Preloader logo Preloader logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Vánoce jsou pro většinu e-shopů obdobím, kdy vygenerují i 50% ročního obratu. Alespoň tak tomu bylo v minulých letech. Rok 2020 je ale nejen díky situaci s COVID zcela unikátní a výsledek Q4 se dá jen těžko predikovat.

Situace se neustále mění a lidé mají strach, jestli si budou schopni udržet pracovní místo. Nabízí se varianta, že lidé budou letos na Vánocích šetřit. Je možné, že celkový souhrn výsledků Q4 bude slabší než v minulých letech. Nejvíce ale budou trpět kamenné obchody, protože lidé se budou bát předvánočního nákupního šílenství.

Zde ale vzniká obrovská příležitost pro e-shopy, protože lidé v průběhu roku 2020 začali masivně nakupovat online. Dle údajů Statista bude meziroční růst Ecommerce v České republice 4%, což je o 15% více, než v roce předchozím. Pro e-shopy tedy vypadá Q4 2020 více než slibně a tím spíš je třeba se na ni pořádně připravit.

Dali jsme pro vás dohromady 10 tipů, jak z vánočních kampaní vymáčknout co nejvíce.

#1 – Zjistěte, co fungovalo minulé roky

I když Q4 2020 bude pravděpodobně jedinečná, tak vám určitě neuškodí, když si uděláte analýzu vánočních období z minulých let. Využijte všechny analytické nástroje, které používáte. Nejčastěji se bude jednat o Google nebo Facebook Analytics.

Zaměřte se primárně na:

  • Kdy začínala sezona
  • Kdy lidé nakupovali nejvíce
  • Jaké produkty se nejvíce prodávaly
  • Jaké akce se nejvíce povedly a proč
  • Jaké zdroje získaly největší obrat
  • Z jakých měst jste získali nejvíce nákupů
  • Nakupovali více ženy nebo muži
  • Z jakých zařízení lidé nakupovali nejvíce

Všechny tyto historické údaje vám pomůžou v plánování následující Q4. Primárně je můžete využít ve výkonnostních kampaních Facebook Ads nebo v PPC, případně také v načasování newsletterů.

#2 – Naplánujte vše dopředu

Plánování je už skoro takové klišé, ale v tomto případě se opravdu vyplatí naplánovat vše dopředu, protože až vám začne vánoční shon, budete rádi, že kampaně již řešit nemusíte. A pokud vše nastavíte dopředu, udělá se většina za vás automaticky.

K plánování využijte údaje z tipu #1.

#3 – Využijte Black Friday & Cyber Monday

Lidé se naučili nakupovat vánoční dárky ve slevě na Black Friday a Cyber Monday. Pojmem Black Friday nemyslíme každý druhý pátek, jako to pochopila Alza, ale jen jeden černý pátek, který vychází v roce 2020 na 27. listopadu. Cyber Monday je vždy v pondělí po Black Friday a letos vychází na 30. listopadu.

Je možné, že je vaše značka proti slevám a myslíte si, že do těchto akčních dnů se nemůžete nijak zapojit. Zkuste tedy nabídnout něco jiného. Můžete dát dopravu zdarma nebo třeba dárek k objednávce. Nabídněte něco navíc, co vaše zákazníky potěší a přinutí k nákupu.

Oberlo dalo dohromady 15 tipů na Black Friday / Cyber Monday promo akce, ze kterých se můžete inspirovat.

#4 – Vyzdobte web

Navoďte na vašem webu vánoční atmosféru a vyzdobte ho. Nemusíte předělávat celý design, ale například vánoční stromeček vedle loga, jiný úvodní banner, nebo padající vločky při najetí na produkt pomůžou navodit vánoční atmosféru.

V kreativitě se meze nekladou. Lidé si letos pravděpodobně vánoční výzdobu příliš neužijí, tak jim jí můžete dopřát alespoň u vás na webu. 🎄

#5 – Vytvořte speciální vánoční nabídku

Již jsme se o speciálních nabídkách zmínili v tipu #2 o Black Friday. Můžete ale vymyslet nabídku na celé Vánoce! Inspirovat se můžete opět v článku od Oberlo, nebo využijte některý z našich tipů níže:

  • Vytvořte balíček produktů ve vánočním balení za zvýhodněnou cenu
  • Uveďte do prodeje novinku
  • Vytvořte limitovanou vánoční kolekci
  • Připravte na webu kategorii s tipy na dárky
  • Dejte dopravu a vrácení zdarma až do Vánoc

#6 – Informujte o dodací lhůtě

Spousta lidí nakupuje na poslední chvíli. Tím myslíme klidně 23.12. a někteří střelci dokonce 24.12. dopoledne. Takovým už pravděpodobně nepomůžete, leda že by si dárky vyzvedli osobně, pokud to je možné.

Ostatní opozdilce, kteří nakupují třeba týden před Vánoci, informujte o předvánoční dodací lhůtě a snažte se garantovat datum, do kterého dárky určitě doručíte. Komunikujte se svými dopravci o aktuálních dodacích lhůtách a informujte o nich své zákazníky.

Určitě nechcete, aby si u vás lidé objednali vánoční dárky a dopravce jim je nestihl doručit.

#7 – Pošlete newsletter

Máte odběratele newsletteru? Informujte je o vašich akčních nabídkách, jako jsou například Black Friday, Cyber Monday nebo třeba předvánoční doprava zdarma.

Odběratelé newsletteru mají většinou nejvyšší konverzní poměr ze všech zdrojů návštěvnosti vašeho webu. Důvodem je fakt, že vás odběratele již dobře znají — čtou vaše novinky nebo u vás již nakoupili.

Připravte pro odběratele atraktivní nabídku a vygenerujte tak více nákupů. Omnisend připravilo 9 nápadů na vánoční newslettery, ze kterých se můžete inspirovat.

#8 – Zkontrolujte limit na výdaje Facebook Ads účtu

Nyní se dostáváme již k výkonnostnímu marketingu. S velkou pravděpodobností budete v rámci předvánočních akcí výrazně škálovat kampaně na Facebooku a Instagramu. Poslední, co byste chtěli je, aby se z ničeho nic kampaně zastavily.

Zkontrolujte si, jestli nemáte na svém účtu nastavený limit na výdaje. Naleznete ho v Nastavení reklamního účtu – Nastavení plateb.

Nastavení limitu na výdaje Facebook

#9 – Vytvořte si záložní Facebook Business Manager

Náš další tip souvisí opět s reklamou na Facebooku. Někdy se stává, že Facebook zablokuje reklamní účet či dokonce celý Business účet a může trvat i několik dnů, než vám ho opět spustí. A někdy ho nespustí vůbec.

Je to velmi nepříjemná situace a tím spíš, když Facebook tvoří velkou část vašeho obratu. Vytvořte si tedy záložní reklamní účty. Častěji se stává, že Facebook zablokuje reklamní účet a mít jich pár v záloze není na škodu.

Zároveň si vytvořte náhradní Business Manager. Blokace celého firemního účtu je spíše výjimečná, ale stává se to.

#10 – Remarketing, remarketing, remarketing!

Remarketing je opětovné oslovení návštěvníků webu nebo lidí, kteří provedli interakci s vaší stránkou na Facebooku nebo profilem na Instagramu. Již vás tedy znají.

A kdy jindy se připomenout, než před vánoci.

Záleží samozřejmě na návštěvnosti a počtu nákupů na vašem webu, ale určitě vyzkoušejte následující remarketingové okruhy, na které zamiřte svoji reklamu napříč výkonnostními kanály.

  • Historičtí zákazníci
  • Přidali do košíku ale nenakoupili
  • Navštívili váš web a ihned ho neopustili
  • Sledující vašich videí na sociálních sítích
  • Fanoušci na sociálních sítích

Čím máte větší návštěvnost na webu, tím spíš se musíte zaměřit na konkrétní události – Nákup, přidání do košíku, zobrazení produktu. Pokud máte menší web (do 10 000 návštěv měsíčně), zaměřte remarketing na všechny, protože přílišná granulace kampaním spíše ublíží.

Více se dozvíte v našem článku o remarketingu na Facebooku.

#11 – Upravte texty v reklamách

Zní to jako samozřejmost, ale divili byste se, kolik lidí na to zapomíná. Primárně se na to zapomíná ve vyhledávacích kampaních na Google a S-kliku, kam můžete přidat například:

  • Info o době doručení
  • Info o slevách nebo dopravě zdarma
  • Info o dárku k objednávce
  • Info o výhodném dárkovém balení

Vžijte se do role vašeho zákazníka upravte pro něj reklamy na míru.

Určitě také nezapomeňte na úpravy PPC bannerů — grafických i responzivních. Pro Facebook Ads určitě doporučujeme upravit jak grafickou podobu reklam, tak texty. Pokud ale máte kampaň, která vám dlouhodobě skvěle funguje, tak jí kvůli vánocům nevypínejte a vytvořte raději další, která bude více vánoční.

Shrnutí

Zjistěte, co fungovalo v minulých letech a naplánujte vánoční kampaně s dostatečným předstihem. Připravte pro své zákazníky atraktivní nabídky a podpořte tím prodeje na webu. Informujte zákazníky o dadacích lhůtách, aby měli jistotu, že jim dárky přijdou do vánoc. Využijte Black Friday & Cyber Monday. Máte další tipy, na vánoční kampaně?

Napište nám je do komentářů. 👇

Summary
11 tipů, jak dostat z vánočních kampaní maximum
Article Name
11 tipů, jak dostat z vánočních kampaní maximum
Description
Vánoce jsou pro většinu e-shopů obdobím, kdy vygenerují i 50% ročního obratu. Alespoň tak tomu bylo v minulých letech. Rok 2020 je ale nejen díky situaci s COVID zcela unikátní a výsledek Q4 se dá jen těžko predikovat.
Author
Publisher Name
Socials.cz
Publisher Logo

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *