Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

E-commerce vládne světu a ze sociální sítě Instagram se tak pomalu stává obrovský e-shop, ve kterém naleznete téměř cokoliv. Někdo tuto možnost vítá, jiný si stěžuje, že to “není to, co to bývalo”. Ať na to máte názor jakýkoliv, Instagram se snaží monetizovat vše, co jde. Firmy tuto možnost zajisté vítají, tak pojďme zjistit, jak Instagram Shop využít na maximum.

Jak to celé vzniklo?

Ze dne na den na Facebooku i Instagramu přibývají nové funkce. Nakupování přes Instagram, možnost objednání si jídla přímo z restaurace nebo také dárkové poukázky? Jak to? Dle vyjádření Instagramu se jedná o reakci na celosvětovou pandemii COVID-19. Tímto způsobem chce Instagram pomoci malým podnikatelům. Věří, že díky této možnosti usnadní (nejen) vánoční nákupy uživatelům, kteří tak nemusí složitě vyhledávat různé produkty na internetu.

I malé a střední podniky se více a více přesouvají do on-line prostředí a tato nová funkce určitě napomůže k jednoduššímu přesunu.

Je důležité zmínit, že tato funkce není novinkou roku 2020. Označit určitý produkt cenovkou je možné již od minulého roku.

Proč používat Instagram Shopping

  • Jednoduše se dostanete k novému okruhu uživatelů.

Během noci váš produkt může obletět celý svět. Zní to trochu utopicky, ale bezesporu se vám otevřou dveře k novým uživatelům, kteří o vašich produktech neměli dříve tušení.

  • Ve feedu uživatel jasně vidí, co si může koupit.

Daný příspěvek si může uložit a poté se k danému produktu vrátit. Uživatel nemusí klikat na e-shop a daný výrobek složitě znovu vyhledávat.

  • Ušetříte si spoustu času.

Kolikrát se vám stalo, že se vás uživatel zeptal: “A kolik stojí tento produkt?” Tato otázka se určitě pravidelně objevuje v DMs, v komentářích i v e-mailové schránce.

  • Vaše firma působí transparentně.

Pokud si stojíte za svými produkty, proč je neukázat v celé své kráse i s cenovkou tak, jak by tomu bylo v obchodě?

  • Jednodušší, rychlejší a uživatelsky příjemnější proces celého nakupování

Už žádné zdlouhavé hledání na stránkách. Daný produkt si uživatel může zakoupit během 4 kliknutí.

  • Instagram zná “své lidi”

Propracovaný algoritmus nás zná. Ví, které příspěvky různé uživatele zaujmou, které lajkují a u kterých tráví více času. Tím pádem dokáže jednodušeji vytipovat, které produkty se budou líbit uživateli X a které se naopak budou líbit uživateli Y. Což pro firmy znamená jediné: větší míra konverzního poměru.

Co musíte splňovat, abyste mohli přidávat produkty na Instagram?

  • Zkontrolujte, zda je vaše firma nachází na seznamu podporovaných zemí. Česká republika na tomto seznamu figuruje, pokud ovšem máte sídlo v jiné zemi, můžete se přesvědčit zde
  • Seznamte se s dalšími požadavky
  • Instagram podporuje prodej pouze fyzických předmětů
  • Váš instagramový profil musí být propojen s Business Managerem
  • Musíte mít nastavený firemní profil na Instagramu
  • Máte nejaktuálnější verzi Instagramu
  • Facebooková stránka je propojena s vaším businessovým profilem na Instagramu.

Klik, toto si chci pořídit!

Všimli jste si této ikonky?

Uživatelé si jednoduše mohou ukládat produkty, které je zaujaly. Žádné screenshoty, které zapadnou v galerii ani složité ukládání jednotlivých linků v prohlížeči. Jedno kliknutí a daný produkt (funguje i na příspěvky) putuje do Wishlist složky, ke které se může kdykoliv vrátit.

instagram nakupy 1

Prodáváme na Instagramu krok za krokem

Krok č. 1

Otevřete si Business Manager a vytvořte si nový katalog, ve kterém budete prodávat vaše produkty.

instagram nakupy 2

Krok č. 2

Začínáme. Zobrazí se vám toto rozhraní.

instagram nakupy 3

Krok č. 3

Vytvořte si obchod. Business Manager vás intuitivně navede. Vy se musíte rozhodnout, jakým způsobem obchod bude uskutečněn. Na výběr máte hned ze tří možností.

