Preloader logo Preloader logo
Cz En
Služby & Ceník Případové studie Volné pozice 📖 Vzdělávání Dropdown Kontakt Logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Ať už váš e-shop nabízí oblečení, šperky, luxusní bonboniéry, doplňky do domácnosti nebo cokoliv jiného, máme pro vás jeden tip pro měsíc únor – nenechte si utéct valentýnské akce! Jedná se o období, kdy jsou lidé zvyklí nakupovat, a to ať už jsou zadaní nebo single.

Ptáte se, jak ze svátku zamilovaných vytěžit maximum? Tak to se pohodlně usaďte a jdeme na to.

Valentýn je v ČR čím dál tím víc populární

Průzkumy ukázaly, že Valentýna slaví zhruba 25 % Čechů nad 15 let, což je pro každý e-shop poměrně dost potenciálních kupců. A dobrá zpráva je, že se toto číslo každý rok mírně zvedá. Průměrná částka vydaná za valentýnský dárek je u žen 600 Kč a u mužů 750 Kč. Je přirozené, že největší poptávka je po klasických dárkových předmětech jako jsou květiny, přáníčka, sladkosti, šperky, svíčky, spodní prádlo a parfémy. Frčí ale i zážitky, jako jsou pobyty v zahraničí i v tuzemsku nebo třeba vyhlídkové lety.

Období valentýnských nákupů je pro internetové obchody nejsilnější zhruba od konce ledna a reklamy se postupně spouštějí obvykle od 20.1. Je to hlavně proto, protože doručení z e-shopu chvilku trvá a je tedy třeba zákazníky na valentýnské akce připravit.

Vytvořte lákavou nabídku

Při plánování valentýnské kampaně myslete na to, aby byla nabídka pro zákazníka dostatečně lákavá. Koukněte se na data z loňských let, jaké zboží se prodávalo a jaké druhy reklam a kampaní fungovaly. Berte v úvahu momentální trendy a zároveň propagujte produkty, které jsou na vašem e-shopu nejprodávanější, to je totiž jistota.

V poslední době frčí i valentýnský průvodce, kdy “uděláte práci za zákazníka” a valentýnské dárky shromáždíte do jedné kategorie. Oblíbené jsou také valentýnské výprodeje, kde se můžete zbavit věcí, které vám leží na skladě. Slevy totiž fungují na českém trhu vždy a spolehlivě. Stejně spolehlivě funguje i slovíčko ZDARMA. K nákupu můžete přihodit třeba nějaký dárek nebo poskytnout populární dárkové balení bez poplatku.

Co se týče komunikace, je důležité říci zákazníkům, do kdy si mohou objednávat balíčky, aby jim zboží přišlo včas. Můžete pro to použít třeba e-mailingu, kde poskytnete kompletní informace o vaší valentýnské nabídce. Zároveň dejte vědět o vašich akcích lidem na sociálních sítích a v neposlední řadě podpořte včas svou kampaň výkonnostní reklamou. Zákazníci pak těžko odolají.

Proč využít Valentýna, i když váš e-shop nenabízí tradiční “valentýnské zboží”?

Pokud na vašem e-shopu neprodáváte sladkosti, kvítí nebo šperky, tak nezoufejte! Jak jsme již zmiňovali v úvodu – jde o svátek, kdy jsou lidé připraveni na různé zvýhodněné nabídky. Nehledě na to, jaký je jejich status (zadaný/nezadaný). Uvedeme si to na dvou příkladech z pohledu zákazníka.

Příklad 1: Představte si, že chcete koupit své polovičce něco neobvyklého. Zkrátka dárek, který nedostane každý druhý, ale nemáte nápad nebo čas to vymýšlet. V tento moment stačí, aby e-shop nabídl nápaditou kombinaci produktů, dostal informaci o jeho nabídce ke správnému člověku a ejhle, získáváte nového zákazníka.

Příklad 2: A nebo si představte, že jste během tohoto svátku plného srdíčkových marketingových kampaní nezadaný, z valentýnských akcí je vám tak akorát na nic a najednou přijde někdo, kdo vám nápaditě a vtipně nabídne svůj produkt výhodněji a s vtipem. Produkt, který s Valentýnem sice úplně nesouvisí, ale svým nasměrováním dokonale padne. A vy s nadšením kupujete a odnášíte si dobrý pocit.

Abychom vám to trochu lépe přiblížili, ukážeme si takové situace na dvou praktických příkladech.

Netradiční valentýnské kampaně mají zelenou!

Značka LARQ provozuje e-shop, který prodává láhve na vodu. A láhev na vodu rozhodně není něco, co by byl úplně tradiční valentýnský předmět. Ale markeťáci v LARQ vzali Valentýna po svém a dokázali z něj vytěžit maximum. Udělali speciální nabídku 2 kusů láhví za zvýhodněnou cenu a odprezentovali to jako láhve pro páry. Jednoduché, originální a účelné!

Naopak kampaň pro singles si připravila letecká společnost Ryanair, která vtipně poukázala na to, že i když jste sami, tak na Valentýna můžete mít své skvělé plány. A nabídla jim zlevněné lety. Geniální! Na video, které ke kampani Ryanair připravil, se můžete podívat zde: 

Závěr

Valentýnským kampaním se meze nekladou. Ať už prodáváte klasické valentýnské zboží nebo něco méně obvyklého, vždy se dá najít cesta, jak z tohoto svátku profitovat. Stačí jen vymyslet nápaditou marketingovou kampaň, dát o ní vědět lidem, nasadit reklamu a odměna v podobě četných objednávek se s velkou pravděpodobností dostaví.

Související články

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz