Preloader logo Preloader logo
Cz En
Ceník Volné pozice Sjednat schůzku

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Momentální situace na Ukrajině přivolala obrovskou vlnu solidarity ze strany jednotlivců, organizací i firem. Velká část populace se semkla dohromady a snaží se pomoci, jak jen to jde. Finančně, materiálně, ale třeba i “jenom” sdílením informací.

A reagují i mnohé e-shopy. Dělají se speciální sbírky, vyčleňují se produkty, z jejíchž prodeje jde část výdělku na Ukrajinu, zastavují se odběry od ruských dodavatelů, dokonce se mění barvy či podklady log firem…

Tyto akce se obvykle komunikují zejména na sociálních sítích, webových stránkách či newsletterem. Tak se pojďme podívat na několik konkrétních případů, jak takové podpůrné kampaně mohou vypadat.

Ababu

Náš klient, e-shop s dětskými hračkami a látkami s předtištěným střihem, vybral krásných 100 000 Kč, a to za pouhých 5 hodin! Peníze byly získány prodejem celkem 1000 kusů polštářků. A díky úspěchu této bleskové akce se Ababu snaží vymyslet jiné možnosti, jak rychle vyrobit nějaký další produkt pro stejné účely. 👏🏼

Kytary.cz

Spousty e-shopů nabízí zboží původem z Ruska, a to i e-shop s hudebními nástroji Kytary.cz. Tedy alespoň donedávna nabízel. To se změnilo s počátkem války na Ukrajině, kdy Kytary.cz kompletně odřízly ruské dodavatele, na demonstraci protestu proti ruské invazi. A navíc umístili na své webovky a sociální sítě odkaz na sbírku Člověka v tísni, kterého tím podporují. 👏🏼

APEK doporučení

K ruským dodavatelům v e-commerce světě se oficiálně vyjádřila i Asociace pro elektronickou komerci (krátce APEK), která doporučuje e-shopům zvážit, odkud své zboží berou.

Konkrétně citujeme rovnou ze stránek APEKu: APEK v maximální možné míře podporuje současné aktivity českých internetových obchodů, které již zboží z Ruska vyřazují ze své nabídky.”

Není tak divu, že výrobky ruského původu stahují i velikáni jako je Czc.cz, Alza, Pilulka a další.

Sens

Česká inovativní firma Sens se rozhodla pomoci přímo ukrajinské armádě, a to ve formě dodávky jejích produktů. Nabízejí totiž cvrččí proteinové tyčinky s vyváženým nutričním složením, což je super výživné jídlo, které se navíc nemusí vařit. A tak Sens uspořádal akci, kdy si zákazníci mohou několik dní nakoupit tyčinky na jejich e-shopu, které poputují přímo na ukrajinské základny. 👏🏼

1981 Secondhand

Některé značky se snaží pomoci přímým zapojením svých zákazníků. Konkrétně e-shop s oblečením z druhé ruky 1981.cz, vyzval své zákazníky, aby přinesli své nevyužívané oblečení, se kterým uspořádá charitativní pop-up. Celá částka z této akce poputuje na podporu Ukrajiny, konkrétně opět na konto Člověka v tísni. 👌🏼

Černá na bílé

E-shop s oblíbenými kontrastními kartičkami vybral jeden z oblíbených produktů, ze kterého jde 100 % výtěžku z prodeje na pomoc Ukrajině. Akci nechávají běžet celý jeden týden a navíc přihodili i dopravu zdarma, aby tuto akci podpořili. 👏🏼

Bohéma

Vlastenecká značka Mojebohema.cz hbitě zareagovala a v úctyhodném čase vytvořila sadu produktů na podporu Ukrajiny. Celý výtěžek z produktů dlouhodobě poputuje na konto Člověka v tísni, a to na týdenní bázi. Opět velký palec nahoru! 👍🏼

BrainMarket

Na pomoc Ukrajině se vrhl i “první GameChanger e-shop ve zdravém životním stylu”, společně s nejstarší dobročinnou organizací Charita České republiky. Brainmarket.cz okamžitě poslal pro ukrajinské občany postihnuté válkou 1 % z obratu za měsíc únor. A navíc vytvořil produkt “Brainmarket pro Ukrajinu”, což je jednoduše voucher v hodnotě 50 Kč, ke kterému Braimarket přihodí sám dalších 50 Kč ze svého a finální vybraná částka poputuje na konto Charity České republiky.

Dále BrainMarket přidává statusy s tipy na udržení mentálního zdraví zákazníků. 👏🏼

Goodie

Skvěle reagovalo i goodie.cz, které sice přímo nedělá konkrétní sbírku, ale snaží se pomoci na druhé straně. Myslí na své zákazníky, kteří mají často úzkostné stavy z momentální situace a snaží se jim poradit, jak je zažehnat.

Závěr

Každý e-shop toto téma uchopil svým způsobem. Někde se konají velice kreativní akce, vyrábí se celé kolekce na podporu Ukrajiny, posílá se část ze zisku… a jinde se zase snaží starat o duševní zdraví jejich zákazníků. Existuje ale i velká část e-shopů, které nechávají celou situaci bez reakce. Názory na reakce komerční sféry se totiž různí a často se může zákazníkům zdát, že se jen značky chtějí na tolik diskutovaném tématu přiživit. Důležité je si uvědomit, že všechny reakce či nereakce jsou v pořádku, pokud jsou v souladu s filozofií dané značky.

Summary
Ukrajina a reakce e-shopů
Article Name
Ukrajina a reakce e-shopů
Description
Informute se, jaké jsou reakce jednotlivých e-shopů na situaci na Ukrajině. ✅
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články