Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Pinterest je již nějakou dobu místo, kam si všichni rádi chodíme pro inspiraci ať už se jedná o vybavení pokojíčku, návrh tetování, rekonstrukci zahradní terasy, veganské recepty či o nejžhavější hity módy. A tak není divu, že je tato vizuální sociální síť, kam si lidé přichází plánovat budoucnost, globálně na vzestupu. Podle statistik bylo v České republice v březnu 2021 celkem 1.8 milionu aktivních měsíčních uživatelů a na Slovensku kolem 1 milionu. Zároveň jsou globálně 71 % uživatelů ženy.*

Pokud tedy vlastníte e-shop a ženy patří mezi vaši primární cílovou skupinu, může být tato sociální síť ideální volbou pro rozšíření vašeho marketingového mixu.

Výhody Pinterestu z pohledu Socials

1) Levná reklama oproti konkurenci 💸 

Díky relativně malému počtu inzerentů na Pinterestu, je reklama v porovnání s Facebook reklamou velmi levnou záležitostí. A toto tvrzení jsme si sami otestovali: U jednoho z našich klientů, který nabízí dětské zboží, se na Facebooku dlouhodobě pohybujeme na průměrném CPM 60 Kč. Na Pinterestu máme dlouhodobé CPM neuvěřitelných 8 Kč.

Reklama na Pinterestu skrývá potenciál. Příklad nízké průměrné ceny za 1000 zobrazení.:

Zdroj: www.pinterest.com

2) Další zdroj návštěvnosti 🌐

Oproti konkurenčnímu Instagramu, který také láká své uživatele na sdílení vizuálně pěkných fotek a videí, má Pinterest výhodu v možnosti prokliku z obsahu na konkrétní webovou stránku. Tudíž přihrává e-shopům, které mohou levně a jednoduše přivádět na své stránky nové zákazníky.

3) Možnost nahrání celého produktového katalogu 📥

Za další benefit považujeme možnost nahrání celého produktového feedu přímo do Pinterestu. To znamená, že placenou reklamou můžete přivádět relevantní zákazníky na váš web i když nebudete aktivně vytvářet nástěnky a tvořit jednotlivé piny (záložky).

4) Jen jedno specializované téma v nástěnce 🧐

Přidanou hodnotou taktéž vidíme v tématických kolekcích sloužící vždy individuálnímu tématu. Nemůže se tedy stát, že vám na zdi vyskočí fotka koťátka vaší nové sousedky, když hledáte inspiraci na vybavení vašeho obýváku. 😅

5) Pinterest láká vyšší cílové skupiny ✨

Pinterest si pravidelně vytváří interní globální výzkum a z toho nejaktuálnějšího vyplynulo, že až 45 % uživatelů tvoří právě vyšší příjmové skupiny. Pokud tedy prodáváte sortiment profilovaný právě na high-end zákazníky, Pinterest vám je určitě může pomoci oslovit.

Co potřebujete udělat před spuštěním reklam na Pinterestu?

Pokud jste se rozhodli dát Pinterestu šanci, pojďme si říct, co vše musíte nastavit před spuštěním reklam.

Vytvořte si Firemní účet

1) Na webové stránce www.pinterest.com si v prvé řadě vytvořte osobní účet kliknutím na tlačítko ,,Sign up” v pravém horním rohu. Zvolte si heslo a potvrďte. Zkontrolujte si e-mailovou schránku, do které vám přijde uvítací e-mail s výzvou k potvrzení e-mailu.

Zdroj: www.pinterest.com

2) Z osobního profilu nemůžete vytvářet sponzorované reklamy, proto musíte přejít na firemní profil. To uděláte tak, že si v pravém horním rohu rozbalíte roletku pomocí šipečky 🔽 a zvolíte možnost ,,Přejít na firemní”. V dalším kroku vám Pinterest nabídne souhrn toho, co přechod na firemní profil nabízí a potom klikněte na červené tlačítko ,,Převést účet”.

Zdroj: www.pinterest.com

Firemní profil nabízí mimo vytváření reklam na Pinterestu i další benefity, jako jsou například: jednoduchá analytika, informace o cílové skupině nebo možnost vytváření vlastních remarketingových publik.

3) Máte vytvořený firemní profil, přidejte si logo, vyplňte si informace o firmě a vyplňte fakturační údaje. V tento moment byste už mohli vytvářet reklamy, ale nemohli byste vyhodnocovat jejich úspěšnost – a to chceme! ☺️ Pro správné měření výkonu Pinterest reklam musíte na svůj web implementovat Pinterest kód, který měří konverze na vašich stránkách podobně jako Facebook Pixel.

