Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Přemýšlíte, zda rozšířit pole vaší působnosti na sociálních sítích a jednou z možností je platforma Pinterest? Pinterest je sociální síť, kde naleznete nepřeberné množství inspirace, krásných věcí a nápady, které by vás mohli posunout vpřed. Ale najde se této sociální síti místo i pro váš produkt?

Abychom si udělali lepší představu, co od této sociální sítě můžeme očekávat, pojďme se podívat na Pinterest v číslech.

  • 89 % uživatelů používá Pinterest k zakoupení věcí, které je inspirují
  • 98 %uživatelů uvádí, že vyzkoušeli nové nápady, které našli na Pinterestu
  • 85 % amerických uživatelů, kteří Pinterest používají každý týden, učinilo nákup na základě pinů z nástěnek značek
  • Každý měsíc Pinterest využívá 442 milionů aktivních uživatelů po celém světě
  • 70 % uživatelů tvoří ženy

A jak je na tom Česká republika? K minulému roku Pinterest registroval více než 1 210 000 aktivních uživatelů měsíčně. Oproti zbytku světa, u nás tvoří ženy ještě maličko vyšší podíl a to rovnou 73 %. A jaký obsah Češi (nebo bychom měli spíše říct Češky) na Pinterestu vyhledávají? Nejvíce ženy zajímají následující oblasti:

  • Umění
  • Zábava
  • Řemesla
  • DIY (vyrob si sám)
  • Architektura
  • Výzdoba domácnosti

Pokud vás zajímá, zda vytvářet obsah, který bude mobile-friendly nebo web-friendly, můžeme vám říct jediné. Nemusíte to (naštěstí) řešit. Data nám ukazují, že uživatelé využívají Pinterest na webu i v aplikaci téměř identiticky.

Proč některé značky figurují na Pinterestu a jiné nikoliv?

Jsme zvyklí, že Facebook i Instagram nás zahlcuje reklamou a téměř všechny značky a firmy zde již jsou. Na sítích mají aktivní profil, kde komunikují se zákazníky a tvoří pro ně relevantní obsah. Proč tyto značky nejsou i na Pinterestu? A měly by vůbec být na této platformě?

Nejprve si musíme ujasnit, jaký účel by tato sociální síť měla plnit. Pinterest je platforma, která byla vytvořena k tomu, aby se lidé vzájemně inspirovali a získávali tak nové nápady. Pinterest je nekonečnou studnicí, kde naleznete skvělé vynálezy, které s trochou šikovnosti zvládne téměř každý, až po umělecké díla u kterých se tají dech.

Má vůbec cenu být na Pinterestu?

Zkuste si zopdpovědět druhou otázku: Je na Pinterestu moje cílová skupina? Tato platforma je mezi českými uživateli stále oblíbenější a jak již bylo naznačeno, můžete zde najít především ženy ve věku 25-35 let. A jedna pozitivní zpráva na závěr. Data, která zveřejnil Pinterest uvádějí, že 89 % uživatelů používá Pinterest k zakoupení věcí, které je inspirují. Tento údaj bohužel nereflektuje data z České republiky, ale pokud bychom generalizovali, stále se jedná o velmi vysoké číslo.

Pokud zvažujete, zda byste s vaším brandem měli figurovat také na Pinterestu, je důležité si zodpovědět pár dalších otázek:

Čím můžu uživatele inspirovat?

Může se jednat téměř o cokoliv. Máte produkt, který je krásný sám o sobě, můžete zde sdílet fotku s odkazem na váš blog, můžete sdílet citáty, které rezonují s publikem vaší značky… Možností je nespočet a dostaneme se i k tomu, jakým způsobem tvořit obsah na tuto sociální síť. Ale nepředbíhejme.

Je váš produkt vizuálně zajímavý?

Máte zajímavý produkt, který je sám o sobě krásný / zajímavý? Nebo máte za sebou velmi šikovné grafiky a copywritery, kteří vám udělají i k pokličce na hrnec krásné vizuály a texty? Podobně jako Instagram, zde rozhoduje první dojem a oku lahodící obsah.

Chcete se zapojovat do dění?

Ne nadarmo se jedná o “sociální síť”. Ovšem bez nutnosti zapojovat se ve smyslu psát komentáře. Tady budete pinovat a objevovat.

