Zjistit více

Získáváme 300+ leadů měsíčně pro dealerství nových vozů Hyundai

Arrow
Domluvit konzultaci

Představení klienta

Hyundai Domanský je jedním z předních dealerství nových vozů Hyundai v České republice. V rámci svých dvou prémiových salonů ročně prodají více než 1200 vozů značky Hyundai. V rámci reklamního mixu využívají jak offline tak online marketing.

Photo
Photo
Photo
Photo

Úvod

Cíl:

Zajistit pro zkušený tým prodejců dostatečný přísun leadů, které budou moci proměnit v zákazníky.

Problém:

Automobilový průmysl je z pohledu marketingu poměrně velký oříšek. Především, když se jedná o dealerství. Nemůžete zde zapojit velké množství kreativy. Je třeba dodržovat zásady a nařízení importéra, který celou značku zaštiťuje na celostátní úrovni.

Velký problém je ale u dealerů vozů v atribuci a celkovém vyhodnocení dopadu marketingových kampaní. Nákupní rozhodování trvá v průměru 3 měsíce, a to od původní myšlenky až po nákup nového vozu. Je poměrně složité určit, kdy a jak se o vás zákazník dozvěděl a co stálo za jeho rozhodnutím.

Doposud lidé příliš nevyplňovali kontaktní formulář na webu, protože web není moc dobře optimalizovaný na konverze. Reálně kontaktní formulář vyplnilo maximálně několik desítek lidí měsíčně. V poměru s celkovou návštěvností webu je to opravdu nízké číslo a bavíme se o konverzním poměru v setinách až desetinách procent. Lidé více upřednostňují telefonní kontakt a nebo přijdou do salonu osobně.

Bohužel web dealerů musí být shodný s webem importéra, tudíž není možné docílit vyššího konverzního poměru svépomocí.

Jak získat více leadů, když není možné zasahovat do webu? A především jak zjistit, že jsou dané leady kvalitní a prodejci je proměňují v objednávky nových vozů?

Naše řešení

Naše řešení

Jako nejlepší řešení se nabízelo využít Facebook Lead Ads, reklamní formát od Facebooku na generování leadů. Lidé mají možnost vyplnit formulář přímo na Facebooku nebo Instagramu bez toho, aby dané platformy museli opustit. Navíc se formulář předvyplní automaticky dle kontaktních údajů, které má daný uživatel uvedený na Facebooku.

Facebook Lead Ads ale mají jedno velké úskalí – leady nejsou často relevantní a je z nich velký odpad. Facebook se snaží najít co největší množství uživatelů, kteří formulář vyplní, ale již nehledí na jejich relevanci a kvalitu.

Problém s kvalitou leadů jsme vyřešili tak, že všechny leady automaticky importujeme do Google Sheets. Následně zjišťujeme, jak relevantní leady jsou a jestli z nich vznikají objednávky. 

To je také poměrně komplikované, protože jak jsme psali výše, nákupní rozhodování v případě koupě nového vozu trvá v průměru 3 měsíce. Leady je tudíž třeba kontrolovat i několik měsíců zpětně a vyhodnocovat jejich relevanci.

Tento způsob kontroly leadů vyžaduje úzkou spolupráci mezi námi a klientem. Ta funguje na jedničku :). Díky úzké spolupráci jsme schopni kampaně optimalizovat a škálovat reklamy, které přinášejí nejvíce relevantní leady.

Dále jsme implementovali systém pro generování leadů přímo na webu a zvýšili jsme tak množství vygenerovaných leadů až 10x. Jejich vyhodnocování probíhá stejným způsobem jako v případě Facebook Lead Ads.

Facebook Lead Ads ale mají jedno velké úskalí – leady nejsou často relevantní a je z nich velký odpad. Facebook se snaží najít co největší množství uživatelů, kteří formulář vyplní, ale již nekouká na jejich relevanci a kvalitu.

Problém s kvalitou leadů jsme vyřešili tak, že všechny leady automaticky importujeme do Google Sheets a následně zjišťujeme, jak relevantní leady jsou a jestli z nich vznikají objednávky.

To je také poměrně komplikované, protože jak jsme psali výše, nákupní rozhodování v případě koupě nového vozu trvá v průměru 3 měsíce. Leady je tedy třeba kontrolovat i několik měsíců zpětně a vyhodnocovat jejich relevanci.

Tento způsob kontroly leadů vyžaduje úzkou spolupráci mezi námi a klientem. A ta funguje na jedničku :). Díky úzké spolupráci jsme schopni kampaně optimalizovat a škálovat reklamy, které přinášejí nejvíce relevantní leady.

Dále jsme implementovali systém pro generování leadů přímo na webu a zvýšili jsme tak množství vygenerovaných leadů až 10x. Jejich vyhodnocování probíhá stejným způsobem jako v případě Facebook Lead Ads.

Výsledek

01Více než 300 vygenerovaných leadů za měsíc

02Implementace systému na kontrolu leadů

03Až 11 prodaných vozů za měsíc

Vzhledem ke komplexnosti nákupního rozhodování nebudeme nikdy schopni
na 100% atribuovat všechny prodané vozy

15x

Navýšení leadů

10+

Prodaných vozů měsíčně

Jaké nástroje jsme použili