loading... loading...
Jak použít katalog produktů na Facebooku pro e-shop
Instagram, Sociální sítě, Facebook | přečtete za 5 minut

Jak použít katalog produktů na Facebooku pro e-shop

  1. Co je katalog produktů na Facebooku
  2. K čemu katalog produktů slouží
  3. Jak vytvořit katalog produktů
  4. Přidejte zdroj dat o produktech
  5. Přidejte zdroj dat o událostech
  6. Nákupy na Instagramu
  7. Obchod na Facebooku

Mít katalog produktů na Facebooku je pro e-shopy, které chtějí dosáhnout zajímavějších prodejních výsledků, povinnost. 

Katalog vám zpřístupní několik velmi užitečných funkcí s možností je dále zakomponovat do svého marketingu na sociálních sítích. 

 

Co je katalog produktů na Facebooku?

Jedná se o soubor produktů na vašem webu nahraný ve vaší administraci na Facebooku. Je dobré říci, že nemusíte mít na Facebooku nahrané jen produkty z e-shopu, ale také zde můžete mít například letenky, hotely, destinace, automobily nebo i nemovitosti.

Produktový katalog pro každou výše zmíněnou kategorii má trochu odlišné parametry. V našem článku se budeme věnovat především katalogu produktů pro e-shopy.

 

K čemu katalog produktů slouží?

  • Dynamický remarketing na Facebooku a Instagramu

Pomocí dynamického remarketingu zobrazujete lidem konkrétní produkty, které si na vašem webu prohlédli nebo přidali do košíku. Dynamický remarketing může zvýšit ROI (návratnost investice do reklamy) až o desítky procent. 

  • Obchod na Facebooku

Prezentujte své produkty také na firemní stránce na Facebooku. Obchod si můžete vytvořit po nahrání katalogu produktů nebo přímo v nastavení záložek na firemní stránce. Je možné mít obchod na Facebooku i bez katalogu, nevýhodou ale je, že musíte produkty nahrát ručně a nebudou se automaticky aktualizovat. 

 

 

  • Označování produktů v příspěvcích na Facebooku

S obchodem na Facebooku souvisí také označování produktů. Je možné označit všechny produkty přidané ve vašem obchodu na Facebooku a to v průběhu vytváření příspěvku. 

  • Označování produktů v příspěvcích a stories na Instagramu

Když propojíte katalog produktů s firemním profilem na Instagramu, budete moci označovat produkty v příspěvcích a stories. Lidé se tak budou moci z příspěvků prokliknout přímo na stránku daného produktu na vašem webu.

 

Získejte z Facebook reklam maximum.

Nezávazná konzultace

 

Jak vytvořit katalog produktů

#1 - Přejděte do svého Facebook Business Manager (business.facebook.com), klikněte na ikonu menu (≡) a vyberte “Katalogy”. Po otevření klikněte na “Vytvořit katalog”. 

Nemáte Business manager zatím založený? Založte si ho podle našeho článku o Facebook Business Manager.

 

 

#2 - Nyní si můžete vybrat typ položek, které chcete do Facebooku nahrát. Vyberte “E-commerce” a klikněte na “Pokračovat”.

 

 

#3 - Nyní si vyberte účet Facebook Business Manager, který má být majitelem daného katalogu. Katalog pojmenujte. V horní části si můžete vybrat mezi nahráním informací o produktu a připojením e-commerce platformy. Pokud máte e-shop na WooCommerce nebo třeba Shopify, je integrace velmi jednoduchá a Facebook vás provede nastavením.

 

 

Pokud ani jednu z dostupných platforem nemáte, vyberte první možnost a klikněte na “Pokračovat”. Váš katalog se tímto vytvoří. 

 

 

Přidejte zdroj dat o produktech

Nyní musíte přidat zdroj dat, ze kterého bude Facebook čerpat informace

#1 - V katalogu vyberte “Zdroje dat o produktech” a následně “Přidat produkty”.

 

 

#2 - V tomto kroku vyberete, jakým způsobem chcete produkty přidat. Vyberte “Použít zdroje dat” a klikněte na pokračovat.

 

 

#3 - Pojmenujte zdroj dat a vyberte správnou měnu. Vyberte “Automatické nahrávání souboru” a do kolonky URL zdroje dat vložte URL vašeho produktového Feedu. Pokud máte feed na webu chráněný heslem, zadejte ho níže.

Měli byste mít připravený zdroj produktů (Feed) z vašeho webu. Pro Facebook můžete použít stejný Feed produktů jako pro Google. Pokud ho nemáte, kontaktujte vašeho vývojáře, aby jej pro vás vytvořil. 

 

 

#4 - Nastavte, jak často se má katalog aktualizovat. Doporučujeme co nejčastější aktualizaci, aby měl Facebook neustále aktuální data o produktech na vašem webu. Následně klikněte na “Start upload”. Produkty se následně nahrají.

 

 

Přidejte zdroj dat o událostech

V dalším kroku přidejte Facebook Pixel, abyste mohli používat dynamický remarketing na Facebooku a Instagramu. Klikněte na “Zdroje dat o událostech” a vyberte Facebook Pixel. Pokud Pixel nemáte dosud vytvořený, přečtěte si náš článek o Facebook Pixelu, kde se dozvíte vše potřebné.

 

 

Nákupy na Instagramu

Abyste mohli označovat produkty na Instagramu, musíte spárovat katalog s firemním Instagramovým účtem. Přejděte do “Použít případy”, vyberte “Nákupy na Instagramu” a přidejte Instagramový profil.

 

 

Obchod na Facebooku

Propojte firemní stránku na Facebooku s katalogem produktů pro možnost používání obchodu na Facebooku a označování produktů v příspěvcích. Přejděte do “Použít případy”, vyberte “Obchod stránky na Facebooku” a přidejte firemní stránku.

 

 

Shrnutí

Katalog produktů vám přinese velké výhody. Od dynamického remarketingu až po označování produktů přímo v příspěvcích na Instagramu. 

Využijte ho přímo ve správě reklam na Facebooku.

Daniel Bauer

Daniel Bauer Daniel Bauer

Danny vede digitální agenturu Socials. Ve volném čase se věnuje basketbalu, cvičení, autům a osobnímu rozvoji. Spojit se s ním můžete na LinkedIn.

 
 






Související články

Nezávazná konzultace

Pojďme si společně popovídat o tom, jak Vám můžeme s online marketingem pomoci. Nechte nám na Vás kontakt. Ozveme se Vám do 24h.