Preloader logo Preloader logo
Cz En
Služby & Ceník Případové studie Volné pozice 📖 Vzdělávání Dropdown Kontakt Logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Od svého založení, v roce 2010, se z Instagramu stalo doslova monstrum mezi sociálními sítěmi. Facebook uvádí, že v minulém roce se Instagramu podařilo pokořit hranici 1 miliardy uživatel, z toho je 500 miliónů aktivních denně. Zároveň těchto 500 milionů uživatel konzumuje obsah nejen v klasickém feedu, ale také v Instagram stories. 

V České Republice je nyní, dle agentury H1, 2,2 miliónu uživatel Instagramu.

Z výše uvedených čísel vyplývá, že tvrzení “naše cílová skupina není na Instagramu” již neplatí. Pro firmy zde vzniklo dokonalé prostředí pro prezentaci svých produktů, služeb a především firemní kultury a s ní spojených hodnot. V současné době ale této příležitosti mnoho firem nevyužívá. Zatím. 

Na Instagramu nemusíte oslovit jen své potenciální zákazníky, ale také budoucí kolegy. Ano, čtete správně. Přibližně 7 z 10 mileniánů navštíví sociální sítě firmy předtím než odešlou své CV a uchází se o pracovní pozici. Mileniány zajímá především firemní kultura, kterou na sociálních sítích firma prezentuje.

Každá firma by dnes měla zvážit založení Instagramového účtu a s ním spojenou Instagramovou strategii, která ji pomůže k dosažení jejich cílů a to jak prodejních, tak náborových.

Jak tedy uspět na Instagramu?

Připravili jsme po vás manuál, jak využít Instagram na 100% a zlepšit vaši marketingovou komunikaci na Instagramu, aby přinášela výsledky a nebyla jen plýtváním času a peněz. Marketing na Instagramu se vyplatí.

Správa sociálních sítí a především Insatagramu může být časově velmi náročná. Důležité je, abyste vytrvali. 

#1 – Nastavte si firemní Instagramový profil

Škoda každé statistiky, o kterou přicházíte, když nepoužíváte firemní Instagram. Pro někoho naprostá banalita, ale spousta firem stále používá osobní Instagramový profil a přichází tak o velkou spoustu cenných dat a výhod, které firemní profil nabízí. 

Co vám firemní profil na Instagramu přinese?

  • Pokročilé statistiky výsledků profilu, příspěvků a Instastories

Statistiky, které se vám zpřístupní po aktivaci firemního profilu, vám pomůžou lépe pochopit demografické a geografické složení vašich fanoušků, kdy je nejlepší přidávat příspěvky, kolik uživatel navštívilo váš profil nebo kolik jste získali prokliků na web.

instagram statistiky

  • Možnost spárovat firemní stránku na Facebooku s Instagramovým profilem

Máte stránku na Facebooku? Po aktivaci firemního účtu ji můžete spárovat se svým firemním profilem na Instagramu.

Pokud máte obchod na Facebooku a projdete schvalovacím procesem, budete moci označovat produkty z katalogu přímo v příspěvcích a v Instastory.

  • Vytváření okruhu uživatel z Instagramu pro cílenou reklamu

V rámci Facebook Ads budete moci vytvářet okruhy uživatel, kteří provedli interakci s vaším profilem na Instagramu (navštívili profil, odeslali zprávu, napsali komentář  nebo dali srdíčko na příspěvek). Na tyto uživatele můžete následně zacílit reklamu a udělat z nich vaše zákazníky. 

Nemáte s placenou reklamou na Facebooku zkušenost? Přečtě si náš článek a zjistěte, jak nastavit reklamu na Facebooku krok za krokem.

  • Možnost propojit Instagramový profil s CMS jako je třeba Later nebo Buffer

Díky těmto nástrojům si můžete nastavit automatické postování příspěvků i stories (nyní možné také přímo z Facebook Creator Studio) a lépe tak strategicky plánovat obsah svého profilu na Instagramu.

Nástroje vám ušetří velké množství času a již nezapomenete na to, že máte přidat příspěvek. Later i Buffer můžete použít pro stránku na Facebooku, profil na Instagramu nebo třeba účet na Twitteru.

Jaký CMS systém pro Instagram vybrat? Udělali jsme recenzi 5 nejvíce používaných CMS systémů.

Připravili jsme pro vás také podrobnější článek o firemním profilu na Instagramu.

#2 – Méně prodávejte a více vzdělávejte a bavte

Víte, kdo je váš zákazník? Pokud ano, tvoříte na Instagramu obsah, který ho zajímá? 

Když se podíváte na většinu neúspěšných firemních Instagramových profilů, většina z nich se snaží za každou cenu prodat svůj produkt nebo službu. Chtějí ale fanoušci neustále vidět prodejní příspěvky? Můžou si takto vybudovat se značkou vztah? NE & NE!