Nainstalujte si Pinterest Tag a nastavte události

Stejně jako byste neměli investovat své peníze do Facebook reklamy bez správně nastaveného Facebook Pixelu, tak byste neměli investovat do Pinterestu bez tzv. Pinterest tagu.

Co to je Pinterest Tag?

👉🏻 Pinterest Tag je měřící kód, který je vložen do hlavičky zdrojového kódu webu za účelem měření jeho návštěvnosti a uskutečněných akcí. Příkladem takových událostí jsou Přidání do košíku (AddToCart) či dokončení objednávky (Purchase).

O tom, jak nastavit Pinterest Tag i jednotlivé události, jsme sepsali samostatný článek, který najdete na našem blogu.

Vyberte si vhodný cíl

V horním panelu zvolte ,,Reklamy” a ,,Vytvořit reklamu”.

Nyní vám Pinterest dá na výběr z několika cílů:

Zdroj: www.pinterest.com

1) Budování povědomí

Zde je vaším hlavním cílem, aby byl váš internetový obchod či značka co nejvíce vidět. Snažíte se zaujmout uživatele, kteří jsou relevantní vůči nabízenému sortimentu. Podle toho také budete hodnotit výsledky, jelikož neočekáváte od potenciálního zákazníka okamžitý nákup.

Budou vás primárně zajímat tyto (soft) metriky: dosah a počet zobrazení, frekvence a cena za 1000 zobrazení.

👉🏻 Doporučujeme pouze pro větší značky s větším rozpočtem.

2) Podpora zvažování

Jedná se o typickou kampaň pro podporu návštěvnosti e-shopu. Hlavním úkolem je přivést co nejvíce relevantních lidí na vaše stránky nebo vámi sdílený obsah.

Je to ideální způsob, jak propojit obsah s konkrétním produktem na e-shopu.

3) Získání konverzí

Kampaň za účelem získání konverzí využijete v případě, že chcete přímo prodávat produkty nebo například sbírat leady. Před spuštěním kampaně si ale musíte nastavit Pinterest Tag a konverzní události.

Vytvořte si první reklamu

Předpokládáme, že máte již na e-shopu implementovaný Pinterest Tag a konverzní události. Zvolíme si proto konverzní kampaň.

Nyní se konečně dostáváme k nastavení vaší první Pinterest reklamy.

1) Reklamu si pojmenujte

Zdroj: www.pinterest.com

2) Zvolte si rozpočet a plán doručování

Zdroj: www.pinterest.com

👉🏻 Pokud začínáte, zvolte si klidně menší rozpočet 50 až 100 Kč denně. Postupem času můžete rozpočet flexibilně upravovat podle dosažených výsledků.

Typ rozpočtu kampaně doporučujeme zvolit ,,denní” v případě, že chcete nastavit dlouhodobou kampaň. Možnost ,,Celé období” vám umožní vybrat si konkrétní termíny, což je ideální pro časově omezenou kampaň (například speciální valentýnská akce nebo třeba Black Friday).

Dále klikněte na ,,Pokračovat”.

3) Určete si strategii

Nyní se nacházíte v reklamní sadě, nebo-li v sekci podrobností o reklamní skupině. Jednoduše řečeno si zde vyspecifikujete konkrétní cílovou skupinu, na kterou budete cílit jednu či více reklam. Vpravo se vám zobrazuje ,,Velikost potenciálního publika”, což je odhad Pinterestu, kolik je v rámci vámi zvoleného okruhu aktivních měsíčních uživatelů.

Zdroj: www.pinterest.com

Výběr strategie je závislý na již nasbíraných datech.

První možnost ,,Znovu se spojte s uživateli” je remarketingová.

Můžete cílit na návštěvníky, kteří:

➡️ historicky přišli na váš web

➡️ reagovali na váš obsah na Pinterestu

➡️ již jsou vašimi zákazníky (potřebujete nahrát CSV soubor z počítače – POZOR na GDPR!)

Pokud ale s reklamou na Pinterestu začínáte, zvolíte druhou variantu ,,Najděte nové zákazníky”.

4) Specifikujte si, na koho budete cílit

Zdroj: www.pinterest.com

👉🏻 Zvolili jste si možnost cílení na nového zákazníka.

Přeskočte seznamy publik a přejděte na ,,Zájmy a klíčová slova”. Nyní si přidejte odvětví, na které chcete cílit. V našem případě se soustředíme na dámskou módu. Dále si přepněte na “Přidat klíčová slova” a vypište až 25 klíčových slov. Maximální počet slov není třeba dodržet – bohatě postačí 5 vysoce relevantních klíčových slov.

