte se na předchozí práci agentury či specialisty a zjistěte, zda mají zkušenosti s klienty s podobným podnikáním. 

3️⃣ Hodnocení a recenze: Cenný zdroj informací, ale přistupujte k nim s rezervou.
4️⃣Transparentnost a komunikace: Při jednání s potenciálními agenturami věnujte pozornost jejich komunikaci, otevřenosti a transparentnosti. Očekávejte, že vám agentura poskytne jasné informace o svých metodách a přístupech.

Když už s agenturou spolupracujete

Svůj výkonnostní marketing jste svěřili výkonnostní agentuře.

Co dál?

  • Sledujte výsledky 


  • Pravidelně kontrolujte, zda agentura plní stanovené cíle a zda dodržuje dohodnuté podmínky.

Komunikace a dlouhodobé plánování: 

Udržujte otevřenou komunikaci s agenturou a zajímejte se o dlouhodobé strategie a plány pro rozvoj vašeho podnikání. Dlouhodobý úspěch stojí vždy za společným úsilím.

Varovné signály 

Buďte obezřetní a hledejte varovné signály, jako je například nedostatek transparentnosti či opakované nesplnění vámi zadaných úkolů.

Souhrn

Výběr správné digitální agentury vyžaduje dobrou přípravu, jasné stanovení vašich potřeb a očekávání. Během výběru se zaměřte na typ agentury, její předchozí výsledky a způsob komunikace. Jakmile s agenturou začnete spolupracovat, sledujte plnění cílů, udržujte pravidelnou komunikaci, buďte vždy pozorní na jakékoli varovné signály a hlavně: nebojte se kdykoliv na cokoliv zeptat. Hodně štěstí!


Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Máte jiné dotazy?

hello@socials.cz

Kancelář

Národní 135/14

Prague 110 00

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás

Máte jiné dotazy?

hello@socials.cz

Kancelář

Národní 135/14

Prague 110 00

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás