O Glamstore
Majitelka Míša Z. již 9 let úspěšně provozuje obchod v Čáslavi, kde nabízí módu pro ženy všech velikostí. Její motto zní: Velikost nehraje roli!
E-shop si původně založila jen jako doplněk ke kamenné prodejně, ale s postupem času se začala více zaměřovat na online prodej.
Přes počáteční úspěchy se však v Meta Ads dostala do situace, kdy jí placená reklama nepřinášela konzistentní výsledky, což vedlo k frustraci:
„Tak nějak se v reklamách plácám. Jeden týden jsou výsledky skvělé, druhý týden propad. Ráda bych konečně měla fungující e-shop s reklamou, která dává smysl,“ uvedla majitelka ve své poptávce.
Naším prvním úkolem bylo přinést do kampaní na Facebooku stabilitu a zlepšit jejich výkonnost. Primárně jsme ale potřebovali s Míšou vyladit celkovou strategii e-shopu.
S čím klientka potřebovala pomoci?
Cíl: ✅ Dosáhnout PNO do 20 % na celém e-shopu a zajistit, aby reklama na Facebooku a Instagramu generovala stabilní, konzistentní výsledky.
Problém: Výrazné výkyvy ve výkonnosti kampaní na Meta Ads komplikovaly plánování zásob a růst e-shopu.
A nyní si řekneme… Jak jsme na to šli
🚀 Rozjíždíme spolupráci
Když jsme přebírali správu účtu, provedli jsme několik klíčových úprav, abychom zajistili optimální nastavení kampaní a zvýšili jejich efektivitu.
👉🏻 Zablokované produkty: Některé produkty byly zablokovány kvůli chybějícím popisům, což znamenalo, že se nemohly zobrazovat v katalogových reklamách. Pomocí nástroje Mergado jsme vylepšili produktový feed a zajistili, že všechny produkty splňují požadavky pro reklamy.
👉🏻 Úprava feedu: Z katalogového feedu jsme odstranili produkty s nízkou marží, abychom se zaměřili na ty, které přinášejí vyšší zisk a větší prodejní potenciál.
👉🏻 Kontrola nastavení Google Analytics 4: Náš specialista na analytiku, Honza Březovský, provedl podrobnou revizi nastavení GA4 a připravil přehledy v Looker Studiu, což umožnilo lepší přehled nad výkonem e-shopu a reklam.
👉🏻 Odstranění duplicitních značek: Na e-shopu jsme identifikovali a odstranili duplicitní značky, které mohly dělat zbytečnou neplechu.
Spravujeme Meta Ads 🤩
Plán do začátku byl jasný: dát reklamnímu účtu strukturu a řád, ale zároveň nespěchat.
Úpravy v účtu jsme si rozdělili do několika fází, abychom mohli postupovat promyšleně a s jasným cílem.
Navíc bylo zapotřebí podat klientce pomocnou ruku i jinde, ale o tom později. 💡
1️⃣ První fáze:
👉🏻 Aktivujeme chybějící dynamický remarketing.
👉🏻 Spouštíme Advantage+ kampaň s video formáty a příspěvky.
👉🏻 Současně testujeme akviziční Advantage+ kampaně s katalogovkami. Již s upraveným feedem! 😉
2️⃣ Druhá fáze:
👉🏻 Zapínáme klasickou DABA kampaň.
👉🏻 Testujeme reengagement kampaně s různými formáty reklam, abychom zjistili, jaké kombinace fungují nejlépe.
Rychle se učíme & videa jsou klíčem
Na začátku máme v plánu testovat, ale i přesto není čas ztrácet čas!
Každou korunu chceme proměnit v zisk a zajistit stabilní výkon.
💡 Po několika dnech vidíme, že Meta Ads fungují nejlépe na videích a propagovaných příspěvcích. To nás nepřekvapuje!
Proč? Kvůli specifickým potřebám a obavám zákaznic byly katalogové reklamy nedostačující. Tyto obavy skvěle odbourává majitelka Míša spolu s modelkami ve videích a reálných příspěvcích, čímž zvyšuje důvěru k nákupu. ✅
📍 Znovu se ukázalo, že zaprvé nelze aplikovat stejné postupy pro všechny účty, protože každý e-shop je specifický. A za druhé, že je opravdu potřeba znát svou zákaznici. 🤓
Byznys poradenství & pomáháme s e-shopem
Spolupráce zahrnuje nejen správu výkonu kampaní, ale i optimalizaci e-shopu pro dlouhodobou udržitelnost a růst.
➡️ Odstraňujeme plošnou slevu 15 %: Sleva zbytečně snižovala marži, proto jsme ji po konzultaci odstranili a pomohli nastavit efektivnější způsoby zvýšení výkonu bez plošných slev.
➡️ Řešíme nízkou skladovost: Bohužel bestseller produkty rychle mizely ze skladu, což omezovalo výkon reklam. Tento problém se potvrdil po spuštění kampaní, kdy musely být pozastaveny reklamy kvůli vyprodaným oblíbeným produktům.
➡️ Měníme přístup ke skladovosti: Majitelka si neuvědomovala důležitost stálé dostupnosti bestsellerů. Vysvětlili jsme jí, že zákazníci očekávají dostupnost oblíbených produktů, což jí pomohlo lépe plánovat skladové zásoby.
➡️ Koukáme dopředu: Dříve majitelka nesledovala prodejní data. Díky našemu reportingu v Looker Studiu nyní můžeme sledovat trendy a efektivněji s klientkou plánovat doskladnění oblečení na e-shop.
➡️ Pravidelně vylepšujeme e-shop: Každý týden identifikujeme oblasti ke zlepšení, jako například nefunkční videa nebo nezavírací lišty s recenzemi na produktových stránkách.
Výsledky po 4 měsících spolupráce
Proaktivní přístup paní majitelky a chuť aktivně zlepšovat svůj byznys přinesly následující zlepšení:
1️⃣ Nárůst obratu e-shopu o 32 % při PNO 16,62 % hned první měsíc od spuštění kampaní Zdá se vám to nic moc? I když se toto číslo může zdát nízké, po domluvě s klientkou jsme zvolili udržitelný růst, abychom zajistili, že bude schopna efektivně naskladňovat nové produkty a udržet kvalitu služeb.
2️⃣ Září přineslo nejvyšší obrat v historii e-shopu Díky naší společné práci jsme v září oproti prvnímu měsíci spolupráce dokázali navýšit obrat ještě o necelých 9 %, zatímco průměrná hodnota objednávky vzrostla o 18,6 %. 👍
3️⃣ Plánujeme dopředu! Během srpna se již začínáme připravovat na podzimní sezónu, kdy se očekává zvýšený zájem o sezónní oblečení.
A co na spolupráci zatím říká klientka?
Recenze od klientky:
K minulosti nevzhlížíme, raději koukáme dál 🚀
👉🏻 Na hlavní sezónu vyzkoušíme spustit reklamu na Googlu a Skliku.
👉🏻 Chystáme speciální nabídky na Vánoce.
👉🏻 Konzultujeme rozšíření marketingového mixu o e-mailing.
👉🏻 Pro klientku chystáme navíc dárkové poukazy, které jí chyběly.
Co si z toho odnést pro váš e-shop?
- Sledujte trendy a skladovost
Výkon online reklamy závisí na nabídce. Prodáváte-li sortiment, u kterého dopředu nevíte, zdali bude u zákazníků populární, bezpodmínečně musíte sledovat počty prodejů. Naskladníte určitý počet, sledujete prodeje a flexibilně doskladňujete bestsellery. Sledujte přehled pomocí Google Analytics 4 nebo dat z administrace. - Sledujte konkurenci a poznejte zákazníka svého
To, že konkurenci funguje určitá reklama, ještě neznamená, že byste ji měli kopírovat. Testujte různé formáty reklam a dávejte přednost těm, které přináší výsledky. A hlavně mluvte se svými zákazníky – potřebujete znát, jaké mají potřeby a co je trápí. - Máte-li produkt, který musíte vysvětlit, natáčejte videa
Vysvětlující videa nebo ukázky produktu mohou zásadně zvýšit důvěru zákazníků a zlepšit výkon reklam. Ukažte produkt v praxi, jako to udělala majitelka našeho e-shopu se svými modelkami. - Nebojte se změnit strategii v průběhu kampaní
Když se něco neosvědčí, je důležité se přizpůsobit. Pravidelně vyhodnocujte výsledky kampaní a buďte připraveni přepnout na jiný formát nebo strategii, která bude lépe fungovat. - Efektivní správa slev a akcí je klíčová
Zvažte, zda plošné slevy opravdu potřebujete. Někdy je lepší se zaměřit na zlepšení nabídky a zvýšení kvality služeb než na plošné slevy, které mohou zbytečně snižovat marže.
Na projektu pracují
- Radka Hrejzková – Project Manager & Meta Ads Specialist
- Dan Sedláček – PPC Specialist & Analytic
- Ivana Šimková – Graphic Designer