Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Pokud máte e-shop a ještě stále nevedete blog, tak po přečtení našeho článku nad jeho založením určitě začnete přemýšlet. Valná většina e-shopů totiž nepíše blogy jen tak, protože je baví tvořit sáhodlouhé texty a nebo protože by měli příliš volného času. Dělají to pravděpodobně za jasným cílem.

Možná si říkáte: “Nojo, psát blog zabere ale dost času” a nebo “Na to si přece nebudu brát dalšího člověka k sobě do firmy”. Ale věřte nám, že se to v dlouhodobém horizontu rozhodně vyplatí.

Proč tedy do blogu investovat?

1) Zlepšíte si SEO

Zkratka “SEO” je v e-shopařském světě jedna z nejskloňovanějších – a není divu! Mít kvalitní SEO je totiž celkem věda.

Pokud už jste se bavili s nějakým odborníkem na SEO, pak už určitě víte, že blog je must-have. Je to totiž ta nejúčinnější a nejpřímější metoda, jak dostat váš e-shop do povědomí více lidí a samozřejmě i na vyšší příčky organického vyhledávání.

Když zvýšíte množství unikátního obsahu na svém e-shopu, Google zaindexuje více klíčových slov a také nových URL adres. Máte tak více příležitostí získat nové návštěvníky. Zároveň zvyšujete kredibilitu celé domény v očích největšího světového vyhledávače a ten vás pak zobrazuje na lepších pozicích ve vyhledávání.

Náš tip: Předtím, než začnete psát blog, tak si udělejte analýzu klíčových slov. Ty se pak v článcích i na webu snažte nenásilně využít. Stanete se tak pro vyhledávače relevantnější.

2) Zvýšíte si konverzní poměr

A máme tu další termín, který je pro e-shopáře stěžejní – konverzní poměr. Konverzní poměr spočítáte tak, že vezmete celkový počet konverzních událostí (v případě e-shopu to budou primárně dokončené objednávky), toto číslo vydělíte počtem návštěv a následně vynásobíte 100. A obecně platí, že toto číslo chceme mít co nejvyšší, tudíž se snažíme jeho růst podporovat.

Pokud tedy provozujete blog a vypostujete na něm dobře mířený a informačně hodnotný článek, pak můžete stanovený konverzní poměr celkem jednoduše a hlavně efektivně dlouhodobě zvýšit. Například když prodáváte barefoot boty, pak článkem typu “Jsou pro vaše nohy barefoot boty zdravé?” konverznímu poměru může pomoci, protože edukuje cílovou skupinu, vzbouzíte přirozený zájem a odpovíte na otázky, které zákazníka zajímají. A tak zákazníci spokojeně klikají, vám roste kredibilita brandu i konverzní poměr.

Kolikrát se i stane, že vyprodukujete článek, který je pro lidi zajímavý i roky a dělá tak práci za vás. Stačí jen zkoušet témata, prolinkovávat odkazy a být na blogu aktivní.

3) Jednoduše informujete o produktech a novinkách

V každém online businessu se snažte svému zákazníkovi co nejlépe popsat a ukázat produkty, jelikož si je zákazníci nemohou zkusit na živo, jako je tomu v kamenných prodejnách. To se dá udělat fotkami, popisky a co víc – blogovými články! Tam se totiž o produktech můžete rozepsat, jak potřebujete. Na blogu můžete vypíchnout každičký detail, přidat návody k použití, rady, tipy, inspirace, konkurenční výhody, specifika… blog unese cokoliv. A potenciální zákazník se díky blogovému článku kolikrát dostane k samotnému produktu a v nejlepším případě i ke koupi.

4) Udržíte si lepší kontakt se zákazníkem / Vytvoříte si svou online komunitu

Pokud zákazník uvidí, že jste aktivní a bude mít důvod se k vám na web vracet, pak je blog jedna ze skládanky k vytvoření komunity věrných zákazníků. Jasně, k tomu přece dnes slouží hlavně sociální sítě informující rychlou a jednoduchou formou. Ale věřte, že článek, který ukáže vaši odbornost a přitáhne zákazníka na web, udělá jinou parádu a dojem. Jednoduše tak dokazujete, že o vašich produktech opravdu něco víte a jste v oboru zdatní.

5) Stanete se věrohodnějšími

A navážeme na předchozí bod – blog napomáhá i k věrohodnosti a pomyslnému ověření vás samotných. Napsat článek, to už totiž chce nějakou zdatnost v oboru a mít co říct o svých produktech je jakýsi důkaz kvality. Když tedy jako značka komunikujete skrz blog, určitě se u zákazníka zařadíte do povědomí jako větší odborník, než když byste měli téměř holý e-shop označený různými certifikacemi.

Závěr

Sečteno a podtrženo, pokud chcete mít rostoucí e-shop, který je dobře dohledatelný a zákazníci mu věří, pak psát blog je jeden ze základních pilířů. Dáváte tak zákazníkům najevo, že svému produktu rozumíte, záleží vám na kontaktu s ním a v neposlední řadě se vám z technického hlediska zkvalitní SEO a dost pravděpodobně i konverzní poměr. Investovat čas do psaní blogu k e-shopu se tak určitě vyplatí.

Summary
Vyplatí se psát blog pro e-shop?
Article Name
Vyplatí se psát blog pro e-shop?
Description
Pokud máte e-shop a ještě stále nevedete blog, tak po přečtení našeho článku nad jeho založením určitě začnete přemýšlet. Pojďme na to! ✅
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články