Krok za krokem: Jak vytvořit profil pro váš business?

Používat Pinterest bez toho, aby byl vytvořen “jako business” je jako pít Jin Tonic bez okurky. Jednoduše přicházíte o hodně. V tomto případě o velmi důležité statistiky, které nabízí Pinterest Analytics. Neméně důležitou funkcí je vytváření reklam Pinterest Ads. Jak na to?

Využíváte Pinterest pro osobní účel? Klikněte na kolonku osobního profilu a zvolte: “Odemkněte si přístup k nástrojům pro firmy”. Nebo navštivte pinterest.com/business/create, vložte e-mail, heslo a název společnosti a vytvořte si účet.

Poté propojte vaši webovou stránku s účtem na Pinterestu. Je to jednoduché. Kliknete ikonku profilového obrázku v pravém horním rohu a následně a přejdete do nastavení.

reklama na pinterestu 3

Pinterest myslel na úplné začátečníky a hned po přihlášení vám nabízí mini-kurzy, kde se seznámíte s Pinterestem pro business. Naučí vás, jak číst čísla v Pinterest Analytics, jak spravovat reklamy a mnohem více.

reklama na pinterestu 1

Jak zvýšit prodeje pomocí Pinterestu?

Pinterest se v posledních dvou letech těší stále větší oblibě uživatelů napříč celým světem. A kde pozornost, tam je reklama a také peníze. Pinterest se rozhodl dát ještě větší prostor reklamnímu prostoru. Co udělat pro to, aby vydělávala i vaše značka a ne jen tato platforma?

Využívejte produktové piny

Nejjednodušší a zároveň nejefektivnější cesta je přidat produktový pin k danému obrázku. Jakmile v horní části výsledků vyhledání uvidíte kartu “Obchod“, můžete kliknout na “Nakupovat” a díky tomu procházet další produktové piny. Pinterest také vytvořil speciální sekci, ve které uživatel nalezne pouze produkty s tímto štítkem. Produktové piny můžete dále seskupit do katalogů, díky kterým je nakupování ještě přehlednější a jednodušší.

Zaměřte se na SEO

Dejte si záležet na názvu. Výhodou je, že se nemusíte omezit pouze na 3 až 4 slova. Každý Pin by měl mít svůj vlastní název ušitý přímo na míru a volte takový “jazyk”, jakým mluví vaše cílová skupina.

V případě, že potřebujete pomoci s ideálními klíčovými slovy, můžete si nainstalovat rozšíření do Chromu zde.

Nezapomínejte i na popisek. Můžete využít 500 znaků, ovšem důležitých je cca prvních 50 znaků. Ty uživatel uvidí, aniž by musel kliknout na “Další”.

Obsah by měl být hoden sdílení

Na Pinterest lidé jdou nasát inspiraci, tak jim to umožněme. Zkuste například vytvořit krátké citáty, které lidi s oblibou budou sdílet a ukládat. Může se jednat o zajímavé infografiky, stylingové tipy a již zmíněné citáty, které se budou hodit k vašemu produktu a značce. Díky tomu se dostanete k novému okruhu uživatelů poměrně jednoduchým a efektivním způsobem.

Vsaďte na rozpoznatelnost

Jakmile se rozhodnete začít s touto platformou, berte tuto síť jako rozšíření strategie. Vaše piny by měly být nadstavbou základních pilířů, na kterých vaše značka stojí. Dominuje vašemu komunikačnímu manuálu světle žlutá barva a hravost? I to by se mělo odrazit ve vašich Pinech tak, aby byly jednoduše rozpoznatelné od ostatních Pinů.

Inspirace: I velké značky vládnou této platformě

Airbnb

Krásné interiéry, tipy na výlety a dechberoucí výhledy. Tak bychom shrnuli působnost Airbnb na Pinterestu v kostce.

Benefit

Kosmetická značka Benefit sdílí tipy na líčení hned několika způsoby. Využívají jak videa, ale také infografiky. To vše je sladěno do jejich typické růžové barvy doplněné logem tak, aby bylo uživateli hned jasné, že se jedná právě o tuto kosmetickou značku.

Bonami

I české značky nezůstávají pozadu. Příkladem může jít Bonami, jehož hlavní zaměření je bytový desing a dekor. Na Pinterestu můžete najít téměř všechny výrobky, které jsou propojené přímo s e-shopem. Zároveň Bonami tvoří zajímavé nástěnky, kterým dominují zajímavé tipy a krásné, inspirativní fotografie.

HappyMag

HappyMag na této platformě sdílí recepty, návody a nápady, které zvyšují povědomí o webu. Díky Pinterestu mají další možnost přivést nové čtenáře na web. A určitě se jim to daří. Na Pinterestu má tento profil přes 33 tisíc sledujících.

Jak může Instagram pomoci Pinterestu a naopak?

V roce 2018 Pinterest přidal novou možnost: propojit Pinterest s Instagramem. Co to pro vás znamená?

  • Pinterest pomáhá vašemu Instagramu v růstu

Obrovskou výhodou je automatické postování i na Pinterest. Jakmile přidáte příspěvek na Instagram, automaticky bude přidán i na Pinterest s linkem na váš Instagram. Díky Pinterestu tak můžete růst i na Instagramu. Z dlouhodobého hlediska se jedná o skvělý tah, jak přivádět na váš Instagram stále nové uživatele a pomoci si tak k vyšší míře zapojení publika. Instagram nové příspěvky ukazuje uživatelům v poměrně krátké časové periodě. Následně je “uvězněn” v hlubinách contentu, které přebíjí stále nové a nové příspěvky.

Kdežto Pinterest váš obsah vyhledává téměř bez ohledu na časovou linku. Pokud splňujete kritéria (v tomto případě především kvalitní popisek), váš obsah bude zobrazen uživateli na Pinterestu, který se může následně prokliknout na váš (pár měsíců starý) instagramový příspěvek.

  • Lepší statistiky

Dříve se vám statistiky zpřístupnily data pouze k pinu, který jste přidali. Pokud se tento pin rozrostl, někdo jej přesdílel, bylo téměř nemožné dohledat, co se s tímto pinem stalo. To s propojením Pinterestu a Instagramu naštěstí skončilo. Jakmile budete sdílet Pin z Instagramu na Pinterest, uvidíte vše, co se v Pinem děje. Například: váš Pin přidá uživatel Y na svou nástěnku. Díky této nástěnce váš Pin objeví uživatel Z, který má 10 000 sledovatelů. Všechny tyto údaje budou hezky přehledně ve vašich statistikách, které jsou přístupné pouze businessovým účtům.

Jak propojit Pinterest s Instagramem?

Budete potřebovat obě mobilní aplikace. Propojení těchto dvou sociální sítí lze pouze přes telefon.

Přihlaste se do svého účtu na Pinterestu a klikněte na Nastavení (velké ozubené kolečko)

Poté klikněte na “Nastavení účtu” → Možnosti přihlášení

Následně proliknujte váš Instagram k účtu na Pinterestu a je hotovo.

reklama na pinterestu

Závěr

Pinterest se těší stále větší oblibě jak ve světě tak i v České republice. S 1,2 miliony českých akitivních uživatelů se bezesporu jedná o sociální síť, které by se mělo věnovat pozornost. Otázka ovšem zní, kdo by tuto pozornost měl věnovat právě Pinterestu. Pokud cílíte na ženy ve středním věku, možná by to stálo za zkoušku! Tato platforma stále vyvíjí lepší a přesnější statistiky, díky kterým po pár měsících zjistíte, jestli se vámi investovaná energie vrací v podobě nových zákazníků. A my věříme, že bude!

Není vám něco jasné? Obraťte se na nás s dalšími dotazy, rádi vám se správou Pinterestu pomůžeme.

Summary
Být či nebýt na Pinterestu, to je oč tu běží
Article Name
Být či nebýt na Pinterestu, to je oč tu běží
Description
Přemýšlíte, zda rozšířit pole vaší působnosti na sociálních sítích a jednou z možností je platforma Pinterest? Pinterest je sociální síť, kde naleznete nepřeberné množství inspirace, krásných věcí a nápady, které by vás mohli posunout vpřed. Ale najde se této sociální síti místo i pro váš produkt?
Author
Publisher Name
Socials.cz
Publisher Logo

Související články