Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Spravujete sociální sítě klientům a došli jste do stavu, kdy nestíháte připravovat a zveřejňovat příspěvky ve stanovený termín? Nebo jen hledáte usnadnění vaší práce?

Ať tak či onak, automatizace zveřejňování contentu prostřednictvím online marketingových nástrojů a aplikací jako Buffer, Zoomsphere, AgoraPulse, Later či nově Facebook Creator Studio pro vás představuje svatý grál.

Tyto aplikace jsme hodnotili z pohledu minimálních požadavků, kterými by každá plánovací appka měla disponovat, a to:

  • vytvářet, plánovat a automaticky publikovat content
  • základní analytika vč. přehledu fanoušků a followerů
  • péče o zákazníky (možnost reagovat na komentáře, tagy a zprávy)
  • porovnávání s konkurencí, případně monitoring klíčových slov

Vybrali jsme pro vás pár aplikací, které stojí za zmínku a značně vám ulehčí práci se správou obsahu na sociálních sítích.

#1 – Later

Tuto aplikaci si chválí snad každý, kdo ji vyzkoušel, a navíc je Instagram policy friendly, tzn., že Later splňuje požadavky Instagramu a nemusíte se bát, že by vás mohly čekat postihy za jeho používání.

Vytváření příspěvků je jasnou věcí, přičemž nesmírnou výhodou aplikace Later je propracovaný plánovač, díky kterému si můžete vizualizovat váš Instagramový feed.

Přímo v aplikaci tak vidíte, jak bude váš nový příspěvek vypadat na zdi před jeho zveřejněním. Základní analytika a plánování postů na Instagramu, Facebooku, Pinterestu či Twitteru je samozřejmostí. 

later marketing platform

Co se týká customer care, aplikaci chybí rozhraní pro správu komentářů, nicméně po rozkliknutí jakéhokoliv postu můžete vidět přehledně všechny komentáře u daného příspěvku a reagovat na ně. Navíc pokud máte propojený Instagram s Facebookem, můžete spravovat komentáře jak na Facebooku, tak Instagramu z jednoho místa.

Monitoring klíčových slov a možnost sledování konkurence chybí, ale Later má nesmírnou výhodu ve sbírání hashtagů, které jsou relevantní vašemu byznysu a následné možnosti repostování originálních fotek do vašeho feedu.

later marketing platform

 

Cenové balíčky jsou rozděleny pro jednotlivce či byznysy, přičemž balíček “Zdarma” je pouze pro jednoho člena týmu s možností naplánování 30 postů zvlášť na všech čtyřech platformách.

Naopak nejdražší byznys balíček za $49/měsíc vám umožní přidat až pět členů do vašeho týmu, pět profilů na sociálních sítích a vrcholem je neomezené plánování a zveřejňování vašeho contentu.

#2 – Buffer

buffer content marketing platform

Prostřednictvím Buffer aplikace budete schopni vytvořit, naplánovat a publikovat příspěvky na Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest a LinkedIn.

Právě možnost vytvářet, plánovat a zveřejňovat obsah na poslední zmíněné sociální síti LinkedIn může být přidanou hodnotou pro podnikatele či podniky, kteří mají výhradně B2B zákazníky nebo si zde chtějí budovat svou osobní značku.

V porovnání s nástrojem Later je Buffer v publikování postů určitě před ním. Buffer navíc disponuje nástrojem Stories Creator, který vám umožní připravovat Instagram Stories a vzhledem k tomu, že Insta stories jsou nyní v kurzu (a vypadá to, že to není jen krátkodobý trend), je tato funkcionalita k nezaplacení.

Potřebujete svým klientům pravidelně reportovat? Buffer vám umožní vytvořit přehledné reporty z Facebooku a Instagramu.

Možností reagovat na komentáře tento nástroj disponuje také – pokud například pracujete v týmu, můžete přiřadit komentář kolegovi, který se v dané problematice pohybuje třeba lépe než vy. Nechybí ani pravidla na automatizaci ve správě tagů, možnosti uložení odpovědí, tagování komentářů nebo klávesové zkratky.

buffer content marketing platform 2

Cena za nástroj se odvíjí od počtu uživatelů a spravovaných profilů. Balíčky jsou rozdělené na:

  • Free
  • Pro ($15/m.)
  • Premium ($65/m.) 
  • Business ($99/m.)

I když podle nás balíčky Free a Pro fungují spíše na bázi ,,vyzkoušejte si, co dovedu”, tak vám určitě ulehčí práci. Pokud spravujete do osmi účtů, máte pouze jednoho uživatele a plánujete maximálně 100 příspěvků za měsíc, jsou pro vás balíčky Free a Pro dostačující.

Business balíček je naopak ideální pro větší týmy – umožňuje připojit až 8 členů týmu, spravovat 25 accountů a naplánovat až 2000 příspěvků měsíčně. Nevýhodou je ovšem jeho cena. Platit zhruba 2500 Kč měsíčně je za nás v porovnání s nástrojem Later poměrně dost.

#3 – Zoomsphere

Hned na začátek si řekněme, že tato appka není zrovna nejlevnější. Jak můžete vidět na obrázku níže, za balíček Small zaplatíte 84 € a za Large až 254 €. Nejvyšší plán Enterprise je řešení dělané na míru pro velké firmy či agentury.

zoomsphere content marketing platform

Když jsme před necelým rokem testovali Zoomsphere, aplikace sloužila pouze pro content management, nikoliv pro jeho automatické publikování. Nyní už tomu tak není a lze vidět, že Zoomsphere tým naslouchá svým zákazníkůma požadavkům trhu a ochotně přidává potřebné funkce.

Monitoring a péče o zákazníky rovněž patří mezi hlavní funkce, které u ostatních plánovačů často nenajdete. Navíc existuje možnost snadného vytváření reportů, která vám ušetří spoustu času. Nicméně, jak píšeme v úvodu, cena patří k těm vyšším.

#4 – AgoraPulse

Tato Aplikace se spíše využívá v zahraničí než u nás. Příprava a publikování contentu je samozřejmostí. Dokonce si pomocí plánovače můžete zvolit, zdali chcete stejný post publikovat v určitém intervalu, přičemž ten starý bude vždy smazán.

Funkce se hodí především těm, kteří mají fungující příspěvek a potřebují ho re-postovat několikrát.

Do seznamu ji ale zahrnujeme právě kvůli jeho nejsilnější stránce – interakci s vašimi fanoušky. Historicky byl totiž tento nástroj vytvářen jako pomocník pro správu komentářů.

Až časem došlo k přidávání dalších a dalších funkcí, jako právě příprava a publikování příspěvků. V sekci Inbox assistant si dokonce můžete vytvořit automatické odpovědi na určité typy otázek nebo reakci na označení od vašich fanoušků. 

AgoraPulse portfolio obsahuje Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn profily a stránky. Cena se pohybuje od 99 € do 499 €. Co obsahují jednotlivé balíčky Medium, Large, X-Large a Enterprise můžete vidět najít zde – Pricing.

agorapulse content marketing platform

#5 – Creator Studio

Facebook kreativní studio vám umožní spravovat vaše Facebook a Instagram účty z jednoho místa. Můžete tak efektivně vytvářet a publikovat příspěvky pohodlně z jedné platformy.

Tento nástroj doporučujeme hlavně kvůli nulovým nákladům a pro začátek vám určitě bude stačit. Nicméně zde zcela chybí propracovanější analytické měření, sledování hashtagů či vývoj sledujících. 

Shrnutí

Před tím než se do nějakého toho nástroje pustíte na ostro, podívejte se na seznam partnerských aplikací Facebooku. Nejen, že můžete narazit na nástroj, který bude více vyhovovat vašim potřebám, ale také se pojistíte před případnými problémy spojenými s úniky osobních údajů či porušováním Facebookových, respektive Instagramových podmínek. 

Rovněž si otestujte, zdali vám náhodou neklesl po používání aplikací třetích stran dosah. V online marketingových kuloárech se totiž spekuluje, jestli nemají pomocné nástroje negativní vliv na organický dosah příspěvků. 

Máte-li jasno, kterého pomocníka využijete či jestli vůbec nějakého, doporučujeme si přečíst náš článek 7 základních tipů, jak na Instagram. Dozvíte se v něm několik užitečných rad, které vám mohou pomoci k lepším výsledkům na Instagramu. 

Abyste mohli výše zmíněné aplikace používat také na Instagramu, potřebujete mít založený firemní profil na Instagramu.

Přečtěte si také o trendech v online marketingu v roce 2020.

Summary
5 aplikací, které vám usnadní správu sociálních sítí (recenze a použití v praxi)
Article Name
5 aplikací, které vám usnadní správu sociálních sítí (recenze a použití v praxi)
Description
Spravujete sociální sítě klientům a došli jste do stavu, kdy nestíháte připravovat a zveřejňovat příspěvky ve stanovený termín? Nebo jen hledáte usnadnění vaší práce?
Author
Publisher Name
Socials.cz
Publisher Logo

Související články