Kolik by měl e-shop investovat do výkonnostní reklamy?

Kolik by měl e-shop investovat do výkonnostní reklamy?

Napsal

Daniel Bauer

Přečtete za

5 minut

Tuto dobrou otázku nám pokládá většina marketingových manažerů a majitelů e-shopů.

Stanovení rozpočtu je totiž výrazně složitější, než se může na první pohled zdát.

Cílem tohoto článku není předat vám konkrétní čísla, ale naučit vás nad rozpočtem přemýšlet v souvislostech. Dozvíte se, jaké faktory ovlivňují velikost rozpočtu a jaké otázky si položit, když rozpočet stanovujete.

Než vám ale prozradíme tajemství, jak správně určit velikost investice do výkonnostní reklamy, zapamatujte si jednu věc.

Neexistuje žádná univerzální cifra či % z obratu, kolik by měl e-shop do výkonnostní reklamy investovat.

Vše se odvíjí od konkrétního e-shopu. Velikost investice bude ovlivňovat několik hlavních faktorů, o kterých se vám rozepíšeme níže.

Zkuste si ale nyní položit jinou otázku.

Pokud za 1 Kč investovanou do reklamy získám 10 Kč, jak mohu při stejné návratnosti investovat 1 000 000 Kč a získat tak 10 000 000 Kč?

Jak po přečtení našeho článku pochopíte, tato otázka je mnohem důležitější a pro stanovení rozpočtu pro performance marketing také relevantnější.

Co vše zvážit, než stanovíte rozpočet pro performance marketing

Cíle e-shopu

Prvním krokem při určování rozpočtu na výkonnostní reklamu je zvážit vaše cíle.

Je možné, že pro vás v současné chvíli není profitabilita prioritou, ale chcete získat co nejvíce zákazníků a zvýšit povědomí o značce. Zcela jiné to bude v případě, kdy máte zavedený e-shop a snažíte se optimalizovat náklady. Každý cíl vyžaduje jiný přístup a investiční rozpočet se tak bude lišit. Kapacita vašeho skladu může být také určitým limitem.

Pro e-shop a konkrétní kampaně je důležité jasně definovat své cíle a zvážit, jaká částka by měla být přidělena na jejich dosažení.

Cash flow

Škálování prodejů e-shopu je náročné na cash flow. Pokud začnete hodně investovat do výkonnostní reklamy a výrazně zvýšíte obrat za krátké období, je třeba na to být finančně připravený. Spolu s většími výdaji na reklamu vám bude více peněz “ležet” v nevyzvednutých objednávkách a případně také u dopravců.

Toto vše může být pro vaše cash flow velmi náročné a je třeba to dobře promyslet.

Sezónnost

Řekněme, že prodáváte oblečení na zimu. V takovém případě budou vaše náklady na výkonnostní reklamu diametrálně rozdílné v různých částech roku.

Na jaře a v létě budete mít reklamu pravděpodobně zcela vypnutou, zato na podzim a v zimě bude rozpočet určitě výrazně vyšší.

Skladovost

Pokud máte malé skladové zásoby, nemá smysl do reklamy investovat příliš velké peníze a je lepší počkat, až budete mít dostatek položek na skladě.

Konkurenční prostředí

Konkurence je dalším faktorem, který může ovlivňovat rozhodování o investicích do výkonnostní reklamy. Měli byste sledovat své konkurenty a analyzovat jejich marketingové aktivity.

Pokud je konkurence agresivní a investuje do reklamy ve vysoké míře, doporučujeme se přizpůsobit a pro udržení konkurenční výhody zvážit zvýšení investic do výkonnostní reklamy.

Finanční možnosti

V neposlední řadě samozřejmě rozhodují vaše finanční možnosti. Pokud začnete s větším rozpočtem, např. 10.000 Kč/den, můžete rychleji testovat jednotlivé platformy, cílení i grafiku. A tím dřív tak naleznete nejefektivnější způsob zvýšení objednávek.

Pokud začínáte třeba jen s 1.000 Kč/den, zaměřte se jen na jednu reklamní platformu, která podle vás bude fungovat nejlépe a rozpočet netříštěte.

Více o tom, jakou platformu vybrat, se dozvíte v našem e-booku o výkonnostní reklamě. Stáhněte si ho zdarma zde.

Primární je návratnost investice

Vracíme se na začátek článku. Výkonnostní reklama se vám primárně musí vyplatit a měla by plnit stanovené cíle – PNO. Pokud máte dostatek produktů na skladě a nelimituje vás cash flow, neměl by mít rozpočet na výkonnostní reklamu žádný strop.

Velmi důležité ale je, abyste správně stanovili PNO a následně dobře vyhodnotili výsledky kampaní. V opačném případě se může stát, že do kampaní budete investovat výrazně více (nebo naopak méně), než byste měli a začnete přicházet o peníze.

S našimi klienty se snažíme nemít žádné limity na reklamní kredit. Primární je pro nás návratnost investice – PNO. Pokud plníme PNO, výše reklamního kreditu je takřka neomezená.

Shrnutí

Stanovení optimálního investičního rozpočtu pro Facebook Ads, Google Ads, S-klik a TikTok Ads je vysoce individuální a závisí na mnoha faktorech. Je důležité zohlednit cíle e-shopu, finanční možnosti, náklady na akvizici zákazníků, míru návratnosti investice a konkurenční prostředí.

Nezapomeňte také pravidelně monitorovat a vyhodnocovat výkon reklamních kampaní, abyste mohli provést případné úpravy a maximalizovat svou návratnost investic do výkonnostní reklamy.

Potřebujete se stanovením rozpočtu poradit? Sjednejte si s námi konzultaci.


Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Máte jiné dotazy?

hello@socials.cz

Kancelář

Národní 135/14

Prague 110 00

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás

Máte jiné dotazy?

hello@socials.cz

Kancelář

Národní 135/14

Prague 110 00

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás