Příprava PPC kampaní na třídenní výprodej vyžaduje důkladné plánování a nastavení.
V Socials je příprava kampaní na výprodej rutinní záležitostí. Jelikož juniorní PPC specialisté nemusí mít dostatečné zkušenosti s výprodeji, rozhodli jsme se sepsat tento článek a podělit se o naše osvědčené postupy a tipy, které vám mohou pomoci dosáhnout lepších výsledků.
Kdo je připraven není překvapen
Před výprodejem je nezbytné mít jasně definovaný sortiment, výši slevy a zda budeme používat slevové kupóny. Dále je také potřeba domluvit přesné datum a časový rozsah výprodeje. Čím více informací má PPC specialista, tím lépe může kampaně nastavit a vytěžit z nich maximum..
- Produkty / Kategorie / Značky
- Výše slevy a další podmínky: Např. „při nákupu od…“
- Termíny výprodeje: Jasně definovaná data nám umožní přesně načasovat spuštění a ukončení kampaní.
- Slevový kupón: Zahrneme jej do kreativ a reklamních textů
- Tip: Místo slevového kupónu můžete snížit cenu přímo na vašem webu. Vaše produkty se poté budou v inzerci zobrazovat se štítkem akce a přeškrtnout cenou, což může být pro potencionální zákazníky atraktivnější a vám se může zvýšit CTR (Míra prokliku) z Google nákupů..
Příprava kreativ
Při třídenním výprodeji je klíčové mít připravené poutavé reklamní kreativy, které musí jasně komunikovat výprodej a motivovat uživatele k okamžité akci. Připravíme si různé formáty kreativ, abychom mohli využít všechny dostupné reklamní plochy.
- Statické bannery a podklady pro responzivní bannery: Pokud máme dostatek času na přípravu statických bannerů, připravíme si osvědčené rozměry. Ke statickým bannerům využijeme i grafické podklady pro responzivní bannery, které nám pomohou zobrazovat se na větším množství reklamních ploch.
- Podklady do PMax kampaní: Pro kampaně Performance Max, můžeme využít výše zmíněné statické bannery i podklady pro responzivní bannery.
- Video reklamy: Pokud je to možné, zahrnujeme i video reklamy.
Nastavení kampaní
Nastavení kampaní je klíčové pro úspěšné výsledky. Na základě informací o výprodeji a připravených kreativ přizpůsobujeme kampaně tak, aby efektivně oslovily cílovou skupinu a přinesly požadované výsledky.
Rozšíření kampaní
Rozšíření kampaní doplňují stávající reklamy o další informace. Tento formát je ideální pro komunikaci jakékoliv akce.
Doporučujeme vytvořit rozšíření o propagaci a podstránky, kde budou akce a slevy jasně komunikovány.
- Rozšíření o propagaci: Tyto rozšíření informují o konkrétních akcích a mohou být aplikována na úrovni celého účtu nebo specifických kampaní.
- Rozšíření o podstránky: Pomocí rozšíření o podstránky můžeme nasměrovat uživatele na specifické stránky výprodeje, což zvyšuje šanci na konverzi.
Remarketingové a display kampaně
Remarketing je důležitá součást reklamních účtů a u výprodeje to platí dvojnásob. Umožní nám znovu oslovit návštěvníky webu pomocí responzivních či statických bannerů.
V rámci propagace akce můžeme také vyzkoušet display kampaně cílené na zájmy, což pomůže rozšířit zásah.
- Automatizované spuštění a pozastavení: Doporučujeme nastavit datum spuštění a pozastavení kampaní. Zajistíme si tak spuštění a pozastavení kampaní v době trvání výprodeje.
- Vlastní seznamy a publika: Pro sortiment, který se nakupuje opakovaně, jako jsou granule nebo doplňky stravy, využíváme vlastní seznamy zákazníků (při využití vlastních seznamů se ujistěte že máte odsouhlasené GDPR) a dlouhodobá remarketingová publika “nakoupili”. Efektivně tak zacílíme naše zákazníky, které může sleva zajímat nejvíce.
Kampaně ve vyhledávání
Kampaně ve vyhledávání nám také umožňují efektivne komunikovat náš výprodej.
- Úpravy reklamních textů: Zahrnujeme výprodej do nadpisů reklam, které můžeme přišpendlit na druhou pozici a zajistit si tak jeho zobrazení. Další možností je využítí automatického odpočtu do konce akce.
- Kontrola rozpočtů a strategií nabídek: Dbáme na to, aby nastavené rozpočty byly dostatečné vysoké a kampaně nebyly během akce omezeny. Sledujeme a optimalizujeme strategie nabídek pro co nejlepší výkon.
- Tip: Kampaně si zkontrolujte nejpozději 24 hodin po spuštění. Zjistěte zda vše běží a neudělali jste žádnou chybu v nastavení. Pokud máte pevný rozpočet, zkontrolujte si průběžný výkon kampaní. Pokud jste ale limitováni pouze PNO, hlídejte si výkon, zvyšujte rozpočty nebo je přesouvejte od nevýkonných kampaní k výkonným.
Performance Max kampaně
U kampaní typu PMax můžeme vytvořit samostatnou skupinu podkladů, kde budeme výprodej komunikovat v textech a grafických podkladech. Tím zajistíme, že reklamy budou relevantní a zacílené na produkty ve slevě.
- Produktová skupina: Omezíme produktovou skupinu na produkty, kterých se akce týká, abychom maximalizovali relevanci reklamy. Produkty si také můžeme oštítkovat.
Sezónní úpravy nabídek
Sezónní úpravy nabídek jsou důležitým nástrojem pro zajištění maximální efektivity kampaní během výprodeje. Umožní nám dát impuls kampaním, že v daném časovém období se očekává nárůst konverzního poměru.
- Nastavení sezónních úprav: Zvolíme období, ve kterém akce proběhne, a nastavíme očekávaný zvýšený konverzní poměr. Ideální je vycházet z historických dat, kdy podobná akce probíhala v minulosti.
Kontrola po ukončení akce
Po ukončení akce si nezapomeňte zkontrolovat automatické vypnutí kampaní a kreativ a udělejte si vyhodnocení.
Nezapomeňte také na e-shop!
Informujte návštěvníky o výprodeji v e-shopu
Důležitou součástí výprodejů, je jejich komunikace přímo na vašem e-shopů. Nezapomeňte uživatele informovat ohledně výprodeje pomocí bannerů na homepage. Zvýrazněte kategorii, nebo produkty, které jsou ve slevě.
Pokud využíváte slevové kódy, můžete uživatele upozornit lištou, která se bude zobrazovat na všech stránkách webu. Pokud má slevový kód nějakou podmínku, nezapomeňte uživatele informovat (např. Sleva od 300 Kč, Sleva na kočárky).
Nezapomeňte i na další kanály
Pro získání maximálních tržeb výprodeje je vhodné kromě PPC kampaní využít i další marketingové kanály.
Meta Ads
Využijte cílenou reklamu na platformách Meta (Facebook, Instagram) k oslovení širšího publika. Vytvořte specifické kampaně, které zdůrazní slevy a výhodné nabídky.
Publikování příspěvků na sociální sítě
Informujte své sledující na sociálních sítí, pomocí příspěvků a stories. Jedná se o publikum, které váš produkt zajímá, a sleva je může přesvědčit k nákupu.
E-mailing
Připravte personalizovaný e-mailing, který osloví stávající zákazníky a upozorní je na nadcházející výprodej. Pokud nabízíte sortiment, který se nakupuje opakovaně, máte zde velkou šanci na úspěch.
Influenceři
Spolupracujte s influencery, kteří mohou akci propagovat svému publiku a zvýšit povědomí o výprodeji a vaši značce. Při výběru zvažte cílové publikum influencera.
Shrnutí
Příprava PPC kampaní na výprodej vyžaduje důkladné plánování. Klíčové je přesné definování sortimentu, výše slev a termínů akce tak, aby bylo možné efektivně nastavit kampaně. Kreativy by měly jasně komunikovat výprodej, využijte statické i responzivní bannery, video reklamy a upravte si produktové skupiny v kampani PMax.
V průběhu konání akce si kontrolujte rozpočty, upravujte strategie nabídek, taky by jste dosahovali vašich požadovaných cílů.
Po ukončení akce si nezapomeňte zkontrolovat automatické vypnutí kampaní, kreativ a udělejte si vyhodnocení.