Vždy ale sledujte nabízenou velikost publika. Není to přesné, takže se na odhad nemůžete 100% spolehnout, ale alespoň máte představu, zdali není váš okruh příliš malý. V dalších krocích si projděte demografické údaje (věk zákazníků, lokalitu atd.).

Co nás bude zajímat je umístění – zde doporučujeme nechat zapnuté ,,Vše”.

Zdroj: www.pinterest.com

👉🏻 Jaký je rozdíl mezi ,,Procházet” a ,,Hledat”?

Při procházení Pinterest rozhraní jste si již jistě všimli, že překlad do češtiny značně pokulhává. Reklamy se v umístění ,,Procházet” zobrazí na domovské stránce a v umístění ,,Hledat” se reklama zobrazí ve výsledcích vyhledávání.

Zvolte si způsob optimalizace a doručování

V tomto kroku si vyberte na co chcete optimalizovat svou reklamu. Na výběr budete mít z nastavených konverzních událostí. Určitě bychom doporučili začít s optimalizací na nákupy a automatickým doručováním.

Zde platí klasické: testujte, testujte a testujte! 🤓

Zdroj: www.pinterest.com

Vytvořte si a zapněte reklamu

V této části si vyberete piny, které máte v plánu propagovat. Buď si vytvoříte zcela nový pin nebo využijete stávající nástěnku.

Pinterest nabízí široký výběr formátů reklam. Mezi nejrozšířenější patří statický formát, který sestává z jednoho obrázku. Dalším oblíbeným formátem patří typický carousel, který si uživatelé mohou postupně procházet. Pakliže je vaším cílem zaujmout a zvýšit povědomí o značce co nejvíce, vyzkoušejte efektivní video formát.

Ukázka rozhraní pro vytvoření vlastního pinu:

Zdroj: www.pinterest.com

Poslední krok je kliknutí na tlačítko ,,Spustit”.

Gratulujeme, právě jste si nastavili první reklamu na Pinterestu. 🥳

Přejeme hodně štěstí v dosahování výsledků. 🍀

Pár poznámek a doporučení na závěr

  • Algoritmus Pinterestu ve svém aukčním systému hodnotí celou řadu kritérií. Čím víc jich splníte, tím lépe se vašim pinům bude dařit. Tím prvním je jak jinak než vizuální stránka pinu, která musí být dobře čitelná hlavně na mobilu. Skvělé je také umístit nápisy přímo na obrázek, kdy dokážete rychleji předat myšlenku – ale dejte si pozor, nápis musí být dobře čitelný na telefonu. Další kritéria souvisí s reklamou, kdy se jedná například o výši bidu, engagement rate a míru proklikovosti (CTR).
  • Před spuštěním reklam opravdu vyplňte co nejvíc informací na profilu a také si vytvořte a alespoň 5 statických pinů. Pinterest se totiž zaměřuje a penalizuje podezřelé profily, které nemají vyplněné základní informační údaje nebo inzerují s prázdným profilem.
  • O tom, jak by měl ideálně vypadat pin si můžete přečíst povídání přímo od Pinterestu zde.
  • Pokud hledáte inspiraci pinů přímo pro váš byznys, vyhledejte si na Pinterestu ➡️ @pinstances 😎
  • Pokud se rozhodnete zvolit do reklamy rotující formát, doporučujeme využít 4 piny z 10 možných.
  • Na Pinterestu lidé nevyhledávají značky! Pamatujte na to při volbě klíčových slov, kdy se vám nevyplatí zahrnovat brandové názvy.
  • Pinterest není last click platforma. Uživatelé Pinterestu nechodí na tuto síť primárně nakupovat, ale vyhledávat inspiraci z témat Home, Fashion, Beauty či Food. Vezměte tento fakt v potaz při vyhodnocování kampaní.

*Pinterest reportuje čísla v poslední veřejné zprávy o MAU (měsíční aktivní uživatelé) vydané v březnu 2021. Skutečná čísla budou pravděpodobně vyšší.

Summary
Pinterest: Jak nastavit první reklamu a co je třeba vědět před spuštěním?
Article Name
Pinterest: Jak nastavit první reklamu a co je třeba vědět před spuštěním?
Description
Pinterest je na vzestupu a může být prospěšný pro váš byznys. Co takhle používat Pinterest pro firemní účely a zkusit reklamu na něm?
Author
Publisher Name
Socials.cz
Publisher Logo

Související články