loading... loading...
Facebook Pixel: Co to je a jak ho nastavit
Instagram, Sociální sítě, Facebook | přečtete za 8 minut

Facebook Pixel: Co to je a jak ho nastavit

  1. Co je Facebook pixel
  2. Proč potřebujete Facebook Pixel
  3. Krok 1: Vytvořte Facebook Pixel
  4. Krok 2: Vložte Pixel na web
  5. Krok 3: Nastavte měření událostí
  6. Facebook Pixel Helper

Používáte placenou reklamu na Facebooku a přivádíte návštěvníky na svůj web? Pokud ano, musíte mít implementovaný Facebook Pixel. 

I když, teoreticky nemusíte. Můžete návštěvníky posílat na web, kde Pixel implementovaný není a nebyli byste zdaleka sami.

 Nicméně, po přečtení našeho článku už na něco takového ani nepomyslíte.

 

Co je Facebook pixel?

Jedná se o měřící kód, který implementujete do hlavičky kódu (header) vašeho webu. Odesílá údaje o návštěvnosti a splněných konverzích na vašem webu do nástroje Facebook Ads (správce reklam na Facebooku). 

Pixel funguje na podobné bázi jako Google Analytics. Když uživatel přijde na web, Pixel umístí do jeho prohlížeče cookies a údaje o tom, co uživatel na webu dělá, odesílá ihned do Facebooku. Ano, znamená to, že se na Pixel vztahuje GDPR a musíte o jeho používání informovat návštěvníky webu.

Při správném nastavení Pixelu máte detailní přehled o návštěvnosti webu, splněných konverzích, hodnotě objednávek nebo třeba počtu odeslaných kontaktních formulářů. A to vše očima Facebooku.

 

Facebook Pixel vs. Google Analytics

Oproti Google Analytics má Facebook Pixel jednu velkou výhodu, umí totiž spárovat jednotlivé návštěvníky s konkrétními uživateli Facebooku nebo Instagramu. 

Jinými slovy, Facebook přesně ví, kdo na váš web přišel. Vám to ale neřekne, to už by bylo za hranou všeho, co GDPR nebo jiná nařízení pro ochranu osobních údajů jsou schopné snést. ?

Co ale Facebook udělá je, že je schopen spárovat cross-device konverze a přístupy na web. Pokud jste se s pojmem cross-device zatím nesetkali, jedná se o přístupy na web jednoho uživatele z různých zařízení, například z mobilu a počítače. S tím si Google Analytics nejsou zatím schopny poradit a data často značně zkreslují.

 

Proč potřebujete Facebook Pixel?

Potřebujete jej hned k několika věcem a všechny souvisí s placenou reklamou na Facebooku a Instagramu.  

 

Jedním z hlavních důvodů je Facebook remarketing. Bez Facebook Pixelu ho nenastavíte. V případě e-shopu můžete díky správně implementovaném Pixelu nastavit také dynamický remarketing a ukazovat lidem přesně ty produkty, které na vašem webu navštívili.

 

  • Měření konverzí

Základem úspěchu výkonnostních PPC kampaní je vědět, jestli se vám investice do reklamy vrací, nebo zda vyhazujete peníze z okna. Díky Pixelu budete moci měřit konverze na vašem webu včetně hodnoty objednávek. 

 

  • Facebook machine learning

Nebudeme zde zabíhat do přílišných podrobností, ale Facebook se učí z výsledků vašich reklam a snaží se automaticky zlepšovat jejich výkonnost. K tomu ale potřebuje data a Facebook Pixel je jedním z hlavních zdrojů, ze kterých je čerpá.

 

  • Přístup k dalším nástrojům od Facebooku

Díky datům z Pixelu budete moci využít další analytické nástroje jako je třeba Facebook Analytics nebo Facebook Attribution Tool.

 

Nyní víte, co je to Facebook Pixel a k čemu vám pomůže. Pojďme se nyní pustit do jeho vytvoření, implementace na web a nastavení.

 

Krok 1: Vytvořte Facebook Pixel

  1. Přejděte do svého Facebook Business Manager. Pokud ho nemáte založený, přečtěte si náš článek o tom, jak založit a nastavit Facebook Business Manager. V Business Manager klikněte na ikonu menu (≡) a vyberte “Pixely”.

 

 

  1. Klikněte na zelené tlačítko “Vytvořit Pixel”.

 

 

  1. Pixel nyní pojmenujte. Pixel se většinou váže k jednomu webu a jednomu účtu pro reklamu. Je ideální ho tedy pojmenovat podle názvu webu či firmy. Klikněte na “Pokračovat”. Pixel máte nyní vytvořený.

 

 

Krok 2: Vložte Pixel na web

V dalším kroku je Pixel třeba implementovat na web. Máte několik možností, jak toho docílit. 