  • Uživatel bude přesměrován na váš web, kde transakci dokončí
  • Obchod uskuteční přímo na dané sociální síti
  • Uskutečnění nákupu přes zprávy – zákazníkovi se otevře Messenger, Instagram Direct nebo WhatsApp.
instagram nakupy 4

Krok č. 4

Vybere si, z jakého prodejního kanálu chcete prodávat. Připojíte obchod k firmě a vyberete si prodejní kanály, ze kterých bude prodej uskutečněn. Zároveň si nastavíte firemní e-mailovou adresu.

instagram nakupy 5

Krok č. 5

Přidáváme produkty! Nastavíte si, které produkty budou přidány do katalog.

instagram nakupy 6

Krok č. 6

Poté předložíte váš virtuální obchod ke kontrole. Toto trvá v řádech několika dnů. Často se stane, že daný katalog není schválen z důvodu neověřené domény. Pokud této situaci chcete předejít, doporučujeme doménu ověřit ještě před tím, než se pustíte do nastavování katalogů.

instagram nakupy 7

Nastavení v Business Manageru bychom měli. Teď se přesuneme na Instagram. Jakmile je váš účet schválen, můžete si na Instagramu zapnout funkci “Nákupy”.

  • Navštivte businessový profil a klikněte na pravý horní roh.
  • V menu vyberte Nastavení → Firma → Nákupy
  • Poté si vyberete katalog, který jsme vytvořili v Business Manageru. Tímto způsobem propojíte Katalog s firemním účtem.
  • Tadá, nyní jen klikněte na “Hotovo”

To nejhorší máme za sebou, nyní už jen vesele označovat produkty, které chcete přidávat. Jakmile budete přidávat fotku do feedu, postupujte klasicky tak, jak jste zvyklí.

Přidejte fotografii, upravte ji dle libosti, napište popisek, přidejte hashtagy a lokaci. A nově můžete také označit produkt.

Nyní máte novou možnost: “Přidat produkt“. Pokud zde tuto možnost nemáte, ačkoliv jste splnili všechny zmíněné kroky, vytvořený katalog v Business Manageru nebyl zatím schválen.

Klikněte na toto tlačítko a z katalogu můžete vybrat, o jaký produkt se jedná. Jakmile post publikujete, uživatelé budou moci nakupovat skrze přidanou cenovku.

TIPY: Jak využít Instagram Shopping na maximum

1) Využívejte carousel posty

Carousel posty jsou typy postů, které obsahují více obrázků (v našem případě se bude pravděpodobně jednat o produkty). Díky této možnosti můžete přidat až 20 produktů v rámci jednoho příspěvku. Uživatel si velmi jednoduše může prolistovat galerii s produkty tak, aby vše hezky ladilo ve feedu.

instagram nakupy 8

2) Označujte produkty ve Stories

Ano, i to lze. Značky využívájí Stories ke zviditelnění a propagaci produktů a uživatelé tuto možnost vítají. Pro někoho může být novinkou fakt, že i přes Instagram Stories je možné nakupovat. Podobně jako ve feedu můžete přidat “samolepku”, díky které uživatel uvidí, o jaký produkt se jedná. Po kliknutí na odkaz si daný produkt může zakoupit.

Úžasnou zprávou je to, že tato funkce je zpřístupněna všem, kteří mají businessový profil! Mnoho menších, lokálních firem stále nedosáhlo na hranici 10 000 sledujích a nemohou tak využívat funkci “Potáhni nahoru”, která funguje jako odkaz. Samolepka je skvělá (né-li lepší) možnost, jak ukázat produkt v akci i s odkazem na nákup.

Instagram přidává možnost nákupu všude, kde to jen jde. Samotná aktualizace napovídá, že se možná v budoucnu dočkáme dalšího rozšíření. Jak? Kam? To nevíme, ale třeba nás tato sociální síť opět překvapí a vymyslí pro své uživatele zase něco nového.

Shrnutí

Ač se na první pohled může zdát samotné nastavení označování produktů složité, věřte, že se to vyplatí. Na začátku investujete pár hodin svého času, který se vrátí zpět v okamžiku, kdy na vás narazí nový uživatel a skrze pár kliknutí si objedná váš produkt. Pro uživatele se jedná o obrovské ulehčení. Zároveň vidíme, že se Instagram snaží možnost nákupu přidat všude, kde je to možné. I z tohoto hlediska doporučujeme jít s trendem a “Instagram shopping” si nastavit co nejdříve.

Potřebujete pomoci s nastavením nákupů na Instagramu? Napište nám a rádi vám pomůžeme!

Summary
Nákupy na Instagramu: Jak a proč je  používat
Article Name
Nákupy na Instagramu: Jak a proč je používat
Description
E-commerce vládne světu a ze sociální sítě Instagram se tak pomalu stává obrovský e-shop, ve kterém naleznete téměř cokoliv. Někdo tuto možnost vítá, jiný si stěžuje, že to "není to, co to bývalo". Ať na to máte názor jakýkoliv, Instagram se snaží monetizovat vše, co jde. Firmy tuto možnost zajisté vítají, tak pojďme zjistit, jak Instagram Shop využít na maximum.
Author
Publisher Name
Socials.cz
Publisher Logo

Související články