Jak používat katalog produktů na Facebooku pro e-shop

Jak používat katalog produktů na Facebooku pro e-shop

Napsal

Daniel Bauer

Přečtete za

5 minut

Mít katalog produktů na Facebooku je pro e-shopy, které chtějí dosáhnout zajímavějších prodejních výsledků, povinnost. 

Katalog vám zpřístupní několik velmi užitečných funkcí s možností je dále zakomponovat do svého marketingu na sociálních sítích. 

Co je katalog produktů na Facebooku?

Jedná se o soubor produktů na vašem webu nahraný ve vaší administraci na Facebooku. Je dobré říci, že nemusíte mít na Facebooku nahrané jen produkty z e-shopu, ale také zde můžete mít například letenky, hotely, destinace, automobily nebo i nemovitosti.

Produktový katalog pro každou výše zmíněnou kategorii má trochu odlišné parametry. V našem článku se budeme věnovat především katalogu produktů pro e-shopy.

K čemu katalog produktů slouží?

  • Dynamický remarketing na Facebooku a Instagramu

Pomocí dynamického remarketingu zobrazujete lidem konkrétní produkty, které si na vašem webu prohlédli nebo přidali do košíku. Dynamický remarketing může zvýšit ROI (návratnost investice do reklamy) až o desítky procent. 

  • Obchod na Facebooku

Prezentujte své produkty také na firemní stránce na Facebooku. Obchod si můžete vytvořit po nahrání katalogu produktů nebo přímo v nastavení záložek na firemní stránce. Je možné mít obchod na Facebooku i bez katalogu, nevýhodou ale je, že musíte produkty nahrát ručně a nebudou se automaticky aktualizovat. 

  • Označování produktů v příspěvcích na Facebooku

S obchodem na Facebooku souvisí také označování produktů. Je možné označit všechny produkty přidané ve vašem obchodu na Facebooku a to v průběhu vytváření příspěvku. 

  • Označování produktů v příspěvcích a stories na Instagramu

Když propojíte katalog produktů s firemním profilem na Instagramu, budete moci označovat produkty v příspěvcích a stories. Lidé se tak budou moci z příspěvků prokliknout přímo na stránku daného produktu na vašem webu.

Jak vytvořit katalog produktů

#1 – Přejděte do nastavení svého Facebook Business Manager (business.facebook.com). V levém menu vyberte “Zdroje dat” a vyberte “Katalogy”. Po otevření klikněte na “Vytvořit katalog”. 

Nemáte Business manager zatím založený? Založte si ho podle našeho článku o Facebook Business Manager.

katalog produktů na facebooku 2

#2 – Nyní si vyberte typ položek, které chcete do Facebooku nahrát a pojmenujte katalog. Vyberte “E-commerce” a klikněte na “Pokračovat”. V dalším kroku vyberte, kdo má mít ke katalogu přístup a s jakým Facebook Pixelem chcete katalog spárovat.

katalog produktů na facebooku 3

Přidejte zdroj dat o produktech

Přejděte do katalogu produktů. Nyní přidáme do katalogu první produkty.

#1 – V katalogu vyberte “Zdroje dat” a následně “Přidat produkty”.

katalog produktů na facebooku 5

#2 – V tomto kroku vyberete, jakým způsobem chcete produkty přidat. Vyberte “Použít zdroje dat” a klikněte na pokračovat.

#3 – Pojmenujte zdroj dat a vyberte správnou měnu. Vyberte “Naplánovaný zdroj a do kolonky URL zdroje dat vložte URL vašeho produktového Feedu. Pokud máte feed na webu chráněný heslem, zadejte ho níže.

Měli byste mít připravený zdroj produktů (Feed) z vašeho webu. Pro Facebook můžete použít stejný Feed produktů jako pro Google. Pokud ho nemáte, kontaktujte vašeho vývojáře, aby jej pro vás vytvořil. E-commerce platformy jako jsou Shoptet, WooCommerce nebo Shopify mají Feedy již připravené, stačí je najít a vložid do Facebooku.

katalog produktů na facebooku 9

#4 – Nastavte, jak často se má katalog aktualizovat. Doporučujeme co nejčastější aktualizaci, aby měl Facebook neustále aktuální data o produktech na vašem webu. Následně klikněte na “Start upload”. Produkty se následně nahrají.

Nákupy na Instagramu

Abyste mohli označovat produkty na Instagramu, musíte spárovat katalog s firemním Instagramovým účtem. Přejděte do “Použít případy”, vyberte “Nákupy na Instagramu” a přidejte Instagramový profil.

Obchod na Facebooku

Propojte firemní stránku na Facebooku s katalogem produktů pro možnost používání obchodu na Facebooku a označování produktů v příspěvcích. Přejděte do “Použít případy”, vyberte “Obchod stránky na Facebooku” a přidejte firemní stránku.

Shrnutí

Katalog produktů vám přinese velké výhody. Od dynamického remarketingu až po označování produktů přímo v příspěvcích na Instagramu. 

Využijte ho přímo ve správě reklam na Facebooku.

Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Máte jiné dotazy?

hello@socials.cz

Kancelář

Národní 135/14

Prague 110 00

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás

Máte jiné dotazy?

hello@socials.cz

Kancelář

Národní 135/14

Prague 110 00

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás