Napsal

Daniel Bauer
Přečtete za
2 minuty
Tento článek vychází z jubilejní 20. epizody Socials Podcastu, kde Dan s Otakarem, definují 10 nejčastějších chyb, kterých se e-shopy dopouští při své propagaci. Jako vždy jen z pohledu výkonnostního marketingu!
Oba dva dostali před podcastem za úkol sepsat si seznam svých 10 nejhlavnějších chyb, které často vídají. Ať už při auditech nebo z tzv. profesní deformace. ??
Poslechněte si celý podcast na YouTube, Spotify a nebo vaší oblíbené podcastové platformě. Souhrn podcastu naleznete níže jako článek.👇
A tady jsou:
DANŮV SEZNAM
Nesprávně vypočtená návratnost (PNO, ROAS).
Majitelé e-shopů nechápou, že o úspěchu kampaní primárně rozhoduje nabídka.
E-shopy dostatečně nerozumí svým zákazníkům a neví, jaké informace vyžadují během nákupního rozhodování.
Neřeší konverzní poměr a celkový stav e-shopu.
Podceňují vliv značky na výkon.
Nemají správně nastavené měření a nevyhodnocují si pravidelně výsledky kampaní.
Sledují nevhodné metriky výkonnosti kampaní.
Špatně nastavené kampaně a podceňování kreativy.
Nezaměřují se na nejziskovější marketingové kanály.
Špatná optimalizace marketingového rozpočtu (neškálování rozpočtů).
OŤASŮV SEZNAM
Nedostatečné soustředění na vylepšování nabídky.
Přehlížení optimalizace eshopu a přistávacích stránek bestsellerů a top kategorií.
Nesprávně nastavené měřitelné cíle (PNO).
Nepravidelné sledování cen konkurence a nedostatečné propočítávání marží produktů.
Špatně nastavené měření.
Závislost pouze na 1 marketingovém kanále.
Špatně nastavené kampaně & nevyužívání remarketingu.
Časté změny ve strategiích.
Opomíjejí povědomí o značce.
Nedostatečná kvalita kreativ (bannery, videa).