Marketing se posunul a stereotypní prodej již nefunguje online a ani offline. Představte si, že přijdete do obchodu s elektronikou vybrat si novou pračku. Hned, jak vejdete do obchodu, tak k vám běží prodejce a snaží se vám nějakou pračku doslova vnutit. Bylo by vám to příjemné? Asi ne, že?

Přesně takhle působí na vaše sledující, kterých moc mít nebudete, prodejní Instagramový marketing.  

Vydejte se cestou vzdělávání, pobavení a případně také motivace svého zákazníka. Vaším cílem je vzbudit v něm emoce (pokud možno pozitivní), vzdělávat ho a vyzvat k interakci s vaší značkou.

Budujte hodnotný obsah a získejte si zákazníka tím, že mu ukážete, že vy jste skuteční odborníci a zároveň si s ním vybudujte vztah. 

Vhodné typy příspěvků

  • Kvízy
  • Hlasování
  • Vzdělávací příspěvky týkající se vašeho odvětví
  • Historie vašeho odvětví
  • Novinky, které mohou zákazníky zajímat
  • Sdílejte příspěvky ze zákulisí firmy 
  • Jezdíte na školení nebo pořádáte přednášky? Ukažte to!
  • Dejte zákazníkům tipy, jak nejlépe využít váš produkt

Vybudujte si vztah se svými fanoušky a ukažte jim, že vám nejde jen o prodej, ale především o ně. Snažte se sejít z pomyslného vrcholu svého firemního mrakodrapu zpátky na zem ke svým zákazníkům a komunikujte s nimi. 

Vztahy se budují pomocí vzájemné interakce. 

#3 – Reagujte na komentáře a příspěvky, kde jste označení

Ne na všechny komentáře se odpovídá lehce. Nicméně, vaším cílem je vytěžit ze všech komentářů co možná nejvíce a ukázat, že se ničeho nezaleknete a umíte se k problémům postavit čelem. Z kritických komentářů se dá vytěžit více, než si myslíte. 

Lidé si komentáře čtou a pokud neodpovíte na kritický komentář, automaticky prohráváte v bitvě mezi vámi a hatery. Čím jste větší firma, tím více lidí vás sleduje a tím spíše musíte odpovídat na kritické komentáře a postavit se problémům čelem.

Nezapomeňte poděkovat zákazníkům, kteří vás označili na své fotce s vaším produktem, nebo vám napsali hezký komentář pod příspěvek. Poděkujte a nabídněte jim třeba slevový kupón na jejich další nákup. Upevníte tak vztah s vašimi stávajícími zákazníky, kteří vám jsou věrní.

#4 – Spolupracujte s mikro influencerama

Influenceři jsou již ohrané téma, o kterém se můžete dočíst v každém druhém článku o marketingu na sociálních sítích. Víte ale, kdo jsou mikro influenceřI?

influencer marketing

Pokud bychom se bavili o celosvětovém měřítku, tak se za mikro influencery na Instagramu považují jedinci, kteří mají od 1 000 do 100 000 sledujících. Může se jednat o různé travel blogery, fitness nadšence, fotografy a nebo třeba gamery. V České republice nemáme velké množství Instagramových účtu, které mají více než 100 000 sledujících a proto u nás můžeme za mikro influencery považovat uživatele s celkovým počtem mezi 1 000 – 10 000 sledujícími.

V čem je pro vás spolupráce s mikro influencerama zajímavá? 

  • Mikro influenceři mají většinou oddanější fanoušky, protože je jejich fanoušci vidí stále jako sobě rovné a ne jako nedostupně celebrity. Na jejich názoru jim záleží a nechají si od nich poradit. Díky tomu mají lepší konverzní poměr, protože jejich fanoušci většinou věří jejich doporučení.
  • Mají také lepší míru engagementu (interakce s obsahem) než větší influenceři, jak můžete vidět na grafu níže. Čím větší počet sledujících, tím se celkový engagement snižuje.
  • Mikro influenceři jsou levnější. Pokud máte zajímavý produkt nebo službu, můžete se s nimi domluvit na platbě formou bártru a jejich služba vás tak stojí pouze zlomek toho, co by vás stála služba nějaké celebrity.

Když budete plánovat spolupráci s mikro influencerem, položte si tyto otázky.

  • Jaké je složení fanoušků influencera? Jedná se o vaše potenciální zákazníky?
  • Jakou má míru engagementu u příspěvků?
  • Jaký má celkový počet sledujících?
  • Nemůže spojení s daným influencerem vaší značce ublížit?
  • Jaká je cena za propagaci?
  • Jaký obsah pro vás influencer vytvoří? Udělá pouze fotku, nebo bude kreativnější a udělá třeba video a také instastory?

#5 – Používejte správně(é) #hashtagy

Podle studie od digitální agentury RadiumOne teméř 75% uživatel sociálních sítí používá ve svých příspěvcích #hashtagy. Nicméně, procento těch, které je používají správně je o hodně nižší. Nedělejte stejné chyby jako většina uživatelů a firem na sociálních sítích a používejte hashtagy tak, aby vám přinášely užitek.

Není #hashtag jako #hashtag a kvalita není pouze určena množstvím příspěvků, na kterých byl použit. 

Význam se liší vždy podle platformy, na které se používají. Pokud se budeme bavit pouze o Instagramu, tak zde je jejich hlavním účelem sdružovat příspěvky podle společného obsahu a umožnit tak uživatelům, aby si mohli prohlížet jeden typ obsahu.

Pokud budete používat hashtagy, které souvisí s vaším obsahem, bude moci oslovit uživatele, kteří hledají obsah, který souvisí právě s tím Vaším. 

U #hashtagů platí, kvalita > kvantita

Základní pravidla pro použití hashtagů na instagramu:

  • Používejte hashtagy, které souvisí s vaším obsahem
  • Maximální počet hashtagů na jednom příspěvku je 30, ale snažte se jich nepoužívat více než 10, protože engagement následně znatelně klesá
  • Hashtagy vkládejte do komentáře pod fotkou a nikoli do samotného příspěvku, nevypadá to dobře
  • Vždy si udělejte research hashtagů, které jsou pro vás relevantní (můžete použít třeba Picdeer a také se můžete inspirovat u konkurence)
  • Zvažte vytvoření vlastního hashtagu, pod který se následně budou řadit všechny vaše příspěvky
  • Snažte se používat hashtagy, které používá vaše cílová skupina
  • Ubraňte se pokušení použít nejznámější hashtagy, které nesouvisí s vaším obsahem, jen kvůli tomu, že mají velké množství sledujících. Nijak vám v růstu nepomůžou, maximálně přitáhnete boty a fake profily

Jak #hashtagy vznikly?

Prvním, kdo použil #hashtag, byl Chris Messina, tehdejší zaměstnanec Google, který se podílel na tvorbě platformy Google+.

#6 – Používejte Instagram stories

instagram stories

Instagram stories vznikly koncem roku 2016 (tedy, tehdy Instagram okopíroval snapchat ????) a nyní, v roce 2019, je každý den používá více než 500 miliónů účtu, což je 50% všech účtů na instagramu. 

Ve stories máte jedinečnou příležitost navázat s uživateli kontakt pomocí různých kvízů, hlasování a otázek, na které uživatele mohou reagovat.

Pomocí stories můžete vyprávět příběh vaší značky, produktu a nebo zde můžete prezentovat firemní kulturu a odhalit tak lidskou stránku vaší firmy.

Inspirujte se u světových značek a začněte vytvářet obsah, který vám pomůže zahájit konverzaci s Vaším publikem.

Stories zůstanou viditelné po dobu 24h, ale na Instagramu máte možnost založit si na profilu takzvané “highlights”, kam si můžete vybrané stories uložit a zůstanou tak viditelné navždy. Snažte se vždy sdružovat obsah, který spolu souvisí. 

Podívejte se, jak jiné značky využívají highlights.

starbucks profil instagram

booking profil instagram
airbnb profil instagram

#7 – Vytrvejte

Reklama na instagramu není sprint, ale maraton. Úspěchu na Instagramu nedosáhnete za týden a ani za měsíc. Je potřeba mu obětovat velké množství času a hlavně vytrvat. Inspirujte se z výše uvedených tipů a úspěch se dostaví.  

Shrnutí

Pokud byste si měli z článku odnést jedinou věc, tak to, že Instagram je především o lidech a o vzájemné interakci. Díky vzájemné interakci se budují vztahy, ze vztahů se rodí dlouhodobí zákazníci, z dlouhodobých zákazníků se rodí prosperující a zdravý business. Vše souvisí se vším. 

Navazujte vztahy se svými fanoušky. Budujte komunitu. Tvořte hodnotný obsah.

Připravte si obsahový plán, nastavte si firemní účet a začněte tvořit obsah pro své publikum. 

Používejte klasické příspěvky a také nezapomínejte na stories. Své snažení pravidelně vyhodnocujte pomocí Instagram analytics či jiných CMS nástrojů. Sledujte především míru engagementu, počet prokliků na profil, prokliky na web a ideálně také návratnost investic v Google Analytics či jiném nástroji.

Přečtěte si také o příležitostech v online marketingu v roce 2020.

Summary
Jak na firemní Instagram ━ 7 praktických tipů
Article Name
Jak na firemní Instagram ━ 7 praktických tipů
Description
Připravili jsme po vás manuál, jak využít Instagram na 100% a zlepšit vaši marketingovou komunikaci na Instagramu, aby přinášela výsledky a nebyla jen plýtváním času a peněz.
Author
Publisher Name
Socials.cz
Publisher Logo

Související články

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz