Napsal

Jan Březovský
Přečtete za
4 minuty
Plánujete udělat na svém Shoptet e-shopu slevy a chtěli byste je ukázat v katalogových kampaních na Facebooku a také Googlu? Ukážeme vám, jak správně vyplňovat ceny v administraci Shoptetu, aby se ceny správně propsaly do XML feedu a následně do reklam.
Na Shoptetu máte k dispozici 3 možnosti nebo políčka, kde zadáváte ceny produktů. Jedná se o “cena”, “standardní cena” a “akční cena”. Pojďme si tyto jednotlivé pojmy vysvětlit.
Cena je prodejní cena produktu, za kterou aktuálně produkt nabízíte.
Standardní cena by měla být cena, která je zpravidla vyšší, než prodejní cena. Díky tomu dosáhnete toho, že se na webu bude zobrazovat sleva v procentech. Na obrázku níže vidíte, jak standardní cenu nastavit a jak se sleva zobrazí na vašem webu.


Toto nastavení nemá vliv na zasílání slevy do XML feedů, které se používá pro shopping a dynamické kampaně (Google, Facebook). Ačkoliv na webu vidíte slevu, ve skutečnosti slevu nezasíláte do feedu pod elementem “sale_price”, ale zasílá se pouze konečná cena, v tomto případě 169 Kč. Pokud chcete, aby se prodejní a snížená cena propisovala do feedu, musíte pracovat s “akční cenou”, tedy posledním políčkem na Shoptetu.
Pokud zatrhnete a vyplníte políčko “akční cena”, začnou se vám do XML feedu pro Google a Facebook zasílat 2 ceny. A to je přesně to, co chcete. Uživatelům se totiž při zobrazení produktů na Facebooku nebo v Google nákupech bude zobrazovat původní a akční cena neboli produkt ve slevě.

Při tomto nastavení (v případě, že nevyplníte standardní cenu) se na e-shopu akční cena nepropíše v procentech.

Abychom dosáhli kýženého efektu i na e-shopu, je potřeba vyplnit ještě standardní cenu, která by v tomto případě odpovídala 279 Kč.
Ale pozor! Standardní cena má své specifikum, podle zákona, který vzešel v platnost tento rok:
Standardní cena představuje původní cenu položky, za kterou byla položka před zlevněním minimálně po dobu 30 dnů spotřebitelům na e-shopu nabízena.