 

 

Přidání kódu pomocí integrace partnera

Pokud používáte platfromy WordPress, Shopify, BigCommerce, Joomla, Wix, PrestaShop nebo třeba Shoptet, je pro vás integrace velmi jednoduchá. V administraci webu máte modul nebo plugin pro implementaci Facebook Pixelu. Stačí tedy jen zkopírovat kód a vložit ho do příslušné kolonky. U některých platforem musíte plugin stáhnout a nainstalovat do webu, jako je tomu například u WordPress.

 

Poslat pokyny e-mailem vývojáři webu

Máte vývojáře, který se vám o web stará? Pošlete mu pokyny k implementaci kódu. Stačí jen vyplnit jeho e-mail a odeslat. 

 

 

Ruční přidání kódu do webu

První dvě možnosti jsou velmi jednoduché a nestojí vás moc úsilí. Nyní si ukážeme, jak implementovat kód do webu ručně. 

Abyste kód mohli implementovat sami, musíte mít přístup do kódu vašeho webu nebo mít implementovaného správce značek, například Google Tag Manager

 

  1. Klikněte na “Ruční přidání kódu do na web” a zkopírujte kód Pixelu. Bude vypadat takto. Následně ho vložte do hlavičky za <head> ale před </head>. 

 

 

Alternativou je použití výše zmíněného správce značek Google Tag Manager, kde stačí přidat kód jako vlastní html a spouštět ho na všech stránkách. Konfigurace bude vypadat takto.

 

 

  1. Nechte zapnuté pokročilé párování konverzí, aby měl Facebook více dat k vyhodnocování úspěšnosti vašich kampaní a celkové výkonnosti webu.

 

 

  1. Až budete mít kód implementovaný, vyzkoušejte, zdali funguje. Zadejte adresu URL adresu vašeho webu a klikněte na “Provést zkušební návštěvu”. 

 

 

Až bude kód aktivní, klikněte na “Pokračovat”.

 

 

Krok 3: Nastavte měření událostí

Facebook Pixel nabízí 17 standardních událostí, které můžete na webu měřit a odesílat je do Facebooku. Stačí je zkopírovat a spouštět na webu vždy, když dojde k dané události.

 

  1. Klikněte na “Ruční přidání kódu události”.

 

 

  1. Facebook vám sám doporučí, jaké standardní události se hodí pro jaké zaměření webu. Jiné použijete pro e-shop a jiné pro prodejce vozů. Po rozkliknutí každé události se vám zobrazí script, který zkopírujete do webu a spustíte ho vždy, když k dané události dojde. Facebook Pixel ho zaznamená a odešle data Facebooku. 

 

 

Práce s událostmi je složitější a pokud nemáte příliš zkušeností s vývojem webu nebo Google Tag Manager, přenechte implementaci vývojáři. Stačí mu poslat instrukce a on již bude vědět, jak má vše nastavit. 

U e-shopů je nastavení událostí nejdůležitější, ale zároveň nejvíce složité (pokud si tedy odmyslíme měření událostí v aplikacích). Díky nastaveným událostem na eshopu budete moci používat dynamický remarketing a detailně měřit výsledky kampaní včetně obratu z objednávek.

Pokud máte e-shop, musíte události nastavit. 

 

  1. Až budete mít události implementované, přejděte do nástroje pro testování událostí a vyzkoušejte, jestli fungují správně. Pokud ano, máte hotovo.

 

 

Facebook Pixel Helper

Otestujte si správné nastavení pomocí rozšíření Facebook Pixel Helper do Google Chrome. Zjistíte, jestli se události spouští správně. Výhodou Helperu je, že nemusíte sledovat jen vlastní nastavení Pixelu na vašem webu. Když přijdete na web, kde je Pixel také implementovaný, můžete ho díky Pixel Helperu zkontrolovat.

Ano, i u vaší conference. ?

 

 

Shrnutí

Pokud používáte, nebo budete chtít v budoucnu používat, placené reklamy, implementujte si Facebook Pixel na váš web. 

Nyní, když máte Pixel nainstalovaný, můžete naplno využívat Facebook Remarketing a také můžete vytvořit svojí první reklamu na Facebooku a Instagramu. Připravili jsme pro vás návody, jak nastavit Facebook remarketing a také jak nastavit reklamu na Facebooku krok po kroku.

Daniel Bauer

Daniel Bauer Daniel Bauer

Danny vede digitální agenturu Socials. Ve volném čase se věnuje basketbalu, cvičení, autům a osobnímu rozvoji. Spojit se s ním můžete na LinkedIn.

 
 






Související články

Nezávazná konzultace

Pojďme si společně popovídat o tom, jak Vám můžeme s online marketingem pomoci. Nechte nám na Vás kontakt. Ozveme se Vám do 24h.